Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Automaat

Ja, dan komt het vakantiegeld!
Er is al genoeg over geschreven, gewoon de 83 doen.
Waarom de HDX 1000 en niet de BD-1?
Reading the HTForum is learning every day!!

Madhouse

Quote from: Automaat on February 16, 2010, 20:52:09
Ja, dan komt het vakantiegeld!
Er is al genoeg over geschreven, gewoon de 83 doen.
Waarom de HDX 1000 en niet de BD-1?

De 1000 doet wat ie moet doen voor mij. De BD-1 heeft voor mij niet echt een toegevoegde waarde. Lang getwijfelt maar de 1000 kwam vandaag voor een goede prijs voorbij dus besteld.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

#177
Vandaag met mijn vriendin naar een 2tal audio winkels geweest. We hebben geluisterd naar de KEF IQ90 en de IQ70. Beiden vonden we erg zuiver overkomen en mooi neutraal klinken. Echter de IQ90 gaat afvallen omdat mijn vriendin die te kollossaal vind en de IQ70 misschien net kunnen. Ze wil dus graag naar de IQ50 (hadden ze niet staan) gaan luisteren omdat deze nog kleiner zijn. Daarna doorgereden naar een andere winkel om te gaan kijken naar de Monitor Audio BR5. Helaas waren deze niet meer aanwezig en zullen we naar een andere winkel moeten om te gaan luisteren. In de etalage nog even staan kwijlen om de B&W CM7  :inlove: in hoogglans zwart en waarempel zegt mijn vriendin dat die ook best mooi kunnen zijn (vooral dat hoogglans zwart dan), wat dus nog niet garant staat dat ze echt mooi in onze woonkamer passen. Binnenkort gaan we dus ook naar deze speakers luisteren. Ze zijn boven het budget, maar als ze goedgekeurd worden dan spaar ik nog wel even door  ;)


Het moeilijkste blijft hier dat mijn vriendin alles te groot vind en de kleur bij ons interieur moet passen. Ben benieuwd of we die match ooit gaan vinden.

Speakers waar we tot nu toe overnadenken:
KEF IQ50
KEF IQ70 (beluisterd en klinken gewoon heerlijk)
Monitor Audio BR5
B&W CM7
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Ze is wel meegegaan en staat ervoor open, dus de eerste stap is gezet 8)

Heb je al gevraagd of je speakers thuis mag beluisteren? Dan staan ze er en als het geluid bevalt dan is de keuze eenvoudiger ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on February 17, 2010, 17:07:15
Ze is wel meegegaan en staat ervoor open, dus de eerste stap is gezet 8)

Heb je al gevraagd of je speakers thuis mag beluisteren? Dan staan ze er en als het geluid bevalt dan is de keuze eenvoudiger ;)

Ja dat ze mee ging was natuurlijk geweldig. Ze staat er zeker voor open, dus dat zit wel goed.

Nee ik heb niet gevraagd om de speakers thuis te mogen beluisteren. Weet ook niet of de winkels waar we geweest zijn daar voor open staan. Wel gaf de verkoper in de 2e winkel aan dat hij de Marantz SR5004 aan wilde sluiten. En hij zei ook, heb ik hem niet op voorraad dan kun je je eigen ook meenemen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Mijn ervaring is dat luisteren in de winkel en thuis 2 compleet andere ervaringen kunnen zijn. Zeker als in de winkel tapijt ligt en je thuis laminaat hebt, zoals bij ons vorig huis.

Maar dat de winkel al de match wil laten horen met je versterker is natuurlijk al een stap in de goede richting.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

cm's :headbanging: :D

uit eigen ervaring, de 1 klinkt al sweet, maar ikben een beetje bevooroordeeld natuurlijk :D :wub:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

#182
Vandaag eindelijk mijn Marantz SR5004 opgehaald  :pompom:





Tevens zaterdag de ontbrekende W&M HDMI 1,5 meter binnen gekregen van Erik S. (Jouwhifi)

En ook nog even met Tony van Smits staan babbelen over de B&W CM7 in hoogglans zwart. Hij kan een heel erg scherpe prijs maken waardoor de keuze tussen KEF en B&W heel moeilijk gaat worden. Binnenkort ga ik daar eens luisteren met mijn vriendin naar de B&W's aangesloten op een SR5004 en een hoop eigen muziek mee!

Kortom, ik ben weer zo blij als een kind en ga nu lekker spelen ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

squeek

mooi man! ziet er een heel erg fijne receiver uit. zowel qua looks als specs!

veel plezier ermee

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

squeek

je bedoelt zo de cm7   :o



ik heb een hekel aan zwarte speakers maar dit is wel erg mooi hoor! zet ik zo bij me binnen  :pompom:

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Madhouse

Quote from: HTip on February 22, 2010, 18:44:08
Feli, Roy 8) En speel ze :D

Thnx! Moet nu ff stoppen met spelen, Femke wil ook tv kijken. Maar morgen weer verder want heb nog geen geluid uit 5 speakers kunnen krijgen. (zal wel ergens een foutje hebben gemaakt)

Quote from: squeek on February 22, 2010, 18:55:58
je bedoelt zo de cm7   :o



ik heb een hekel aan zwarte speakers maar dit is wel erg mooi hoor! zet ik zo bij me binnen  :pompom:



Idd de CM7. Mijn vriendin heeft ook een hekel aan zwarte speakers, maar deze vind ze mooi. Ik was gelijk al verliefd :wub:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

squeek

Quote from: Madhouse on February 22, 2010, 19:06:56
Thnx! Moet nu ff stoppen met spelen, Femke wil ook tv kijken. Maar morgen weer verder want heb nog geen geluid uit 5 speakers kunnen krijgen. (zal wel ergens een foutje hebben gemaakt)

best wel zoeken idd met een nieuwe receiver, leuk en frustrerend tegelijk vind ik  :)

die hoogglans speakers zien er echt fantastisch uit. dit komt ook wel omdat de membranen een zilveren omlijsting hebben, dit geeft net die extra touch!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Automaat

Ze kan toch gewoon tv kijken?
Kijk, als ze die luidsprekers al mooi vind om te zien, is de strijd al voor de helft gewonnen  ;D.
Reading the HTForum is learning every day!!

Jean Sibelius

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en speel ze! 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Robbert54

gefeliciteerd met je prachtige receiver, zal mooi staan met die CM7's ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Hmmmmm W&M HDMI kabel van 1,5 meter is defect. Als ik hem aansluit krijg ik rode ruis te zien en valt het beeld steeds weg. Even de PS3 op de grond gezet en een 0,8 meter W&M aangesloten en dan is het beeld perfect. Reeds gemailt met Erik van Jouwhifi en die stuurt probleemloos een nieuwe kabel toe! Super service!  :thumbs-up:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Quote from: Automaat on February 22, 2010, 19:13:52
Ze kan toch gewoon tv kijken?
Kijk, als ze die luidsprekers al mooi vind om te zien, is de strijd al voor de helft gewonnen  ;D.

Je hebt gelijk! Liet haar net nog even een plaatje zien en die vind ze qua uiterlijk toch het mooist.

Quote from: Jean Sibelius on February 22, 2010, 19:36:32
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en speel ze! 8)

Zal wel lukken  8)

Quote from: The Vampire on February 22, 2010, 19:38:04
gefeliciteerd met je prachtige receiver, zal mooi staan met die CM7's ;D

Eens, die CM7's zijn behoorlijk gestegen op mijn verlanglijstje....ze staan ineens bovenaan  :laugh:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc

Klinkt allemaal goed Roy.

De Marantz moet je gewoon even goed afstellen. Meetlintje erbij enz.
Ik heb hem trouwens altijd op source direct staan (pure direct kan niet, dan werkt je video processing niet)

De W&M kabel werkt hier ook prima. Heb 7 meter liggen tussen de PJ en de Marantz.

Madhouse

Net de Marantz goed afgesteld....Wat een vooruitgang zeg! Draai nu nog met een JBL 5.1 setje, maar daar is het verschil al duidelijk op te horen. Net even een paar chapters van transformers 2 zitten kijken, die film beleef ik gewoon op nieuw. Wat ik vooral merk is dat mijn achterspeakers veel meer detail en vermogen hebben tijdens de film.

Quote from: Dirc I on February 23, 2010, 12:10:07
Klinkt allemaal goed Roy.

De Marantz moet je gewoon even goed afstellen. Meetlintje erbij enz.
Ik heb hem trouwens altijd op source direct staan (pure direct kan niet, dan werkt je video processing niet)

De W&M kabel werkt hier ook prima. Heb 7 meter liggen tussen de PJ en de Marantz.

Ik heb hem met de meetmicrofoon op statief afgesteld op 6 punten en daarna handmatig zitten fine tunen. Was toch de beste manier want ik heb nu op de bank (sweet spot) perfect geluid maar daaromheen is het ook nog heel erg goed te doen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc

Meetlint is nog altijd makkelijker en naar mijn inzicht beter.

Audyssee zou ik trouwens niet gebruiken. Gewoon DB meter, alles afstemmen op source direct zetten en klaar.

Madhouse

Quote from: Dirc I on February 23, 2010, 12:55:20
Meetlint is nog altijd makkelijker en naar mijn inzicht beter.

Audyssee zou ik trouwens niet gebruiken. Gewoon DB meter, alles afstemmen op source direct zetten en klaar.

Ga ik ook doen als ik mijn nieuwe speakers heb. Dan schaf ik gelijk een DB meter aan en stel ze goed af. Voorlopig zijn de settings nu goed.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc


Dirc

BTW zie ik net dat er een aardig verschil is tussen een
dB(A) en dB(C) meter.



Quote
dB(A), dB(B) en dB(C)
Sound Pressure Level A-B-C weighting curveEen geluidssignaal wordt door het menselijk oor niet op iedere frequentie even hard waargenomen. Om dit te compenseren wordt filtercurve of wegingen gebruikt. Afhankelijk van de meting die gedaan wordt, wordt het geluid gefilterd voordat het gemeten wordt. Zo kan het signaal aangepast worden aan datgene wat moet worden aangegeven.

dB(A)
Als een geluid wordt aangegeven in dB(A) wordt het signaal gefiltert volgens de A-curve. Deze curve past het signaal aan zodat het beter overeenkomt met de menselijke waarneming ervan. Een menselijk oor is niet voor iedere frequentie even gevoelig (meer in het volgende hoofdstuk: Menselijk Gehoor) en deze curve past dit gedrag aan. De A-curve dempt het geluid in de lage en hele hoge frequenties. De waardes aangeduid in dB(A) worden veelal gebruikt voor het uitdrukken van SPL (Sound Pressure Level).

Deze dB(A) curve dient gevolgt te worden bij meting in verband met geluidsoverlast en de hinderwet.

dB(B) en dB(C)
De C-curve is vrijwel linieair en wordt veelal gebruikt voor hoge en/of theoretische meting. De B-curve ligt tussen de A- en C-curve in en wordt tegenwoordig zelden gebruikt. Een geluid dat wordt gemeten in dB(A) en dB(C) zal bij de C-weging een hogere waarde hebben dan de A-weging.

Madhouse

Quote from: Dirc I on February 23, 2010, 13:03:00
BTW zie ik net dat er een aardig verschil is tussen een
dB(A) en dB(C) meter.



Moet eerlijk bekennen dat ik me nog nooit heb verdiept in een DB meter. Zou ook niet weten wat goed is of niet. Weet wel dat het een must is  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub