MB 200 stelt teleur op Standaard definitie

Started by Jiri, August 21, 2008, 12:26:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jiri

Hallo,

Er is alom bekend dat de MB 200 heel goed presteert als High Definition afspeel apparaat.
Beeld en geluid zijn bovengemiddeld te noemen.
Maar Als ik een rip van een Standaard dvd afspeel op de MB 200 is het beeld eigenlijk niet om aan te zien. Veel slechter dan dat ik dezelfde rip brand op een dvd en die bekijk op een willekeurige dvd speler. (Arcam, Toshiba)
Je ziet vooral erg veel mpg artifacten. Beeld oogt onscherp en heeft een soort vertraging bij Pans. Gewoon niet goed genoeg, om zo je collectie standaard def dvd's via een Nas te gaan bekijken.
Zelfs, als ik in de scaler filters tegen mpg ruis etc aanzet, en de scherpte en detaillering terug schroef, blijft het beroerd.
Schaduwen zijn blauwig en vol met mpg ruis.
De dvd rips zijn gemaakt met DVDfab decrypter onder windows. Geen compressie toegepast. Dus 1 op 1 rip.
Kan het iets te maken hebben, dat de MB200 zelf de PAL resolutie schaalt naar een 1080i/p resolutie, maar dat ie dan gewoon niet goed doet?
Verder kan ik de MB200 nog op een resolutie zetten van 480i, maar dat ziet er nog veel beroerder uit.
De gebruikte apparatuur is:
-MB 200
-Arcam DV-137
-Toshiba HD-E1
-Vantage HD Scaler
-JVC D-ILA 1 projector
-Alles verbonden via HDMI van Supra

Kan ik het beroerde resultaat bij Standaard DVD weergave op de MB200 nog verbeteren, of moet ik denken aan een ander soort mediabox? Bijvoorbeeld de Popcornhour of een Conceptronic?
Graag advies.
Dank en groet,
Jiri

Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

EdoE

Bij mijn weten is de interne scaler in de MB200 inderdaad niet best. Ik zou je output voor geripte Europese DVD's op 576i50 zetten en de scaling aan de Vantage HD overlaten.

Jiri

Quote from: EdoE on August 21, 2008, 13:04:21
Bij mijn weten is de interne scaler in de MB200 inderdaad niet best. Ik zou je output voor geripte Europese DVD's op 576i50 zetten en de scaling aan de Vantage HD overlaten.

Dat kan toch niet bij een MB200, Die van mij kan 480i, 720p en 1080i/p

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

EdoE

Je kunt een Y/C-kabel gebruiken om de MB200 aan je scaler te koppelen. Als je dan kiest voor een refresh rate van 50 Hz stuurt je MB200 zo 576i50 uit.

Jiri

Quote from: EdoE on August 21, 2008, 13:36:48
Je kunt een Y/C-kabel gebruiken om de MB200 aan je scaler te koppelen. Als je dan kiest voor een refresh rate van 50 Hz stuurt je MB200 zo 576i50 uit.

Wat is een Y/C kabel?  :-\
Enne, doe ik dat dan gewoon in het menu van de MB200?

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

EdoE

S-Video

In setup is de refresh rate een van de eerste instellingen onder "Video". Ik lees net in de manual dat de resolutie in SD automatisch wordt bepaald naar aanleiding van deze refresh rate.

Jiri

Quote from: EdoE on August 21, 2008, 13:50:49
S-Video

In setup is de refresh rate een van de eerste instellingen onder "Video". Ik lees net in de manual dat de resolutie in SD automatisch wordt bepaald naar aanleiding van deze refresh rate.

Hmm,  :-\
Een S-video kabel, is dat niet qua bekabeling een hele stap terug t.o.v. HDMI?
Is er een Media Player die erg goed presteert voor SD video?

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Nahpets

Quote from: Jiri on August 21, 2008, 13:57:05
Een S-video kabel, is dat niet qua bekabeling een hele stap terug t.o.v. HDMI?

2 verschillende technieken, analoog vs digitaal. Kwaliteitsbeleving van s-video tov HDMi zal vrij heftig uitpakken, zeker als het een grote afstand is.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

EdoE

HTPC?

Ik denk dat voor DVD's je Toshiba gewoon het bevredigendste resultaat zal geven, maar vermoedelijk gaat het niet om schijfjes...

Jiri

Quote from: EdoE on August 21, 2008, 14:02:36
HTPC?

Ik denk dat voor DVD's je Toshiba gewoon het bevredigendste resultaat zal geven, maar vermoedelijk gaat het niet om schijfjes...

Klopt, ik wil van de schijfjes af.

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

EdoE

Quote from: Jiri on August 21, 2008, 14:11:07
Klopt, ik wil van de schijfjes af.

Hoop werk...

Ik kan ernaast zitten, maar ik denk echt dat een HTPC je dan het beste resultaat zal geven. Een MB200 is stabieler, maar gewoon net weer iets minder flexibel.

Kjelt

Ik heb de MB200 en de PCH en vind beide waardeloos voor dvd omdat de bediening veel te veel te wensen overlaat. Voordat de resolutie mij stoorde was dit al aanleiding om de dvd speler te behouden  ;)
Zowel de MB200 en PCH zijn eigenlijk niet geschikt voor SD materiaal omdat je daarvoor goed moet kunnen deinterlacen en scalen. Dat scalen gaat bij deze apparaten nog wel maar het deinterlacen mwah, dat zou ik jouw Vantage laten doen. Oftewel HTPC?

Kjelt

Ik weet niet welke software je hiervoor kunt gebruiken maar wellicht helpt het als je de dvd film omzet naar HD? Dan laat je de software de deinterlacing en scaling doen en hoeft de MB200 alleen nog maar de data door te sturen naar de projector. Probleem is dan wel dat de opslagcapaciteit zal toenemen.
Als je 264 gebruikt (MB200 kan deze helaas niet afspelen maar de PCH wel) dan is dat een factor 2, daar zou je nog mee kunnen leven?

J.A.F._Doorhof

Vreemd ik kijk regelmatig DVD's via de mediabox en TVIX en heb niets te klagen.
Beeld is wel minder dan mijn Meridian 598 maar goed dat mag ook wel.

DVD word gewoon naar 1080P gescaled en de HD100 ingevoerd.
Beeld is wat softer dan de Meridian speler en heeft wat minder diepte, maar ruis herken ik niet terug.

Check aub even de settings als brightness en contrast en zorg dat die zover mogelijk bij neutraal staan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jiri

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 21, 2008, 19:49:03
Vreemd ik kijk regelmatig DVD's via de mediabox en TVIX en heb niets te klagen.
Beeld is wel minder dan mijn Meridian 598 maar goed dat mag ook wel.

DVD word gewoon naar 1080P gescaled en de HD100 ingevoerd.
Beeld is wat softer dan de Meridian speler en heeft wat minder diepte, maar ruis herken ik niet terug.

Check aub even de settings als brightness en contrast en zorg dat die zover mogelijk bij neutraal staan.

Die staan neutraal.
Ik ga toch maar eens testen met een DVD -> H264 conversie direct vanaf de mac.
Dan is misschien een macmini met een vette Harddisk een goede oplossing.

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Tube-freak

Je kan ook zo een Harddisk media speler kopen als het aleen voor dvd's en avi's enzo is.  Ik heb een 500GB Lacie Lacinema gekocht.
Het aantal formaten wat ondersteunt wordt is wel wat beperkt en er zit aleen composite en component video op, maar het is zeker geen slecht aparaat gezien de prijs.  Ik heb er een gekocht voor 111 euro inclusief 500GB harddisk.  Is dus gewoon een USB harddisk met mediaspeler.  Je hebt deze ook van andere merken die wellicht wel HDMi ondersteunen en meer bestandsformaten maar die zijn wel een stuk duurder.

Hij speelt ook .ISO dvd's af en kan ook scalen naar 480p/720p/1080i en ook dus zulke HD bestanden afspelen mits in het juiste formaat.
Ik moet hem nog testen op de projector maar op TV ziet het er goed uit.  Ik gebruik hem voor documentaires en dat soort zaken die ik download.  Daar heb ik hem ook voor gekocht eigenlijk.  En als ik dan af en toe zo een oude chevy chase film wil kijken dan zet ik er ook gewoon een iso-tje op.

Voor het echte dvd of HD werk heb ik al mijn blu ray en dvd speler.  Het is maar een suggestie.


16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Jiri

Quote from: Tube-freak on August 21, 2008, 23:44:10
Je kan ook zo een Harddisk media speler kopen als het aleen voor dvd's en avi's enzo is.  Ik heb een 500GB Lacie Lacinema gekocht.
Het aantal formaten wat ondersteunt wordt is wel wat beperkt en er zit aleen composite en component video op, maar het is zeker geen slecht aparaat gezien de prijs.  Ik heb er een gekocht voor 111 euro inclusief 500GB harddisk.  Is dus gewoon een USB harddisk met mediaspeler.  Je hebt deze ook van andere merken die wellicht wel HDMi ondersteunen en meer bestandsformaten maar die zijn wel een stuk duurder.

Hij speelt ook .ISO dvd's af en kan ook scalen naar 480p/720p/1080i en ook dus zulke HD bestanden afspelen mits in het juiste formaat.
Ik moet hem nog testen op de projector maar op TV ziet het er goed uit.  Ik gebruik hem voor documentaires en dat soort zaken die ik download.  Daar heb ik hem ook voor gekocht eigenlijk.  En als ik dan af en toe zo een oude chevy chase film wil kijken dan zet ik er ook gewoon een iso-tje op.

Voor het echte dvd of HD werk heb ik al mijn blu ray en dvd speler.  Het is maar een suggestie.


Dank je,
Maar ik ben eigenlijk dus opzoek naar een niet schalende mediaspeler, of in ieder geval eentje die op PAL resolutie kan uitsturen.
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

jvanhambelgium

Quote from: Jiri on August 22, 2008, 08:22:54
Dank je,
Maar ik ben eigenlijk dus opzoek naar een niet schalende mediaspeler, of in ieder geval eentje die op PAL resolutie kan uitsturen.
Groet,
Jiri


Niet schalende mediaspeler ??
Ik kan m'n PHC dus zowat op alle resoluties zetten.
Ik heb verschillende ISO files die even goed navigeren als een DVD'tje, enige nadeel is dat ze groot zijn maar diskspace kost geen drol meer.
Het nemen van een ISO is op 15minuuten gedaan ... tov het H264 encoden van een film enige uurtjes kan duren....


Omdat ik met HDMI werk stuur ik 720p uit naar m'n Onkyo.
Met component zou je perfect PAL 576 of NTSC 480 kunnen uitsturen op 50Hz/60Hz.
Heb een tijdje terug bij een collega de component output van de PHC gebruik en dat dat zag er prima uit!

Zéér tevreden van m'n PHC A100
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

sr7000

Mischien is een ps3 een idee? Kun je ook op een hoop resoluties instellen, en anders kan hij ook best goed scalen. Op mijn beamer zien podcasts er zelfs nog redelijk uit. Is wel een stukje duurder dan Popcornhour enz, maar dan heb je er ook een meteen een gratis blu ray speler en spelcomputer bij. En je kunt er zelf mee surfen. Het ht-forum lezen op een groot scherm: wie wil dan nou niet ;)

Jiri

Quote from: sr7000 on August 22, 2008, 10:07:52
Mischien is een ps3 een idee? Kun je ook op een hoop resoluties instellen, en anders kan hij ook best goed scalen. Op mijn beamer zien podcasts er zelfs nog redelijk uit. Is wel een stukje duurder dan Popcornhour enz, maar dan heb je er ook een meteen een gratis blu ray speler en spelcomputer bij. En je kunt er zelf mee surfen. Het ht-forum lezen op een groot scherm: wie wil dan nou niet ;)

Ik heb een Ps3, maar welke formaten kun je daar op afspelen? Toch alleen Divx?
Geen .Iso en geen h264 dacht ik toch?

Groet,Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

stef662

Ik heb echt heel goed beeld met mijn dvd's en de mb200. Bij mij is de uitvoer via hdmi naar mijn scaler en ik stuur pal op 576p uit, lager kan niet en ntsc op 480p (die chip kan geen i schijnt), dat pal en ntsc is wel lastig en gebruikers onvriendelijk omdat het via het setup menu moet omschakelen maar in de praktijk heb ik vaak een aantal pal en dan weer een aantal ntsc (meestal ntsc). Ik heb ook wel momenten gehad dat ik liep te janken van het slechte beeld maar dat kwam dan meestal omdat de mb200 stiekum liep te scalen van pal naar ntsc en andersom.

Maar nogmaals het beeld is bij mij beter dan via zeer goede marantz dvd speler, en het geluid is heel acceptabel. Goed genoeg om de dvd speler niet meer aan te raken voor gedownload en gebackuped materiaal.

Jiri

Quote from: bourne on August 22, 2008, 10:38:57
Ik heb echt heel goed beeld met mijn dvd's en de mb200. Bij mij is de uitvoer via hdmi naar mijn scaler en ik stuur pal op 576p uit, lager kan niet en ntsc op 480p (die chip kan geen i schijnt), dat pal en ntsc is wel lastig en gebruikers onvriendelijk omdat het via het setup menu moet omschakelen maar in de praktijk heb ik vaak een aantal pal en dan weer een aantal ntsc (meestal ntsc). Ik heb ook wel momenten gehad dat ik liep te janken van het slechte beeld maar dat kwam dan meestal omdat de mb200 stiekum liep te scalen van pal naar ntsc en andersom.

Maar nogmaals het beeld is bij mij beter dan via zeer goede marantz dvd speler, en het geluid is heel acceptabel. Goed genoeg om de dvd speler niet meer aan te raken voor gedownload en gebackuped materiaal.

Okee.. en wat voor TV/projector gebruik je?
En hoe groot is je beelddiagonaal?
Hoe stel je dan op de MB200 in dat je op 576i/p wilt uitsturen, want ik kan het niet vinden in de menu's
Misschien is er een nieuwere firmware die ik (nog) niet heb?

Groet,
Jiri

Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

stef662

#22
Quote from: Jiri on August 22, 2008, 10:49:48
Okee.. en wat voor TV/projector gebruik je?
En hoe groot is je beelddiagonaal?
Hoe stel je dan op de MB200 in dat je op 576i/p wilt uitsturen, want ik kan het niet vinden in de menu's
Misschien is er een nieuwere firmware die ik (nog) niet heb?

Ik heb nog even gekeken zojuist. Hij staat bij mij op hdmi mode: 576p en sd output: 576i maar ik meen gelezen te hebben dat hij via hdmi altijd op p uitstuurt.

Ik heb een Moonjong (alphavision) scaler die met faroudja naar 1080i scaled op mijn nec (runco) crt projector. Beelddiagonaal is ongeveer 2 meter. Frimware is nieuwste maar denk niet dat dat uitmaakt. Ik heb de mb200 nu enkele maanden.

Let wel op dat je eerst in onderste tabblad voor 50/60 hz moet kiezen om in tweede tabblad de juiste pal/ntsc resolutie te kunnen kiezen, let dan ook nog even op 16/9 versus 4/3 in onderste tabblad.

sr7000

Quote from: Jiri on August 22, 2008, 10:29:01
Ik heb een Ps3, maar welke formaten kun je daar op afspelen? Toch alleen Divx?
Geen .Iso en geen h264 dacht ik toch?

Groet,Jiri

H264 heb ik al geprobeerd, en dat werkt. .iso heb ik nog niet geprobeerd, maar ik ga er van uit van wel. Ik speel ze trouwens af via TVersity van het pc-netwerk.

stef662

Quote from: sr7000 on August 22, 2008, 10:58:38
H264 heb ik al geprobeerd, en dat werkt. .iso heb ik nog niet geprobeerd, maar ik ga er van uit van wel. Ik speel ze trouwens af via TVersity van het pc-netwerk.

iso doet de ps3 helaas niet, ook video_ts dingen herkent hij niet alleen vob's. De ps3 is niet zo'n lekkere dvd speler van harde schijf helaas. ik heb beide de ps3 en de mb200. De mb200 doet bij mij alle dvd en soms avi werk. Met avi vind ik de mb200 en de ps3 vergelijkbaar. De ps3 kan ook h264 gelukkig, moet het wel in de juiste container zitten (mpg of avchd) maar daar zijn tooltjes voor.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview