Welke winkel voor platenspelerservice?

Started by Shorty, August 24, 2008, 13:26:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shorty

Voor het onderhoud van mijn bejaarde Thorens 125 MkII ben ik op zoek naar een winkel met een technische dienst die daar goed in is. Helaas heb ik een nogal slechte ervaring met die bekende winkel in Sneek.... Iemand een suggestie?

VrGr,

Bart J.

audiolover

Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Nahpets

Volgens mij is dat de winkel in Sneek waar hij niet naar toe wil.

Ik hoor enthousiaste berichten over Audio Excellence in Zevenbergen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Alco

#3
QuoteHelaas heb ik een nogal slechte ervaring met die bekende winkel in Sneek
Goh,...daar kijk ik van op. Je bent de 1e die ik hoor met een slechte ervaring.  ???
Ik hoor louter positieve berichten. Ik heb er zelf nog nooit iets gekocht, maar ben er wel 2 keer geweest en was onder de indruk van de passie, gedrevenheid en service van eigenaar Henk.

Is 't belangrijk in welke regio van 't land de winkel moet zitten ?
(kan me voorstellen dat dat wel iets uitmaakt)

Audio-Excellence hoor ik ook goede dingen over.
Rinsma HiFi is ook een die-hard analoog-fan, en liefhebber van Thorens draaitafels.

Mvg,
Alco
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

advr


Audio Excellence kan ik zeer aanbevelen. Ik kom er al jaren en de service is gewoon goed.
Je Thorens is er in goede handen. ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Shorty

Bedankt voor de tips, jongens... Ik was destijds ook afgegaan op de reputatie van de winkel in Sneek, dus ik was des te meer teleurgesteld dat achteraf bleek dat ze het aansluiten van twee gebalanceerde kabels op m'n Thorens verprutst hadden.  :( Toen ik - nadat m'n armlift het plotseling begeven had - de kast openschroefde kon ik zien dat ze er een soort semi-gebalanceerde oplossing voor hadden verzonnen, met de afscherming gewoon weer gemixt met het signaal..... Terwijl nota bene in het Thorens manual een duidelijke uitleg staat over hoe je een gebalanceerde aansluiting maakt.....  ::)  :(
Goed... Zevenbergen, Zwolle en, ehhh, Lippenhuizen dus. Alledrie op ruim 100 kilometer afstand van m'n woonplaats.  :P  Van Audio Excellence en Hanze HiFi ken ik alleen positieve verhalen; van Rinsma had ik nog nooit gehoord. Nu moet ik toevallig a.s. zaterdag naar Ommen, dus ik heb Hanze even een mailtje gestuurd.  :)

VrGr,

Bart J.

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Shorty

Quote from: Ghosty J on September  2, 2008, 06:42:52
en is het gelukt bij hanze hifi?

The jury's still out....

Ik heb het ouwe beestje woensdag weggebracht... Ze gaan proberen de brom weg te krijgen door wat dingen te proberen. De winkel in Sneek had het soldeerwerk in principe wel goed gedaan, vertelde men me. Maar als het resultaat een gigantische brom is (overigens alléén zolang de motor nog niet loopt - daarna zakt die brom naar een nét aanvaardbaar niveau  :P ) dan mag je een apparaat toch zo niet teruggeven aan je klant (die ook nog eens 200 km verderop woont  >:D ).
Verder had ik in Sneek ook nadrukkelijk gezegd dat als de originele armbedrading niet geschikt was voor gebalanceerde aansluiting dat er dan wat mij betreft andere bedrading in de arm of een geheel andere arm op mocht. Nou, dat was helemáál nergens voor nodig, werd mij toen verzekerd.... :( Nu hoor ik dat die bedrading misschien met enig kunst- en vliegwerk zonder gebrom gebalanceerd is aan te sluiten, maar dat  je voor gebalanceerde aansluiting toch ook in de arm twee getwiste aders nodig hebt, in plaats van de enkele draad-met-afscherming die er nu in zit. Misschien kan de arm met veel moeite, want die is geklonken, uit elkaar gehaald worden om de bedrading te veranderen.
Dus ik zit af te wachten wanneer Hanze met het vonnis komt.... :-\

Mooie winkel trouwens... mooi ingericht, met de betere merken, en met veel oog voor het design van de apparatuur. En prettige mensen! (Maar dat laatste was ook in Sneek zo.  >:D

VrGr,

Bart J.

audiolover

Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

beunky

mogen we weten wat die slechte ervaring is geweest?
Zoals reeds eerder gezegd is Audio Excellence dan een heel goed alternatief.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

sorry, ik had pagina 2 niet gelezen... ik post en lees nu vanaf mijn mobiel.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Haudio

Quote from: Shorty on September  5, 2008, 14:46:57
The jury's still out....

Ik heb het ouwe beestje woensdag weggebracht... Ze gaan proberen de brom weg te krijgen door wat dingen te proberen. De winkel in Sneek had het soldeerwerk in principe wel goed gedaan, vertelde men me. Maar als het resultaat een gigantische brom is (overigens alléén zolang de motor nog niet loopt - daarna zakt die brom naar een nét aanvaardbaar niveau  :P ) dan mag je een apparaat toch zo niet teruggeven aan je klant (die ook nog eens 200 km verderop woont  >:D ).
Verder had ik in Sneek ook nadrukkelijk gezegd dat als de originele armbedrading niet geschikt was voor gebalanceerde aansluiting dat er dan wat mij betreft andere bedrading in de arm of een geheel andere arm op mocht. Nou, dat was helemáál nergens voor nodig, werd mij toen verzekerd.... :( Nu hoor ik dat die bedrading misschien met enig kunst- en vliegwerk zonder gebrom gebalanceerd is aan te sluiten, maar dat  je voor gebalanceerde aansluiting toch ook in de arm twee getwiste aders nodig hebt, in plaats van de enkele draad-met-afscherming die er nu in zit. Misschien kan de arm met veel moeite, want die is geklonken, uit elkaar gehaald worden om de bedrading te veranderen.
Dus ik zit af te wachten wanneer Hanze met het vonnis komt.... :-\

Mooie winkel trouwens... mooi ingericht, met de betere merken, en met veel oog voor het design van de apparatuur. En prettige mensen! (Maar dat laatste was ook in Sneek zo.  >:D

VrGr,

Bart J.


Beste Bart,


Wij hebben jou een PM gestuurd, gaarne uitleg.


MvG,


Haudio

Shorty

Zo, de Thorens is terug en speelt! Geen enkele brom meer te bespeuren, gelukkig. En omdat de naald versleten was heb ik mezelf (op advies van Hanze Audio) een Benz Micro Gold cadeau gedaan.  ;D . De  armbedrading gaat gebalanceerd de AQVOX in. Die is op zijn beurt gebalanceerd aangesloten op een Lyngdorf DPA-1. Vandaar gaat het signaal ook weer gebalanceerd naar de eindbak.  8)

Hoe klinkt dat....? Volgens de meegestuurde instructies heeft het element zo'n 30 uur nodig om los te komen, dus er is nog niets definitiefs over te melden. Eerste indrukken: meer details dan ooit, zijdezachte s-klanken. Er is al wat diepte, en er is zelfs al af en toe iets aan de buitenkant van de luidsprekers te bespeuren. Maar het klinkt allemaal nog wat bescheiden, alsof het wat stram is.... (kan ook, zoals wel meer luisterervaringen, autosuggestie zijn, natuurlijk.) De grote vraag is natuurlijk hoe het zou klinken als ik alles via een analoge voorversterker zou horen.... Gedraaide platen: Stevie Wonder Songs in the Key of Life; Steve Miller Band Brave New World; en Gino Vanelli The Best of Gino Vanelli. Bejaardenpop, dus,  ;) maar ja, ik koop al sinds begin jaren '80 geen LP's meer....

VrGr,

Bart J. 

Shorty

Trouwens: de "Haudio" hierboven heeft niks met Hanze Audio te maken, maar is iemand van Audio Selectief. Hij liet mij per PM weten dat hij zich niet kon herinneren de laatste jaren een Thorens 125 ter reparatie te hebben gehad.  ::) Dus ik heb de moeite genomen hem een uitgebreide email met de details te sturen. Dat is inmiddels enkele weken geleden, maar AS heeft daarop tot nu toe niet gereageerd.  :-X

Overigens moet ik voor de volledigheid wel even vermelden dat ik destijds niet bij AS gemeld heb dat de 'verbouwing' van de bekabeling mislukt was. Er kwam geluid uit het ding, die vreselijke brom was grotendeels weg als het plateau draaide, en ik had helemaal geen zin om wéér twee maal op en neer naar Sneek te tuffen. Bovendien: binnen een paar weken na thuiskomst begaf de kabel van de armlift het. Dus belde ik meteen naar Sneek, maar daar kreeg ik te horen dat die kabels niet meer gemaakt werden, en dat ze dat "dus" niet konden repareren. Tsja, na die nieuwe afknapper had ik er al helemáál geen zin meer in om twee maal een halve dag in de auto te zitten....
Maar ik heb geen reden te veronderstellen dat AS de mislukte herbekabeling niet hersteld zou hebben als ik mijn klacht gemeld zou hebben.

VrGr,

Bart J.

audiolover

Helaas heb ik óók de ervaring dat AS niet erg goed reageerd op email. Ik had een vraag gesteld die maar ten dele beantwoord werd, op mijn vervolg-email heb ik vervolgens helemaal geen antwoord gehad.
Een vriend van mij heeft vragen gesteld i.v.m. een garantie c.q. garantie-achtig probleem betreffende een aankoop gedaan bij AS en ook die heeft tot op de dag van vandaag geén antwoord mogen ontvangen!

Jammer dat een goed bekend staand bedrijf niet goed omgaat met dit soort dingen!
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Shorty

Ze zien daar liever analoge brieven, vermoed ik.  ;D

VrGr,

Bart J.

beunky

Quote from: audiolover on October  7, 2008, 22:13:04
Helaas heb ik óók de ervaring dat AS niet erg goed reageerd op email. Ik had een vraag gesteld die maar ten dele beantwoord werd, op mijn vervolg-email heb ik vervolgens helemaal geen antwoord gehad.
Een vriend van mij heeft vragen gesteld i.v.m. een garantie c.q. garantie-achtig probleem betreffende een aankoop gedaan bij AS en ook die heeft tot op de dag van vandaag geén antwoord mogen ontvangen!

Jammer dat een goed bekend staand bedrijf niet goed omgaat met dit soort dingen!

Een telefoontje doet vaak wonderen bij AS, is mijn ervaring.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"