Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Started by Madhouse, August 25, 2008, 13:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Hallo allemaal,

Allereerst zal ik me even voorstellen. Ik ben Roy, ik ben 31 jaar en werk als systeembeheerder bij een detacheringsbureau. Mijn hobby's zijn fotografie, webdesign en HT (hoe kan het ook anders als je hier een topic aanmaakt). Ik ben nog niet zo lang bezig met HT, maar het begin is er. Ik heb een Harman&Kardon AVR145, JBL 5.1 speaker set, Toshiba Regza 42" X3000P TV en een Toshiba HD-DVD speler. Ik game ook graag en daarvoor heb ik een Xbox360  ;D. In de toekomst wil ik nog heel graag 2 KEF IQ fronts aanschaffen.



April 2010: Inmiddels zijn we al meer dan een jaar verder en is er een hoop veranderd bij mij thuis. Ik heb een andere Receiver aangeschaft (Marantz SR5004) omdat ik toch wel HD audio miste. Tevens een BD/CD speler aangeschaft (Panasonic BD80) en een HDX1000 NMT voor de downloads. Ook komen er eind mei nieuwe fronts. Ik wil graag of de IQ50 of de IQ70 (Kleur Black Ash) aan gaan schaffen, maar door het budget (trouwen gaat voor) worden het waarschijnlijk IQ50's of ik moet 2e hands nog een paartje IQ70's voorbij zien komen. Ooit nog keer een nieuwe center en rears uit de zelfde serie van KEF en een BK Gemini II in mat zwart en ik heb een mooie surround set.


Mei 2010: Ik heb mijn woord gehouden en 1 mei heb ik een paartje KEF IQ50's in black ash aangeschaft. Moet zeggen dat HT erg verslavend is en ik nu al aan het nadenken ben over een nieuwe sub. Was eigenlijk de planning om dat maar een behoorlijke tijd uit te stellen maar het begint behoorlijk te kriebelen. Ben aan het kijken naar een BK Gemini II in satin black die mooi te intregreren is in zowel stereo als surround. Mijn Xbox360 heb ik inmiddels verkocht aangezien hij al een jaar niets stond te doen en ik liever op de PS3 speel.


Mei 2010: Voor mijn verjaardag van mijn vriendin een KEF Q6C center gekregen. Totale verrassing want ze heeft het exemplaar van Robke gekocht hier op het forum in samenwerking met Philip (HTip). Erg leuke verrassing, ik stond perplex. Betekent wel dat ik mijn tv 3cm hoger moet hangen. Ook een 1,5m W&M Black Magic kabel is onderweg (Wederom bedankt Philip) hierheen en ik ga vanavond even bij Erik S. langs voor een powercord en banaan pluggen voor de center. Weer een hoop te klussen vandeweek.  :pompom:


Juli 2010: Mooi Alu 8-voudig stekkerblok toegevoegd aan mijn set, ook een W&M AC-02 DIY interlink en beiden mogelijk gemaakt door Erik! Zo word het upgrade lijstje steeds kleiner en staan nu de 2 grootste aankopen nog op het lijstje. Als eerste gaat er toch de sub komen. Maar eerst lekker op vakantie over 2 weken en dan zien we wel verder.  ;)


September 2010: Op het forum kwam weer eens een aanbieding voorbij die ik niet kon laten lopen. Mimic had zijn BK Gemini II te koop staan voor een mooie prijs en na 4 uurtjes heen en weer sturen met de auto heb ik de BK Gemini II bij mij thuis staan! ;D


Oktober 2010: Een kleine upgrade met een groot resultaat. Ik heb mijn TV door Frank ISF laten calibreren. Een aanwinst waar ik nooit zo'n groot reultaat van had verwacht maar het resultaat is verbluffend en eigenlijk een must voor iedere TV! Wat een kleuren en wat een scherpte! Zwart is nu zwart en wit is nu wit, zoals TV en film kijken bedoeld is! En eigenlijk schaam ik me dat ik al die tijd op zo'n slecht beeld TV heb zitten kijken (waren ook Frank zijn woorden).  :blush:


November 2010: Tja mijn BK Gemini II ging kapot en ik kreeg van Ralf een hele nieuwe toegestuurd. Na een week twijfelen vond ik dat het nu de tijd was voor een XXLS400. Mijn praktisch nieuwe Gemini II was binnen no-time verkocht en ik heb bij Ralf van RA Subs een BK XXLS400 Front Fire in Satin Black aangeschaft. De Gemini II is echt een subwoofertje tegenover zijn grote broer de XXLS400. Deze sub gaat niet meer weg want wat een strak laag levert deze subwoofer. Ooit nog een Anti-Mode er bij en voor mij de meest perfect subwoofer.


December 2010: De laatste upgrade van het jaar: Een Anti-Mode 8033C! Wat een fantastische aanwinst zo'n klein kastje wat zoveel grote dingen doet. Hij vlakt de pieken zo mooi strak af dat dit eigenlijk een must have voor elke subwoofer is.


Januari 2011: De zwakste schakel in mijn set was echt de Panasonic BD80 omdat ik steeds meer CD ging luisteren. Na een luistersessie van bij mij thuis met een Marantz UD5005 (van Zefanja) in mijn eigen set was ik overtuigd, deze speler brengt mijn set naar een veel hoger niveau. De speler besteld bij forumsponsor Smits en nu staat hij inmiddels lekker te spelen in mijn setup! Een waardige upgrade!


Maart 2011: Mijn eigen HT'tje nadert perfectie. Ik heb inmiddels mijn 5.1 speakerset compleet door de aanschaf van de ontbrekende IQ10's. Ze worden niet meer gemaakt dus het was even een behoorlijke zoektocht op internet. Uiteindelijk bleek een winkel in Veghel (zit 1 dag in de week voor mijn werk in Veghel) nog een paartje te hebben staan. Gelijk gekocht natuurlijk. Nu alleen nog stands en dan is mijn wishlist bijna leeg!  ;)


Maart 2011: Stands gevonden, het zijn Spectral BS70's geworden met helder glazen onderplaat en aluminium buis. Mijn speakerset is compleet!



Apparatuur:
- Toshiba Regza 42X3000P ISF Calibrated
- Receiver: Marantz SR5004 Zwart
- Bron: Marantz UD5005 Zwart
- Fronts: KEF IQ50 Black Ash
- Center: KEF Q6C Black Ash
- Rears: KEF IQ10 Black Ash
- Stands: Spectral BS70
- Subwoofer: BK XXLS400 FF Satin Black + Anti-Mode 8033C
- Gameconsole: Playstation 3 80GB
- Mediaspeler: HDX-1000 met 1,5TB HDD

Kabels & Toebehoren:
- 4x W&M HDMI 1.5m
- 3x W&M Black Magic met ViaBlue Banana's (Fronts en Center)
- 1x Prefer DIY interlinks met vergulde LOK RCA's
- 2x ViaBlue Subwoofer kabel (1 meter en 3 meter)
- 2x Belden 3.3mm2 DIY netkabel met W&M Shuko en IEC (BK XXLS400 FF en Marantz SR5004)
- 1x Furutech G-320 netkabel (Marantz UD5005)
- Stekkerblok: DIY (erik s. versie) Alu 8-voudig stekkerblok met Belden 3.3mm2 netkabel en haakse shuko
- Auralex SubDude
- VibraPods Model 1 (Onder de UPC box omdat hij op de UD5005 staat)
- VibraPods Model 2 (Onder de Marantz UD5005)
- VibraPods Model 3 (Onder de Marantz SR5004)

Wishlist:
- Voorlopig leeg!

Zo staat het er nu bij:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

#1
En de TV hangt! ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Seth__Gekko

Dat ziet er al stukken leuker uit, met tv met meubel....maar nog geen schoenenkast ::)

DVDGuy

Quote from: Seth__Gekko on August 27, 2008, 15:05:28
Dat ziet er al stukken leuker uit, met tv met meubel....maar nog geen schoenenkast ::)

Scherp  ;D

[ontopic]
Een goed begin, is het halve werk
[/ontopic]
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

DJ-Foxx


Madhouse

#5
Quote from: Seth__Gekko on August 27, 2008, 15:05:28
Dat ziet er al stukken leuker uit, met tv met meubel....maar nog geen schoenenkast ::)

Die stonden daar omdat de gang geschilderd werd. Inmiddels staan ze weer gewoon waar ze horen en de stofzuiger ook!  ;D

Quote from: DVDGuy on August 27, 2008, 15:29:32
Scherp  ;D

[ontopic]
Een goed begin, is het halve werk
[/ontopic]


Ik doe mijn best  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Zeker een goed begin :thumbs-up:

Hoe zit het er nu uit? Met je nieuwe camera verwachten we natuurlijk wel hele mooie foto's :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on February  7, 2009, 10:59:18
Zeker een goed begin :thumbs-up:

Hoe zit het er nu uit? Met je nieuwe camera verwachten we natuurlijk wel hele mooie foto's :P

Het ziet er nog het zelfde uit als toen, alleen is er een ps3 bij gekomen.  ;D
Foto's zal ik binnenkort eens plaatsen  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Atmoz


Graag. Altijd leuk :D

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Madhouse

#9
De allereerste foto met mijn nieuwe Nikon D80 DSLR  ::)



Zodra ik mijn "hoe leer ik goede foto's maken met mijn DSLR" cursus achter de rug heb zal ik proberen mooie detail foto's te maken.

p.s. let niet op de trap, die moet nog geschilderd worden
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

ff geprobeerd een foto van het beeld te nemen. Niet helemaal top, maar vind hem er best goed uit zien  :unsure:

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Atmoz


Mooie foto's.
Wil me ook op zeer korte termijn een SLR camera gaan halen.
Heb je toevallig tips?

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Madhouse

#13
Quote from: atmoz on February  7, 2009, 19:36:55
Mooie foto's.
Wil me ook op zeer korte termijn een SLR camera gaan halen.
Heb je toevallig tips?

Mvg,

Atmoz

Tips? Weinig...Ik heb hem aangeschaft op de vele ervaringen die ik gelezen heb. Heb heel lang zitten twijfelen tussen de D80 en D90. Uiteindelijk voor de D80 gekozen omdat deze goedkoper was (uitlopend model) en op de D90 functie's zitten die ik toch niet gebruik. Nu kan ik het geld wat ik overhield in goede Objectieven steken.

Daarbij heb ik het Nikon virus van mijn schoonvader gekregen dus de keuze voor Nikon was bij mij niet moeilijk  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Atmoz

Quote from: Madhouse on February  9, 2009, 09:39:45
Tips? Weinig...Ik heb hem aangeschaft op de vele ervaringen die ik gelezen heb. Heb heel lang zitten twijfelen tussen de D80 en D90. Uiteindelijk voor de D80 gekozen omdat deze goedkoper was (uitlopend model) en op de D90 functie's zitten die ik toch niet gebruik. Nu kan ik het geld wat ik overhield in goede Objectieven steken.

Daarbij heb ik het Nikon virus van mijn schoonvader gekregen dus de keuze voor Nikon was bij mij niet moeilijk  ;)

Oke thanks.
Ik ga er eens verder naar kijken ;)

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Madhouse

Quote from: atmoz on February  9, 2009, 09:41:22
Oke thanks.
Ik ga er eens verder naar kijken ;)



Stel je vraag eens in het fotografie topic. Er zitten zat pro's hier op het forum die je aardig op weg kunnen helpen  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

#16
Vanavond is mijn TV ISF gecalibreerd. DAMN wat een verschil zeg. Zwart is nu ook echt zwart, kleuren zijn veel natuurlijker en echter.
Ik heb even zitten spelen met een aantal DVD's en BD's en het is echt geweldig. Ook HDTV van UPC is veel mooier. Er was voetbal op en ik heb nog nooit zo'n mooi groen veld gezien. Ik ben weer blij  :biggrin:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

MLCinema

En dan te bedenken dat er mensen zijn die er niet in geloven. Een tv kopen van 3000 eu om vervolgens echt naar kutbeeld te kijken :thumbs-up:
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Madhouse

Quote from: Marc.Visser on March  4, 2009, 23:17:31
En dan te bedenken dat er mensen zijn die er niet in geloven. Een tv kopen van 3000 eu om vervolgens echt naar kutbeeld te kijken :thumbs-up:

Ik vond het beeld hiervoor ook echt niet slecht. Alleen zijn nu de puntjes op de i gezet en het is allemaal net wat mooier. Beeld zoals beeld bedoeld is  :wub:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on March  4, 2009, 23:09:29
Vanavond is mijn TV ISF gecalibreerd. DAMN wat een verschil zeg. Zwart is nu ook echt zwart, kleuren zijn veel natuurlijker en echter.
Ik heb even zitten spelen met een aantal DVD's en BD's en het is echt geweldig. Ook HDTV van UPC is veel mooier. Er was voetbal op en ik heb nog nooit zo'n mooi groen veld gezien. Ik ben weer blij  :biggrin:
Mooi hè? Zo'n gecalibreerd beeld is echt een hele goede upgrade 8)

Veel plezier met opnieuw alles kijken. Bijv. The Dark Knight voor de 6e keer ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on March  4, 2009, 23:21:21
Mooi hè? Zo'n gecalibreerd beeld is echt een hele goede upgrade 8)

Veel plezier met opnieuw alles kijken. Bijv. The Dark Knight voor de 6e keer ;D

Vanavond ff een paar stukjes zitten kijken. Het haar van The Joker is mooi groen
Ik denk idd dat ie er morgen voor de 6e keer in gaat. Ben toch vrij  :tounge:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on March  4, 2009, 23:23:50
Vanavond ff een paar stukjes zitten kijken. Het haar van The Joker is mooi groen
Ik denk idd dat ie er morgen voor de 6e keer in gaat. Ben toch vrij  :tounge:
Dan heel veel plezier morgen. Het is toch weer om binnen te blijven ;D (tenminste hier ;))
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on March  4, 2009, 23:26:50
Dan heel veel plezier morgen. Het is toch weer om binnen te blijven ;D (tenminste hier ;))

Hier ook, dus dat komt wel goed. Thnx!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Gefeliciteerd met je verjaardag :thumbs-up:

Ben ik de eerste? :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ook gefeliciteerd!
Je verjaardag begint trouwens goed; de foto's werken niet! ;D :(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!