Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Zo beiden speaker kabels zitten in elkaar, nu maar wachten op de fronts....Ook de Emotiva Toslink heb ik nog niet aangesloten (nog geen tijd voor gehad). :(

Ondertussen ga ik me in stroomkabels verdiepen. Geen idee nog wat het gaat worden, maar wil er wel een DIY project van maken. Hou wel van een beetje knutselen.
Ik wil 2 voedingskabels van 1,5m gaan maken en een nieuwe stekkerdoos met 1m snoer. Wel wil ik op de stekkerdoos een haakse stekker (i.v.m. ruimte) en op de voedingskabels maakt het niet uit.

Tips zijn van harte welkom  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Ik zit ook even rond te kijken voor een Oppo speler.
Maar wat is nu het grootste verschil tussen de Oppo BDP-80 en de Oppo BDP-83?
Het enige wat ik wil is een goede BD/CD/SACD speler en dat kunnen ze beiden afspelen.

En hoe zijn beiden spelers qua opstarttijd? En hoe hard heb ik een RS-232 aansluiting nodig?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: The Vampire on March  4, 2010, 21:17:08
wanneer komen je prachtige fronts??

In principe  in mei, maar kan ook eerder. Ben er alleen nog niet uit welke. B&W CM7 is erg mooi, maar vind de KEF's nog steeds het beste klinken op Marantz. Maargoed wil gewoon nog een keer gaan luisteren en er iets meer de tijd voor gaan nemen. Beiden heb ik gelukkig wel gehoord met Canare kabel, vandaar dat ik die alvast gemaakt heb.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

erik s.

Quote from: Madhouse on March  4, 2010, 21:19:39
In principe  in mei, maar kan ook eerder. Ben er alleen nog niet uit welke. B&W CM7 is erg mooi, maar vind de KEF's nog steeds het beste klinken op Marantz. Maargoed wil gewoon nog een keer gaan luisteren en er iets meer de tijd voor gaan nemen. Beiden heb ik gelukkig wel gehoord met Canare kabel, vandaar dat ik die alvast gemaakt heb.

ik vind persoonlijk KEF en B & W erg verschillen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Madhouse

Quote from: The Vampire on March  4, 2010, 21:21:26
ik wist het wel :wub: :wub:



:D

Ja qua uiterlijk wel ja, maar gelukkig is dat niet het belangrijkste  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Quote from: erik s. on March  4, 2010, 21:22:03
ik vind persoonlijk KEF en B & W erg verschillen.

Hoe bedoel je dat Erik? Zijn beiden idd verschillende speakers met beiden een eigen geluid.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Quote from: Madhouse on March  4, 2010, 20:51:41
Ik zit ook even rond te kijken voor een Oppo speler.
Maar wat is nu het grootste verschil tussen de Oppo BDP-80 en de Oppo BDP-83?
Het enige wat ik wil is een goede BD/CD/SACD speler en dat kunnen ze beiden afspelen.

En hoe zijn beiden spelers qua opstarttijd? En hoe hard heb ik een RS-232 aansluiting nodig?
;)het verschil
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Het verschil tussen de BDP 80 en 83 is in mijn ogen te verwaarlozen.
Is het het verschil in prijs echt waard? Er zijn vast mensen die 1 van de spelers hebben of beiden hebben gezien.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

euh. ik zou het alleen al doen om de anchor bay chip..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

erik s.

Quote from: Madhouse on March  4, 2010, 21:22:58
Hoe bedoel je dat Erik? Zijn beiden idd verschillende speakers met beiden een eigen geluid.

dat bedoel ik idd. meestal is de keuze tussen luidsprekers die kwa klank in dezelfde hoek zitten.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Robbert54

Quote from: erik s. on March  4, 2010, 21:36:42
dat bedoel ik idd. meestal is de keuze tussen luidsprekers die kwa klank in dezelfde hoek zitten.
hoe zou jij ze omschrijven dan??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: erik s. on March  4, 2010, 21:36:42
dat bedoel ik idd. meestal is de keuze tussen luidsprekers die kwa klank in dezelfde hoek zitten.
Quote from: The Vampire on March  4, 2010, 21:38:56
hoe zou jij ze omschrijven dan??

Ok, logisch natuurlijk, maar fronts is voor mij helemaal nieuw, ik heb nu gewoon een simpel 5.1 setje dus moet eerst gaan orienteren wat ik mooi vind.

B&W is te warm en donker in mijn oren in combinatie met Marantz en KEF is wat puurder in combinatie met Marantz. KEF op zichzelf is een speaker die een puur midden en hoog heeft, Marantz vult het laag perfect aan met zijn warme klank. Daarom vind ik de KEF's tot nu toe mooier klinken. De B&W's zullen het op een Cambridge bij TheVampire heel anders doen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Quote from: Madhouse on March  4, 2010, 21:40:03
Ok, logisch natuurlijk, maar fronts is voor mij helemaal nieuw, ik heb nu gewoon een simpel 5.1 setje dus moet eerst gaan orienteren wat ik mooi vind.

B&W is te warm en donker in mijn oren in combinatie met Marantz en KEF is wat puurder in combinatie met Marantz. KEF op zichzelf is een speaker die een puur midden en hoog heeft, Marantz vult het laag perfect aan met zijn warme klank. Daarom vind ik de KEF's tot nu toe mooier klinken. De B&W's zullen het op een Cambridge bij TheVampire heel anders doen.
heb je het bij B&W dan over de CM7's of B&W in het algemeen? ik heb bijvoorbeeld de 6 serie van B&W wel eens beluisterd, net als de 704, maar er zit toch nog behoorlijk wat verschil in de speakers. Kef ken ik niet zo heel goed, eigenlijk alleen de eitjes en de monitoren. vloerstaanders heb  ik nog niet echt kunnen beluisteren. combi CA en CM is idd erg genieten! de CM heeft van zichzelf wel een behoorlijk mooi laag, (zelfs de CM1's al) dus de combi met Marantz zou idd een beetje té kunnen zijn.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Quote from: Madhouse on March  4, 2010, 21:30:05
Het verschil tussen de BDP 80 en 83 is in mijn ogen te verwaarlozen.
Is het het verschil in prijs echt waard? Er zijn vast mensen die 1 van de spelers hebben of beiden hebben gezien.
Jij toch ook?
Die BDP-80 is nagenoeg hetzelfde als de Cambridge!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Quote from: The Vampire on March  4, 2010, 21:52:53
heb je het bij B&W dan over de CM7's of B&W in het algemeen? ik heb bijvoorbeeld de 6 serie van B&W wel eens beluisterd, net als de 704, maar er zit toch nog behoorlijk wat verschil in de speakers. Kef ken ik niet zo heel goed, eigenlijk alleen de eitjes en de monitoren. vloerstaanders heb  ik nog niet echt kunnen beluisteren. combi CA en CM is idd erg genieten!

Ik heb het specifiek over de CM7, andere serie's krijg ik het huis niet in want die zijn niet in hoogglans zwart  ;)

KEF's heb ik de IQ70 en IQ90 gehoord. De IQ90 gaat het sowieso niet worden want die zijn te groot volgens mijn vriendin. De IQ70 is een optie maar mijn vriendin (en ik zelf natuurlijk) wil ook graag naar de IQ50 nog luisten en dan een beslissing maken wat te gaan doen. De KEF's zullen dan in een 'White' uitvoering komen.

Maargoed zoals gezegd wil ik nog een keer ruim de tijd gaan nemen met luisteren (Dus de CM7 zijn nog niet helemaal het veld uit geslagen) en zelfs even wat instellingen veranderen op de SR5004 en dan kijken wat we het mooist vinden. Beiden klanksoorten vind ik wel mooi maar ik heb het gevoel dat KEF het geluid wat puurder neerzet.

Let wel, dit is natuurlijk de beleving van mij en mijn vriendin, een ander beleeft het geluid natuurlijk totaal anders.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc

Je mag altijd Dali-Marantz komen luisteren........

Madhouse

Quote from: celerontje on March  4, 2010, 21:56:48
Jij toch ook?
Die BDP-80 is nagenoeg hetzelfde als de Cambridge!

Ik toch ook? Waar dan?

Maargoed, de Cambridge is ook geen verkeerde speler en misschien wel voldoende voor mij.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Quote from: Dirc I on March  4, 2010, 21:58:55
Je mag altijd Dali-Marantz komen luisteren........

Gaan we ook zeker binnenkort doen onder het genot van een biertje  :P
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Quote from: celerontje on March  4, 2010, 21:56:48
Jij toch ook?
Die BDP-80 is nagenoeg hetzelfde als de Cambridge!
idd, grootste voordeel wat ik zo op kan noemen is de anchor bay chip. daarom ga ik ook voor de oppo en niet voor de CA. en verder is het uiterlijk van de 83 natuurlijk veel mooier dan die van de 80 (hoog plastic gehalte) en de 83 heeft nog een dedicated stereo uitgang
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Dirc

Quote from: Madhouse on March  4, 2010, 21:59:54
Gaan we ook zeker binnenkort doen onder het genot van een biertje  :P

Bier staat altijd koud hier!
Eventueel schaf ik rietjes voor je aan :P

Madhouse

Quote from: The Vampire on March  4, 2010, 22:00:22
idd, grootste voordeel wat ik zo op kan noemen is de anchor bay chip. daarom ga ik ook voor de oppo en niet voor de CA. en verder is het uiterlijk van de 83 natuurlijk veel mooier dan die van de 80 (hoog plastic gehalte) en de 83 heeft nog een dedicated stereo uitgang

Die stereo uitgang vind ik niet zo heel belangrijk denk ik. Via HDMI moet dat toch ook goed werken?
Wat doet die Anchor Bat Chip dan precies? Het uiterlijk vind ik wel meevallen hoor.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Quote from: Dirc I on March  4, 2010, 22:00:34
Bier staat altijd koud hier!
Eventueel schaf ik rietjes voor je aan :P

Nee dank je, ik moet ook nog rijden en met een rietje erbij gaat dat niet werken....  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub