with Solitaire, back in time, back to basics; the future starts here now

Started by solitaire, August 22, 2008, 21:18:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Koen K

200 euro :omg:
Voor een matje om op een CD te leggen?

solitaire

mmm tja :(

Echter: mijn exemplaar is jaaaren meegegaan, dat scheeld in de afschrijving ;). En ik betaal 'handels'prijs ;).

Nog niet helemaal zeker of er een nieuwe komt btw.: 'k ben nogal met m'n loopwerk 'bezig', en niet helemaal zeker van m'n zaak. Het mag niet zo zijn dat ik nu een matje koop die even later in een eventueel aan te schaffen loopwerk niet bruikbaar blijkt ! Daarnaast is een CD-matje 'het puntje op de i' in een setup, en op dit moment (toegegeven: wegens omstandigheden [die ik asap wil verbeteren]) zijn er zelfs basic zaken in m'n setup niet geregeld ... Maar goed, het matje hoord bij mij gewoon bij het ritueel CDtje-draaien 8).

Wat de prijs aangaat: vergelijk het bv. met zonnebrillen. Je kan van een B-merk exemplaren kopen die in de praktijk nauwelijks onderdoen voor bv. een Ray-Ban. Wil je ook profiteren van dat beetje meer prestatie van een R-B, betaal je de hoofdprijs (voor dat stukje 'meer', en voor het merk). Persoonlijk zou ik mezelf voor gek verklaren als ik m'n geld in een R-B zou steken, maar ik ben dan ook tevreden met een zonnebril die 'erg goed' maar wellicht niet SOTA is.
De Signature 3-D is mi. SOTA: over de jaren ben ik geen betere mat tegengekomen period. Heb jij al geprobeerd, Koen ?

Maar dat de prijs van het matje, als investering bij aanschaf, toch wel stevig is ben ik met je eens. Echter in gebruik valt eea. zeer mee mi. .



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Koen K

Hmm, ik bezit dan wel twee Ray-Bans, maar dat een Polaroid net zo goed werkt weet ik ook wel. Ik koop zo'n bril niet voor de prestaties maar omdat ze er tof uitzien ;) Mensen die beweren dat ze het voor de performance doen wantrouw ik altijd een beetje...

Een CD-matje heb ik nog nooit geprobeerd. Het idee ervan vind ik al zo dubieus dat verschillen tussen CD-matjes me al helemaal niet tot de verbeelding spreken  :dontgetit:

solitaire

Dat kan ik me best voorstellen. Voor mij persoonlijk is het onbekende altijd een uitdaging; des te waanziniger des te onweerstaanbaar ! :coffee:

Er zijn ontelbare mogelijkheden specifiek in de productgroep 'CD-mat' producten te introduceren met een lage productiekost, echter aangezien het prijskader van de groep gesetteld is, oa. door de pricing van Marigo, bestaat de kans in het bijzonder juist binnen deze groep daardoor veel kaf tussen het koren te hebben :(.

En dat is exact wat je ziet: er zijn een 15- tot 20-tal matjes op de markt (dat ik inschat), terwijl naar mijn ervaring tot nu toe (en 'k heb er over de tijd heen aardig wat uitgeprobeerd), er maar een handjevol (ook afhankelijk van de set / specifiek CD/DVD-transport) daadwerkelijk iets doet met de weergave. Als ik je een beetje mag sturen (fout: zelf alles proberen brengt je verder ...) zou ik zeker, als je (tijdelijk ?) het dubieuse aan het product aan de kant zou kunnen zetten, de matjes van Boston Audio en Marigo Audio eens proberen ;).



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Koen K

Hmm, die vind ik eigenlijk allebei veel te duur. Alles goed en wel, maar 200 euro is meer dan 10% van de dagwaarde van mijn set. ::)

Die van Art-Speak kost 20 euro, dat vind ik dan al een stuk acceptabeler. Hoewel ik me ook daar nog ernstig bij op het achterhoofd krab (vooral als ik het verhaal erbij lees :P ). Nou ja, misschien moet ik het eens proberen.

solitaire

Quote from: Koen K on September 24, 2009, 22:25:23
Hmm, die vind ik eigenlijk allebei veel te duur. Alles goed en wel, maar 200 euro is meer dan 10% van de dagwaarde van mijn set. ::)

Die van Art-Speak kost 20 euro, dat vind ik dan al een stuk acceptabeler. Hoewel ik me ook daar nog ernstig bij op het achterhoofd krab (vooral als ik het verhaal erbij lees :P ). Nou ja, misschien moet ik het eens proberen.


Het is aannemelijk dat de 'waarde set'/'waarde matje' verhouding ergens uit balans raakt, echter waar dat punt ligt zou ik niet weten. Gewoon proberen. Echter één optie uitproberen is wel een erg magere poging ;) :-*. (a10audio geeft aan een Marigo demo-matje beschikbaar te hebben, forum-sponsor Crusade-Audio vertegenwoordigd Boston ;))



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Koen K

"Gewoon proberen" is gemakkelijk gezegd dan voor mij budgettechnisch gedaan. Helemaal als er meerdere opties geprobeerd moeten worden.

Als ik geld over had om aan dit soort dingen te besteden had ik vermoedelijk niet in een Suzuki Alto gereden ;D

solitaire

Quote from: Koen K on September 24, 2009, 23:31:19
"Gewoon proberen" is gemakkelijk gezegd dan voor mij budgettechnisch gedaan. Helemaal als er meerdere opties geprobeerd moeten worden.

Als ik geld over had om aan dit soort dingen te besteden had ik vermoedelijk niet in een Suzuki Alto gereden ;D

'k zie je punt

je hebt toch wel voor het kopen van de Alto eerst ook in andere auto's proefgereden ? >:D ;)  



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Zo, op stap geweest, en weer veel geluisterd de afgelopen drie dagen: het blijft leuk sets (random) te kunnen beluisteren  8).

Een Focal Diablo Utopia beviel me erg goed (mooi een geheel, het middengebied vol kleur en definitie, ...), de nieuwste incarnaties van Triangle (Genèse Trio , Esprit Comete Ex en Esprit Altea Ex) vielen me allemaal nog-al tegen ('leeg', neigend naar schril, onrustig, ...), en de spullen van Rogue Audio hebben me weer lekker van muziek laten genieten
Twee merken die me de afgelopen jaren maar wisselend hebben kunnen bekoren sloegen in de setup zoals ik die nu beluisterde erg aan: Audio Research VSi60 + CD5 op Usher CP-777 MkII (via all-AudioQuest). Vooral voor de Usher een prestatie, aangezien ik modellen van deze fabrikant zeer zelden echt muziek heb horen weergeven.
En de set Roksan Platinum PR15B & Platinum ST1308 + Caspian IntegratedCD op Proac Tritowers (en 'down-to-earth' QED bekabeling) klonk heel behoorlijk: oa. draaiend met Martin Logan Vistas lieten de Roksans van een andere kant zien (maar net zo positief), en 'k heb het idee dat deze Tritowers veel meer het 'openen' van de kleinere van de Proacs hebben en veel minder het 'verstopte' van de grotere modellen, terwijl ze toch een erg volwassen plaatje neerzetten. Ook niet gek. De Roksans beheersen de weergave van muziek 'als één' en toch ook de kalme en krachtige op- en 'af'bouw van iedere noot afzonderlijk, in een stabiel tijdskader, met een breed klankpalet ('t is lang geleden dat ik Roksan serieus beluisterde, mijn aantekeningen daarvan heb ik hier nu en zijn middelmaat, en gevoelsmatig presteerde de set boven verwachting).

Aangezien ik eens wat meningen wilde horen of (en hoe) mijn DAC nog ge-upgrade kan worden, had ik 'm meegenomen (samen met de StereoVox kabel). Dat bleek handig uit te komen, want dat was m'n benchmark in een Musical Fidelity V-DAC / Cambridge DacMagic 'shootout'. De V-DAC bleek echt een MF: gevoelloos, tonaal vlak, micro-dynamisch vlak, stemvork-syndroom, ... Zou ik toch bijna 'fan' worden van de DacMagic ! :wacko:

De Armstrong 426 receiver die ik terug zou meenemen heb ik laten staan: tijdens het opknappen van het apparaat is vertraging ontstaan, oa. omdat eea. niet geheel vlekkeloos verliep. Ik overwoog het apparaat te kopen, voor m'n vintage-verzameling, en een beetje zekerheids-risico loop je met spul dat zo in de jaren loopt altijd, maar nu schat ik het risico toch als te hoog in. Wel jammer :unhappy:.



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Douma

Dat klinkt als een leuk weekend.  8)

QuoteAangezien ik eens wat meningen wilde horen of (en hoe) mijn DAC nog ge-upgrade kan worden, had ik 'm meegenomen (samen met de StereoVox kabel). Dat bleek handig uit te komen, want dat was m'n benchmark in een Musical Fidelity V-DAC / Cambridge DacMagic 'shootout'. De V-DAC bleek echt een MF: gevoelloos, tonaal vlak, micro-dynamisch vlak, stemvork-syndroom, ... Zou ik toch bijna 'fan' worden van de DacMagic !  :blink:

Bijna 'fan' worden van de DacMagic? Ahum... Maar heb je nog tips/meningen/ideeen gehoord om je DAC te upgraden?

QuoteDe Armstrong 426 receiver die ik terug zou meenemen heb ik laten staan: tijdens het opknappen van het apparaat is vertraging ontstaan, oa. omdat eea. niet geheel vlekkeloos verliep. Ik overwoog het apparaat te kopen, voor m'n vintage-verzameling, en een beetje zekerheids-risico loop je met spul dat zo in de jaren loopt altijd, maar nu schat ik het risico toch als te hoog in. Wel jammer  :unhappy:.

Dat is inderdaad jammer. Het zou een mooie aanwinst zijn geweest voor je verzameling. Geen kans meer dat de Armstrong over een tijdje alsnog bij je thuis beland?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Koen K

Quote from: solitaire on September 28, 2009, 10:13:53
'k zie je punt

je hebt toch wel voor het kopen van de Alto eerst ook in andere auto's proefgereden ? >:D ;)  

:laugh: ;)


Zo te lezen een leuk weekend dat je achter de rug hebt. Geweldig om lekker onbezorgd met audio bezig te zijn :smile:

solitaire

Veel luisteren en oude kontakten weer aanhalen ... een geslaagd weekend idd. :coffee: Gelukkig heb ik ook vroeger het commerciele belang goed van de luistersessies gescheiden kunnen houden, dus ook nu is lekker luisteren exact dat. Het enige dat zou kunnen rieken naar 'werk' is het bijhouden van luisteraantekeningen: dit doe ik al jaaaren (eerst een tikje beschaamd zo snel ik thuis was, maar later gewoon tijdens de luistersessie), en gezien de kleine inspanning die het kost is dat ook al snel een positieve activiteit.

'Fan' worden van de DacMagic is sarcastisch bedoeld :D
Het enige concrete voorstel m'n DAC aan te pakken was de interne bekabeling te veranderen (dat is universeel modificatie-voorstel, en zit ik niet op te wachten). Er zit nu Audience Auric draad in, en sommigen vinden dat 'verdacht materiaal' aangezien ze Auricaps wat 'plastik' vinden klinken. Anderen hadden de gedachte het apparaat in te nemen en over tijd mee te experimenteren (ook vaak mijn manier van werken, maar zit ik ook niet op te wachten), dan wel eerst zorgen dat m'n loopwerk up-and-running is (en de voortrap helemaal 'af') en daarna nog eens naar de DAC te kijken (goed idee, ga 'k doen).

De Armstrong had prima in m'n verzameling gepast, maar mijn financiele middelen zijn beperkt, en dan koop ik liever iets wat ook leuk is en in het 'plaatje past' maar meer betrouwbaar is (de opzet blijft de verzameling 'aktief' te maken zo snel ik de ruimte heb). De gedachte was even om 'm op eBay te zettten, maar zaterdag spraken we al iemand die wel koop-geinteresseerd was.



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Even wat fotootjes specifiek van de breedband-kast van m'n luidsprekers, behorende bij een mailwisseling nav. onderstaande post.

Quote from: solitaire on January 16, 2009, 14:01:34
De oplossing is niet de kastwanden te verdikken, dat heeft namelijk IMO meer nadelen dan voordelen. De oplossing waarvoor ik gekozen heb in de wooferbehuizing, met de daar geldende lage aanstootfrequenties, is het toepassen van wat zo mooi TMD's heet (Tuned Mass Dampers), ofwel het gericht op de kastwand aanbrengen van een massa.

De truuk met de gericht toegevoegde massa is idd. ook toegepast in de breedband-kast. Voor de luidsprekers geldt dat ieder vlak paneel zonder structurele versteviging is voorzien van een dergelijke massa. In de breedband-kast is de massa opgebouwd uit schijfjes koper. De massa's zijn zo goed mogelijk berekend (oa. door vrienden van me die de opleiding Werkstofftechnik / Technische Mechanica net iets langer gevolgd hebben dan ik :(), maar gezien de variabelen in de materialen en de bouwwijze zijn ze meer een 'educated-guess'.

De foto's zijn van de mass-dempers op het Briggs-paneel (ruim 30cm. achter / parallel aan de baffle), aangezien ze op dat kale paneel goed te zien zijn.


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

S@m

Quote from: solitaire on September 24, 2009, 22:46:25
Het is aannemelijk dat de 'waarde set'/'waarde matje' verhouding ergens uit balans raakt, echter waar dat punt ligt zou ik niet weten. Gewoon proberen. Echter één optie uitproberen is wel een erg magere poging ;) :-*. (a10audio geeft aan een Marigo demo-matje beschikbaar te hebben, forum-sponsor Crusade-Audio vertegenwoordigd Boston ;))





Ik heb zo'n Marigo matje in huis om te proberen en het lijkt warempel of het allemaal wat dynamischer klinkt met het matje...rara  :police:

solitaire

Quote from: S@m on October  3, 2009, 15:59:17
Ik heb zo'n Marigo matje in huis om te proberen en het lijkt warempel of het allemaal wat dynamischer klinkt met het matje...rara  :police:

Leuk te horen.

De effecten van de Marigo op de weergave zijn divers (maar herkenbaar), afhankelijk van de set wat je exact in welke mate hoord. Naar mijn ervaring lijkt weergave wat dynamischer te worden aangezien de dynamische 'opbouw' wat cleaner is, beter te volgen ahw. .

Ondanks mijn bedenkingen bij de aanschaf van een nieuwe Marigo (gezien de onzekerheid rondom m'n te gebruiken CD-drive), moet ik bekennen dat de knoop is doorgehakt en er een matje naar me onderweg is ... ;D



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

S@m

Quote from: solitaire on October  3, 2009, 17:10:06
de dynamische 'opbouw' wat cleaner is, beter te volgen ahw. .


Precies...

Een leuke tweak voor een schappelijke prijs.

solitaire

Quote from: S@m on October  3, 2009, 17:58:08
Precies...

Een leuke tweak voor een schappelijke prijs.

Je had 'm in huis om uit te proberen: ga je 'm in je set houden ?

Mijn matje heb ik over ruim twee weken: 'k heb dan wat luister-afspraken geplanned (zie post onderstaand), en neem het matje van daar mee 8). nu nog een mooie speler om 'm in te leggen ;)



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: solitaire on September 14, 2009, 13:29:52
- Mijn Meridian MCD wil ik gaan gebruiken als loopwerk. Dit idee is niet uniek: 'k heb het in 'n hoofd sinds ik een MCD-als-loopwerk in werking heb gehoord. Denk Marantz CD-12 / Philips LHH1001 (afgezien dat een MCD er minder gelikt uitziet, en meer basic in uitvoering :)). Er zijn een aantal mensen geweest die allerhande modificaties hebben voorgesteld op de MCD direct nadat ik over m'n plan begon. Dit project heeft een tijdje stil gelegen (ivm. financiele planning), maar het gaat er nu toch eens van komen. De modificaties wil ik beperken tot het minimaal noodzakelijke. Om zo maximaal mogelijk het apparaat in z'n oorspronkelijke hoedanigheid te laten wil ik geen sloopwerk. Om het apparaat te kunnen gebruiken diend er een digitale output aangemaakt te worden. Indien mogelijk zonder het originele apparaat te onteren wil ik graag een mechanische route tussen loopwerk en voet (ivm. trillingsafvoer, mijn stokpaardtje ... :)). Vandaag heb ik een aantal mensen gevraagd een gedetaileerd plan te maken incl. kostenopgaaf (ik sta open voor ideeën :)). Afhankelijk van de opties wil ik graag binnen een half jaar eea. uitgevoerd hebben. 'k Ben benieuwd :).

De eigenaar van de MCD met digital-out is 'achterhaald' ...
Op mijn vraag wie en hoe de dig.out op mijn Meridian MCD ging zetten, kwamen een aantal reacties ... die mij niet echt positief voorkwamen ... Nou waren er meer mensen die wisten dat er een Meridian MCD met dig.out bestaat, maar de vraag bleek bij de technisch-onderlegden te zijn 'how did he do it'. Nou ja, dat weten we nu: het main-board van een Philips CD304Mk2 zit er in, natuurlijk met wat aanpassingen om het 'passend te krijgen'. Lijkt technisch meer op knippen-en-plakken dan op echt opbouwend designen ... :( Wel blijkt er ergens iemand te zijn die zegd een CD104 met EPROMS een S/PDIF te kunnen geven, maar dat wordt door anderen dan weer in twijvel getrokken.
Bummer.

Echter: er zijn loads mensen die me überhaupt voor gek verklaren dat ik niet een goed loopwerk (originele CDM) en goede chipset (SAA7000, SAA7020/7030, TDA1540D) benut om die te optimaliseren. De 1540 DAC-chip is cult (net als natuurlijk de 1541), en er zijn nog al wat ervaringen opgedaan en openbaar die in de MCD kunnen worden doorgevoerd :coffee:. De speler laat je zo ook meer in z'n waarde, waar ik ook best aan hecht.

Nou ontken ik niet dat het niet doorgaan van mijn oorspronkelijke plan, om met zo minimaal mogelijke ingrepen mijn MCD tot een loopwerk te maken, mij wel even uit het lood bracht, maar het modden van de MCD als speler heeft iig. een groot voordeel: ik kan nu voor het modden beluisteren wat ik krijg (de kans een MCD als loopwerk te kunnen demo'en schatte ik als erg klein in). En het nadeel van veel zelfbouw / moddings projecten is dat je niet, itt. een demo van een commercieel model bij een retailer, weet wat je exact in je set haald. Set-synergie is hierdoor lastiger te behouden / bereiken. In het geval van de MCD player-mod heb ik nu al drie luistersessies aangeboden gekregen (op CD104's vnl.) ! Helaas nog niet van een gebruiker die zelf de mod heeft doorgevoerd, maar dat regeld zich vast later nog wel.

Dus de huidige ronde is die van de MCD als player :D. Luistersessies zijn over twee weken 8).



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Douma

QuoteNou ja, dat weten we nu: het main-board van een Philips CD304Mk2 zit er in, natuurlijk met wat aanpassingen om het 'passend te krijgen'. Lijkt technisch meer op knippen-en-plakken dan op echt opbouwend designen ...  :(

Maakt het uit of het knippen-en-plakken of opbouwend designen is? Gaat het uiteindelijk niet om het resultaat?

Het modden van de MCD als speler is natuurlijk wel 'gemakkelijker'. Aangezien er meer informatie en ervaringen beschikbaar zijn. Maar is het ook net zo leuk? Of uitdagend?

Ik volg je audio-perikelen graag. Ben benieuwd met wat voor ingrepen je straks komt. Ik ben er in ieder geval klaar voor! 8):D
"Nothing lasts, but nothing is lost."

solitaire

Quote from: Douma on October  7, 2009, 00:00:08
Maakt het uit of het knippen-en-plakken of opbouwend designen is? Gaat het uiteindelijk niet om het resultaat?

Ja en nee. Ja, het resultaat geldt. Maar ('nee' dus) het volledig vernielen van een MCD mag daar imo. niet aan ten grondslag liggen. "Opbouwend designen" zou de volledige speler intact laten en er 'alleen' een extra signaal in aftappen voor het dig.out, om zo de speler in z'n waarde te laten en toch de gewenste extra gebruiksmogelijkheid te bieden.
Het 'knippen-en-plakken' leverd weinig meer op dan een CD304 in een MCD jasje ...

Het zal je niet verbazen denk ik dat pimp-my-ride achtige TV programma's, specifiek die waar auto's met historische waarde werkelijk alles vervangen krijgen door moderne / niet oorspronkelijke onderdelen en alleen uiterlijk nog vaag op het origineel lijken, niet mijn ding zijn. Dat er spullen die in overvloed op de markt beschikbaar zijn 'verhakt' worden is imo. acceptabel, maar ergens is een grens (idd. een zeer onduidelijke / subjectieve).

Quote from: Douma on October  7, 2009, 00:00:08
Het modden van de MCD als speler is natuurlijk wel 'gemakkelijker'. Aangezien er meer informatie en ervaringen beschikbaar zijn. Maar is het ook net zo leuk? Of uitdagend?

In mijn hoofd zit een zeker 'beeld' van hoe ik live muziek ervaar, en in hoeverre een audio-set daar een reproductie van kan maken. Past de prestatie van een audio-apparaat niet in dat plaatje valt 'ie af als apparaat dat ik zou willen gebruiken (dus te meer verschillende ervaringen met bewust apparaat, des te stelliger mijn mening uiteraard). In die zin maakt het me niet uit met welke CD-speler, of met welke mods op die speler, ik mijn doel bereik. Bedenk dat ik niet, zoals jij, zelf mod, en de resultaten van de afzonderlijke modificatie-stappen kan inschatten, en de uitwerking van de mods aan de MCD als 'speler' kan ik beter vooraf inschatten als die aan de MCD als 'transport' (gezien de schaarsheid was de kans op verschillende luistersessies nihil). 'Gokken' wat de mod 'doet' is voor mij niet echt uitdagend, vooraf verschillende mod-opties beluisteren en afwegen zeker wel.
In die zin is de situatie nu 'leuker en uitdagender'.

Quote from: Douma on October  7, 2009, 00:00:08
Ik volg je audio-perikelen graag. Ben benieuwd met wat voor ingrepen je straks komt. Ik ben er in ieder geval klaar voor! 8):D

Fijn :coffee:. Stay put, het hele traject kan wel even duren ;). (oa. heb ik tot nu nog geen tech gevonden die de mods wil gaan uitvoeren ...)


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: Douma on October  7, 2009, 00:00:08
Ik volg je audio-perikelen graag. Ben benieuwd met wat voor ingrepen je straks komt. Ik ben er in ieder geval klaar voor! 8):D

Quote from: solitaire on October  7, 2009, 10:44:22
Fijn :coffee:. Stay put, het hele traject kan wel even duren ;). (oa. heb ik tot nu nog geen tech gevonden die de mods wil gaan uitvoeren ...)

Je hebt zowieso al pech met het volgen van m'n perikelen (...). Ligt de zaak stil omdat het geld op is, ik zit te wachten op onderdelen, m'n medicijnen 'opspelen', vingers vol sneetjes zitten (van het strippen van de isolatie om de geleiderkern van de kabels-in-aanbouw), ..., ..., ...

's Morgens is m'n eerste 'opdracht' zorgen dat de spierspanning in m'n lichaam afneemt. Vooral de krampen in onderbenen en nek/hoofd (aauuuwwww) ... Natuurlijk heb ik ook daar pilletjes voor, maar het duurd een 30 tot 45 minuten voor eea. acceptabel funktioneerd. Nu zit m'n rug 'vast' sinds afgelopen maandag, en van de geforceerde houding worden andere spieren nog meer op de proef gesteld dan 'normaal' al het geval. Gistermiddag heb ik sterkere medicijnen gekregen, maar feit is dat ik al een week niets aan m'n 'perikelen' gedaan heb, en wellicht ook daar niet snel weer aan kan beginnen ... :(

Maar met wat extra geduld ... komen we er wel ! :coffee:



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Douma

QuoteHet 'knippen-en-plakken' leverd weinig meer op dan een CD304 in een MCD jasje ...

Daar heb je ook gelijk in. Anders had je wel een CD304 gekocht.

QuoteJe hebt zowieso al pech met het volgen van m'n perikelen (...). Ligt de zaak stil omdat het geld op is, ik zit te wachten op onderdelen, m'n medicijnen 'opspelen', vingers vol sneetjes zitten (van het strippen van de isolatie om de geleiderkern van de kabels-in-aanbouw), ..., ..., ...

Denk dat jij eerder degene bent die pech heeft. Voor mij is het niks meer dan opbouwende spanning. Bij een film wil ik ook niet in de eerste vijf minuten het plot weten.

Quote's Morgens is m'n eerste 'opdracht' zorgen dat de spierspanning in m'n lichaam afneemt. Vooral de krampen in onderbenen en nek/hoofd (aauuuwwww) ... Natuurlijk heb ik ook daar pilletjes voor, maar het duurd een 30 tot 45 minuten voor eea. acceptabel funktioneerd. Nu zit m'n rug 'vast' sinds afgelopen maandag, en van de geforceerde houding worden andere spieren nog meer op de proef gesteld dan 'normaal' al het geval. Gistermiddag heb ik sterkere medicijnen gekregen, maar feit is dat ik al een week niets aan m'n 'perikelen' gedaan heb, en wellicht ook daar niet snel weer aan kan beginnen ...  :(

Knap waardeloos man. Kan me goed voorstellen dat dit erg frusterend is. Niet even lekker je gang kunnen gaan, gewoon wanneer je daar zin in hebt.


QuoteMaar met wat extra geduld ... komen we er wel !  :coffee:

Goede instelling. Chapeau!

QuoteFijn . Stay put, het hele traject kan wel even duren ;). (oa. heb ik tot nu nog geen tech gevonden die de mods wil gaan uitvoeren ...)

Mooie dingen komen wat mij betreft in kleine beetjes. Ik ben altijd bereid het een en ander voor je te doen, al denk ik dat er genoeg mensen hier op het forum zijn die meer kennis en vaardigheden hebben dan ik. En dichter in de buurt wonen.:P En nee... ik vatte het niet op als een verborgen vraag. Dit is puur een vriendelijk gebaar.:)

"Nothing lasts, but nothing is lost."

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Heb mijn HTf-account aangepast (ander mailadres en auto-melding op PM), maar moest even zoeken om instellingen te vinden ... heb wat geklinkt hier en daar ... M'n avatar is zoek nu, en 'k heb geen idee meer welke in in gebruik had ('k had recent eea. vernieuwd) ... Excuus voor de onoverzichtelijkheid, maar 'k heb dus wederom een andere avatar genomen.

Wat betreft de voortgang van de bouw van m'n speakers: 'k zit er aan te denken de kleurstelling te maken als onderstaand (op dit fotootje zijn de kleuren nog niet 'af' maar 't geeft alvast een indruk). Aandachtpunt is de grootte van de speakers, wat zeker de vlakke zijwand 91x52cm. met bijna iedere kleur dominant maakt.



W.


PS: rood is basiskleur kast, eik is materiaal voorzet-baffle
Hinterm Horizont geht's weiter.

Douma

Met zo'n kleur vallen kan niemand ze over het hoofd zien. Wat voor kleur is het precies want ik vind het meer roze/paars-achtig dan rood. Wel O0

Ik ben zelf niet zo weg van eik. Gelukkig zijn het jouw speakers. ;)
"Nothing lasts, but nothing is lost."