Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

celerontje

Quote from: Madhouse on March  4, 2010, 21:59:34
Ik toch ook? Waar dan?
Ik dacht dat jij bij de grote LN test was, maargoed. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Quote from: celerontje on March  4, 2010, 22:03:59
Ik dacht dat jij bij de grote LN test was, maargoed. ;)

Nee, dan was dat zeker wel opgevallen  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Quote from: celerontje on March  4, 2010, 22:03:59
Ik dacht dat jij bij de grote LN test was, maargoed. ;)
oh oh... je HT WIKI stoort :nopompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc

Het gaat niet alleen om mooi.
Misschien is er wel een serie die bijna niemand heeft die voor jou perfect is.

Ik heb hier op het forum ook maar 1 of 2 man gezien die dezelfde Dali serie heeft als ik.

Ik zou goed op je eigen gevoel af gaan en luisteren en vooral niet met de 'trend' mee gaan.
Ik heb toen in de audiozaak die vent laten switchen zonder te zeggen welke speaker hij naar schakelde en dan puur op geluid afgaan. Mijn Dali waren verreweg de mooiste voor mij toen. Had ik dit in 20 andere winkels gedaan was ik misschien op iets anders uitgekomen, maar je eerste gevoel is altijd het beste zeggen ze.

Robbert54

Quote from: Dirc I on March  4, 2010, 22:18:54
Het gaat niet alleen om mooi.
Misschien is er wel een serie die bijna niemand heeft die voor jou perfect is.

Ik heb hier op het forum ook maar 1 of 2 man gezien die dezelfde Dali serie heeft als ik.

Ik zou goed op je eigen gevoel af gaan en luisteren en vooral niet met de 'trend' mee gaan.
Ik heb toen in de audiozaak die vent laten switchen zonder te zeggen welke speaker hij naar schakelde en dan puur op geluid afgaan. Mijn Dali waren verreweg de mooiste voor mij toen. Had ik dit in 20 andere winkels gedaan was ik misschien op iets anders uitgekomen, maar je eerste gevoel is altijd het beste zeggen ze.
dat ben ik volledig met je eens. een speaker (het geluid dan he) moet je gewoon een bepaald gevoel geven.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Dirc

Beter nog.

Kijk welke speakers bij jou eisen passen qua afmeting, vormgeving, kleur en budget en ga dan pas luisteren naar speakers die over zijn uit je selectie.
Het is eeuwig zonde om speakers te horen te krijgen die je super vind en dan achteraf deze niet kunnen nemen ivm een van bovenstaande redenen.

Dus eerst een longlist maken op basis van je eisen waarop je concessies moet maken. Die luisteren en eventueel een shortlist maken en weer (thuis) luisteren.

Robbert54

speakers die boven mijn budget zitten ontwijk ik sowieso. voor de rest is dat idd het handigst, lijst je maken en door middel van blind luisteren je uiteindelijke keuze maken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

Misschien een mooi lijstje:

* Monitor Audio RX8
* Audio Physic Sitara
* B&W CM9
* Focal 30th Anniversary Editions
* B&W XT (XT8 Front, XT2 Back)

En zo kun je nog een tijdje doorgaan.

Persoonlijk vind ik dit rijtje wel mooi voor later.  ;)

Madhouse

Quote from: Dirc I on March  4, 2010, 22:18:54
Het gaat niet alleen om mooi.
Misschien is er wel een serie die bijna niemand heeft die voor jou perfect is.

Ik heb hier op het forum ook maar 1 of 2 man gezien die dezelfde Dali serie heeft als ik.

Ik zou goed op je eigen gevoel af gaan en luisteren en vooral niet met de 'trend' mee gaan.
Ik heb toen in de audiozaak die vent laten switchen zonder te zeggen welke speaker hij naar schakelde en dan puur op geluid afgaan. Mijn Dali waren verreweg de mooiste voor mij toen. Had ik dit in 20 andere winkels gedaan was ik misschien op iets anders uitgekomen, maar je eerste gevoel is altijd het beste zeggen ze.

Quote from: The Vampire on March  4, 2010, 22:21:39
dat ben ik volledig met je eens. een speaker (het geluid dan he) moet je gewoon een bepaald gevoel geven.

Euhhh ik heb de KEF's en B&W's al beluisterd hoor. Mijn eerste goede gevoel kreeg ik gewoon bij de KEF's. Dus ik zou niet met de trent mee gaan hoor, maar echt voor het geluid. Ik ga binnenkort nog een keer luisteren naar beiden (moet jammergenoeg naar 2 verschillende winkels) en dan zien we wel verder. Ik poste het plaatje even om ze toch hier te showen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Quote from: SillentWolf on March  4, 2010, 22:54:46
Misschien een mooi lijstje:

* Monitor Audio RX8
* Audio Physic Sitara
* B&W CM9
* Focal 30th Anniversary Editions
* B&W XT (XT8 Front, XT2 Back)

En zo kun je nog een tijdje doorgaan.

Persoonlijk vind ik dit rijtje wel mooi voor later.  ;)

Dit lijstje is niets voor mij, ze zijn simpelweg allen te duur!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc

Precies, je eigen lijstje nemen.

Als het past luister ook eens de Dali Ikon / Concept.
Kun je eventueel natuurlijk qua klankkleur bij mij luisteren.

Ik vond zelf de KEF op marantz toen wat schel overkomen, maar dat kan ook aan het type liggen destijds.

Madhouse

Quote from: Dirc I on March  5, 2010, 09:08:35
Precies, je eigen lijstje nemen.

Als het past luister ook eens de Dali Ikon / Concept.
Kun je eventueel natuurlijk qua klankkleur bij mij luisteren.

Ik vond zelf de KEF op marantz toen wat schel overkomen, maar dat kan ook aan het type liggen destijds.

Dali ga ik bij jou luisteren! Monitor Audio heb ik ook nog in gedachten maar die moet ik toch echt gaan luisteren.
Ik weet niet welk type KEF je toen geluisterd hebt maar de IQ serie klinkt echt lekker. Maar ieder gehoor is natuurlijk ook weer anders.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Toch nog even wat advies nodig qua spelers.

Een Oppo BDP83 is mooi, maar een beetje te duur voor me. Ik wil ook nog wat andere dingen aan gaan pakken in huis (geen audio) dus moet prioriteiten stellen.

Ik zit te kijken nu naar een Oppo BDP80 en de Marantz BD5004 (kan ik voor de zelfde prijs als de Oppo krijgen)

Mijn vraag: wat is de betere speler van die 2? Of is er een andere speler in die prijsklasse te krijgen die beter presteert als de die twee?

Graag wat advies please!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

mikeske

Quote from: Madhouse on March  6, 2010, 21:02:25
Toch nog even wat advies nodig qua spelers.

Een Oppo BDP83 is mooi, maar een beetje te duur voor me. Ik wil ook nog wat andere dingen aan gaan pakken in huis (geen audio) dus moet prioriteiten stellen.

Ik zit te kijken nu naar een Oppo BDP80 en de Marantz BD5004 (kan ik voor de zelfde prijs als de Oppo krijgen)

Mijn vraag: wat is de betere speler van die 2? Of is er een andere speler in die prijsklasse te krijgen die beter presteert als de die twee?

Graag wat advies please!  ;)

De oppo zal de betere zijn van de 2, de marantz matched natuurlijk optisch beter met je receiver ...
Als je iets meer budget hebt, dan kan je voor een 7400 gaan en dan is de kwaliteit beter of gelijk aan de oppo maar optisch terug een mooie match.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Madhouse

Quote from: mikeske on March  6, 2010, 21:41:20
De oppo zal de betere zijn van de 2, de marantz matched natuurlijk optisch beter met je receiver ...
Als je iets meer budget hebt, dan kan je voor een 7400 gaan en dan is de kwaliteit beter of gelijk aan de oppo maar optisch terug een mooie match.

Een 7004 bedoel je waarschijnlijk? Helaas geen budget voor. De Oppo is ongeveer de max wat ik er aan uit kan geven. Er zijn ook andere dingen belangrijk  ;)

Of het optisch matched maakt voor mij weinig uit, de speler staat toch niet bovenop de receiver. Het enige waar ik mee zit is het budget van rond de € 450.-, daar moet toch een leuke speler voor te krijgen zijn? De Oppo BDP80 kost bij JvB ongeveer € 440.- incl. btw. (Oppo BDP-80 MultiZone + MultiRegion, black, 100-240 Volt € 369,00 excl. btw). Vraag me af of dit de beste koop is.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Voor 100euro meer heb je bij revo de 83. Die heeft wel weer een aparte stereo uitgang. Aangezien je hem ook als cd speler wilt gebruiken. Volgens mij is de 80 bij hem ook goedkoper. Hou je toch nog weer wat geld over! Kun je je HDx niet verkopen en dan de oppo gebruiken voor gedownload spul? Die kan dat toch ook allemaal lezen?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: The Vampire on March  7, 2010, 00:05:20
Voor 100euro meer heb je bij revo de 83. Die heeft wel weer een aparte stereo uitgang. Aangezien je hem ook als cd speler wilt gebruiken. Volgens mij is de 80 bij hem ook goedkoper. Hou je toch nog weer wat geld over! Kun je je HDx niet verkopen en dan de oppo gebruiken voor gedownload spul? Die kan dat toch ook allemaal lezen?

PM me de website eens als je wilt. ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Zo, net de laatste W&M HDMI kabel binnengekregen en gelijk even aangesloten. Samen met mijn zusje de tv van de muur af gehaald en de HDMI tussen de Marantz en de TV gedaan. Je merkt toch wel dat het beeld wat rustiger is en de kleuren net wat dieper zijn met de W&M HDMI's. Ook de Emotiva Toslink gelijk aangesloten tussen de Mediabox en de Marantz en voor het geld is het een leuk kabeltje...  ;)

Nu alleen nog een dB meter om de boel mooi af te stellen en de stroom aan gaan pakken. Daarna is het wachten op de twee (fronts en de Oppo) grote upgrade's  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

was ook exact mijn ervaring met W&M hdmi. beeld oogt wat rustiger, beeld krijgt iets meer kleur en diepte.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Ik had nog een tegoedbon van Conrad liggen dus een dB meter besteld. Morgen even alles goed afstellen  ;D

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc


Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc

yep.

lijkt me prima als je die samen met je HDX meeneemt als je langskomt ;)