Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: Madhouse on January 28, 2010, 09:49:20
Tot nu toe alleen de fronts. De rest krijg ik niet door de WAF heen nog  ;D
:D Zal wel snel volgen, want dan is het geluid uit de center niet meer op het niveau van de fronts. Tip: zet de center wat zachter :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

#51
Quote from: HTip on January 28, 2010, 10:20:35
:D Zal wel snel volgen, want dan is het geluid uit de center niet meer op het niveau van de fronts. Tip: zet de center wat zachter :P

Goede tip!  ;D :tongue2:

Of het KEF's gaan worden is natuurlijk niet 100% zeker, maar vind ze zelf het mooist voor mijn budget. Maargoed, Femke heeft er ook een aandeel in natuurlijk!

Grappig verhaal hoe het e.e.a. tot stand is gekomen.

Mijn vriendin (Femke dus) was altijd in de veronderstelling dat fronts erg kollosaal en aanwezig zijn. Tot gisteren had ze dit beeld. Ik heb haar een aantal speakers laten zien en afmetingen verteld en toen ging het al lichtelijk de andere kant op. Daarna ff de showcase doorlopen met haar en ze schrok bij heel veel woonkamer sets qua grootte, maar gelukkig ook bij heel veel niet. Ze weet ook inmiddels dat ik niet van die hele grote speakers wil.  Dus sindsdien staat ze er achter en heeft ze ook het beeld voor zich dat het mooi kan zijn.  :pompom:

Dus met de center, rears en sub (staan ook ergens op de wishlist) doe ik nog ff rustig aan. Ben al blij dat ik haar zover heb, de rest komt wel  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Je hebt zeker mijn opstelling ook gebruikt. Kijk schat, dit hoef ik nu ook weer niet. Iets tussen ons en die HT van die gekke Belg lijkt me ideaal :P :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on January 28, 2010, 10:46:55
Je hebt zeker mijn opstelling ook gebruikt. Kijk schat, dit hoef ik nu ook weer niet. Iets tussen ons en die HT van die gekke Belg lijkt me ideaal :P :D

Die hebben we wel gebruikt, maar ze vond je HT erg mooi, dus dat werkte niet. Als we ooit een ander huis hebben met ruimte dan wil ze ook wel zoiets namelijk.  ;D
Er zijn gelukkig een aantal sets hier op het forum die in de woonkamer staan die behoorlijk bescheiden zijn maar ook weer niet. En dat zijn vrouwen he, eerst zien en dan geloven.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

Of een voorbeeld aan mijn "volgestouwde"  tv-kamer. :P
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Madhouse

Quote from: Valkyrie on January 28, 2010, 11:53:11
Of een voorbeeld aan mijn "volgestouwde"  tv-kamer. :P

Die hielp nou niet echt bepaald mee  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Valkyrie

Quote from: Madhouse on January 28, 2010, 11:55:57
Die hielp nou niet echt bepaald mee  ;D

:D :D :D waarom verbaast mij dat niet :devil:

Als ik op mijzelf woon zal het wel anders ingedeeld worden. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Madhouse

#58
Ik zit een beetje naar receivers te kijken en zie door de bomen het bos niet zo goed meer. Ik zei wel Marantz maar twijfel ook erg over Onkyo.

Ik kijk naar:
- Marantz SR5003 (2e hands)
- Marantz SR5004 (Dan moet ik nog wel ff doorsparen)
- Onkyo TX-SR507
- Onkyo TX-SR607

Een vriend van me heeft een Onkyo TX-SR606 en moet zeggen dat het een mooie bak is voor dat geld. Het enige nadeel van de 606 is dat je de input namen op het display niet kunt wijzigen maar dat schijnt met de 07 serie opgelost te zijn. In het kader van het oog wil ook wat (en die van mijn vriendin) MOET de receiver zwart zijn. Belangrijkste is dat mijn KEF's (Die ook aangeschaft gaan worden) goed aangestuurd kunnen worden en dat ik kan genieten van HD audio. Een eventueel ander merk/type mag ook!

Graag wat advies!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

De match tussen receiver en speakers bepaalt uiteindelijk je geluid. Indien mogelijk probeer je KEF's te beluisteren op zowel een Marantz als een Onkyo. Persoonlijk vind ik het geluid van Marantz mooier dan Onkyo, maar die ervaring is niet met recente modellen.

Ik weet ook niet hoe KEF samen met Marantz/Onkyo klinkt. Dat zal je zelf moeten beoordelen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on February  3, 2010, 13:27:10
De match tussen receiver en speakers bepaalt uiteindelijk je geluid. Indien mogelijk probeer je KEF's te beluisteren op zowel een Marantz als een Onkyo. Persoonlijk vind ik het geluid van Marantz mooier dan Onkyo, maar die ervaring is niet met recente modellen.

Ik weet ook niet hoe KEF samen met Marantz/Onkyo klinkt. Dat zal je zelf moeten beoordelen ;)

Die KEF's heb ik toen gehoord op een Marantz SR6001 bij iemand, dat klonk erg lekker.
Maargoed, ff een winkel zoeken waar ik die combi eventueel kan beluisteren.  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on February  3, 2010, 13:31:24
Die KEF's heb ik toen gehoord op een Marantz SR6001 bij iemand, dat klonk erg lekker.
Maargoed, ff een winkel zoeken waar ik die combi eventueel kan beluisteren.  ;D
Ik zou dan voor een Marantz gaan. Scheelt je een hoop tijd ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on February  3, 2010, 13:55:27
Ik zou dan voor een Marantz gaan. Scheelt je een hoop tijd ;)

Zo kun je het ook zien ja.....  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

morca

Quote from: Madhouse on February  3, 2010, 13:06:02
Ik zit een beetje naar receivers te kijken en zie door de bomen het bos niet zo goed meer. Ik zei wel Marantz maar twijfel ook erg over Onkyo.

Ik kijk naar:
- Marantz SR5003 (2e hands)
- Marantz SR5004 (Dan moet ik nog wel ff doorsparen)
- Onkyo TX-SR507
- Onkyo TX-SR607

Een vriend van me heeft een Onkyo TX-SR606 en moet zeggen dat het een mooie bak is voor dat geld. Het enige nadeel van de 606 is dat je de input namen op het display niet kunt wijzigen maar dat schijnt met de 07 serie opgelost te zijn. In het kader van het oog wil ook wat (en die van mijn vriendin) MOET de receiver zwart zijn. Belangrijkste is dat mijn KEF's (Die ook aangeschaft gaan worden) goed aangestuurd kunnen worden en dat ik kan genieten van HD audio. Een eventueel ander merk/type mag ook!

Graag wat advies!  ;)

Panasonic SA-BX 500 EG-K schijnt ook erg goed te zijn ik heb zijn voorloper en die klinkt in mijn ogen beter als een Onkyo van dezelfde prijs veel beter

Marantz heb ik nog nooit gehoord schijnt erg goed te zijn

maar heb wel over de Panasonic gelezen dat hij prijs kwalitijd verhouding erg hoog ligt dat een versterker van de door jou genoemde merken wel 3 keer zo duur kost voordat de geluidskwalitijd hetzelfde is
ik weet Panasonic is niet zo bekend in het wereldje hier maar verzeker je dat ze beregoed zijn heb zelf een XR-700

Martijnst1990

#64
Ik gebruik zelf een Pioneer VSX-919. Ik vind hem goed klinken, maar zoals iedereen weet is geluid nou eenmaal persoonlijk. Hij valt wel binnen je budget, hij is ook in zwart (hoogglans) te krijgen en hij ondersteunt de HD audio formaten. Ik ben persoonlijk helemaal weg van het design van Pioneer wat bij mij ook meespeelde. :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Quote from: morca on February  4, 2010, 20:25:51
Panasonic SA-BX 500 EG-K schijnt ook erg goed te zijn ik heb zijn voorloper en die klinkt in mijn ogen beter als een Onkyo van dezelfde prijs veel beter

Marantz heb ik nog nooit gehoord schijnt erg goed te zijn

maar heb wel over de Panasonic gelezen dat hij prijs kwalitijd verhouding erg hoog ligt dat een versterker van de door jou genoemde merken wel 3 keer zo duur kost voordat de geluidskwalitijd hetzelfde is
ik weet Panasonic is niet zo bekend in het wereldje hier maar verzeker je dat ze beregoed zijn heb zelf een XR-700

Nooit echt gekeken naar Panasonic, maar eerlijk gezegd schat ik Marantz wel iets hoger in als Panasonic. Bedankt voor de tip!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Quote from: Martijn90 on February  4, 2010, 21:57:20
Ik gebruik zelf een Pioneer VSX-919. Ik vind hem goed klinken, maar zoals iedereen weet is geluid nou eenmaal persoonlijk. Hij valt wel binnen je budget, hij is ook in zwart (hoogglans) te krijgen en hij ondersteunt de HD audio formaten. Ik ben persoonlijk helemaal weg van het design van Pioneer wat ook wel een rol speelde.

Qua design is hij erg mooi en inderdaad binnen het budget. Was vroeger altijd wel helemaal Pioneer fan en dat merk heeft me nooit teleur gesteld. Ik ga hem eens in de winkel bekijken  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Ik heb dan wel andere speakers, maar je hebt bij mij de Marantz beluisterd. Het is wel een vorige generatie receiver, maar ik denk dat de sound hetzelfde is als de huidige lijn. Ik weet natuurlijk niet hoe de 5003/4 in vergelijking staat met de 9600, maar ik denk dat de verschillen in de kracht, detaillering en diepte liggen en niet in het type sound.

Ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben...

Wat vond je van de sound van mijn Marantz?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

#68
Quote from: HTip on February  4, 2010, 22:13:59
Ik heb dan wel andere speakers, maar je hebt bij mij de Marantz beluisterd. Het is wel een vorige generatie receiver, maar ik denk dat de sound hetzelfde is als de huidige lijn. Ik weet natuurlijk niet hoe de 5003/4 in vergelijking staat met de 9600, maar ik denk dat de verschillen in de kracht, detaillering en diepte liggen en niet in het type sound.

Ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben...

Wat vond je van de sound van mijn Marantz?

Tja Marantz is gewoon Marantz...Mooi, Warm, Helder, Gedetailleerd enz enz. Dit vond ik ook bij jou en eigenlijk bij alle Marantzen die ik ooit heb gehoord. Ik denk ook niet dat de 9600 qua klankbeeld onder doet van de huidige 5003/4, alleen qua kracht en vermogen is hij veel sterker.

Als ik aan Marantz denk dan krijg ik het warm van binnen  :wub: en dat heb ik tot nu toe bij andere merken nog steeds niet.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Dan lijkt me de keuze relatief simpel... nieuw of 2e-hands Marantz :P (dat rijmt trouwens :D)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

squeek

hey madhouse,

leuk om je ht te gaan zien evolueren. heb het topic even doorgebladert en er zit behoorlijk wat potentieel in. niets leuker om je te verheugen op upgrades en een nieuw leven in je ht te blazen.

veel succes alvast.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

morca

Quote from: Madhouse on February  4, 2010, 22:00:08
Nooit echt gekeken naar Panasonic, maar eerlijk gezegd schat ik Marantz wel iets hoger in als Panasonic. Bedankt voor de tip!

Marantz is zeker erg goed
maar bijna iedereen vergist zich in hoe goed Panasonic zijn receivers zijn
maar als ik zo lees moet je gewoon voor de Marantz gaan die heb je ook gehoord

Onne

Hey Madhouse,
Ik heb heel lang zitten twijfelen tussen een 5003 en 607, echter de 5003 klonk perfect en had ook prima stereo weergave.
Nu na een tijd ben ik nog steeds blij met m'n 90 watt per kanaal, klinkt minstens net zo goed/zo niet beter dan mijn vorige Sony 3000 ES van 6x 150 watt.
Het blijkt dat de 5003 en de 6003 evenveel stroom verbruiken, dus maken ze (hoogstwaarschijnlijk) gebruik van dezelfde voeding.
De keuze voor de 5003 was daarom makkelijk en tot op heden na 4/5 maanden ben ik nog steeds verzot op het geluid!
Ik laat nu van 2 apparaten 1080P doorsturen via de Marantz naar mijn TV, en alle HD audio formaten werken ook perfect.

5004 zijn al een aantal slechte berichten over geweest (video board)
507/607 schijnen erg warm te worden.

Dus succes met je keuze !


Madhouse

Quote from: HTip on February  4, 2010, 22:47:55
Dan lijkt me de keuze relatief simpel... nieuw of 2e-hands Marantz :P (dat rijmt trouwens :D)

Ik ben ook inmiddels al in onderhandeling met een bedrijf die nog nieuwe 5003's heeft staan. 2e hands zijn ze gewoon niet of nauwelijks te vinden.

Quote from: squeek on February  4, 2010, 23:01:30
hey madhouse,

leuk om je ht te gaan zien evolueren. heb het topic even doorgebladert en er zit behoorlijk wat potentieel in. niets leuker om je te verheugen op upgrades en een nieuw leven in je ht te blazen.

veel succes alvast.

greetz

Thnx, upgraden is ook het leukste wat er is! Ben alleen bang dat ik de mediaspeler even uit ga stellen omdat er nog een hoop kinderziektes zijn. Ik wil tenslotte wel wat stabiels kopen.

Quote from: Onne on February  5, 2010, 00:18:20
Hey Madhouse,
Ik heb heel lang zitten twijfelen tussen een 5003 en 607, echter de 5003 klonk perfect en had ook prima stereo weergave.
Nu na een tijd ben ik nog steeds blij met m'n 90 watt per kanaal, klinkt minstens net zo goed/zo niet beter dan mijn vorige Sony 3000 ES van 6x 150 watt.
Het blijkt dat de 5003 en de 6003 evenveel stroom verbruiken, dus maken ze (hoogstwaarschijnlijk) gebruik van dezelfde voeding.
De keuze voor de 5003 was daarom makkelijk en tot op heden na 4/5 maanden ben ik nog steeds verzot op het geluid!
Ik laat nu van 2 apparaten 1080P doorsturen via de Marantz naar mijn TV, en alle HD audio formaten werken ook perfect.

5004 zijn al een aantal slechte berichten over geweest (video board)
507/607 schijnen erg warm te worden.

Dus succes met je keuze !



De 5004 gaat afvallen. Ik ben te bang voor die zogenaamde 'pop of death'. Ook de 6003/4 worden een beetje te zwaar voor mij. Ik probeer nu via een winkel die nog 5003's heeft staan deze voor een goede prijs te krijgen. Onkyo's zijn wel mooi, maar blijf dat geluid van Marantz toch het mooist vinden. Thnx voor je input!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jeroen de Waal

Hier draait naar volle tevredenheid een Onkyo TX-SR607 (zwart) in onze ht-opstelling.
Ben er zelf zeer tevreden over, en ja met dit model kan je wel de naamgeving aanpassen.


Jeroen.