Heeft iemand ervaring met de w4-1320 van tang band.

Started by wimpiet, August 25, 2008, 07:46:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wimpiet

De w4-1320 krijg ik deze week ook binnen , zijn er al mensen die hier leuks mee gemaat hebben .

solitaire

nog niet, maar wel veel positieve verhalen over gelezen op WWW

wat ga je bouwen ?




W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

wimpiet

Zal wel basreflex worden wil eerst even expirimenteren met de breete van het front zodat ook het middengebied goed afstraalt.
Groeten Wim

solitaire

Ga je telkens een andere kast bouwen, en langzaam de baffle verbreden / versmallen, of plaats je kleinere / grotere 'schotels' rond de driver (of heb je andere manier van werken)?



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Henkjan_O

deze is gebruikt als mid in de "Halve Maan" speaker:


zie
   http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=3083
voor het project topic

en
   http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=4997
lees je over een expositie waar deze speakers werden tentoon gesteld

een werkelijk schitterend klinkende speaker. ik heb deze een dik jaar geleden mogen horen op de ZBA luisterdag in Breda en ik was diep onder de indruk.

en nu wordt aan een verbererde versie gewerkt:
   http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=6691&
met een folie tweeter maar wel met de zelfde mids

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

solitaire

daar moet je maar opkomen  :o

en dan ook nog zo mooi kunnen verwezelijken  :P

mooi hoor, bedankt voor de linkjes



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Henkjan_O

 :-[  lezen is lastig...   in die halve manen zit de W4-1337  :-[  sorry...
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

wimpiet

Zien er prachtig uit die speakers dit zijn dus de w41337 wel mooie om te zien zo te zien in een gesloten kast waar liggen de scheidings freqentie,s en geven de bijde w4 niet te veel geluidsdruk ten opzichte van de tl

geenius

In de Elektor Audio Special die eind dit jaar verschijnt komt een ontwerp met de W4-1320SD aangeuld door een Audio Technology woofer voor het laag. Ik ben nu druk doende met het schrijven van het artikel....... 8)

wimpiet

Dat lijkt me leuk jammer dat we in nederland niet een blad hebben als hobi hifi of klang en ton .
Wim

wimpiet

ik heb de w4 1320 binnen gekregen en even in een testbox gezet daarna even gemeten of ze werkelijk zo hoog doorlopen het is ongeloofelijk wat een hoog komt er uit deze dingen knap werk .
heb ook de w5 1611 binnen ook deze lopen tot 18khz deze spieker kan ook behoorlijk laag vanaf ongeveer 45hz in een 28 lieter kast heb nog een paar speakers van tangband binnen dat word weer een hoop knutselen,
groeten wim.

solitaire

Quote from: wimpiet on September 17, 2008, 07:49:03
ik heb de w4 1320 binnen gekregen en even in een testbox gezet daarna even gemeten of ze werkelijk zo hoog doorlopen het is ongeloofelijk wat een hoog komt er uit deze dingen knap werk .
heb ook de w5 1611 binnen ook deze lopen tot 18khz deze spieker kan ook behoorlijk laag vanaf ongeveer 45hz in een 28 lieter kast heb nog een paar speakers van tangband binnen dat word weer een hoop knutselen,
groeten wim.

succes

ben benieuwd !


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.