Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: skoebiedoe on February 14, 2010, 20:48:41
Als je kan leven met wat tragere opstart tijden en wat langer wachten voor ge een cd kunt afspelen is een UD8004 zeker geen slechte keuze.
Als het wat rapper mag gaan neem dan een sa8003 erbij.(daarom dat ik de mijne nog wat hou.Voor gewoon een cdke af te spelen is de 8003 een beetje sneller ;) )
De SA8003 speelt alleen stereo en een groot deel van mijn SACD's heeft een surroundlaag. Opstarttijden raak je aan gewend. Zeker met de BD's, dan valt een CD denk ik nog wel mee ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on February 14, 2010, 20:58:46
De "dikke" PS3 heeft ook HD-audio. Kan zowel bitstream (receiver moet vertalen) en PCM (PS3 vertaald).

Thnx voor het antwoord. Heb gelezen dat het beter is om je PS3 op bitstream te zetten?

Het is idd lastig om voor een speler te kiezen. Ik denk dat ik in eerste instantie toch voor de DV4003 ga, zo heb ik een mooie oplossing en kan ik eventueel later een BD7004 aan schaffen indien nodig.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Quote from: HTip on February 14, 2010, 20:58:46
De "dikke" PS3 heeft ook HD-audio. Kan zowel bitstream (receiver moet vertalen) en PCM (PS3 vertaald).
Als je de ''dikke'' PS3 op bitstream zet, krijg je enkel de core, geen DTS-HD MA e.d.
De Slim kan het wel.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Ik ga vandeweek ook met vriendinlief naar speakers luisteren. Sowieso staan op het programma de KEF IQ50/70 en de Monitor Audio Bronze BR5. Kopen gaat wel pas in mei gebeuren maar voor die tijd even lekker overal luisteren. Misschien komen we nog wel andere speakers tegen. ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: celerontje on February 14, 2010, 21:01:49
Als je de ''dikke'' PS3 op bitstream zet, krijg je enkel de core, geen DTS-HD MA e.d.
De Slim kan het wel.
Was daar geen firmware voor?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Nein, herr Philip, 't is een hardwarebeperking. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Quote from: celerontje on February 14, 2010, 21:08:38
Nein, herr Philip, 't is een hardwarebeperking. ;)

Wat krijg ik dan wel door? HD audio is een beetje nieuw voor me. Kun je het uitleggen in een beetje jip en janneke taal?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Je hebt gelijk, kan alleen in PCM ;)

BTW: Ik spreek gewoon Nederlands hoor :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

#109
Quote from: Madhouse on February 14, 2010, 21:09:38
Wat krijg ik dan wel door? HD audio is een beetje nieuw voor me. Kun je het uitleggen in een beetje jip en janneke taal?
HD audio is eigenlijk dezelfde audio als DVD, maar met hogere bitrates, lees: minder compressie.
DVD-formaten zijn lossy, terwijl BD-formaten lossless zijn.

Op een BD is de HD-audiotrack soms even groot als de videotrack van een DVD :o Dat resulteert in meer nuances, detail en dynamiek.

Opvolger van Dolby Digital is Dolby TrueHD
Opvolger van DTS is DTS-HDHR (High Resolution) en HDMA (Master Audio)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

#110
Heb het net inderdaad geprobeerd even. Krijg via bitstream wel DTS of DD op het schermpje van mijn versterker, maar geen DTS-MA of Dolby-TrueHD. En anders staat er gewoon PCM in het schermpje.

Ik laat hem maar op bitstream staan, klinkt toch beter merk ik.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Quote from: HTip on February 14, 2010, 21:13:52
HD audio is eigenlijk dezelfde audio als DVD, maar met hogere bitrates, lees: minder compressie.
DVD-formaten zijn lossy, terwijl BD-formaten lossless zijn.

Op een BD is de HD-audiotrack soms even groot als de videotrack van een DVD :o Dat resulteert in meer nuances, detail en dynamiek.

Dat ga ik dus wel merken met mijn dikke PS3 en de SR5004?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

skoebiedoe

Quote from: Madhouse on February 14, 2010, 21:01:34
Thnx voor het antwoord. Heb gelezen dat het beter is om je PS3 op bitstream te zetten?

Het is idd lastig om voor een speler te kiezen. Ik denk dat ik in eerste instantie toch voor de DV4003 ga, zo heb ik een mooie oplossing en kan ik eventueel later een BD7004 aan schaffen indien nodig.

Je hebt dus al een ps3?
Hou dan gewoon het geld van de dv4003 op zak en spaar gewoon effe door.
Tot dan zal de ps3 wel voldoen. ;)

HTip

Quote from: Madhouse on February 14, 2010, 21:15:02
Dat ga ik dus wel merken met mijn dikke PS3 en de SR5004?
Je kan Dolby TrueHD op bitstream uitsturen. Dan doet de SR5004 de vertaling. Voor DTS-HDMA zet je de PS3 op PCM. Dan doet de SR5004 alleen de post-processing (bassmanagement, Audyssey, etc.)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skoebiedoe

Quote from: HTip on February 14, 2010, 21:00:38
De SA8003 speelt alleen stereo en een groot deel van mijn SACD's heeft een surroundlaag. Opstarttijden raak je aan gewend. Zeker met de BD's, dan valt een CD denk ik nog wel mee ;)

Sorry hoor maar muziek luister je nog altijd het beste in stereo.......  ;p

HTip

Quote from: skoebiedoe on February 14, 2010, 21:16:36
Je hebt dus al een ps3?
Hou dan gewoon het geld van de dv4003 op zak en spaar gewoon effe door.
Tot dan zal de ps3 wel voldoen. ;)
Precies mijn idee en dan voor de BD7004 gaan 8)

P.S. PS3 staat in zijn sig ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ehhh, Dolby TrueHD bitstreamen doet de oude dikke PS3 ook niet. (arme Madhouse, nu duizelt 't helemaal voor 'm :D)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: skoebiedoe on February 14, 2010, 21:17:44
Sorry hoor maar muziek luister je nog altijd het beste in stereo.......  ;p
Dat dacht ik vroeger ook, maar ik heb een paar prachtige 5.1 mixen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: skoebiedoe on February 14, 2010, 21:16:36
Je hebt dus al een ps3?
Hou dan gewoon het geld van de dv4003 op zak en spaar gewoon effe door.
Tot dan zal de ps3 wel voldoen. ;)

Het gaat me ook  niet om beeld maar meer om CD. Ik wil niet alles aan moeten zetten om een CDtje te kunnen luisteren, vandaar de DV4003 als tussenoplossing.

Quote from: HTip on February 14, 2010, 21:16:56
Je kan Dolby TrueHD op bitstream uitsturen. Dan doet de SR5004 de vertaling. Voor DTS-HDMA zet je de PS3 op PCM. Dan doet de SR5004 alleen de post-processing (bassmanagement, Audyssey, etc.)

Thnx voor de uitleg, nu is het helderder.... ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

#119
Op de ps3 zelf staat Dolby TrueHD, dus ga ervan uit dat hij dat wel ondersteunt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Quote from: celerontje on February 14, 2010, 21:18:47
Ehhh, Dolby TrueHD bitstreamen doet de oude dikke PS3 ook niet. (arme Madhouse, nu duizelt 't helemaal voor 'm :D)
Leg jij het dan maar even uit :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: celerontje on February 14, 2010, 21:18:47
Ehhh, Dolby TrueHD bitstreamen doet de oude dikke PS3 ook niet. (arme Madhouse, nu duizelt 't helemaal voor 'm :D)

Idd, nu snap ik het helemaal niet meer....

Quote from: HTip on February 14, 2010, 21:19:52
Leg jij het dan maar even uit :P

Idd dat moet ie maar ff doen dan...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Quote from: HTip on February 14, 2010, 21:19:52
Leg jij het dan maar even uit :P
Quote from: Madhouse on February 14, 2010, 21:20:58
Idd dat moet ie maar ff doen dan...
Dat zal-ie dan maar even doen. ;D
OK, here we go:
Wil je de Dolby en DTS HD formaten kunnen bitstreamen met de PS3 van Madhouse... KAN NIET!, omzetten naar Multichannel PCM kan-ie wel.
Btw, ik zou Madhouse een goede stand-alone speler adviseren, zoals een Oppo of Pioneer.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

celerontje heeft gelijk. Ik heb net even gegoogled en de oude PS3 kan wel met HD-audio omgaan, maar alleen in PCM. Dat betekent dat je niets verliest aan kwaliteit, maar de SR5004 doet alleen de post-processing.

Zo doet mijn SR9600 het ook en je hebt zelf mogen ervaren dat dat best aardig klinkt :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skoebiedoe

#124
Simpelweg.
True hd en msaster dts kan je enkel maar bitsream sturen (als uwe reciever over een decoder beschikt) langst hdmi.
Vanaf dat je iets anders gebruikt gaat de ps3 decoderen maar gaat deze versturen als pcm wat resulteert en een gewone dts of dolby signaal op uwe reciever.
Is hetgeen ik begrepen heb van al die uitspraken. ;)

Ging me dus ook niet om het beeld maar waarom zou je een dvd speler kopen die niet echt geschikt is om cd weer te geven als je al een speler in uw bezit hebt.
Spaar gewoon effe door voor een bd 7004 en dan ga je er daadwerkelijk op vooruit.
De dv4003 is op dat gebied weg gegooid geld.Je gaat er spijt van hebben dat je deze hebt aangeschaft enkel maar voor Cd.
Ga dan beter opzoek naar een okkazzie DV 7600. ;)

En sorry hoor maar je gaat er wel op achteruit als je hd Dolby of master dts laat omzetten naar dts of gewone dolby.
Heb het hier zelf ondervonden doordat ik een instelling verkeert had staan in de UD8004 zodat deze true hd omzette naar pcm. ;)



Welke sacd zijn dat dan?Htip.