Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Quote from: squeek on March 25, 2010, 20:12:24
kung fu panda is qua geluid idd erg goed, als je systeem goed is afgesteld heb je een enorm overtuigende surroundbubble met een goeie plaatsing.

Die is er echt wel! Trouwen vandeweek ook nog ff een paar scene's zitten kijken van Transformers 2 en dat klonk ook waanzinnig  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

squeek

Quote from: Madhouse on March 25, 2010, 20:13:25
Die is er echt wel! Trouwen vandeweek ook nog ff een paar scene's zitten kijken van Transformers 2 en dat klonk ook waanzinnig  ;)

klopt, ook één van de betere/beste soundtracks ever die tot nu toe beschikbaar zijn. ook erg goeie surround. ik verwacht erg veel van de komende blu ray van saving private ryan, denk dat dit mindblowing gaat zijn  :)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Madhouse

Quote from: squeek on March 25, 2010, 20:16:58
klopt, ook één van de betere/beste soundtracks ever die tot nu toe beschikbaar zijn. ook erg goeie surround. ik verwacht erg veel van de komende blu ray van saving private ryan, denk dat dit mindblowing gaat zijn  :)

Niet mijn film, dus die komt hier niet. Ga morgen als de Panasonic BD80 er is wel ff verder spelen met Transformers 2.

Nu aan het zoeken naar een interlink maar schiet niet op.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Shadowfox

Wat dacht je van die bass scene uit deel 1 rond de 2uur? Volgens mij was het ironhide die over die 2 raketten duikt

Madhouse

Quote from: Shadowfox on March 25, 2010, 21:23:59
Wat dacht je van die bass scene uit deel 1 rond de 2uur? Volgens mij was het ironhide die over die 2 raketten duikt

Ook die ga ik even mee spelen morgen. Eerst ff meubel her-inrichten (kabels wegwerken enzo) en dan spelen, als de speler niet te laat binnen komt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: squeek on March 25, 2010, 18:10:21
waarom neem je quantum of solace als referentiepunt qua geluid als ik vragen mag?? :) ik heb deze ook en qua dynamiek is het zowat de slechtste soundtrack available. surround etc is ook erg flauw en mooi laag is ook moeilijk te vinden. beetje vreemde keuze  ;)

De openingsscene is, mits je afstelling goed is, een echte demoscene. De akoestiek is ook erg belangrijk, want met teveel galm wordt het gauw teveel. Wordt ook door Bjorn en Garmt gebruikt ;)

Quote from: Madhouse on March 25, 2010, 19:21:32
Was de eerste film die bovenop lag en dacht das een mooie scene. Ik had hem al eens bij Philip (Htip) gezien/gehoord en dat was overweldigend. Maargoed morgen komt de Panasonic binnen en dan zal ik nog wel meer gaan spelen met andere films.

Kan ik me ook nog herinneren :D Was erg gaaf, vooral in die tunnel :o Zal straks nog beter klinken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on March 26, 2010, 07:50:56
De openingsscene is, mits je afstelling goed is, een echte demoscene. De akoestiek is ook erg belangrijk, want met teveel galm wordt het gauw teveel. Wordt ook door Bjorn en Garmt gebruikt ;)

Galm heb ik totaal geen last van bij die scene. Misschien een heel klein beetje, maar dat haalt het tunnelgevoel naar boven. Ik had echt het gevoel dat ik naast 007 in de auto zat, volgens mij moet het gevoel wel goed zijn dan  ;D

Quote from: HTip on March 26, 2010, 07:50:56
Kan ik me ook nog herinneren :D Was erg gaaf, vooral in die tunnel :o Zal straks nog beter klinken...

Ja die wil ik nog wel een keer horen bij jou, net zoals de tunnelachtervolging van The Dark Knight....(ga ik vanmiddag ook ff mee spelen als de Panasonic er is).

Straks eerst ff naar Arnhem een AudioQuest Interlink halen...  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Vanmorgen de Panasonic BD80 binnen gekregen en bij Smits in Arnhem even een Audioquest G-Snake interlink gekocht van 75cm!

Eerste indruk: WOW wat een prachtig beeld! Vele malen mooier als op de PS3. Gelijk even de nieuwste firmware er op gezet, netwerkkabel er in en hij komt zelf met de firmware. Opstarttijd valt echt reuze mee, aanzetten, CD/BD pakken en hij is klaar. CD weergave in combinatie met de Audioquest kabel is echt fantastisch, mooi neutraal en helder geluid. Dat zal nog wel veel beter zijn met nieuwe fronts straks.

Ook even lekker zitten spelen met de BD's van Quantum of Solace en Transformers 2...geweldig apparaat dus! Ik ben blij  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Quote from: Madhouse on March 26, 2010, 13:10:08
Vanmorgen de Panasonic BD80 binnen gekregen en bij Smits in Arnhem even een Audioquest G-Snake interlink gekocht van 75cm!

Eerste indruk: WOW wat een prachtig beeld! Vele malen mooier als op de PS3. Gelijk even de nieuwste firmware er op gezet, netwerkkabel er in en hij komt zelf met de firmware. Opstarttijd valt echt reuze mee, aanzetten, CD/BD pakken en hij is klaar. CD weergave in combinatie met de Audioquest kabel is echt fantastisch, mooi neutraal en helder geluid. Dat zal nog wel veel beter zijn met nieuwe fronts straks.

Ook even lekker zitten spelen met de BD's van Quantum of Solace en Transformers 2...geweldig apparaat dus! Ik ben blij  :pompom:

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst !!

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

R

Mooi apparaat inderdaad. Welke sw versie zitten we al?

Quote from: Madhouse on March 26, 2010, 13:10:08
Vanmorgen de Panasonic BD80 binnen gekregen en bij Smits in Arnhem even een Audioquest G-Snake interlink gekocht van 75cm!

Eerste indruk: WOW wat een prachtig beeld! Vele malen mooier als op de PS3. Gelijk even de nieuwste firmware er op gezet, netwerkkabel er in en hij komt zelf met de firmware. Opstarttijd valt echt reuze mee, aanzetten, CD/BD pakken en hij is klaar. CD weergave in combinatie met de Audioquest kabel is echt fantastisch, mooi neutraal en helder geluid. Dat zal nog wel veel beter zijn met nieuwe fronts straks.

Ook even lekker zitten spelen met de BD's van Quantum of Solace en Transformers 2...geweldig apparaat dus! Ik ben blij  :pompom:

ajbeefde

Quote from: R on March 26, 2010, 13:34:35
Mooi apparaat inderdaad. Welke sw versie zitten we al?


FF AANSLUITEN EN JE WEET HET....  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Shadowfox

feli met je aankoop. heb em zelf ook. Wat voor baat heb je eigenlijk met die updates?

ajbeefde

Quote from: Shadowfox on March 26, 2010, 14:52:55
feli met je aankoop. heb em zelf ook. Wat voor baat heb je eigenlijk met die updates?

waarom doe je de update van b.v. windows?

Zullen ze toch niet voor niets doen, b.v. bekende problemen oplossen e.d.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Shadowfox

Quote from: ajbeefde on March 26, 2010, 14:54:16
waarom doe je de update van b.v. windows?

Zullen ze toch niet voor niets doen, b.v. bekende problemen oplossen e.d.

Het was maar een vraag. Ff checken of het de moeite waard is om al mn analoge kabels los te trekken. speler weer met moeite aansluiten. Dus ik vraag ff dan maar naar de bekende weg

Madhouse

Je kunt de update's ook gewoon doen met een USB sitck, scheelt de boel loshalen als je geen netwerkverbinding hebt liggen.

Net trouwens ff EARTH zitten kijken op Blu Ray, je ziet toch echt duidelijk een hoop verschillen met de PS3. Het beeld loopt allemaal wat vloeiender, de pixels zijn veel scherper waardoor het totaalbeeld ook scherper word. Ook net ff een CDtje liggen luisteren. Nadeel is nog wel dat ik aan de analoge interlink weinig heb tot mijn nieuwe fronts er zijn. Als ik de receiver op de BD ingang zet speelt de sub mee en dat maakt het geluid wat completer (heb nog een 5.1 setje). Als de nieuwe fronts er zijn wil ik geen sub mee mee laten spelen maar echt puur de fronts voor stereo, dan komt hij helemaal goed tot zijn recht. Maargoed, CD weergave is nu al een flinke stap vooruit, dat zal binnenkort alleen maar meer worden.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Quote from: Shadowfox on March 26, 2010, 15:05:53
Het was maar een vraag. Ff checken of het de moeite waard is om al mn analoge kabels los te trekken. speler weer met moeite aansluiten. Dus ik vraag ff dan maar naar de bekende weg

Ach, kabeltje er in en klaar, misschien nog geen 10 minuten incl de update....

Het is allemaal niet zo spannend.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Madhouse

Quote from: ajbeefde on March 26, 2010, 15:17:48
Ach, kabeltje er in en klaar, misschien nog geen 10 minuten incl de update....

Het is allemaal niet zo spannend.....

2minuten en hij was klaar incl. herstart...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

denoontje

tja dat mensen nog met en ps 3 kijken tbv bd's....

Als je eenmaal overgeschakeld ben wil je niets ander meer.

En het cd geluid???

Madhouse

Quote from: denoontje on March 27, 2010, 13:07:40
tja dat mensen nog met en ps 3 kijken tbv bd's....

Als je eenmaal overgeschakeld ben wil je niets ander meer.

En het cd geluid???

CD geluid is super! Ok, ik had al een tijdje geen speler meer dus referentie materiaal was er ook niet. Maar in combinatie met de G-Snake komt er een mooi en helder geluid uit de speakers. BD is ook gewoon een complete vooruitgang t.o.v. de PS3. De Oppo heb ik helemaal uit mijn hoofd gezet, ik red me prima met dit apparaat.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Zo net even een foto gemaakt hoe alles er nu bij staat. De apparatuur is nu compleet, nu de speakers nog.





Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

MartijnR

Netjes hoor, zal nog behoorlijk wat winst geboekt kunnen worden door andere luidsprekers. Helaas wel een prijzige upgrade.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Madhouse

Quote from: MartijnR on March 27, 2010, 15:01:37
Netjes hoor, zal nog behoorlijk wat winst geboekt kunnen worden door andere luidsprekers. Helaas wel een prijzige upgrade.

Martijn

In mei/juni ga ik IQ's (50 of 70) van KEF kopen. De surrounds en center komen daarna nog wel een keer. Als sub waarschijnlijk een BK Gemini II in gloss zwart. Daarna mag ik niet meer zeuren van mijn vriendin  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

haythijs

Quote from: denoontje on March 27, 2010, 13:07:40
tja dat mensen nog met en ps 3 kijken tbv bd's....

Als je eenmaal overgeschakeld ben wil je niets ander meer.

En het cd geluid???


Op zich wel een beetje kort door de bocht of wellicht iets  teveel vanuit je eigen situatie en wensen beredeneerd.
Stel dat iemand  spelfanaat is en hij wil niet 4 verschillende apparaten in een kastje, graag een (bijna) alleskunner bezit of wil al helemaal niet elk jaar van speler wisselen omdat er weer een iets 'beter " is, en is al een jaartje of 2 tevreden  met de ps3, waarom zou hij dan  overstappen ?
Iedereen heeft immers zijn eigen behoeftes, wensen en omstandigheden nietwaar.
En ja, ik ben wel overgestapt van een ps3 naar een losse speler ;)

Madhouse, veel plezier met je aankoop  :smile:
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Madhouse

Quote from: haythijs on March 27, 2010, 16:12:30
Madhouse, veel plezier met je aankoop  :smile:

Thnx! En zeg eerlijk, fatsoenlijk CD's afspelen is er op de PS3 niet bij, dat doet een losse speler wel wat beter..
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub