welke router bij Casema/Ziggo

Started by fca, August 22, 2008, 10:34:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fca

Heeft iemand goede ervaringen met Sitecom , zo ja welk type?
Ik had Linksys maar dat was geen goede combi met de Motorola van Casema.
Dat komt omdat Casema met dynamische IP adressen werkt aldus de experts.
Firmware updates dat Linksys mochten niet baten en het laatste advies was om van provider te veranderen.
Tsja daar heb je wat aan. ???

Ik zit nu zeer ongelukkig te doen  naast de meterkast  met een zielig bijna net te kort snoertje ;D.
Door omstandigheden heb ik internet  de aankomende tijd echt  nodig, vnl mailverkeer.

Als Sitecom ook niet echt top is dan maar een (snoer tijdelijk?) door het huis.


WickedGame

Quote from: fca on August 22, 2008, 10:34:25
Heeft iemand goede ervaringen met Sitecom , zo ja welk type?
Ik had Linksys maar dat was geen goede combi met de Motorola van Casema.
Dat komt omdat Casema met dynamische IP adressen werkt aldus de experts.
Firmware updates dat Linksys mochten niet baten en het laatste advies was om van provider te veranderen.
Tsja daar heb je wat aan. ???

Ik zit nu zeer ongelukkig te doen  naast de meterkast  met een zielig bijna net te kort snoertje ;D.
Door omstandigheden heb ik internet  de aankomende tijd echt  nodig, vnl mailverkeer.

Als Sitecom ook niet echt top is dan maar een (snoer tijdelijk?) door het huis.



Je hebt kabel zo te lezen? Had erg goede ervaringen met de vigor series van Draytek.

Vin_cent

Volgens mij werken alle kabel leveranciers met dynamische IP adressen. Ik had dit zowel bij UPC als Ziggo/@home. Werk al jaren met dezelfde linksys en heb totaal geen problemen. Misschien ligt het aan je modem?

Ik heb onlangs een router bij mijn vriendin geinstalleerd en heb op advies van de verkoper een Sweex a € 29,95 gekocht, ik had er mijn twijfels bij maar ik ben er zeer tevreden over. Linksys was destijds niet voorradig en Sitcom werd in combinatie met Ziggo/@home afgeraden.

Vincent
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

fca

Lees dit maar.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1198321

Ik had die bewuste :

wrt54g v7.0

Ik heb nog nooit zoveel gereset. ;D

Ziggo/Casema adviseert Sitecom sterker zij verwijzen naar hun webshop.

https://www.sluitallesaan.nl/shop/cat/1000003.jsf;jsessionid=A0AD737820326C6BA465868E42553FDB

Vin_cent

Ik schrijf alleen mijn eigen ervaringen op. Ik heb de zelfde linksys alleen een andere versie en dus 0,0 problemen.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

WickedGame

Zat me net te bedenken dat de Linksys WRT300n die ik heb ten tijde ook op Ziggo Casema heeft gestaan en ook perfect functioneerde.

PjotrrrNL

Je hebt gewoon pech met die ene Linksys, eigenlijk zou elke router moeten werken.
Ben onlangs overgestapt van Ziggo naar XS4ALL adsl. (modem met WiFi)

De Netgear router die prima werkte met het Ziggo Motorola modem staat nu stof te happen, interresse?

Peter

RichardL

Ik heb al tijden een Sitecom router (de MIMO XR) :). Ja, Casema/Ziggo heeft dynamischa IP adressen. Maar omdat de refresh tijd bij Ziggo niet zo hoog is, is de kans dat je hetzelfde IP adres weer terug krijgt bij een reset van je modem erg groot.
Met een bepaald typenummer Sitecom router en een ouder type modem was er een probleem, dat is verholpen met een nieuwe firmware. Staat op de Ziggo site.
Ik heb het Motorola surfboard (type 501 geloof ik ongeveer) en totaal geen problemen.
Sitecom is geen echt 'A' merk maar voor thuis voldoet het prima 8).
Marantz SR7400-DV6400
KEF2005 eitjes
REL QUAKE II
Oehlbach, IXOS, Profigold bekabeling

Marc R

Hebben hier zes jaar Casema / Ziggo gehad in combinatie aan een "bedraad" router van Sitcom. Eigenlijk nooit problemen mee gehad. Momenteel gebruiken we een wireless router van D-Link, werkt prima in combinatie met Casema / Ziggo.