Midnight Meat Train... wie heeft hem al gezien?

Started by Tube-freak, August 21, 2008, 19:50:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tube-freak

Ik zag op RTL4 een hoop heisa over een nieuwe horror film genaamd Midnight Meat Train die zogenaamd zo eng zou zijn dat hij een 18+ rating krijgt vanwege het geweld.

Nu heb ik de trailer zitten kijken maar was nou niet echt onder de indruk.  Nu zullen ze de enge dingen er wel uitlaten misschien met zo een trailer maar ik had meer het gevoel dat er een paar van die oppervlakkige popiejopie modepopjes acteurs/actrices verdwaald waren op de verkeerde set.  Vinnie Jones kan ik me nog voorstellen maar de rest....

Die acteurs enzo zien er allemaal veel te gelikt uit om in een horror te spelen en echt horror film muziek zat er ook niet echt bij.

Het is geloof ik een re-make uit 1984 als ik het goed heb begrepen. Ben benieuwd of iemand hem al gezien heeft.  Ik ben wel nieuwschierig eigenlijk of het wat is.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Xstream

Ratings zijn niet verkeerd: http://www.imdb.com/title/tt0805570/

En ik weet niet of de gore zozeer shokeert als het algehele zieke sfeertje met naaktheid, gore en geweld ... want dat schijnt deze film wel te hebben.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Tube-freak

Ja de ratings zijn goed maar de trailer nodigt niet uit om de film te gaan kijken als ik eerlijk ben omdat het er allemaal wat doorsnee uitziet (leek meer een doorsnee actie film/thriller dan horror).



16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

johnhifi

't Is een verhaal van Clive Barker uit zijn Books of Blood. Daar zitten heel wat juweeltjes tussen die erom smeken verfilmd te worden. Ik hoop dat dit de eerste van velen is.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

rogue

18+ lijkt me wel een vette publiciteitsstunt ;).....hebben ze weer slim gedaan.
Hier en hier ben ik wat bekender....

DenkaNL

Film het weekend gekeken en ik vond hem zeker wel de moeite waard. Veel bloed en het verhaal is ook wel de moeite waard, aparte wending op het eind.

Van mij mogen er meer van dit soort films uitgebracht worden.
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today."

johnhifi

#6
En vandaag heb ik hem dan eindelijk gezien. Mag ik even? :)

MEES-TER-LIJK!

Ik heb zelden zo genoten van een film als van deze. Echt alles klopt. Prachtige beelden, geweldige soundtrack met stiltes waar die horen, Vinnie Jones in een rol die hem op het lijf geschreven is, geweldige special effects waarmee men gelukkig niet over-the-top ging... Ik zat van begin tot eind ademloos te kijken.

Uiteraard helpt het dat ik een enorme fan van Clive Barker ben en dat ik de Books of Blood zo'n beetje van buiten ken. Je herkent gewoon de hand van de meester in deze film.

Ik zeg 9/10. Minstens.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Tube-freak

Ik vond hem gewoon wel aardig. Niet extreem goed.  De 18+ rating kunnen ze beter een 12+ rating van maken.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

johnhifi

Quote from: Tube-freak on March 23, 2009, 02:44:05
Ik vond hem gewoon wel aardig. Niet extreem goed.  De 18+ rating kunnen ze beter een 12+ rating van maken.


18+ is inderdaad overdreven. Gewoon 16+ lijkt me eerder.

Maar 12? Ik zou hier mijn kinderen (als ik die had) van 12 niet naar laten kijken.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Tube-freak

#9
Nou ik vond het op zich allemaal wel meevallen.   Maar het lijkt me ook een taak van de ouder om dat in te schatten.  Sommige kinderen van 16 zijn er misschien ook nog niet aan toe dus wat dat betreft...
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

iNFiN1TY

#11
Heerlijke film.  :biggrin:

celerontje

Quote from: johnhifi on March 23, 2009, 08:51:12
18+ is inderdaad overdreven. Gewoon 16+ lijkt me eerder.

Maar 12? Ik zou hier mijn kinderen (als ik die had) van 12 niet naar laten kijken.
Een 18+ rating voor films bestaat niet in Nederland.
Dit was gewoon een dom verzinsel van distributeur A-film waar het NICAM stevige kritiek op leverde.
Deze film heeft gewoon 16+ rating.
In de UK hebben ze wel een 18+ rating, maar ook een 15+ rating, maar dat is helemaal te idioot voor woorden, want ''Wanted'' heeft ook die 18+ rating.
Volslagen idioot, het is gewoon een popcornfilm met wat bloedgesplatter die ik de volgende dag al zowat vergeten was, dus wat er ''schadelijk'' aan zou moeten zijn?
The Sixt Sense heeft in de UK een 12+ rating, die film lijkt me ''schadelijker'' dan Wanted. :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jimmy Conway

Quote from: johnhifi on March 22, 2009, 19:55:20
Echt alles klopt.

Behalve dat de camera waarmee hij flitst helemaal geen flitser heeft in het echie....... ;D

JeKa

Gister gezien en deze staat toch wel erg hoog op de nominatie voor slechtste film ooit. Heb me bescheurd, echt ALLES was slecht!

Douma

Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen... of kunnen we het nog wel over smaak hebben?

Ik vond het ene aspect van de film nog slechter dan de ander. Het acteer werk was bij de hoofdpersoon redelijk ok, maar dat van de bijrollen... onvoorstelbaar wat slecht. Absoluut niet overtuigend. Verder is het lang geleden dat ik zo'n oppervlakkig en slecht uitgevoerd script heb gezien. Het gebruiken van cliches afkomstig uit de begintijd van film... je moet dan wel een heel sterk regisseur zijn wil je daarmee weg kunnen komen, en dit kan prima heb ik de afgelopen tijd gezien. Dialogen waren verre van overtuigend.
En dan de CGI... :whatsthat: om te huilen.

Ik heb bijna de hele film mij verbaasd over het kwaliteitsniveau van deze film en had continu het idee naar een gepolijst studentenproject te kijken.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

JeKa

Ik had de reacties van de rest nog niet gelezen in dit topic, maar mijn mond valt open nu ik dat heb gedaan..... Hoe kan je dit een goede film vinden, gaat er bij niet in.

Grindtegel

Vond er ook niet bijster veel aan op de scene met de hamer en de ogen na dan  :devil:
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon