Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Valkyrie

Gefeliciteerd met je upgrades, het ziet er goed uit zo! :thumbs-up:
Veel luisterplezier. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Martijnst1990

Erg mooie speakers! :)

Ik weet dat je voorlopig niet wilt upgraden/aankopen, maar er staat toch wel een mooie Kef Q6C center in het zwart in de markt sectie nu ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Sol

Mooi, die KEF's!
Zou je nog een close-up van ze kunnen maken, en misschien van de drivers? :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

DVDGuy

Quote from: Martijn90 on May  2, 2010, 11:56:29
Erg mooie speakers! :)

Ik weet dat je voorlopig niet wilt upgraden/aankopen, maar er staat toch wel een mooie Kef Q6C center in het zwart in de markt sectie nu ;)

....... en ik denk nog; zal hem niet in de verleiding brengen.............  :D :D :D
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Martijnst1990

Quote from: DVDGuy on May  2, 2010, 12:49:02
....... en ik denk nog; zal hem niet in de verleiding brengen.............  :D :D :D
Dat dacht ik eerst ook, maar het is natuurlijk wel een mooi prijsje en past er goed bij :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Quote from: Sol on May  2, 2010, 12:48:04
Mooi, die KEF's!
Zou je nog een close-up van ze kunnen maken, en misschien van de drivers? :D

Die komen er aan. Echter haal ik morgen de speakers weer weg omdat we gaan schilderen (houtwerk) deze week. Daarna kan ik ze hopelijk weer goed plaatsen (als de onderleg schijfjes binnen zijn) en dan zal ik ff detail foto's maken! Even geduld dus  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Quote from: Martijn90 on May  2, 2010, 11:56:29
Ik weet dat je voorlopig niet wilt upgraden/aankopen, maar er staat toch wel een mooie Kef Q6C center in het zwart in de markt sectie nu ;)
Quote from: DVDGuy on May  2, 2010, 12:49:02
....... en ik denk nog; zal hem niet in de verleiding brengen.............  :D :D :D
Quote from: Martijn90 on May  2, 2010, 12:54:56
Dat dacht ik eerst ook, maar het is natuurlijk wel een mooi prijsje en past er goed bij :D

Dat is het nadeel van het forum, heb je wat nieuws, word je weer lekker gemaakt voor het volgende  ;D

Ik zou de center graag willen hebben hoor, maar heb er op dit moment geen centjes voor, misschien volgende maand  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

R


Valkyrie

Nadeel is wel dat die centerspeaker niet uit dezelfde reeks komt. De nieuwe Uni-Q schijnt wel iets anders te klinken. ;)
Gewoon even afwachten wanneer een center uit de iQ-reeks komt.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Madhouse

Quote from: Valkyrie on May  2, 2010, 22:08:21
Nadeel is wel dat die centerspeaker niet uit dezelfde reeks komt. De nieuwe Uni-Q schijnt wel iets anders te klinken. ;)
Gewoon even afwachten wanneer een center uit de iQ-reeks komt.

Zou het zoveel uitmaken? Ik heb juist gehoord dat deze center beter is dan de nieuwere versie's. Ik denk dat het op zich wel een mooie toevoeging moet zijn op de IQ50's...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on May  3, 2010, 11:02:59
Zou het zoveel uitmaken? Ik heb juist gehoord dat deze center beter is dan de nieuwere versie's. Ik denk dat het op zich wel een mooie toevoeging moet zijn op de IQ50's...
Kwa looks is de match in ieder geval goed. Moet je alleen de TV nog hoger hangen ;)

Gewoon nog even geduld hebben en jezelf beheersen... (hoor wie het zegt :P)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on May  3, 2010, 11:25:28
Kwa looks is de match in ieder geval goed. Moet je alleen de TV nog hoger hangen ;)

Gewoon nog even geduld hebben en jezelf beheersen... (hoor wie het zegt :P)

TV hoger hangen is niet zo'n heel groot probleem, is maar een paar cm. Maar ik heb geduld hoor en hoef de center echt nog niet te hebben. Heb nu eerst andere prio's dan HT  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on May  3, 2010, 11:31:29
Heel goed :clapping: Ik heb daar wat meer moeite mee :D

Ik normaal ook, maar de IQ50's zijn puur voor stereo in eerste instantie, met die reden zijn ze ook aangeschaft. De rest van de set KEF's maak ik wel een keer compleet als de tijd daar rijp voor is. Hoef alleen nog de center, rears en ik wil graag een BK sub.  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Trouwens nog een releatief kleine aanschaf:

8 stuks ViaBlue onderlegplaatjes in Black



Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

LittleNinja

Super Mad!!!! Mooie speakers en klinken ook nog eens heerlijk! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Madhouse

Quote from: LittleNinja on May  3, 2010, 11:35:23
Super Mad!!!! Mooie speakers en klinken ook nog eens heerlijk! 8)

Thnx! Jij kan het weten hoe ze klinken ja  ;D

Ik ben echt super tevreden met het geluid in combinatie met de Marantz en natuurlijk de Panasonic BD80... :wub:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Quote from: Madhouse on May  3, 2010, 11:02:59
Zou het zoveel uitmaken? Ik heb juist gehoord dat deze center beter is dan de nieuwere versie's. Ik denk dat het op zich wel een mooie toevoeging moet zijn op de IQ50's...
kan wel beter zijn, maar de vraag is hoe die matched met je fronts.
je kunt ook gewoon net als Valkyrie doen en nog een front halen en dan overdwars voor je tv gooien :D ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

Quote from: The Vampire on May  3, 2010, 16:45:28
kan wel beter zijn, maar de vraag is hoe die matched met je fronts.
je kunt ook gewoon net als Valkyrie doen en nog een front halen en dan overdwars voor je tv gooien :D ;)

Beetje respect voor mijn center hé! :devil: :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: The Vampire on May  3, 2010, 16:45:28
kan wel beter zijn, maar de vraag is hoe die matched met je fronts.
je kunt ook gewoon net als Valkyrie doen en nog een front halen en dan overdwars voor je tv gooien :D ;)


Hmmmm een center van 2 meter  :tongue2:

Je hebt wel gelijk wat betreft de match. Maargoed, heb nu toch geen geld (voor HT) dus hoef ik er ook niet aan te twijfelen  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc

Zeker mooie upgrade!

Met kopen was je sneller dan met mooie pics maken :devil:

Madhouse

Quote from: Dirc I on May  3, 2010, 19:03:54
Zeker mooie upgrade!

Met kopen was je sneller dan met mooie pics maken :devil:

Hhahahaa idd de pics laten even op zich wachten. We zijn begonnen met het schilderen van de trap (klusje wat al 1,5 gedaan moest worden) en dat gebeurt in 3x dus de speakers even netjes aan de kant gezet, daar mag natuurlijk niets mee gebeuren  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Zo de trap is eindelijk geschilderd (na 1,5 jaar), morgen nog even wat bijwerken op de muren met de kalkverf die we hebben in de woonkamer en het schilderwerk zit er op. Tevens ook 10 setjes pluggen besteld voor de LS kabels (bare wire is geen doen) en ik kreeg ergens een leuke aanbieding, dus gelijk maar besteld. De onderlegschijfjes voor de spikes heb ik nog niet binnen maar zaterdag ga ik alles weer aansluiten en dan ga ik even spelen met de positie van de speakers en zodra de onderlegschijfjes binnen zijn dan komen de spikes er weer onder.

Ook gelijk even opnieuw afstellen met de DB meter. Moeten de speakers in de Marantz op small blijven staan????

Volgende maand ga ik met de stroom aan de gang. Een nieuw stekkerblok en wat goede kabels naar de receiver en BD speler. Receiver kan met een IEC aansluiting en de BD speler moet met een figure 8. Kan helaas niet van die grote apparaatstekkers gebruiken (passen niet door het meubel) dus op zoek naar goede kleinere.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Zo dat heb je snel gedaan :clapping: Pluggen (bananen) zijn ook beter om oxidatie van het koper tegen te gaan.

Als je geen sub hebt gedefinieerd komen als het goed is alle speakers op large. Small gebruik je om het x-over filter te gebruiken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive