Sony DSC-H50

Started by -Freek-, August 22, 2008, 23:36:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Voor de vakantie wilde ik een digitale camera kopen (superzoommodel). Na veel lezen ben ik voor de Sony H50 gegaan in plaats van de Panasonic FZ18. Deze camera gaat zeer binnenkort weer de verkoop in (dealtje met ouders gesloten over het delen van het verlies bij de verkoop), maar ik dacht dat jullie het misschien wel interessant zouden vinden als ik een paar van de foto's hier neer zet die ik op vakantie gemaakt heb. Ook vooral voor de mensen die misschien twijfelen over de aanschaf van een superzoommodel.
Alles is op auto geschoten en niets is nabewerkt (alleen maar randje er omheen). Het is de eerste keer dat ik echt serieus foto's heb lopen schieten. Ben benieuwd wat jullie er van vinden! Ik ben zelf iig heel erg tevreden over het fototoestel.
























J.A.F._Doorhof

Erg mooi, mooie omgeving om te fotograferen natuurlijk :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DVDGuy

#2
Prachtige foto's; zoals gezegd: dankbare omgeving om te fotograferen  ;)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

mikekiwi

#3
Zijn mooi geworden Freek! Zo te zien heb je dankbaar gebruik gemaakt van de telezoom, toch een meerwaarde gebleken?

Met een beetje nabewerking kan je de foto's nog net wat meer punch en scherpte geven, die potentie zit er zeker in! Waarom overweeg je de camera weer te verkopen?

-Freek-

Thnx voor de reacties!

Quote from: mikekiwi on August 23, 2008, 10:59:55
Zijn mooi geworden Freek! Zo te zien heb je dankbaar gebruik gemaakt van de telezoom, toch een meerwaarde gebleken?

Met een beetje nabewerking kan je de foto's nog net wat meer punch en scherpte geven, die potentie zit er zeker in! Waarom overweeg je de camera weer te verkopen?
Telezoom was zeker een meerwaarde. Sterker nog: ik ben echt blij dat je zo eerlijk en vriendelijk bent geweest om me te adviseren je G2 niet te kopen. Mijn vader had een camera met 3 keer optische zoom, en die kon mbt wildfotografie dus echt helemaal niks.

De camera verkoop ik weer omdat ik het geld liever aan iets anders uitgeef. Ik had voor de vakantie afgesproken met mijn ouders dat we het verlies zouden delen wanneer ik de camera meteen weer verkocht. Deze deal wilden ze wel sluiten omdat ze het zelf ook leuk vonden als ik foto's maakte van onze vakantie.
Als ik nog eens een camera zou kopen, zou ik een mooie DSLR kopen. Dit omdat ik heb gemerkt dat ik toch het liefste altijd zelf wil zoomen en vooral ook scherpstellen (dmv zo'n ring op de lens). Ook vind ik het veel fijner om door de zoeker van een DSLR te kijken.
Toen ik nog niet wist wat ik wilde kopen vond ik het een groot nadeel dat een DSLR groter was dan een normale digitale camera, maar ik ben er achter gekomen dat het eigenlijk niets uitmaakt in het gebruik. De Sony H50 kun je toch ook al lang niet meer in je zak stoppen, dus moet je hem opbergen in een aparte tas. Voor een DSLR geldt precies hetzelfde.

THX-UltraII


-Freek-

Quote from: THX-ultraII on November  6, 2008, 13:58:38
nog te koop?
Nee, de camera is een tijdje geleden verkocht. ;)

THX-UltraII

moet je je topic ff op slot zetten

-Freek-

Heb ik ook al gedaan. Dit is niet het verkooptopic ;). Dit topic was bedoeld om de mening te vragen van jullie over mijn foto's, en gewoon om te laten zien wat voor foto's een relatief simpele digitale camera kan maken. Dacht dat de mensen hier op het forum dat wel interessant zouden vinden. :)

THX-UltraII