with Solitaire, back in time, back to basics; the future starts here now

Started by solitaire, August 22, 2008, 21:18:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Douma

Als ik je goed begrijp wordt de MCD al gemod, maar twijfel je of je deze wel in gebruik gaat nemen?

Het principieel tegen drastische mods zijn waardoor er weinig origineels meer te vinden is in een apparaat kan ik begrijpen... maar toch, als je daarmee een klank krijgt die je niet zomaar met een licht gemod ander aparaat kan bereiken, dan zou ik nog eens goed over het vasthouden aan je principes nadenken. ;) Maar wat je al zegt, de betrouwbaarheid speelt natuurlijk ook een rol. Maar die CDM1 loopwerken zijn nu nog prima te vinden. even een paar donor spelertjes op de kop tikken en dan kun jij de komende jaren mooi genieten van de MCD die eigenlijk geen MCD meer is. :P

Succes met het schilderwerk! Ik ben benieuwd naar je nieuwe ruimte.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

solitaire

de MCD is niet al gemod

een stash donoren is iid. een oplossing ...




W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

scrutinizer

Quote from: solitaire on June 28, 2010, 10:46:51
Nee, ondanks dat er iemand hard riep dat dig-out op een cdm1+saa70xx wel mogelijk was, bleek al snel dat dit niet het geval is. Echter daarna heb ik Gen1 spelers kunnen beluisteren die gemod waren, echter zonder externe DAC. Dat beviel me extreem goed ! Dus besloten de MCD te laten modden maar als 'geintegreerde speler' te laten. De 104 heb ik in bruikleen gehad, echter ivm. een langdurige ziekenhuis opname (nu achter de rug) en een aankomende verhuizing besloten deze speler naar zijn baasje terug te sturen. Vandaar de Cambridge DVD speler, die weer even als CD-bron in m'n set zit ...

Nu moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat het gaan gebruiken van een gemodde MCD me toch niet helemaal lekker zit. Oa. omdat de speler wel erg drastisch uit z'n originele staat wordt gehaald: daar heb ik eigenlijk principieel iets tegen. Daarnaast is de kans dat eea. me mechanisch in de steek laat zeer wel aanwezig, met gevolg dat de hele set dan stil ligt, alle moddificaties en erin geinvesteerde gelden ten spijt. Een nieuwe CD/DAC is absoluut niet per se weergavetechnisch 'beter' dan een geoptimaliseerde oude imo., maar een loopwerk (misschien een GouweOuwe, ligt gemod; ik ben gek op de eerste series Phlipsen) met een eigentijdse DAC (bv. mijn Aeolus Audio waar ik buitengewoon mee in m'n nopjes ben en zwaar onder nivo ingezet wordt nu !) vraagd om minder inspanning om te optimaliseren en de set is daardoor makkelijker bij teloorgaan van het loopwerk weer actief te maken.

'k Ben normaal niet echt zo'n twijfelaar, maar als het om de inzet van de MCD gaat zeker wel.

Eerst maar eens verhuizen ! De nieuwe woning leverd niet een hele ideale luisterruimte op, maar toch enkele stappen beter dan het nu staat !! (en de woonlasten zijn gehalveerd ...) Toen ik m'n huidige woning betrok was het aandeel dozen met electronica goed te overzien, maar nadien is er veel van alle kanten binnengedruppeld, veel spul dat eigenlijk niet van mij is maar waarvoor ik als contactpersoon wordt gezien, dus voor de verhuizing moet daar maar eens opgetreden worden. Zo veel mogelijk de deur uit, en dan de verhuiswagen laten komen ... Exacte verhuisdata weet ik nog niet, ondanks dat ik de sleutels vanmiddag haal (dan kan ik gaan schilderen, want de huidige kleuren zijn wel extreem Rietveld-ish ...), en pas daarna start ik het afronden van de opbouw van de audio-set weer op.


W.

Is mogelijk!!
Maar zal daarmee 'veel' van het org. concept verliezen en 'glue logic' benodigen om te kunnen bewerkstelligen.

Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

solitaire

Quote from: scrutinizer on June 28, 2010, 13:37:53
Is mogelijk!!
Maar zal daarmee 'veel' van het org. concept verliezen en 'glue logic' benodigen om te kunnen bewerkstelligen.

Anton



Of het mogelijk is hangt idd. af van hoeveel van de originele chipsets behouden blijven / de mate waarin noodzakelijke 'glue logic' wordt toegepast. Een dig-out op een cdm1+saa70xx chipset is als zodanig niet mogelijk, zo ver mijn info; een link naar / uiteenzetting van de oplossing, als die er wel is, zou te gek zijn.

Mijn vraagtekens zouden desondanks natuurlijk (gezien de aard, boven geprobeerd te omschrijven) blijven bestaan ...



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Afgezien van voorbereidingen tbv. een aankomende verhuizing, ben ik ook nog bezig mijn speakers af te bouwen. En da's nu wel wat tricky ...

Het openstaande werk zit in het aanbrengen van wandbekleding in de baskast. De huidige samenstelling (meerdere lagen / verschillend materiaal) is al de zoveelste versie. Steeds wijzigingen aanbrengen geeft ook steeds wat schade aan de binnenkant van de kast (daar kijkt niemand, maar het tast natuurlijk wel telkens enigszins de structuur van de wand, en daarmee van de kast, aan).

Maar momenteel stoord mij iets te veel een 60-80Hz 'gons' die soms te veel de overhand krijgt, wat bas te veel een 'pseudo gewicht/volheid' geeft.

Het tricky gedeelte zit 'm in het verhuizen. Als ik de speakers aanpas in de nieuwe woning, is het resultaat van de aanpassing niet goed meer te vergelijken, tenzij ik op de nieuwe lokatie eerst uitgebreid me weer opnieuw aan de speakers gewen voor ik de wijziging aanbreng. En eigenlijk wil ik de speakers klaar hebben, afgezien van een laatste lik verf op het exterieur ...

Dus 'k denk dat ik morgen de wandbekleding van de kast nog even (...) ga aanpassen en hier (in m'n huidige woning) het verschil beoordeel. De luisterruimte in de nieuwe woning is welliswaar beter (niet ideaal helaas) dan de huidige, maar zo houdt ik de gang in het afbouwen van de speakers.



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Het kunnen kopen voor een extreem lekkere prijs van een ex-verhuur pand is natuurlijk een mazzeltje (met dank aan Gemeente Arnhem, woningbouwvereniging en bank :)), maar de staat waarin het interieur is achtergelaten ... buitenkant is prima onderhouden, maar de binnenkant is werkelijk afgeleefd.

De opzet is eea. zelf 7/8 jaar te bewonen, mijn leven in die tijd weer terug op de rails te krijgen (afgelopen jaren arbeidsongeschikt, maar recent duidelijk aan de beterende hand :)), en daarna breder mogelijkheden aan te pakken en de woning wellicht verkopen. Het is zeker geen ideaal woning, 'k zou graag een van m'n vorige panden weer bezitten, maar er is weer ruimte voor groei en ontwikkeling.

Morgen gaat er een geul in de vloer gefreesd worden en enkele gaten in wanden, om een extra stroomgroep en bekabeling voor de audio (op termijn) mogelijk te maken. Donderdag vloerbedekking en vrijdag as. verhuizen.

'k Zal dus alleen sporadisch op het forum zitten, maar daar is het nu toch zomerslaap ...



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

dre73

dat klinkt goed! 8)
vooral het gedeelte wat de gezondheid betreft!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

solitaire

zeker, dank je

pilletjes en stijfkoppigheid helpen ;)




W.




Hinterm Horizont geht's weiter.

kermy

Leuk om te horen dat je eigenlijk overal de goede kant mee opgaat.
Met vriendelijke groet,


Kermy

P.S
Dit vraagt om foto's

solitaire

thanks, Kermy

foto's ... : het upload kabeltje voor m'n fototoestel (= mobieltje) zit al in een verhuisdoos ... daar komt nog bij dat ik niet zo gecharmeerd ben van het plaatsen van prive / overzichtfoto's ... maar detailopnamen van bv. de setup en apparatuur volgen asap.





W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

HTip

Da's goed nieuws dat het weer beter met je gaat! Je hebt er ook lang genoeg last van gehad...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zaagstra

Quote from: solitaire on July 11, 2010, 13:03:43
(afgelopen jaren arbeidsongeschikt, maar recent duidelijk aan de beterende hand :))

Hoera! Hoer B!  :pompom: :clapping: :headbanging:

Ik zit zelf nu in de verftroep, en blijf dat nog wel een maandje of twee vrees ik.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

solitaire

na verhuisontheemding weer terug op het nest, blijkt de thread de goede richting op te zijn gedreven ... Dames van Verlichtte Zeden ... rood ... zoals veel in m'n nieuwe stulpje ook ...

ahhh, 'k voel me weer ... fris verwekt en gretig wereldaanschouwend ...

eens de lopende threads doorworstelen




Wolf

Hinterm Horizont geht's weiter.

S@m


Douma

Quote from: solitaire on August 20, 2010, 20:01:47
na verhuisontheemding weer terug op het nest, blijkt de thread de goede richting op te zijn gedreven ... Dames van Verlichtte Zeden ... rood ... zoals veel in m'n nieuwe stulpje ook ...

ahhh, 'k voel me weer ... fris verwekt en gretig wereldaanschouwend ...

eens de lopende threads doorworstelen




Wolf



He Wolf, welkom terug! Al een beetje je eigen plekje gecreeerd op je nieuwe stekkie?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Zaagstra

Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

solitaire

Quote from: Douma on August 22, 2010, 10:45:33
He Wolf, welkom terug! Al een beetje je eigen plekje gecreeerd op je nieuwe stekkie?

Nog niet echt. De woning is door zeer creatieve ex-bewoners hier en daar wat opgeknapt in het verleden, waardoor je bv. bij een tussenwand die je wilt demonteren loslatende schroefverbindingen tegenkomt met hier en daar stroken montagekit. Slopen gaf zo dus nog al wat onvoorziene schade, wat het opknappen van de overall toch al afgeleefde inrichting flink veel extra werk opleverde.

De 'masterbedroom' (:-\) is groot genoeg om tijdelijk als woon/slaap te gebruiken, waardoor ik rustig de woonkamer en gang kan afmaken. Alleen dat is wat nog moet gebeuren.

Natuurlijk heb ik al wel iets om muziek te kunnen beluisteren (:angel:): in de woon/slaap ruimte staat al het setje Advent 'New Advent' + Pioneer SX-770 (en nu even een Cambridge 540D V2 als bron) te spelen, die daar ook zal blijven staan als na de renovatie het m'n slaapvertrek is.

Zo snel ik m'n PC helemaal heb opgetuigd en ook de benodigde kabeltjes om foto's op de PC te zetten voorhanden heb zal ik een foto van het retro-setje posten.

Quote from: Zaagstra on August 22, 2010, 12:30:42
Oh no, he's back! Quick everyone, look busy!

Walter Zed

WZ ! Just looking busy will not do >:D

;)



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Zaagstra

Quote from: solitaire on August 22, 2010, 12:49:58
WZ ! Just looking busy will not do >:D

:ph34r:

Zodra ik uit de zooi ben (ergens oktober zoals het nu gaat...  :'( ) zal ik ook es fotokes plaatsen. Moet ik wel ergens een digicamera vandaan peuteren.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

solitaire

Tijdens mijn verhuizing geregeld dat de B&O CX100 luidsprekers die ik in m'n PC setje gebruik, die zowel visueel als technisch in perfecte staat zijn, geruild worden tegen een setje CX100's die technisch behoorlijk afgetrapt zijn.

Aleen op het eerste gezicht is dit downgrading, aangezien ik de CX's dusdanig ga modden dat alleen de kast gebruikt blijft worden. Aangezien ik een drastische modding van apparatuur in mijn hart toch eigenlijk ook wel 'onterend' vindt, zeker als de staat van het te modden object gaaf is, speelde ik al met de gedachte mijn goede set tegen een slechtere commercieel te wisselen (verkoop/koop). Nu heb ik een aantal vintage Duitse luidsprekerdrivers (losse exemplaren, geen setjes) met de ruil mee gekregen; deze heb ik voor een deel via-via al weer verkocht.

De setjes zijn zojuist omgeruild: de CX'en die er nu staan zijn visueel perfect (en daar gaat het me om) en spelen nog OK (maar gezien de staat zal dat eerdaags wel eens kunnen veranderen ... gevalletje vergane glorie ...), en de vintage spullen lijken in perfecte staat te zijn (vele met originele verpakking en infodocumenten). Twee mensen gelukkig.


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Douma

Quote from: solitaire on August 28, 2010, 11:34:47
Tijdens mijn verhuizing geregeld dat de B&O CX100 luidsprekers die ik in m'n PC setje gebruik, die zowel visueel als technisch in perfecte staat zijn, geruild worden tegen een setje CX100's die technisch behoorlijk afgetrapt zijn.

Aleen op het eerste gezicht is dit downgrading, aangezien ik de CX's dusdanig ga modden dat alleen de kast gebruikt blijft worden. Aangezien ik een drastische modding van apparatuur in mijn hart toch eigenlijk ook wel 'onterend' vindt, zeker als de staat van het te modden object gaaf is, speelde ik al met de gedachte mijn goede set tegen een slechtere commercieel te wisselen (verkoop/koop). Nu heb ik een aantal vintage Duitse luidsprekerdrivers (losse exemplaren, geen setjes) met de ruil mee gekregen; deze heb ik voor een deel via-via al weer verkocht.

De setjes zijn zojuist omgeruild: de CX'en die er nu staan zijn visueel perfect (en daar gaat het me om) en spelen nog OK (maar gezien de staat zal dat eerdaags wel eens kunnen veranderen ... gevalletje vergane glorie ...), en de vintage spullen lijken in perfecte staat te zijn (vele met originele verpakking en infodocumenten). Twee mensen gelukkig.


W.

Leuk, een projectje!

Is DIT toevallig jouw oude Onix?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

solitaire

Quote from: Douma on August 28, 2010, 12:23:24
Leuk, een projectje!

Is DIT toevallig jouw oude Onix?

Een identiek apparaat zeker, absoluut wel mijn foto, ook delen van de tekst zijn van mijn hand, maar 'k geloof niet dat ik de naam van de verkoper ken (ben slecht in namen onthouden, en ben m'n oude Hotmails kwijt, dus 'k zou al m'n betalingshistorie moeten nalopen om het te weten ...).

Erg mooie versterker !




Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Hoe een stem zo emotioneel en spielerisch, en toch zo onder controlle (zeker gezien de enorme flexibiliteit en kracht waarmee het ingezet wordt !) zo teniet gedaan kan worden door de band ... Net een live registratie van Noisettes gezien, en de zangeres is domweg fantastisch, maar die band is een total letdown ... Nah ja ...

Quote from: solitaire on August 22, 2010, 12:49:58
Natuurlijk heb ik al wel iets om muziek te kunnen beluisteren (:angel:): in de woon/slaap ruimte staat al het setje Advent 'New Advent' + Pioneer SX-770 (en nu even een Cambridge 540D V2 als bron) te spelen, die daar ook zal blijven staan als na de renovatie het m'n slaapvertrek is.

Zo snel ik m'n PC helemaal heb opgetuigd en ook de benodigde kabeltjes om foto's op de PC te zetten voorhanden heb zal ik een foto van het retro-setje posten.

kabeltje boven water; de pix:
Hinterm Horizont geht's weiter.

Douma

Lekker minimalistisch. :D Die Pioneer blijft toch een prachtig model om te zien.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

solitaire

Quote from: Douma on August 29, 2010, 17:57:51
Lekker minimalistisch. :D Die Pioneer blijft toch een prachtig model om te zien.

Ja, de TV en DVD die er stonden staan nu in de woonkamer.

Momenteel is de bron een Marantz CD-84 ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Gisteren m'n TV en DVD, na verhuizing en verbouwing, in de woonkamer geplaatst. Vandaag een AudioPrism ACFX stroomfilter ertussen.

Wat is dat toch een heerlijk apparaat ! Toegegeven, of hij scoort, of doet niets, een twijfelaartje is het niet. Ondanks dat ik niet bijzonder visueel ingesteld ben, vindt ik 'm voor de TV/DVD erg goede dingen doen :inlove:

(in het verleden bleek 'ie ook bij digitalia vaak zeer hoge ogen te gooien)



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.