Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JeKa

Quote from: Madhouse on February  5, 2010, 08:04:42
Ben alleen bang dat ik de mediaspeler even uit ga stellen omdat er nog een hoop kinderziektes zijn. Ik wil tenslotte wel wat stabiels kopen.

Dan kan je lang wachten ben ik bang... Ik kan me de laatste tijd eigenlijk geen enkele mediaspeler herinneren die echt stabiel was....

Madhouse

Quote from: JeKa on February  5, 2010, 09:29:25
Dan kan je lang wachten ben ik bang... Ik kan me de laatste tijd eigenlijk geen enkele mediaspeler herinneren die echt stabiel was....

Ik heb geduld hoor....maar bedoel het meer van, over een maandje of 2 is de firmware van de nieuwe HDX BD-1 wel een stuk stabieler, tot nu toe zijn ze er nog niet echt te spreken over.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

JeKa

Quote from: Madhouse on February  5, 2010, 09:32:06
Ik heb geduld hoor....maar bedoel het meer van, over een maandje of 2 is de firmware van de nieuwe HDX BD-1 wel een stuk stabieler, tot nu toe zijn ze er nog niet echt te spreken over.  ;)
Ah, op die manier!  :)

Madhouse

Quote from: JeKa on February  5, 2010, 10:59:54
Ah, op die manier!  :)

Ja, ik ga me frustreren als er iets staat wat maar half werkt, dan stel ik het liever even uit. Mooie reden om een receiver aan te gaan schaffen  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

skank1

Quote from: Madhouse on February  4, 2010, 22:01:19
Qua design is hij erg mooi en inderdaad binnen het budget. Was vroeger altijd wel helemaal Pioneer fan en dat merk heeft me nooit teleur gesteld. Ik ga hem eens in de winkel bekijken  ;)

ook ik heb de vsx-919 en ben er helemaal weg van!
wat een mooi geluid brengt dit ding voort !

helemaal niks op aan te merken

topversterker !
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Madhouse

#80
Het gaat definitief een Marantz worden. Het liefst wil ik de SR5003 maar als ik de SR5004 voor een gunstige prijs ergens kan kopen dan doe ik dat. Waarschijnlijk over een week of 3 hoop ik 1 van de 2 in huis te hebben staan.

Tja en daar brengt zich gelijk het volgende upgrade virus met zich mee. Ik wil ook een goede cd speler hebben. Ik heb de CD5003 bekeken en die past natuurlijk heel goed bij de SR qua model:D. Maar een ouder type DVD/SACD van MArantz in het zwart zie ik ook wel zitten. De spelers staan niet bovenop elkaar, dus een ander model zal niet echt storen. Dit is een beetje nieuw voor me omdat ik alleen maar met het HT gebeuren bezig was. Maar ik wil dus ook lekker kunnen genieten van Stereo geluid. Dus tips voor een speler zijn super welkom! Ik heb 1 eis! De speler mag niet hoger zijn dan 10cm!!!

Ook ga ik straks genieten van HD geluid, en worden er apparaten aangesloten op de receiver. Hiervoor heb ik 3 goede HDMI kabels nodig. Ik heb al gekeken naar W&M, maar ook voor andere suggesties sta ik open. Ik wil niet heel erg veel geld uit gaan geven aan kabels!

Voor de overige apparatuur heb ik alle kabels (optische ed.) van Emotiva via de powerbuy aangeschaft.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

blue-eyes

Met de W&M krijg je een goedkope, degelijke en fijne kabel. Ik heb er 6 van, geen enkele klacht.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Madhouse

Quote from: Blue-Eyes on February  6, 2010, 12:21:55
Met de W&M krijg je een goedkope, degelijke en fijne kabel. Ik heb er 6 van, geen enkele klacht.

Die ervaringen hoor ik wel vaker. Het heeft nog geen haast, dus kan nog 3 weken twijfelen  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

erik s.

Quote from: Madhouse on February  6, 2010, 12:25:13
Die ervaringen hoor ik wel vaker. Het heeft nog geen haast, dus kan nog 3 weken twijfelen  ;D

bij aanschaf van meerdere sets krijg je ook een leuke korting van me!  :-X
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Madhouse

Quote from: erik s. on February  6, 2010, 12:29:57
bij aanschaf van meerdere sets krijg je ook een leuke korting van me!  :-X

Goed om te weten en makkelijk want Arnhem is niet zo ver  :P. Ik PM je zodra ik er uit ben. Eerst maar even de receiver!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Nou de knoop is doorgehakt. Volgende week komt er een zwarte Marantz SR5004 hier te staan  :pompom:



Als cd speler twijfel ik een beetje over de 'betaalbaardere' Marantz DV4003 (DVD/CD) die als voordeel heeft dat ik weer gelijk een dvd speler heb en geen dvd meer af hoef te spelen via de ps3. Of de Marantz CD5003 (CD only). Nu is het volgens mij zo dat Marantz hun DVD/CD spelers ook gewoon goed kunnen omgaan met cd, klopt dit?

Marantz DV4003


Marantz CD5003





Tevens nog wat kabels in aantocht:
3x W&M HDMI 0,8 meter
2x Emotiva Optical

Alleen nog een W&M 1,5 meter aan schaffen die vanaf de receiver naar de tv gaat. Daarvoor ga ik volgende week ofzo even bij Erik s. (jouwhifi) langs en dan neem ik ook gelijk Belden 4x2,5mm2 luidsprekerkabel, een mooie mantel en wat krimpkous mee zodat ik die ook vast in elkaar kan knutselen met de reeds aangeschafte W&M bananen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

sr7000

Ik schat de de cd5003 toch wel redelijk wat hoger in dan de dv4003 op cd gebied. De dv4003 zal qua beeld en geluid misschien zelfs nog wel minder zijn dan de ps3. (even afgaand op een recensie van het duitse blad stereo)

Madhouse

#87
Quote from: sr7000 on February 13, 2010, 22:25:48
Ik schat de de cd5003 toch wel redelijk wat hoger in dan de dv4003 op cd gebied. De dv4003 zal qua beeld en geluid misschien zelfs nog wel minder zijn dan de ps3. (even afgaand op een recensie van het duitse blad stereo)

Thnx! Twijfel gewoon heel erg tussen beiden. Misschien kan ik ze beiden een keer op proef krijgen ofzo...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

sr7000

Zelf luisteren is inderdaad het mooiste. Moet eerlijk bekennen dat ik de dv4003 en cd5003 nog niet naast elkaar gehoord heb. Heb zelf wel de voorganger dv4100 gehad, en die werd weggespeeld door de ps3. Ook klonk een cd5001 zelfs beter dan een dv7001. Vandaar dat mijn inschatting is, dat de dv4003 vrij weinig kans maakt tegen een cd5003. Voordat een dvd-speler een cd-speler inhaalt betaal je meestal een veelvoud. Hoewel de bd7004 al wel beter schijnt te klinken als de cd5003. Maar die is dan ook fors duurder.

Madhouse

Quote from: sr7000 on February 13, 2010, 23:05:55
Zelf luisteren is inderdaad het mooiste. Moet eerlijk bekennen dat ik de dv4003 en cd5003 nog niet naast elkaar gehoord heb. Heb zelf wel de voorganger dv4100 gehad, en die werd weggespeeld door de ps3. Ook klonk een cd5001 zelfs beter dan een dv7001. Vandaar dat mijn inschatting is, dat de dv4003 vrij weinig kans maakt tegen een cd5003. Voordat een dvd-speler een cd-speler inhaalt betaal je meestal een veelvoud. Hoewel de bd7004 al wel beter schijnt te klinken als de cd5003. Maar die is dan ook fors duurder.

Ja die BD7004 is geweldig, maar daar heb ik geen geld voor. Zoals het er nu uitziet word het ook de CD5003, maar ga proberen hem hier te krijgen. Eerst maar nieuwe fronts en daarna zien we wel verder...

Upgraden is zooooo leuk  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

sr7000

Enjoy! Kun je straks al je cd's weer herontdekken. Altijd leuk  O0

mikeske

Quote from: Madhouse on February 13, 2010, 23:10:50
Ja die BD7004 is geweldig, maar daar heb ik geen geld voor. Zoals het er nu uitziet word het ook de CD5003, maar ga proberen hem hier te krijgen. Eerst maar nieuwe fronts en daarna zien we wel verder...

Upgraden is zooooo leuk  ;D

Ik heb zelf de BD7004 samen met de AV8003 en het is een geweldige combo  8)
Ik heb de CD5003 ( 270€ ) en de CD6003 ( 400€ ) vergeleken met de BD7004 ( 800€ ) en telkens was de BD7004 duidelijk de meerdere.
Slechts de SA7003 ( 600€ ) vond ik ( iets ) beter dan de BD7004, de SA8003 ( 900€ ) was echter stukken beter dan de BD7004

De BD5004 ( kleine broertje van de BD7004 ) kan je trouwens op cd gebied vergelijken net tussen de CD5003 en de CD6003,
Blu-ray bijna gelijk aan de BD7004 ( zonder de analoge uitgangen dan die ik toch niet gebruik), maar een stuk minder goed met dvd's als de BD7004

Daarom ben ik voor de BD7004 gegaan: veel betere cd/dvd weergave en iets betere blu-ray.
Hij heeft ook gescheiden video / audio circuits die je afzonderlijk kan uitzetten en nog hier en daar wat betere componenten en uitgangen.

Maar het kriebelt toch om nog een SA7003 / SA8003 te kopen  ;D

Hopelijk heb je iets aan mijn uitleg  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Madhouse

Thnx voor je uitleg Mikeske, weer wat om overna te denken.

Keuze's maken blijft moeilijk, zeker als je maar een bepaald budget hebt. ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

skoebiedoe

Heb hier de SA8003 en zoals mikske zegt prima speler. ;)
Als je wat rondkijkt kan je hem wel goedkoper vinden dan € 900 (heb de mijne hier in Belgie € 799 betaald).
In vergelijking met de UD8004 blijft hem niet echt achter.(ben d'er nog altijd niet uit welke nu beter is op stereo. ;) )

mikeske

Quote from: skoebiedoe on February 14, 2010, 10:59:07
Heb hier de SA8003 en zoals mikske zegt prima speler. ;)
Als je wat rondkijkt kan je hem wel goedkoper vinden dan € 900 (heb de mijne hier in Belgie € 799 betaald).
In vergelijking met de UD8004 blijft hem niet echt achter.(ben d'er nog altijd niet uit welke nu beter is op stereo. ;) )

Ja ik heb overal de adviesprijzen bijgezet.
Ik weet een adresje waar ik voor 725€ een SA8003 kan krijgen  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Madhouse

Denk dat de SA en de BD voorlopig ff wat te duur zijn, al zijn ze wel geweldig  :wub:

Maargoed, ik heb ook een budget en daar moeten ook nog fronts van aangeschaft worden in de loop der tijd.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Mooie aanwinst Roy 8) Goeie keuze ook :thumbs-up:

Keuze van universele speler en dedicated CD-speler is altijd een moeilijke. Ik zou als ik jou was nog even doorsparen en dan voor de BD7004 gaan. Je hebt al een BD-speler met de PS3, dus je kan al genieten van HD-audio.

Ik zit overigens met hetzelfde probleem. Koop ik een betere dedicated BD-speler of ga ik voor de vervanging van mijn CD/DVD-speler en BD-speler door de UD8004. Keuzes, keuze, keuzes... :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Mooi hoor, die Marantz  8)
Quote from: HTip on February 14, 2010, 20:39:28
Mooie aanwinst Roy 8) Goeie keuze ook :thumbs-up:

Keuze van universele speler en dedicated CD-speler is altijd een moeilijke. Ik zou als ik jou was nog even doorsparen en dan voor de BD7004 gaan. Je hebt al een BD-speler met de PS3, dus je kan al genieten van HD-audio.

Ik zit overigens met hetzelfde probleem. Koop ik een betere dedicated BD-speler of ga ik voor de vervanging van mijn CD/DVD-speler en BD-speler door de UD8004. Keuzes, keuze, keuzes... :unsure:
De dikke PS3 geeft geen HD-audio door dacht ik, alleen de slim kan dat toch?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skoebiedoe

Quote from: HTip on February 14, 2010, 20:39:28

Ik zit overigens met hetzelfde probleem. Koop ik een betere dedicated BD-speler of ga ik voor de vervanging van mijn CD/DVD-speler en BD-speler door de UD8004. Keuzes, keuze, keuzes... :unsure:

Als je kan leven met wat tragere opstart tijden en wat langer wachten voor ge een cd kunt afspelen is een UD8004 zeker geen slechte keuze.
Als het wat rapper mag gaan neem dan een sa8003 erbij.(daarom dat ik de mijne nog wat hou.Voor gewoon een cdke af te spelen is de 8003 een beetje sneller ;) )

HTip

Quote from: Martijn90 on February 14, 2010, 20:43:39
Mooi hoor, die Marantz  8)De dikke PS3 geeft geen HD-audio door dacht ik, alleen de slim kan dat toch?
De "dikke" PS3 heeft ook HD-audio. Kan zowel bitstream (receiver moet vertalen) en PCM (PS3 vertaald).
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive