Een braziliaanse HT part II

Started by willempie, March 14, 2012, 15:22:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

willempie

Hallo iedereen,

Had al een topic geopend betreffende de bouw van mijn HT in brazilie onder:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=92981.75
Echter tot op heden te weinig kunnen doen ivm werk, geboorte van ons dochtertje en infiltratie problemen met het dak.

Carnaval is voorbij,  :pompom: dus laten we maar eens aan het werk gaan. Begin volgende maand gaan we beginnen met de bouw van mijn HT. Ik heb alleen de naaste buur welke ik overlast zou kunnen geven.  Dus die kant moet geisoleerd worden. Een begin zal gemaakt worden om de vloer te ontkoppelen en daarop de muur te plaatsen. Ik zat te denken aan een zwevende vloer op de bestaande betonnen tussenvloer.

Vloerhoogte van max 80mm.
- 5 mm bouwvilt
- 30 mm hoge vloerbalkjes met daartussen isolatie in de vorm van steenwol
- 22 mm OSB
- vloerbedekking

Vraag 1: om te ontkoppelen: is bouwvilt net zo goed als rubberen onderlegplaatjes?
Vraag 2: zou je de 22mm OSB beter kunnen vervangen door 2 platen van 12mm OSB met daartussen een gipsplaat om meer massa te verkrijgen?
Vraag 3: maakt de kwaliteit van de vloerbalkjes nog uit? Hier in Brazilie gebruiken we een 'hardhout' waarvan het soortelijk gewicht behoorlijk hoog. Maar het is goedkoop: 2 euro per m' (3x5 cm2) en zonder extra behandeling bestendig tegen de lokale insecten.

De meeste dingen zijn hier niet te verkrijgen of tegen een absurde prijs, Dus ik probeer het zo simpel mogelijk te houden zonder teveel te moeten importeren tegen hoge kosten.

Het oplegvilt is te verkrijgen in NL: http://www.oplegvilt.nl/
Zo'n 90m' nodig dus de prijs valt nog mee: 55 euro plus verzenden 60 euro= 115 euro.

Graag jullie input/medewerking om er een leuke Home Theater van te maken. ;D

willem
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

euroide

#1
Quoteinfiltratie problemen met het dak.

Wie probeerde je dak te infiltreren :crazy: :tongue2:?

RalphH

Oi Willem!
Goed om te lezen dat je het project weer opgepakt hebt.
Ben benieuwd!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Peerless Monster

Wanneer is de Meet & Greet? ;D ;D ;D
Goed dat het weer wordt opgepakt!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

willempie

Quote from: RalphH on March 14, 2012, 15:51:22
Oi Willem!
Goed om te lezen dat je het project weer opgepakt hebt.
Ben benieuwd!

Moet wel, die kleine meid is gek op de animatie RIO en wil graag deze nu in de cinema bekijken:
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

donaldk

Quote from: euroide on March 14, 2012, 15:36:56
Wie probeerde je dak te infiltreren :crazy: :tongue2:?

Zachtjes tikt de regen tegen het zolder raam. Ritme van de eenzaamheid...

willempie

Quote from: donaldk on March 14, 2012, 16:44:45
Zachtjes tikt de regen tegen het zolder raam. Ritme van de eenzaamheid...


Was zoiets ja! :(  Een lekkere tropische regenbui liet de gebreken van het dak aan het licht komen.
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

donaldk

OSB moet massa geven, gips als buigslap lijkt me een tegengestelde combinatie, dus niet doen, die combinatie?

Vilt is toch om het schuren van stalen balken tegen te gaan, alternatieve toepassing?

Is import nog steeds zo duur? Mijn broer was het opgevallen dat een groep die een paar maanden geleden Amsterdam bezocht niet de halve Mediamarkt had leeggekocht. Ze waren ook wat jonger dan de vorige groep Brazilianen anderhalf of twee jaar terug die ie mocht ontvangen, dus zijn indruk was dat ze al meer laptops, camera's, e.d. hadden en dat het in Brazilie inmiddels ook wat goedkoper geworden was.

Hij zit nu een maandje in Brazilie, weer een heel gezeik met de bagage/kadootjes. KLM was eens maar nooit meer...

Wat gaat de tijd toch snel, zijn vorige vakantie was al meer dan anderhalf jaar geleden en jouw kleine meid is al weer een flinke meid.

Waar zat je ook al weer ergens Belo Horizonte toch?

willempie


OSB moet massa geven, gips als buigslap lijkt me een tegengestelde combinatie, dus niet doen, die combinatie?
** tussen twee platen OSB wordt het het strak opgesloten. Ik had zoiets ergens gelezen dus daarom kwam ik erop.

Vilt is toch om het schuren van stalen balken tegen te gaan, alternatieve toepassing?
**ook voor het akoestich opleggen van stalen balken of hout op staal. Ik heb het destijds, op aanraden van de konstrukteur, in mijn huis zo toegepast.

Is import nog steeds zo duur? Mijn broer was het opgevallen dat een groep die een paar maanden geleden Amsterdam bezocht niet de halve Mediamarkt had leeggekocht. Ze waren ook wat jonger dan de vorige groep Brazilianen anderhalf of twee jaar terug die ie mocht ontvangen, dus zijn indruk was dat ze al meer laptops, camera's, e.d. hadden en dat het in Brazilie inmiddels ook wat goedkoper geworden was.
**brazilie is wat goedkoper geworden omdat de lokale munt erg sterk is op dit moment. Maar je betaalt nog steeds het dubbele van de prijs in NL. En wat je zegt op een gegeven moment zijn ze wel verzadigd met spullen.

Hij zit nu een maandje in Brazilie, weer een heel gezeik met de bagage/kadootjes. KLM was eens maar nooit meer...
**reis alleen maar met KLM ::)

Wat gaat de tijd toch snel, zijn vorige vakantie was al meer dan anderhalf jaar geleden en jouw kleine meid is al weer een flinke meid.
** 1 jaar en 8 maanden nu. brabbelt al behoorlijk. voor de brazilianen hier is het net hollands.

Waar zat je ook al weer ergens Belo Horizonte toch?
**Vitoria.
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

donaldk

#9
Welke van de vijf Vitoria's, krijg een handvol suggesties in googlemaps? Googlemaps heeft inmiddels al veel blinde vlekken opgevuld, zijn zelfs al delen waar flink wat streetview te zien is.

Vanuit Brazilie doen ze inderdaad minder moeilijk, maar alleen toen en daar bij klm de tickets besteld, omdat ze twee koffers van 20 kilo mee mochten nemen, nou niet dus en online bijbetalen werkte niet, dus nog het volle pond bijbetalen en dan nog weer gezeik over een kilo die bij inchecken moet worden overgepakt, enz. grr...

Gaan weer via Sao Paolo terug, want hebben de watervallen en de jungle (Manaus) bezocht.

Edit: Vitoria ES, is 'havenstad 600 kilometer boven Rio';-).


willempie

Quote from: morca on March 14, 2012, 19:11:30
Ver weg maar laat maar eens zien,M&G word alleen wel moeilijk ............

Niet van mijn kant, hoor.
De 'braziliaanse' koffie staat altijd klaar. :coffee:
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

donaldk

Gezet met suiker in de pot bedoel je...

morca

Quote from: willempie on March 14, 2012, 19:32:58
Niet van mijn kant, hoor.
De 'braziliaanse' koffie staat altijd klaar. :coffee:
Als ik in de buurt ben laat ik het weten  :D
Maar leuk we gaan de bouw van je HT even volgen  :popcorn:

donaldk

Zie wel een paar andere Willems in (andere) Vitoria op Orkut.

willempie

Ruimte is leeg geschept en afgelopen week zijn de leidingen voor de air conditioner geplaatst:
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

larzie

Airco in een braziliaanse kelder lijkt mij idd geen overbodige luxe! :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

jaco

De vloer in mijn ht ligt op vilt van kokosvezel.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

willempie

Quote from: jaco on May 16, 2012, 17:16:25
De vloer in mijn ht ligt op vilt van kokosvezel.
Ik heb mijn vraag over de opbouw van de vloer ook aan het Geluidsforum voorgelegd.
Moet het nog exact uitrekenen, maar de opbouw wordt als volgt:
regels hoh 60cm:
20 mm agglomer (D80) plus 12 mm multiplex in stroken van 5-6cm breedte
tussen de regels wordt glaswol of steenwol gepropt.
Op de regels komt een vloer van 2x 22mm USB plaat met daartussen een laagje green glue.
De afwerking wordt een laminaat vloer met in het midden een mooi tapijt.
Ik ben nog aan het zoeken voor een vervangend materiaal mbt het Agglomer (hier in brazilie), maar dat gaat niet echt lekker.
(Ik heb niet veel nodig 3-4m2 en het weegt niet veel, dus misschien toch maar laten verzenden.)
Saint Goban verkoopt Green Glue etc via Sao paulo en daar heb ik een hele nette prijs van gekregen (ong. 20 dollar per tube).


Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

donaldk

Quote from: larzie on May 16, 2012, 17:11:54
Airco in een braziliaanse kelder lijkt mij idd geen overbodige luxe! :D

Land heeft gewoon één grote airco nodig;-).

willempie

Quote from: donaldk on May 16, 2012, 19:19:56
Land heeft gewoon één grote airco nodig;-).

Dezer dagen echt niet. Het is maar 21 graden  :sarcasm: en het regent.
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

donaldk

Mooi weer dus, al moet je wel ventileren/ontvochtigen.

Even gekeken voor thuisdorp van mijn schoonzus en daar is het volgens google komende week 32 graden met minimum van 20 en vooral heel veel zon. Ze hebben daar door de droogte heel lang niet kunnnen planten en dus ook niet oogsten, schijnt nu weer iets beter te zijn. Is in zuiden van Paraiba, dus een stuk noorderlijker dan waar jij zit.

Volgens accuweather is het dan no een 'real feel' van 33/34 graden, oef.

larzie

Quote from: donaldk on May 16, 2012, 19:19:56
Land heeft gewoon één grote airco nodig;-).

Komt door die mooie dames daar in schaarse kleding! Daar krijg je het warm van!  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

willempie

#23
Eind july ga ik weer naar NL en dan koop ik de spullen in voor het ontkoppelen van de vloer.
Ben nog aan het rekenen of het blokjes Sylomer worden of agglomer:
agglomer: http://shop.merford.nl/particulier_nederlands/producten1/geluidsisolatie/agglomer-p.html
Sylomer:http://www.caldic.com/Corporate/Activities/Insulation/Producten.aspx?uid=6590b185-5753-4146-8f9b-b09b1e608ceb

Voorkeur gaat uit naar Sylomer.

Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

willempie

#24
Was ook aan het dubben waar nu de apparatuur moest komen te staan.
Vooraan geeft veel afleiding maar wel makkelijker met kabels en het richten met de  infrarood afstandsbediening.
Toch vind ik meer clean om het achter de bank te plaatsen tegen de achtermuur.
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+