with Solitaire, back in time, back to basics; the future starts here now

Started by solitaire, August 22, 2008, 21:18:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

solitaire

Zat vanochtend een mailtje in de inbox van AudioMagus, de firma die de door mij gekochte Aeolus magiDAC op de markt brengt.

Op 25 juni heb ik een exemplaar besteld, in het zwart, wat op dat moment een customized-exemplaar was. Voor het bestellen had ik een magiDAC in huis, in de uitvoering met klok en met Onetics Transformers upgrade. Besteld heb ik 'm echter zonder de transformer maar met klok upgrade. De toegevoegde waarde van de transformer upgrade zou, zo dacht ik, overkill zijn in de PC set die ik er omheen wilde 'bouwen'.

Ondertussen zijn de plannen aangepast, en is de PC set onderdeel gaan uitmaken van een nieuw samen te stellen set. De upgrades voor klok en transformer zijn hierin IMO zeker wel van waarde.

De levering van de magiDAC heeft nogal wat vertraging opgelopen door hick-ups in de productie. Voordeel is dat ik afgelopen week AudioMagus heb gevraagd of ze mijn exemplaar toch nog konden voorzien van de transformer upgrade, met als gevolg dat de DAC nu naar mij toe onderweg is, met alle mogelijke upgrades (en kostenloos, als vergoeding voor de lange wachttijd ... die dus achteraf gezien juist in m'n voordeel werkt ;D).

Paar nachtjes slapen nog nu ... Ik blij man zijn  O0


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

manta

Quote from: solitaire on August 29, 2008, 13:39:16
Gefeliciteerd met je 707's !

Ben benieuwd hoe de 707's jouw gaan bevallen: je gaat er toch wel over posten ?!?

Bedankt  :D

Op dit ogenblik bevallen ze me al zeer goed, ze zijn aangesloten aan een Marantz SR8300, dit is natuurlijk geen extreem Hi-end, maar Lucas Lipinski vertelde me goede resultaten te halen met Marantz, het is alvast het beste dat ik ooit heb gehoord.
Hiervoor had ik Genelec 1031's, wat een wereld van verschil, de Lipinski's hebben veer meel detail en een zeer breed stereo beeld.

Als alles hier op zijn plaats staat start ik wel een topic van mijn set.

Nu terug naar die van jou die ik ook volg hoor  :D

 

solitaire

Quote from: manta on August 30, 2008, 10:40:36

Hiervoor had ik Genelec 1031's, wat een wereld van verschil, de Lipinski's hebben veer meel detail en een zeer breed stereo beeld.

Als alles hier op zijn plaats staat start ik wel een topic van mijn set.


Yes, een rustig, 'real-size' en stabiel stereobeeld kunnen ze idd. neerzetten !! maar ze kunnen nog veel meer  ;).

Ben benieuwd naar je eigen set-topic.


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

erik s.

Quote from: solitaire on August 29, 2008, 12:47:52
De bedoeling is dat er een 1e-generatie Philips loopwerk voor in de plaats komt (CDM-0 of CDM-1), gemod dmv. het aanbrengen van een AES/EBU of S/PDIF output. Heb je een speler staan met een dergelijk loopwerk, please gil dan even ! [bvb.  Meridian MCD (Pro), Marantz CD-63, Grundig CD 30, Philips CD 100 of CD 101 (verder this might help...)]



W.

http://cgi.ebay.de/Philips-CD-104-mit-CDM-1-Laufwerk-voll-funktionst_W0QQitemZ180281423349QQcmdZViewItem?hash=item180281423349&_trkparms=39%3A1%7C66%3A4%7C65%3A1%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B


solitaire

Momenteel ben ik bezig banaan plugjes te vergelijken (Audioquest CF-BFA / PK-BFA, LFD Banana-Z (screw) , Boccino AlphaBabana MkII , Eichmann Bayonet, ViaBlue TS2).

Afgesproken was met diegene die me geholpen heeft al dit banaan-geweld bij elkaar te krijgen dat ik de Neotech NEP-3003 Silver Ghost stroomkabel die hier stof ligt te happen zou gebruiken om een gedeelte van de kosten die hij voor mij heeft gemaakt terug te betalen. Voorwaarde was dat ik de kabel in tweeën zou delen (tot. lengte was 365 cm) en met Furutech FI-11 / FI-E11 (koper) pluggen afwerken.

Dat heb ik nu gedaan, maar na ze hier en daar toegepast te hebben wil ik ze niet meer kwijt ! 't Was altijd al een goede kabel, maar gehalveerd en voorzien van of FI-11 of FI-E11 pluggen zijn ze 'the bomb' ;). Heb al extra Furutechs besteld om de pluggen die er standaard aan zaten te vervangen.

Dus verkoop van de Neotech NEP-3003 is ingetrokken, en als betaalmiddel gebruik ik wel gewoon Euries ...


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

hifiman

Quote from: solitaire on August 31, 2008, 14:18:45
Momenteel ben ik bezig banaan plugjes te vergelijken (Audioquest CF-BFA / PK-BFA, LFD Banana-Z (screw) , Boccino AlphaBabana MkII , Eichmann Bayonet, ViaBlue TS2).
Hoe leg ik dit nu maandag weer uit aan mijn collega's  ::)  ;D

celerontje

Banaan pluggen, joh?
Ga ergens anders lol trappen.
-Oké, maar dan stuur ik krokodilbekklemmen op jullie af! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

solitaire

Quote from: solitaire on August 31, 2008, 14:18:45
Momenteel ben ik bezig banaan plugjes te vergelijken (Audioquest CF-BFA / PK-BFA, LFD Banana-Z (screw) , Boccino AlphaBabana MkII , Eichmann Bayonet, ViaBlue TS2).
Quote from: Audioloog on August 31, 2008, 14:58:22
Hoe leg ik dit nu maandag weer uit aan mijn collega's  ::)  ;D

't klinkt meer spectaculair dan het denk ik aan het einde van de luistersessies zal blijken (heb nog lang niet alles met elkaar vergeleken, maar bv. een LFD / ViaBlue / Aq CF lijken qua 'klank' wel erg op elkaar  :-\  ;))


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: celerontje on August 31, 2008, 15:11:49
Banaan pluggen, joh?
Ga ergens anders lol trappen.
-Oké, maar dan stuur ik krokodilbekklemmen op jullie af! ;D

dat is gemeen ... zij hebben tanden en wij zijn softies at heart ... ;D



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Nahpets

Quote from: Audioloog on August 31, 2008, 14:58:22
Hoe leg ik dit nu maandag weer uit aan mijn collega's  ::)  ;D

Begin er dan in geen geval over dat je vrouw geen verschil merkt als er een shortie in zit.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

solitaire

Quote from: Enno on August 31, 2008, 15:30:48
Begin er dan in geen geval over dat je vrouw geen verschil merkt als er een shortie in zit.

auwy  :o ;D
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: erik s. on August 31, 2008, 14:48:41
hier een meridian...

http://cgi.ebay.co.uk/MERIDIAN-MCD-COMPACT-DISC-PLAYER_W0QQitemZ250287097973QQcmdZViewItem?hash=item250287097973&_trkparms=39%3A1%7C66%3A4%7C65%3A1%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14

"Gefeliciteerd, je hebt dit object gewonnen!" Mijn dank aan erik s., want zelf had ik deze koop-kans nog niet opgemerkt ('k ben niet zo'n veiling man; normaal struin ik alle 2e-hands / broker sites af).

Totaal zo'n € 500 aanschafwaarde, wat ongeveer € 25 / 50 meer is dan ik gehoopt had. Voor een Philips CD101 die ik heb gekocht om z'n onderdelen (vnl. loopwerk), en die er ook echt 'gebruikt' uit ziet heb ik € 285 betaald. Beide dus net iets bovengemiddeld in prijs, maar 'k ben tevreden.

Waar ik niet tevreden mee ben is PayPal: in 2002 eens geld overgemaakt aan iemand, maar mijn adres was anders toen, en ook mijn creditcard#. Nu krijg ik bij aanmaken van een nieuw PP account de rode kaart omdat mijn card# al in gebruik is ... nou, ik kan aantonen dat het niet dezelfde card was (dmv. screenprints en bankafschriften), maar de betaling stokt dus nu aangezien PP aan het nadenken is over de situatie ... De verkoper zit dus nu te wachten op z'n geld, wat ik erg slordig vindt, maar waar ik momenteel niets aan kan doen ... Balen dus.


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

vtuinen

Quote from: solitaire on September  1, 2008, 10:15:24
Waar ik niet tevreden mee ben is PayPal: in 2002 eens geld overgemaakt aan iemand, maar mijn adres was anders toen, en ook mijn creditcard#. Nu krijg ik bij aanmaken van een nieuw PP account de rode kaart omdat mijn card# al in gebruik is ... nou, ik kan aantonen dat het niet dezelfde card was (dmv. screenprints en bankafschriften), maar de betaling stokt dus nu aangezien PP aan het nadenken is over de situatie ...
W.

Maar waarom zou je een nieuw account willen aanmaken. Je kunt gewoon toch je gegevens wijzigen ?
Equipment check my avatar

solitaire

Quote from: vtuinen on September  1, 2008, 11:21:38
Maar waarom zou je een nieuw account willen aanmaken. Je kunt gewoon toch je gegevens wijzigen ?

Het vreemde is dat ik eenmaal eerder van PP gebruik heb gemaakt, echter aantoonbaar van een ander card# gebruik maakte. Als ik mijn oude account oproep (wat kan als ik gegevens als m'n toenmalige verblijf en betaal gegevens invoer) blokkeerd mijn toegang aangezien mijn email adres niet klopt. Nou heb ik van mijn leven maar een erg beperkt aantal mailadressen gehad, en met geen daarvan kan ik mijn oude account in.

PP heeft voor mijn eea. uitgezocht (perfect), en het blijkt dat mijn laatste PP betaling was in 2006 (niet dus ...), waar ik 2x een intree-fee heb betaald voor een gok-site (ik gok nooit, dus ook op geen van al mijn bankafschriften zal je iets degelijks tegenkomen), en gebruik maakte van een Yahoo mail account (nooit een Yahoo adres gehad ...).

Nu ga ik m'n Visa loskoppelen van de gegevens bij PP, en een onderzoeks-claim richten aan Visa en PP (beide zijn zeer behulpzaam; ik zie natuurlijk niet welke data ze hebben, maar geef op al hun vragen antwoord, en ze zien dus waar de zaak spaakloopt). Zowel PP als Visa raden mij aan het zo te doen, en ik volg hun advies. Gelukkig heb ik iig. altijd mijn administratie inzichtelijk en bij de hand ...

Waar ik van baal is dat de eBay verkoper nog steeds op z'n geld zit te wachten ... PP heeft toegezegd te proberen mijn 'ontkoppelings-verzoek' vandaag nog juridisch in gang te zetten, dus als alles meezit kan ik misschien vanmiddag laat de beste eBay man betalen.


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

vtuinen

Vervelend verhaal. Hopelijk heeft de verkoper begrip voor de situatie en heb je nog veel plezier van de Meridian.

Erik
Equipment check my avatar

Audiofiel

Quote from: solitaire on September  1, 2008, 10:15:24
Totaal zo'n € 500 aanschafwaarde, wat ongeveer € 25 / 50 meer is dan ik gehoopt had. Voor een Philips CD101 die ik heb gekocht om z'n onderdelen (vnl. loopwerk), en die er ook echt 'gebruikt' uit ziet heb ik € 285 betaald. Beide dus net iets bovengemiddeld in prijs, maar 'k ben tevreden.

Zijn die CD-101's nog zoveel geld waard? :o :o :o

Ik heb hier ook nog een 101 staan (wel gemod trouwens, weet alleen niet precies wat). Was mijn eerste CD-speler. Vooral uit nostalgie heb ik die bewaard. Staat gezellig naast de 960 met Silver Crown DAC. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

solitaire

Quote from: Audiofiel on September  1, 2008, 13:11:34
Zijn die CD-101's nog zoveel geld waard? :o :o :o

Een nette prijs voor een net CD100/101 toestel is € 250 / 300. Mijn exemplaar heeft nogal gebruik-sporen, maar aangezien de buitenkant er bij mij idg. niet toe deed was dat geen probleem. Zoals gezegd was de prijs iets over-done, maar voor die paar tientjes piep ik daar niet over. En kwa prijzen op de 2e-hands markt kan het ook alle kanten opgaan. Natuurlijk sommige mensen die uit onwetendheid een te lage prijs vragen, of de prijs OK lijkt maar de staat van het toestel bij nader inzien tegen valt. En op de 'vintage'-markt heb je natuurlijk altijd de 'bluffers', de aanbieders die vragen wat ze denken dat een product-geile gek wel zal betalen (bij 1e-generatie CD spelers is dat de laatste jaren in toenemende mate het geval). Sommige apparaten zijn ook, zonder dat (onvoldoende) vermeld is bij verkoop, door opeengestapelde modificaties de nek omgedraaid. Zelf koop ik dus liefst ongemod: dan weet ik tenminste wat in de doos zit ... . Zo ben ik nog op zoek naar een setje Infinity InfiniTesimal RS 0.1 speakers (de Amerikaanse LS3/5A), typisch ook vaak zo'n slachtoffer van over-modificatie (bv. veel oude Krells en AudioResearch' idem.).

Quote from: Audiofiel on September  1, 2008, 13:11:34
Ik heb hier ook nog een 101 staan (wel gemod trouwens, weet alleen niet precies wat). Was mijn eerste CD-speler. Vooral uit nostalgie heb ik die bewaard. Staat gezellig naast de 960 met Silver Crown DAC. ;)

De Meridian die ik gekocht heb blijft in oorspronkelijke staat, echter er komt een volledige AES/EBU (of S/PDIF) output in. Dit om audioweergave naar het huidig haalbare nivo op te trekken (de DAC in kwestie gaat AudioMagus' Aeolus magiDAC worden, die ik in pre-productie al thuis heb gehad, en die ver boven z'n prijs-klasse speeld).


W.


edit voor opmaak/spelfouten ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: vtuinen on September  1, 2008, 13:06:59
Vervelend verhaal. Hopelijk heeft de verkoper begrip voor de situatie en heb je nog veel plezier van de Meridian.

Erik

De verkoper heb ik meerdere malen mijn excuses aangeboden, en kort uitgelegd wat er aan de hand was. Kudos aan de PayPal mensen, die telefonisch samen met me alle verificatie punten in het betaal proces doorgelopen zijn, om zo toch nog een betaling vandaag mogelijk te maken.
Met succes, dus de Meridian is op weg !


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: solitaire on September  1, 2008, 13:45:17
De Meridian die ik gekocht heb blijft in oorspronkelijke staat, echter er komt een volledige AES/EBU (of S/PDIF) output in. Dit om audioweergave naar het huidig haalbare nivo op te trekken (de DAC in kwestie gaat AudioMagus' Aeolus magiDAC worden, die ik in pre-productie al thuis heb gehad, en die ver boven z'n prijs-klasse speeld).

vandaag ontvangen: Audiomagus' Aeolus Audio magiDAC ( http://www.audio-magus.com/Aeolus_DAC_1_p/adac1.htm )

hij staat nu in te spelen op m'n Onix OA21S en KEF RDM-3 of Mission 73 (zwaar gemod) speakers ... laat ik het zo zeggen, 'k heb de RDM's er maar afgehaald en de '73' aangesloten, want het leek alsof de woofers van de RDM het niet deden (en met de '73' merk je niet dat de DAC met de LF loopt te kloten ;D) ... het inspelen van de magiDAC zal wel even gaan duren ...


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

te*^ng, dit apparaat doet wonderen met stem / piano / plaatsing & grootte !!!

wel nog steeds een puinhoop in het laag ...



W.

edit / PS: draai nu het 'Vienna Concert' van Keith Jarrett
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Mission 73 [gemodificeerd] verkocht ...  :o  8)

De Mission's stonden aangesloten op de Onix OA21S + Aeolus magiDAC, met de bedoeling de magiDAC verder in te spelen ... mijn bezoek die een doos vol RCA-dopjes voor me kwam brengen (model gelijk aan Cardas Caps, echter van dik / taai transparant kunststof), hoorde het setje ... z'n onderkin valt naar beneden ... hij vraag of ik de Missions wil verkopen ... hij trekt z'n portmonnaie, teld 't papiergeld ... en vraagt of wat 'ie bij zich heeft voldoende is ... ach, welja joh :P!!

Deze speakertjes zijn gemod, en zijn ware 3D kunstenaars. De keerzijde: vanaf een zeker, helaas vrij laag, geluidsnivo, verhard het geluid en gaan ze over hun SPL-top ... .
Oh, en voor de mensen die zich verbaasd afvragen hoe ik kan luisteren naar speakers die onder de 60/65 Hz weinig meer presteren ;) ... deze opgeklopte Missions geven weinig weer onder de 100/90 Hz >:D ... opgestijfde woofertjes + aperiodisch ipv. BR baspoortje ...
Natuurlijk is de hoogweergave 'omgekeerd evenredig ' aangepast (geheel volgens Jean Hiraga's theorie) ... met een 'micro-kegeltje' rechtstreeks op de dome is de spreiding stabieler ... echter 't hoog ligt op ong. -2 dB tov. een onbesneden exemplaar, en een maximale weergave ook aanzienlijk lager dan een origineel ...

Tijd om m'n laatste setje Missions uit te nodigen op de operatie tafel plaats te nemen ;D ('k heb geen nieuwe meer, dus een gebruikt setje uit m'n enige surround set ooit; zie foto van niet-definitieve opstelling)


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Na werkelijk maanden puzzelen op het ontwerp van de speakers die ik wil bouwen is het op wat losse eindjes na voltooid ... en dan doet het kopen van de drivers me de das om. Het kleine/startende bedrijfje dat ze maakt reageerd nu al bijna 2 maand niet op welke communicatie poging ook ... van mijzelf of van anderen die via andere wegen ook pogingen hebben gedaan. Tijd om dan maar weer van het ontwerp af te stappen.

Nadeel is dat eigenlijk alleen met die specifieke drivers ik mijn theoretische plan kon uitvoeren ... Toen ik eerder op de avond een mailtje kreeg met de vraag speakers te bouwen op basis van een resonatie kast met Saba greencones en Isophon 2" conus 'super-tweeties', 4 van ieder zodat ik als betaling m'n eigen exemplaren kon bouwen, heb ik even getwijfeld. Da's wel heel mooi ... :P. Maar de knoop doorgehakt en toch besloten weer opnieuw te gaan brainstormen, rekenen en puzzelen voor een speaker systeem van m'n eigen ontwerp.

Nu ik de definitieve versterker heb die eea. moet gaan aansturen (Audio Innovations the First 2A3), is dat een stuk info die natuurlijk perfect is om de speakers naar te ontwerpen. Tijd om me weer eens te gaan verdiepen in bv. het effect van uitgangs impedantie op de Q van het speaker systeem. Dat zijn zaken waar ik absoluut niet goed in ben ... (iedereen die me de theorie in hapklare brokken kan oplepelen is meer dan welkom). Experimenteren gaat natuurlijk niet als de wetenschappelijke bodem nooit goed is bekeken :-\.

Met de Audio Innovations in m'n achterhoofd heb ik besloten het bestaande ontwerp te gaan omzetten van een parallel speaker systeem naar een serie systeem. Koppeling aan de 8Ω uitgang is zo makkelijker te realiseren denk ik, en met deze verandering komen natuurlijk ook weer andere drivers in beeld om de speaker mee te bouwen. We gaan d'r voor !



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

DA BoSS

zelfbouw gaat niet over rozen.... :P

Heel veel succes met de verdere realisatie!
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...