with Solitaire, back in time, back to basics; the future starts here now

Started by solitaire, August 22, 2008, 21:18:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: solitaire on December 13, 2010, 16:19:41
Goede verhalen gehoord over de Audio Exklusiv Silentplugs. Heb zelf RCA-caps in verschillende uitvoeringen in huis (en gebruik), maar ben benieuwd naar deze. 'k Heb gebruik gemaakt van een aanbod ze te kunnen uitproberen: meer hierover dus later ! (heb, geplanned, vanaf eind februari m'n eigen set weer beschikbaar, maar wellicht kan 'k voordien al wat prutsen ...)


                               
Zijn dat eindbussen voor niet-gebruikte RCA-in- en uitgangen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

solitaire

Ja, dat zijn het. Tot nu gebruikte ik ze eigenlijk alleen voor het stofdicht afsluiten, en gebruik het liefst hele taaie en strakke plastic exemplaren met alu coating, die me het idee geven van een iets rustiger/stabielere weergave.

de rest van m'n caps ... :
Hinterm Horizont geht's weiter.

Joris1971

Quote from: solitaire on December 14, 2010, 09:31:42
Ja, dat zijn het. Tot nu gebruikte ik ze eigenlijk alleen voor het stofdicht afsluiten, en gebruik het liefst hele taaie en strakke plastic exemplaren met alu coating, die me het idee geven van een iets rustiger/stabielere weergave.

de rest van m'n caps ... :
Dat je ze gebruikt om je i-uitgangen af te sluiten kan ik me voorstellen, maar dat de weergave rustiger/stabieler is... sorry hoor maar dat is miz onzin.

solitaire

We kunnen van elkaar leren, wellicht: 'k zal nog eens in m'n huidige setup de caps wegnemen/terugplaatsen-beluisteren. 'k Lees jouw ervaring wel.



Wolf


PS/ Laat ik voor was perspectief zorgen ...
Verschillen bij het toepassen van caps zijn zeker niet dag&nacht. Maar bij een hobby als het onze zijn het vaak kleine dingetjes die een set plotseling geloofwaardig(er) muziek kan laten weergeven. Verschillende dergelijke as-sich kleine verschillen, van verschillende ingrepen (tweaks) kunnen cummulatief toch in een aanzienlijke prestatieverhoging resulteren.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Joris1971

Quote from: solitaire on December 14, 2010, 17:09:29
We kunnen van elkaar leren, wellicht: 'k zal nog eens in m'n huidige setup de caps wegnemen/terugplaatsen-beluisteren. 'k Lees jouw ervaring wel.



Wolf


PS/ Laat ik voor was perspectief zorgen ...
Verschillen bij het toepassen van caps zijn zeker niet dag&nacht. Maar bij een hobby als het onze zijn het vaak kleine dingetjes die een set plotseling geloofwaardig(er) muziek kan laten weergeven. Verschillende dergelijke as-sich kleine verschillen, van verschillende ingrepen (tweaks) kunnen cummulatief toch in een aanzienlijke prestatieverhoging resulteren.

natuurlijk kunnen tweaks voor verbetering zorgen, maar door het dichtpluggen van je ongebruikte in/uitgangen van je versterker, sorry maar dat kan miz geen verbetering geven.

erik s.

Quote from: Joris1971 on December 14, 2010, 19:42:03
natuurlijk kunnen tweaks voor verbetering zorgen, maar door het dichtpluggen van je ongebruikte in/uitgangen van je versterker, sorry maar dat kan miz geen verbetering geven.

ik kan me voorstellen dat het verschil net zo groot is als tussen afgeschermde en niet afgeschermde interlinks.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Joris1971

Quote from: erik s. on December 14, 2010, 19:59:33
ik kan me voorstellen dat het verschil net zo groot is als tussen afgeschermde en niet afgeschermde interlinks.


vind ik niet, die interlink is een daadwerkelijk verbinding tussen je component en je versterker.
Die uitgangen van je versterker die niet aangesloten zijn staan niet in verbinding.


erik s.

Quote from: Joris1971 on December 14, 2010, 20:49:34

vind ik niet, die interlink is een daadwerkelijk verbinding tussen je component en je versterker.
Die uitgangen van je versterker die niet aangesloten zijn staan niet in verbinding.


dat is dus juist niet altijd het geval. de massa wordt vaak niet geschakeld.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HTip

Quote from: solitaire on December 14, 2010, 09:31:42
Ja, dat zijn het. Tot nu gebruikte ik ze eigenlijk alleen voor het stofdicht afsluiten, en gebruik het liefst hele taaie en strakke plastic exemplaren met alu coating, die me het idee geven van een iets rustiger/stabielere weergave.

de rest van m'n caps ... :
Je weet inmiddels dat ik wel van tweaken hou ;) Zijn dit grote investeringen? Want ik heb nogal wat ongebruikte RCA-in en uitgangen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

Quote from: solitaire on December 14, 2010, 17:09:29
We kunnen van elkaar leren, wellicht: 'k zal nog eens in m'n huidige setup de caps wegnemen/terugplaatsen-beluisteren. 'k Lees jouw ervaring wel.


Omdat ik weet dat ongebruikte coaxuitgangen van een bron een werkelijk dramatische slechte invloed op je set kunnen hebben, zitten er bij mij altijd coaxkabels tussen (ook al gebruik ik de verbinding niet).
Coaxingangen zijn veel minder gevoelig, maar afdoppen kan voor een klein voordeeltje zorgen.
Het afdoppen van overige RCA in- of uigangen bracht niets positiefs, integendeel hierdoor leverde ik transparantie in.
Zeer minimaal, bijna niet te horen, maar als je je set kent dan is het hoorbaar. Negatieve ervaring met afdoppen dus.
Het klonk ook letterlijk iets verstopter.
Ik wil het ook nauwelijks onder tweaks scharen, want verschil was hier miniem.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

solitaire

De caps die ik nu gebruik zijn niet meer leverbaar: de coating heeft de neiging van het basismateriaal los te laten bij regelmatig ompluggen (wat de kleine upstart producent een non-marketable situatie opleverde).

Van de metaal/rubber plugjes (gebruik ze niet op je uitgangen !) die je op de foto ziet heb ik er 8 liggen, van de transparante elasthan caps heb ik er 40, verpakt per 8. Wil je hieruit wat lenen om uit te proberen ben ik daar best toe bereid (stuur me dan even een PM).

Als je googled op 'RCA Caps' krijg je een indruk van de financiele kant, en product aanbod.



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

HTip

Quote from: solitaire on December 14, 2010, 23:15:15
De caps die ik nu gebruik zijn niet meer leverbaar: de coating heeft de neiging van het basismateriaal los te laten bij regelmatig ompluggen (wat de kleine upstart producent een non-marketable situatie opleverde).

Van de metaal/rubber plugjes die je op de foto ziet heb ik er 8 liggen, van de transparante elasthan caps heb ik er 40, verpakt per 8. Wil je hieruit wat lenen om uit te proberen ben ik daar best toe bereid (stuur me dan even een PM).

Als je googled op 'RCA Caps' krijg je een indruk van de financiele kant, en de mogelijkheden aan producten.
Super! Daar maak ik graag gebruik van. Ik stuur je een PM (vandaag niet meer, want ik ga zo slapen :yawnee:)

@Snowmaster: Maakt het dan nog uit wat voor coaxkabels je gebruikt? Dat kan bij een beetje receiver redelijk in de papieren lopen. Ik heb meer ongebruikte dan gebruikte uitgangen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

Quote from: HTip on December 14, 2010, 23:19:16
Super! Daar maak ik graag gebruik van. Ik stuur je een PM (vandaag niet meer, want ik ga zo slapen :yawnee:)

@Snowmaster: Maakt het dan nog uit wat voor coaxkabels je gebruikt? Dat kan bij een beetje receiver redelijk in de papieren lopen. Ik heb meer ongebruikte dan gebruikte uitgangen ;)


Nope, gewoon een coaxkabel zorgt dat de vervuiling van die uitgang wordt afgestopt. Maar alleen als je de kabel op een ingang aansluit.  Er zijn wel speciale afsluiters voor, maar ook die zou ik eerst ergens lenen.  Bij mij werkte alles ook niet direct of zelfs negatief.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Quote from: Snowmaster on December 14, 2010, 23:51:54
Nope, gewoon een coaxkabel zorgt dat de vervuiling van die uitgang wordt afgestopt. Maar alleen als je de kabel op een ingang aansluit.  Er zijn wel speciale afsluiters voor, maar ook die zou ik eerst ergens lenen.  Bij mij werkte alles ook niet direct of zelfs negatief.
Wolf heeft aangeboden de caps te mogen uitproberen :worship: Als ik verschil hoor, dan zal ik kijken wat ik moet investeren ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

Quote from: HTip on December 15, 2010, 11:12:05
Wolf heeft aangeboden de caps te mogen uitproberen :worship: Als ik verschil hoor, dan zal ik kijken wat ik moet investeren ;)

Kosten bijna niets, maar niet voor coaxuitgangen gebruiken !    Google maar 's.
Mijn Denon wordt ook niet blij van afgedopte RCA.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

solitaire

Mijn opmerking niet de plugjes te gebruiken op de uitgangen is wat ten onder gegaan, maar idd. beter problemen voorkomen door de metalen plugjes niet op de uitgangen te gebruiken maar de plastic caps.




Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

HTip

Quote from: solitaire on December 16, 2010, 10:26:07
Mijn opmerking niet de plugjes te gebruiken op de uitgangen is wat ten onder gegaan, maar idd. beter problemen voorkomen door de metalen plugjes niet op de uitgangen te gebruiken maar de plastic caps.

Niet onbelangrijke toevoeging ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

Quote from: HTip on December 16, 2010, 20:25:05
Niet onbelangrijke toevoeging ;)

Je versnelt dan alleen maar de vervanging van je laatste nog niet vervangen component  :D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Quote from: Snowmaster on December 16, 2010, 21:25:47
Je versnelt dan alleen maar de vervanging van je laatste nog niet vervangen component  :D.
Grapjas ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

solitaire

Net twee doosjes met ieder twee setjes Audio Exklusiv Silentplugs binnen gekregen. Eerste indruk: zeer degelijk en prachtig afgewerkt. 'k Heb nog niets beluisterd, maar luister-indrukken volgen later.

Even twee fotootjes, van de Silentplugs (bovenste pic) en van de caps waarover ik eerder sprak, die me klankmatig opperbest bevallen maar waarvan helaas de coating loslaat (duidelijk op de onderste pic).


Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

HTip

Jij blijft ook bezig met tweaken ;) Ben weer benieuwd naar je luisterindruk.
Ik heb veel gehad aan je vorige tweak :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Quote from: solitaire on January 25, 2011, 17:03:17
Net twee doosjes met ieder twee setjes Audio Exklusiv Silentplugs binnen gekregen. Eerste indruk: zeer degelijk en prachtig afgewerkt. 'k Heb nog niets beluisterd, maar luister-indrukken volgen later.

Even twee fotootjes, van de Silentplugs (bovenste pic) en van de caps waarover ik eerder sprak, die me klankmatig opperbest bevallen maar waarvan helaas de coating loslaat (duidelijk op de onderste pic).


Wolf

Heee die kende ik nog niet.
Prachtig!!
Ik ben benieuwd naar je luisterervaring Wolf!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Zaagstra

Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

solitaire

Zelf ben ik op meerdere fronten mijn medicijngebruik aan het afbouwen. Maar dat kan alleen omdat er voor 'audio-nervosa' nog geen medicijn bestaat to start with ...

Momenteel heb ik nog niet mijn spullen terug van de 'modder', en speel ik dus nog met mijn leenapparatuur. Planning is nog steeds dat eea. half februari klaar is. De Silentplugs heb ik te leen tm. eind feb.: beetje krappe planning dus (maar het heeft geen zin de Plugs te proberen in andere dan mijn eigen spullen).

Tot dan ben ik met stroomkabels bezig: afgelopen maanden heb ik een voorselectie gemaakt, maar wil ook hier bij de definitieve keuze gebruik kunnen maken van mijn eigen set. Gek gemaakt door bv. Snowmaster (:coffee:) heb ik toch ook nog maar Belden 19364 aan laten rukken, en die vergelijk ik nu in mijn leenset met de andere kabels (maar ook hier beslis ik weer als mijn eigen spullen voorhanden zijn).

Daarnaast ben ik bezig een stekkerblok te tunen ... (zonder veel succes tot nu toe trouwens ...). 'k Heb een zwak voor materiaalgebruik en mechanica zoals jullie misschien al is opgevallen, dus de Audioplan PowerStar ligt regelmatig open ... D'r is een 120cm. lang stuk PowerCord S stroomkabel over, met originele AP plug aan de ene kant en bare-wire aan de andere: bij belangstelling PM je me maar.

als er een medicijn tegen 'audio-nervosa' komt, hoop ik maar dat 'ie sterk is ...


Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.