MB 200 stelt teleur op Standaard definitie

Started by Jiri, August 21, 2008, 12:26:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tube-freak

Een  harddisk media speler (degene die ik heb in elk geval) kan ook gewoon PAL en NTSC uitsturen en 576/dvd resolutie etc...
Het is alleen wel via component.  Maar als extra kan hij dus ook 720p en 1080i beeldformaten maar dit hoef je niet te gebruiken natuurlijk.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

sr7000

Quote from: bourne on August 22, 2008, 11:02:00
iso doet de ps3 helaas niet, ook video_ts dingen herkent hij niet alleen vob's. De ps3 is niet zo'n lekkere dvd speler van harde schijf helaas. ik heb beide de ps3 en de mb200. De mb200 doet bij mij alle dvd en soms avi werk. Met avi vind ik de mb200 en de ps3 vergelijkbaar. De ps3 kan ook h264 gelukkig, moet het wel in de juiste container zitten (mpg of avchd) maar daar zijn tooltjes voor.

iso voor de ps3 lijkt er wel aan te komen: ik vond al het een en ander als je googled op ps3 en iso.

Hier nog een linkje met een handleiding hoe je h264 kan afspelen. Niet alle stappen zijn trouwens per se nodig. Als je TVersity installeerd dan ben je volgens mij al een heel eind: anyways:

http://www.digital-digest.com/articles/PS3_H.264_Conversion_Guide_page1.html

Ik heb de ps3 genomen voor de blu ray, de upscaling van mijn dvd collectie en het afspelen van films via het netwerk. Ik weet dat hij niet alle formaten doet, maar gelukkig wel de formaten die ik nodig heb.

stef662

Quote from: sr7000 on August 22, 2008, 22:12:30
iso voor de ps3 lijkt er wel aan te komen: ik vond al het een en ander als je googled op ps3 en iso.

Hier nog een linkje met een handleiding hoe je h264 kan afspelen. Niet alle stappen zijn trouwens per se nodig. Als je TVersity installeerd dan ben je volgens mij al een heel eind: anyways:

http://www.digital-digest.com/articles/PS3_H.264_Conversion_Guide_page1.html

Ik heb de ps3 genomen voor de blu ray, de upscaling van mijn dvd collectie en het afspelen van films via het netwerk. Ik weet dat hij niet alle formaten doet, maar gelukkig wel de formaten die ik nodig heb.

Bedankt! Weer wat geleerd  :)

Jiri

Is er al bekend wanneer de PS3 iso files kan afspelen?
Ik had iets gehoord dat er bij een volgende update van de firmware e.e.a. mogelijk zou zijn mbt. dvd iso files

Op de website van de MM las ik iets over een nieuw conceptronic apparaat de Mediagigant pro.
Zou dat qua beeld kwaliteit nog een oplossing kunnen zijn?

Groet,.
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Jiri

#29
De MB200 zou ook op 576p uitgestuurd moeten kunnen worden.
In het resolutiemenu kan ik alleen maar kiezen voor 480p en dan 720p etc.
De optie 576p ontbreekt gewoon in mijn menuopties.
Moet ik soms een nieuwere firmware update gaan installeren om de optie 576p te krijgen?
Kan 576p ook via HDMI of moet ik hem dan component aansluiten?
Groet,
Jiri



Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

J.A.F._Doorhof

576P zou moeten kunnen.
Ik zou zeer zeker even de firmware updaten, dat is sowieso aan te raden, elke update geeft vaak een flinke uitbreiding.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

stef662

Quote from: Jiri on September 22, 2008, 07:41:21
De MB200 zou ook op 576p uitgestuurd moeten kunnen worden.
In het resolutiemenu kan ik alleen maar kiezen voor 480p en dan 720p etc.
De optie 576p ontbreekt gewoon in mijn menuopties.
Moet ik soms een nieuwere firmware update gaan installeren om de optie 576p te krijgen?
Kan 576p ook via HDMI of moet ik hem dan component aansluiten?
Groet,
Jiri


Hoi Jiri, je moet in het onderste menu je tv even op 50hz zetten om die resoluties te kunnen kiezen.

Sjettepet

576p 50 zou inderdaad de beste optie zijn voor SD materiaal met externe scaler. Het meeste DVD-materiaal is toch sowieso al progressief tegenwoordig?

Zelf was ik niet tevreden over SD materiaal op de PCH, de bewegingen waren niet vloeiend. PAL DVDs (576p/i 25) speel ik nu na veel proberen af op 1080p 25 en dat ziet er perfect uit op een 1080p LCD-scherm.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Jiri

Quote from: Sjettepet on September 22, 2008, 13:30:36
576p 50 zou inderdaad de beste optie zijn voor SD materiaal met externe scaler. Het meeste DVD-materiaal is toch sowieso al progressief tegenwoordig?

Zelf was ik niet tevreden over SD materiaal op de PCH, de bewegingen waren niet vloeiend. PAL DVDs (576p/i 25) speel ik nu na veel proberen af op 1080p 25 en dat ziet er perfect uit op een 1080p LCD-scherm.

Op de PCH? (popcornhour) maar hoe is het op de MB200? Ik projecteer Full HD op een scherm van 3 meter breed.

Groet,
Jiri


Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

bmateijsen

Jiri,

Waarom uberhaupt je DVD's op een harde schijf opslaan?
De Arcam die je hebt staan heeft een fantastisch beeldkwaliteit.

Groet,

Bjorn

Quote from: Jiri on September 22, 2008, 13:34:11
Op de PCH? (popcornhour) maar hoe is het op de MB200? Ik projecteer Full HD op een scherm van 3 meter breed.

Groet,
Jiri




Jiri

Quote from: bmateijsen on September 22, 2008, 13:49:05
Jiri,

Waarom uberhaupt je DVD's op een harde schijf opslaan?
De Arcam die je hebt staan heeft een fantastisch beeldkwaliteit.

Groet,

Bjorn


Helemaal mee eens, maar wegens ruimtegebrek, wil ik verder gaan verzamelen op een NAS.
vandaar. Is er een mediaplayer, die qua beeld in de buurt kan komen van de Arcam DVD speler?

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Robbo

Voor DVD weergave prefeer ik de interne mediaplayer van de Crystalio II (feitelijk een MB200 intern verbonden) boven de Popcorn.  De beeldkwaliteit is wat dat betreft prima.

Ik zou inderdaad zoals Frank zegt eerst nieuwe firmware installeren en ook de auto PAL/NTSC switch functionaliteit aanzetten (werkt in de MB200 volgens mij door een aparte folder te maken voor PAL).   Hiermee voorkom je al de refresh rate problematiek.

Upscalen via de MB200 heb ik geen ervaring mee, want de C2 pakt 1:1 de output van de interne mediaplayer op, wat het ook zo aantrekelijk maakt om de interne mediaplayer te gebruiken.  

Voordat ik mijn C2 kocht (inmiddels al weer 2,5 jaar geleden) heb ik ook een Vantage HD thuis op demo gehad.  Op SD gebied was dat zacht gezegt een teleurstelling.  Ik kan me niet bedenken dat ze dat daarna niet aangepast hebben, dus wellicht is dat wat je ziet, en is ook daar een firmware update noodzakelijk.

bmateijsen

Ruimtegebrek? Dan zou ik eerder gaan denken aan een andere manier van opbergen...
Of naar slimdisc gaan of naar plastic mapjes..

Quote from: Jiri on September 22, 2008, 13:54:51
Helemaal mee eens, maar wegens ruimtegebrek, wil ik verder gaan verzamelen op een NAS.
vandaar. Is er een mediaplayer, die qua beeld in de buurt kan komen van de Arcam DVD speler?

Groet,
Jiri

Jiri

Quote from: bmateijsen on September 22, 2008, 14:01:50
Ruimtegebrek? Dan zou ik eerder gaan denken aan een andere manier van opbergen...
Of naar slimdisc gaan of naar plastic mapjes..


En dan al mijn mooie artwork gaan verknippen, nee, dat doe ik niet.
Wat ik heb laat ik zo.

Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Jiri

Quote from: Robbo on September 22, 2008, 14:00:24
Voor DVD weergave prefeer ik de interne mediaplayer van de Crystalio II (feitelijk een MB200 intern verbonden) boven de Popcorn.  De beeldkwaliteit is wat dat betreft prima.

Ik zou inderdaad zoals Frank zegt eerst nieuwe firmware installeren en ook de auto PAL/NTSC switch functionaliteit aanzetten (werkt in de MB200 volgens mij door een aparte folder te maken voor PAL).   Hiermee voorkom je al de refresh rate problematiek.

Upscalen via de MB200 heb ik geen ervaring mee, want de C2 pakt 1:1 de output van de interne mediaplayer op, wat het ook zo aantrekelijk maakt om de interne mediaplayer te gebruiken.  

Voordat ik mijn C2 kocht (inmiddels al weer 2,5 jaar geleden) heb ik ook een Vantage HD thuis op demo gehad.  Op SD gebied was dat zacht gezegt een teleurstelling.  Ik kan me niet bedenken dat ze dat daarna niet aangepast hebben, dus wellicht is dat wat je ziet, en is ook daar een firmware update noodzakelijk.


Vantage is volgens mij up to date.
MB 200, loop nog wel achter, ik zal het eens gaan upgraden.

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

bmateijsen

Je hoeft niets te verknippen...



Quote from: Jiri on September 22, 2008, 14:04:41
En dan al mijn mooie artwork gaan verknippen, nee, dat doe ik niet.
Wat ik heb laat ik zo.



Jiri

Heb nog zitten testen vanavond met de MB200. SD resolutie is en blijft gewoon crap op de MB200 ook op 576p. 576i is helaas niet mogelijk op de MB200.
Erg jammer, maar het is niet anders.
De Arcam en de Toshiba zijn veel mooier.
@ Bjorn, Waar zijn die discsox te koop in Nederland of je weet?

Groet,
Jiri

Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

bmateijsen

PM me maar...

Groet,

Bjorn

Quote from: Jiri on September 22, 2008, 21:10:51
Heb nog zitten testen vanavond met de MB200. SD resolutie is en blijft gewoon crap op de MB200 ook op 576p. 576i is helaas niet mogelijk op de MB200.
Erg jammer, maar het is niet anders.
De Arcam en de Toshiba zijn veel mooier.
@ Bjorn, Waar zijn die discsox te koop in Nederland of je weet?

Groet,
Jiri



Marcel_T.

Quote from: Jiri on September 22, 2008, 21:10:51
Heb nog zitten testen vanavond met de MB200. SD resolutie is en blijft gewoon crap op de MB200 ook op 576p. 576i is helaas niet mogelijk op de MB200.
Erg jammer, maar het is niet anders.

Ik herken dit totaal niet. Heb je de MB200 tv-instelling op 50 of 60hz staan?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Jiri

Heb t inmiddels voor elkaar.
Ik heb de MB200 nagenoeg op het beeldniveau van de Arcam DVD speler.  ;D
Topic kan bij deze worden afgesloten.
Dank voor alle hulp iedereen.

Groet,
jiri



Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jiri

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  2, 2008, 08:32:32
En hoe heb je het nu gedaan dan ?



MB200 op 50Hrz gezet en veel veel zitten tweaken in de scaler.
De MB200 stuurt veel scherper en met meer contrast en kleurverzadiging uit dan de Arcam. Die waarden heb ik allemaal veel lager gezet, en de scherpte en detail in de scaler bijna op 0 staan.
Nu heeft het dezelfde softe filmische look van de Arcam.  8) En ik ben blij.  O0

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview