with Solitaire, back in time, back to basics; the future starts here now

Started by solitaire, August 22, 2008, 21:18:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

solitaire

en dit zijn ze dan: Advent's New Advent Loudspeakers

New_Advent_Ad.pdf


Morgen zou ik ze gaan halen, maar ze werden zonet gebracht. Perfect. De tweeters zijn schoongemaakt, eea. is doorgemeten als veiligheidscheck, het filter is origineel gelaten. Helemaal prima. Waar ruilhandel en hier en daar een aankoop je kan brengen (OK, ik laat me wat gaan ;), zo wereldschokkend zijn ze nu ook weer niet)

Ze zijn compleet met frontjes en stoeltjes (zorgen ervoor dat de speaker ondanks een relatief lage plaatsing toch op oorhoogte 'afstraald').

Toen de New Advents nieuw waren, had ik zelf denk ik net de lengte om over de speakers heen te kunnen kijken ...  ;D









Hinterm Horizont geht's weiter.

Douma

Mooi spul. Ik heb toch echt wel een zwak voor het oude rechthoekige spul. Mooi houten kastjes. Oude Rogers en Spendors vind ik ook fantastisch ogen. Trouwens nog nooit van dit merk gehoord.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

solitaire

Quote from: Douma on March  6, 2009, 19:10:42
Trouwens nog nooit van dit merk gehoord.

http://www.davidreaton.com/Advent.htm is een site over Advent spullen, maar zoeken op 'advent audio' geeft nog meer info

maar meer nog leverd wellicht een google op 'Tom Holman' op



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

De afgelopen dagen heb ik een vriend bezocht en is er veel geluisterd. Hij 's nog steeds 'mijn' technische man, ondanks de geografische afstand tussen ons (Keulen/ Arnhem), en is het altijd rete gezellig bij hem 8). Enkele van de eerste van mijn eigenbouw signaalkabels ('k maak er genoeg om een complete set te bedraden) had ik meegenomen om eens goed aan de tand te kunnen voelen voor ik de rest van de kabels in elkaar ga zetten (remember dat ik momenteel hier thuis niets kan beluisteren). Verder had ik ook twee vintage hoofdtelefoons mee: deze heb ik zelf, na het verkrijgen van de twee, afgelopen weken gedemonteerd en schoongemaakt, en zijn kort nagekeken en doorgemeten om technische fouten uit te sluiten (zie foto's onderstaand). Ook had ik mijn Hiraga 'Le Tube' voorversterker mee; nog steeds ongemodificeerd, en mods zullen ook beperkt blijven, maar nu was ik in de gelegenheid de gedachten over deze voortrap van een ervaren en mij bekende techneut te horen ('k ga voor de mods gebruik maken van een techneut in Nederland, maar wilde toch graag de mening van mijn 'oude' techneut vergelijken met het modificatie-voorstel van de Nederlandse ...). Deze voorversterker was me bekend voor ik haar kocht, maar nu ik 'r weer in gebruik meemaak, ben ik weer getroffen door het ongelooflijk muzikale, volstrekt niet-hifi, klankbeeld dat ze weet neer te zetten !! Een goede aankoop geweest !

Mijn vriends set bestaat in basis uit een Wadia 23 CD-speler op een Luxman L30A versterker en Living Voice Airscouts luidsprekers, met een Onkyo Integra 9890 tuner, allemaal drastisch gemodificeerd, en beschikbaar een Wadia 781i (net een paar dagen binnen; hing al wel continue aan de prik), met alle electronica staand op een Apollo rack. Kabels zijn Symphonic Line Harmony luidsprekerkabels, LAT IC-300Sign/ vd Hul TheFirst interconnects, en LAT AC-3/ AC-2 netkabels (en stekkerblok). Zie voor een indruk de foto's (die ik nu eens niet vergeten ben te nemen !):






Tot mijn grote geruststelling presteerden ook mijn DHZ-kabels prima ! In basis maak ik gebruik van hetzelfde geleider materiaal als Pink Faun kabels, multi-core kruislings gedraaid vertind koper. Bij mij gaat echter de teflon isolatie eraf, om plaats te maken voor met teerolie geïmpregneerd linnen (met de hand, centimeter voor centimeter ???). Mijn kabels zijn geleiders gedraaid om een kern bestaande uit een koper aardedraad in teflon of rubber, alles opgenomen in een zachte/ flexibele massa en afgewerkt met een simpele kous. Een vergelijk gaf duidelijk aan dat impregneren van de flexibele massa met een straling werende laag (waarvan ik dacht dat die te minimaal zou zijn om effectvol te zijn) toch enige winst boekte, dus alle kabels zullen hiervan worden voorzien ($ ...). Daarnaast ga ik proberen de wikkeling van de geleiders rondom de kern strakker en regelmatiger te maken, in de hoop dat daar eventueel nog winst te behalen is. Blij dat ik snel een zo breed kabel-vergelijk kon maken, oa. met mijn vriend's eigen-bouw LS en IC kabelsets, met een ervaren mede kabel-bouwer om eea. aan te spiegelen ! De (op)bouw van de kabels zal ik over een tijdje, met wat fotootjes, hier posten.

Bij al dit geluister zijn er enkele andere leukigheden langsgekomen, waar ik maar even een lijstje van heb gemaakt (in willekeurige volgorde):
versterkers: Revox Model 40 ('k weet er een te koop, en kon zo rustig eerst luisteren) / WAVAC MD-300B (helaas last van 'niet ingespeeld' ...) / Stax DA-80 (whauw !) / Ensemble Virtuoso preamp / Lectron JH 50 (een Jean Hiraga ontwerp, een man wiens ontwerpen ik klankmatig zeer bewonder) / McIntosh MA6200 integrated / Thorens TEM 3200 power + TEP 3800 preamplifier (mooooi, maar gezegd moet worden dat ze, itt. de meeste andere, al weken aan de stroom hingen)
CD-spelers: Swoboda Sony XA-5ES / Schönhut DPL / Jubilaeum (Zanden modded CD speler)
speakers: T+A TCI 2E / een klein-aber-fein luidspreker gebouwd rondom een Western Electric 755A drive (privé-eigendom van de eigenaar van een breedband/hoorn luidspreker fabrikant) / Rehdeko RK-125 (speciaal over het weekend vastgehouden omdat ik een liefhebber van Weber (en Joël) Rehde's werk ben :inlove:)

We hebben kort gekeken of het zinvol is de McIntosh MA6200 (#?; een snoepje van een apparaat trouwens :notify:) mee naar Nederland te nemen: de Saba drivers die ik heb, maar ook andere filterloze/ minimaal-filter luidsprekers die nog zullen worden aangeschaft voor m'n vintage 'verzameling' klinken IMO vaak beter op oudere transistor versterkers wanneer de systeem-impedantie iets hoger ligt dan de standaard 8Ω aansluitwaarde. Een weerstand voor de drivers zou een oplossing zijn, maar heeft ook veel nadelen. Een trafo voor de drivers plaatsen is een andere oplossing, maar heeft ook nadelen. De McIntosh heeft een output trafo, en komt daarmee aardig in de buurd van 'een trafo voor de drivers plaatsen' ... Echter mijn Saba's zitten nog in de doos, er is geen behuizing voor en eigenlijk ook geen ruimte een set op te stellen om te luisteren ... En de MA6200 klinkt evenzo anders dan transistorbak Y als transistorbak X, zonder uitgangs-trafo's, anders klinkt dan Y, en een vergelijk zegt dus weinig over het resultaat van het plaatsen van een trafo voor een (relatief laag imp.) filterloze / minimaal gefilterde drive ... Dus de McIntosh heb ik niet mee naar hier genomen. Of ik met een trafo zal gaan experimenteren is nog niet besloten.

Gelukkig waren er bij het luisteren ook verscheidene neccessories voor handen; daar ben ik altijd blij mee te maken ! En weer ben ik onder de indruk van de Gryphon kegels. De beste kegels momenteel verkrijgbaar ? De kabels van Fadel Art zijn, zoals ik ondertussen gewend ben van ze, still going strong (waarom zijn ze in Nederland niet een grotere speler ?). En de interconnects van Duelund: 'k had ze nog nooit gehoord, maar man zijn dat yummy kabels ! Daarnaast ga ik zeker Holfi's The Magician thuis proberen zo snel ik weer een set beschikbaar heb, aangezien die bewezen hebben iets te doen, en domweg vragen om uitgebreider te worden beluisterd (je verwacht een item als dit niet van een no-nonsense bedrijf als Holfi, toch ?).
>plaatje klikbaar<


Ook heb ik een handjevol CD's overgenomen, wegens "ik moet echt mijn voorraad CD's afslanken, dus neem jij deze maar" ;D:
Arturo Delmoni, Violin & Nathaniel Rosen, Cello - Music for a Glass Bead Game                            
Joe Bonamassa - Blues Deluxe          
BassDrumBone - Hence the Reason          
Emmylou Harris - All I Intended To Be        
Schuman & Grieg, Piano Concertos door Radu Lupu                                    
Royal Opera House in Covent Garden olv. von John Lanchberry - La Fille mal Gardée    
Beethoven Violin Concerto in D,Op.61 - Toshiya Eto & London Symphony Orchestra      
Flanger - Inner Space / Outer Space              
Bruckner - Symphony No. 9 / Minnesota Orchestra, Stanislav Skrowaczewski
Dominick Argento - Valentino Dances / Minnesota Orchestra, Eiji Oue
Rimsky-Korsakov - Scheherazade London Philharmonic Orchestra, José Serebrier
Brahms - Symphony No. 2 en Symphony No. 3 / Columbia Symphony Orchestra, Bruno Walter
Frank Zappa - The Yellow Shark / Ensemble Modern, Peter Rundel
Wave Mechanics Union -  Second Season: Progressive and Classic Rock as Jazz  

Mijn weekend was nog leuker dan dit alles, want een aantal Gouwe Ouwe / vintage audio spullen die ik de laatste maanden door ruilen en bijkopen bijeen heb gesprokkeld, waren nagekeken en gebruiksklaar gemaakt. Momenteel heb ik er absoluut geen ruimte voor, maar ik hoop binnen niet al te lange tijd te kunnen verhuizen en iets meer lebensraum te krijgen. 'k Heb al wat plannetjes om eea. spelend op te kunnen stellen. Mee naar Nederland genomen hebben we onderstaande spullen:



Philips N6330; een AKG K 240 Sextet copy uit mid'70/vroeg'80 (de tijd dat Philips een dikke vinger in de AKG-pap had), een weergever met 6 passive-resonators (google voor de gein eens)



Pioneer SE-305; serie uit ±1977, bestaande uit SE-505 (volume + bass/treble/balance control, en gescheiden LF/ HF drivers), SE-405 (single driver met volume control), SE-305 ('405' zonder control), en SE-205 ('305' met eenvoudiger driverbevestiging ?)




Sansui AU-555 versterker en TU-555 tuner




Pioneer SX-770 receiver
(alle foto's gemaakt bij binnenkomst, voor de technische check en schoonmaak)

Daarnaast heb ik hier thuis een riante hoeveelheid half-'70-er jaren vertind-koper (...) speaker-kabel en simpel enkel-aderig-in-katoen-en-geweven-wol kabel materiaal voor interconnects liggen. Monster lanceerde zijn eerste kabel in zomer '79, en in de jaren daar direct voor waren er alleen enkele Japans/ Engelse experimentele kabels specifiek voor audio-gebruik op de markt (die vaak drastisch beter, nee 'anders' >:D, klonken dan standaard gebruikt installatie-snoer luidsprekerkabel om de simpele reden dat de bouwwijze van deze kabels versterkers onstabiel deed maken (oscilatie ed.)  :-\), dus het gebruiken van degelijke kabels die toch uit grofweg dezelfde periode komen als de gebruikte apparatuur vond ik een leuk idee. Het betreft kabels van GE, maar ze zouden ook door WE en Telefunken verkocht zijn indertijd; verder heb ik nog geen info (zal later eens proberen eea. verder uit te zoeken). Voor de foto-verslaafden onder ons:



interconnect materiaal (0.15 mm² ader) bovenste foto, luidsprekerkabel (4x 0.33mm² aders/ monometer) onderste foto

Er is ook een verandering te melden in de apparatuur die ik gebruik. Had ik vroeger een 2-channel HT-set, Pioneer DV-717 dvd-speler als loopwerk + Stax Talent DAC met voor+eindversterker en speakers, nu ik alle apparatuur uit die set verkocht heb en de DVDloopwerk+DAC gebruik direct ingeplugt in m'n TV-toestel (een Loewe Xelos5382), was er eigenlijk geen reden de loopwerk/DAC combi nog langer aan te houden. De bedoeling is DVD te laten lopen via een van de vintage versterkers ... als ik eenmaal ruimte heb eea. op te stellen; tot dan komt er een DVDspeler die weer rechtstreek op de TV wordt aangesloten. De DVDloopwerk/DAC combi was nog niet zo lang geleden volledig gemod, echter mijn vriend, die deze modificaties indertijd uitvoerde, was dusdanig enthousiast over het resultaat dat hij me de kosten van de modding + een leuke 2ehands vergoeding bood. Dat kon ik niet afslaan ! Iemand een DVD speler te koop ? :music: ('k heb nog een Pio DV-535 hier staan, en ook een aanbieding in m'n mailbox van een zeer attent, naar nu blijkt zelfs helderziend, forum-lid :o).

Zo, nu eerst slapen ...



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Douma

Het is maar goed dat je deze verslagen typt. Anders zou je volgensmij al lang kwijt zijn wat je ook alweer allemaal beluisterd, gekocht, verkocht en gekregen en weggegeven hebt.;)

Wat een prachtige receiver die Pioneer. :wub:
"Nothing lasts, but nothing is lost."

solitaire

Quote from: Douma on March 16, 2009, 08:42:42
Het is maar goed dat je deze verslagen typt. Anders zou je volgensmij al lang kwijt zijn wat je ook alweer allemaal beluisterd, gekocht, verkocht en gekregen en weggegeven hebt.;)

Wat een prachtige receiver die Pioneer. :wub:

;D

en als er dan een overzicht is, hou ik 'm niet bij ... ('k zal eerdaags eens up-daten)

maar wat ik in m'n leven allemaal niet al beluisterd heb is toch bijna niet bij te houden ...

echter: wat ik in het laatste jaar ingekocht, verkocht en geruild heb lijkt wellicht chaotisch, maar er zit zeker een plan achter (die des te langer ik eea. uitwerk steeds concreter wordt)

De black-Jap Pioneer serie is niet lastig te pakken te krijgen, echter het fijne deel van het ontwerp is de klank, een gevolg van de eindversterker-opbouw, en die is nog al eens beschadigd geweest (de versterker is niet zo krachtig, en mensen blazen 'm nog wel eens op :() en niet in oude staat gerepareerd (soort van gepimp'te GouweOuwe sports-car vol nieuwe details en 2009-macho-motorblok VersuS een volledig gerestaureerde GouweOuwe sports-car >:D)


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

erik s.

ik heb zelf de AKG 240 in de DF uitvoering. toen de hond 'm na 25 jaar kapot trok heb ik 2de hands meteen er weer 1 gekocht. super hoofdtelefoon.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

solitaire

mooie hoofdtelefoon Erik; waarop heb je 'm aangesloten (bron of versterker) ?

(wat achtergrond info betreffende de AKG 240 lineup en gerelateerde modellen)

Vraag me niet waarom, maar de hoofdtelefoons die over de jaren heen indruk op me maakten tijdens het beluisteren heb ik alle netjes op een handgeschreven papiertje genoteerd. Waarom niet voor andere apparatuur ? I don't know eigenlijk. Maar zo heb ik ondertussen een lijstje van 36 hoofdtelefoons waarin ik koop-geïnteresseerd ben (ongeveer ¼ is obv. ervaringen van vrienden of anderen wiens mening ik waardeer).

Dat klinkt veel maar a/ op de hoeveelheid hoofdtelefoons die ooit ontwikkeld zijn is dit natuurlijk peanuts, en b/, het grootste gedeelte van de genoteerde modellen is alleen nog in handen te krijgen door geluk of het overleggen van massieve hoeveelheden cash ... (de waardebepaling van specifieke modellen hoofdtelefoons en microfoons is zeker de laatste jaren compleet through the roof gegaan ...). De twee hoofdtelefoons die ik nu binnen heb zijn nog voor redelijke prijzen te vinden (< €200), en zo zijn er gelukkig nog enkele ...

Na ongeveer een jaar helemaal niet te hebben geluisterd naar muziek (of naar wat dan ook ...), in gang gezet door ziekte, is mijn manier van luisteren naar muziek nu sterk anders dan voorheen. Luisterde ik vroeger ongeveer 2 tot 3 uur/dag naar muziek (luisteren, niet multi-tasken, naar CD na CD, en vaak CD's uit eenzelfde muziek-richting), luister ik nu 1uur/dag naar muziek als hoofdbezigheid, en ongeveer 3 tot 4 uur/dag min of meer als achtergrond en vaak naar afwisselende muziek.

Dit was een van de aanleidingen nu te herstarten met het opbouwen van een kleine vintage-audio verzameling. En wel zo dat radio luisteren via die apparatuur plaats gaat vinden, en specifiek muziek van CD en met maximale weergave kwaliteit beluisteren plaatsvindt via een zorgvuldig opgebouwde audio set.

Daarnaast ben ik tegenwoordig extreem snel afgeleid, wat op te lossen is door het luisteren via een hoofdtelefoon. Vandaar dat ik nu hoofdtelefoons opgenomen heb in m'n wenslijstje vintage spullen. 'k Heb besloten niet één 'hedendaagse' TOTL hoofdtelefoon aan te schaffen ('k heb al een Sennheiser HDR130 en een Audio Technica ATH-A700 (die laatste zo goed als verkocht)) maar vintage hoofdtelefoons, omdat a/ de hedendaagse audio apparatuur waar ik graag naar luister meestal van het 'hardcore'-type is zonder hoofdtelefoonaansluiting, en b/ ik geen hoofdtelefoon ken die een zelfde geluidsbeleving brengt als dat luisteren naar een zorgvuldig opgebouwde speaker-based set die brengt. De vintage spullen zitten ook net onder dat belevenis-nivo, dus die koppeling lag voor mij meer voor de hand.


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

erik s.

mijn AKG hangt via een Citypulse EF3.01 aan mijn pc, vooral voor de super 3d weergave in FPS-games..  >:D
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

solitaire

mooie versterker om te zien, en als ik het WWW eens doorloop, een prima klinkende versterker ook (nog belangrijker lijkt me) !



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

slobberbone

Hoi Wolf,

Blijft boeien van a tot z zelfs als je ff denk dat  is niks dan weet wolf er weer een fantastisch geheel van te maken.


Ik blijf het met aandacht volgen  :inlove:

Mvg Gerrit


solitaire

dank je

Het doel wat ik nastreef heeft me de laatste maanden steeds enthousiaster gemaakt, dus laten we hopen dat het idd. 'een fantastisch geheel' wordt.


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Om ook het centrale gedeelte van m'n Supravox breedband-driver te kunnen modden ben ik bezig een substantie te vinden die het drivermateriaal iets verhard zonder massa toe te voegen. OK, dat kan dus niet, maar je kan er altijd naar streven 8). Dit alles om te trachten de hoog-weergave van de drives iets meer 'contour' te geven (hetzelfde eigenlijk als al met succes heeft plaatsgevonden aan de randen van de drive, die iets verzwakt zijn om de laagweergave een vrijer en meer 'flowing' karakter te geven).

De laatste weken ben ik in de weer met voornamelijk lakken en lijmen, opgebracht op een drietal surrogaat drivermaterialen. Er zijn er drie overgebleven, en de volgende weken probeer ik deze dunner en dunner op te brengen met toch een maximale instandhouding van de hardheid die het aan het basismateriaal toevoegd.

In mei bezoek ik een vriend wiens opinie over audio-aangelegenheden ik zeer hoog heb. Hij heeft meerdere conussen zelf behandeld, een materiaal- en werkwijze-keuze bepaald, en mijn testjes leg ik naast de zijne. Het doel is daarna mijn drivers te modden ('k heb één set, kan dus slecht op de drivers zelf coatingen vergelijken, en moet dus ook wel bouwen op zijn ervaring).

Het is grappig te zien welke verschillen de verschillende coat-materialen veroorzaken op het basismateriaal. 'k Heb me door vrienden/kennissen en het WWW laten inspireren, maar van veel coatingen vraag ik me af waarom/hoe ze zouden kunnen werken, en van anderen is duidelijk waarom ook anderen stellen dat ze niet werken ... grappig om te doen. En het houd je van de straat ;D.

I'll keep you posted.


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Douma

Die surrogaat drivermaterialen lijken stukken stof. Klopt dat? Waarom testen op stof wanneer de drivers die je gebruikt een papieren konus hebben? Of gaat het je alleen om het testen van de hardheid? Wordt het dan niet spannend om te zien hoe de papieren konus op de lak reageert?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

solitaire

Er zijn nu idd. nog negen proefmonstertjes in omloop: de drie overgebleven 'coatings' en de drie voor iedere coating gebruikte basis-materiaal monsters. De basis materialen die ik gebruik zijn vervilt stof (op de foto, en wel alle drie coatings), geschept 310-grams aquarel-papier, en enkellaags 240-grams niet-gestreken kraftkarton.

De 'hardheid' / vormvastheid is het makkelijkst op het vervilte spul te zien. Maar natuurlijk blijft het een educated-gues hoe exact een conus zal reageren ... maar daarvoor heb ik dan ook weer de ervaring van de vriend in kwestie !


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Afgelopen donderdag en zaterdag-avond was ik op het World Minimal Festival. Favoriete luistermuziek waar ik niet genoeg van krijg. Voor mij was het echter veel te druk, dus de emotionele binding die noodzakelijk is bij deze muziekstyle was lastig/niet op te brengen. Maar desondanks heb ik zeer genoten (vooral mijn Ivo Janssen Soloduiveldans-CD klinkt nooit meer hetzelfde !) !


W.

Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Zaterdag ben ik op bezoek geweest bij een vriend van me, een snaren-fluisteraar (IMHO :inlove: ;)): van oorsprong bassist, maar hij speeld meerdere snaarinstrumenten. We hebben ons vnl. verdiept in de Joel Mentec double bass en een 8-korige renaissance-luit gemaakt door ene Dallas Sutherland, twee echt puur geile instrumenten, waar je uren naar kan kijken en telkens nieuwe details ontdekken, om over de klank nog maar niet te spreken :o.

Hij heeft een kleine geluidsstudio op basis van een Mac-Pro, met microfoons van oa. Bruel & Kjaer (oa. 4135) en AKG (oa. C-414), TEAC X-10 4-sporen 19cm/s en Revox A-700 2-spoor 38cm/s bandrecorders, Tascam DA-P1 portable DAT-recorder, RME Micstasy DAC/mengpaneel, en EMES Black-HR en Amber-HR aktieve speakers. Nou ben ik zeker geen pro-gear kenner, maar in een setup als dit is natuurlijk het ultime origineel/reproductie vergelijk mogelijk, en dat ging perfect. Tijdens 'reproductie' rammelde voornamelijk het tastbaar zijn van de weergave zoals het origineel tastbaar is, de structuur van de boventonen, en bv. het aanwezige klankpalet, maar al bij al geen zeer grote afwijkingen. Vooral de speakers zijn volgens mij behoorlijk OK.

Het was heerlijk weer eens langere tijd echte instrumenten van dichtbij om me heen te horen (en voelen) !



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Douma

EMES monitoren! :inlove: Ik heb de Black HR eens mogen beluisteren. Fantastisch geluid. Het is een doorontwikkeling van de EMES White. Deze speakers heb ik ooit nog eens gehad. Aangesloten op een goede versterker en vrij in de ruimte is het bijna niet te geloven wat deze kleine kastjes doen. Ik heb nog nooit zo'n diepte in het geluidsbeeld gehoord.

Als ik ze ooit nog eens tegenkom moet ik denk ik sterk in mijn schoenen staan om een aankoop te weerstaan. Fotootje van de EMES White toen ik ze in mijn bezit had:

"Nothing lasts, but nothing is lost."

solitaire

zelf had ik nog nooit van EMES gehoord, maar ze klonken idd. zeker veelbelovend
het schijnt dat RME 'high-end onder de studio-spullen' is, en de mics en analoge media (de DAT hebben we niet gebruikt) zijn van eenzelfde 'nivo' denk ik ...
nou was natuurlijk de originele weergave voorhanden ... en dan gaat toch al snel ieder vergelijk 'spaak' ... 'complete but lacking' ... :yin-yang:



met al de aktieve speakers die jij al gehad hebt,
had je misschien toch de Whites moeten houden ?!? (maar dat is achteraf lullen natuurlijk ...)
met een gouwe-ouwe pre-out  :-*


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Douma

Quotemet al de aktieve speakers die jij al gehad hebt,
had je misschien toch de Whites moeten houden ?!? (maar dat is achteraf lullen natuurlijk ...)
met een gouwe-ouwe pre-out   :-*

Haha, misschien wel, ware het niet dat de EMES White monitoren van mij passief waren. :P Voorlopig vermaak ik me prima met de RA8's en de L20T's. Ik luister weer enorm veel muziek.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: solitaire on March 16, 2009, 10:03:03

en als er dan een overzicht is, hou ik 'm niet bij ... ('k zal eerdaags eens up-daten)


Zoals gezegd: een update ... Veel spullen heb ik weg gedaan omdat ze niet meer passen in m'n nieuwe set. Of omdat ze vroeger goed klonken, maar ... klankmatig achterhaald zijn. Of simpelweg omdat ik er een goede prijs / ruil voor kon krijgen ...

de deur uitgegaan zijn: Stereovox Firebird en Colibri-R kabels, Lavardin CX550 / CLR83 / CMR kabels, Shunyata Python Helix Alpha / Shunyata Python Helix VX powercords,  Atacama SL600 stands, SolidSteel '6.4' rack, WalkerAudio HD's, Systems~and~Magic stroom'behandeling', Echobuster ceiling/corner busters (spijt van ...), Combak AC-Enacom noise eliminators, Cardas RCA/XLR-caps

nog aanwezig zijn: een hele serie digitale kabels (vnl. StereoVox XV2 / HDXV / Illuminations D-60 / Kimber D-60 / DH Labs Silversonic D-75), Aqvox en Kimber USB-kabel, QED scart Reference AV21AG video-kabel, een aantal handen vol voetjes (oa. finite-elemente / BlackDiamondRacing / Nordost / Vibrapod / Gingko / Yamamoto / ModSquad / ...), Boston Audio en Marigo Audio Signature 3-D CD-matjes (damn, er ontstaat een scheurtje in m'n Marigo ...), AudioPrism ACFX, XAV Electro Magnetic eXterminator EMX-9 Mk-II, AIS Ophiopogon 2.0 SD, meerdere setjes Totem Beaks, Russ Andrews Shorties, Audio Desk re-shaper, Audience gel cleaning, BlackForest Duster CD-Reinigungstuch, ...

Iets 'basics' als een equipment-rack is nu ook niet meer voorhanden, maar bouwplannen liggen klaar ! Waar het alleen aan ontbreekt is aan spullen voor stroom- en akoestische-behandeling ...


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Erik van Voorst (in memoriam)

Enorm leuk topic om te volgen !! O0


Ook gaaf om eens een foto te zien van mijn Luxman L-31 "bij een ander thuis"    ....(en ja ik heb hem ook nog ;D)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

solitaire

Quote from: Erik van Voorst on April  6, 2009, 18:45:42
Ook gaaf om eens een foto te zien van mijn Luxman L-31 "bij een ander thuis"    ....(en ja ik heb hem ook nog ;D)

Gebruik je d'r nog wel eens, en hoe klinkt ze 'in hedendaags perspectief' ? (het exemplaar dat ik luisterde was zwaar gemod)



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Erik van Voorst (in memoriam)

Hahahahaha...was mijn eerste versterker waar ik helemaal los ging met modificaties...geen balans meer...geen toonregeling meer...geen loudness meer...geen aux meer....alle knoppen kon je op een gegeven moment schakelen hij bleef gewoon spelen ......oja....andere bedrading..... andere speakeraansluitingen.(waren de slechtste ooit op een amp aangetroffen).... ander powercord...

Enfin heeft een hele tijd nog in mijn slaapkamer gespeeld..toen de Quad 44/405 hem topte..nu staat hij in mijn HT evenals mijn Revox en Wadia...RariteitenKabinet.. ;D :wub:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!