Wie van de drie?

Started by Hertog_Martin, May 23, 2003, 01:26:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hertog_Martin

Hey, het is mij, Robert Martin_G met een nieuwe nickname.

Ik zit nu te twijfelen tussen 3 receivers:

Onkyo tx-sr600e
Harman-Kardon 3550
Marantz sr5300

De laatste is 100 euro duurder dan de andere twee.

Harman-Kardon is nieuw voor mij maar hij lijkt hartstikke goed.
Ik heb toch maar gekozen voor echt alleen muzikaalen component switching hoeft van mij niet meer persee dus daarom overweeg ik nu naast de 600e de marantz en de HK

ff paar opmerkingen en vragen:

-Heeft de HK nou alleen voor de fronts 192/24? De onkyo heeft alleen de fronts en de marantz alle kanalen
-Aan 5.1 heb ik genoeg. Zit nu in een kamer van 2.8 bij 4.2 en als ik op mezelf ga wonen zal het niet veel groter worden
-De HK heeft Logic7, is dat echt zoveel beter dan DPLII?
-Multichannel pre-outs heb ik niet nodig.
-Muziek is belangrijk maar een goede surroundsound ook, en dan bedoel ik dus vooral hoe ruimtelijk het klinkt en of het goed verdeeld is.. surroundsound van mn ps2 is namelijk verschrikkelijk irritant bij sommige muziek-dvds en wil met mn receiver niet dezelfde ergenis.
-De HK heeft weinig power maar schijn megaweinig vervorming te hebben.. is 60W genoeg voor een kleine kamer?

Dus zeg het maar? misschien is het wel heel simpel en roepen jullie allemaal tegelijk 'DE MARANTZ!' of 'ZEKER DE H-K!' :)

Onkyo lijkt me toch de mindere van de 3. En de marantz is dus weer 100 euro duurder. En ik ga toch geen 6.1 gebruiken dus met de H-K weet ik iig zeker dat ik daar niet voor betaal.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

MrPink

Ik herkende je al aan je avatar ;D

Groetjes,
Oscar

Hertog_Martin

En jij zal altijd te herkennen zijn aan je off-topic geblaat ;)
Maar vindt deze naam beter, vooral omdat er ookal een Martin_M en een martin is, en omdat ik al senior member was en ben nog veel te n00bie daarvoor. Gaan mensen denken dat ik er daadwerkelijk wat van afweet enzo ;)
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

MrPink

Welnee joh, kijk naar mij! ;)

Groetjes,
Oscar

Erik

#4
Quote from: MrPink on May 23, 2003, 02:52:10
Welnee joh, kijk naar mij! ;)
Liever niet ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hertog_Martin

#5
Ok, ik snap wel dat jullie zoiets hebben van ga eens een keer luisteren; ga ik volgende maand doen.

Maar Harman Kardon is totaal nieuw voor mij en wil graag een beetje feedback hierover. Ben nu ook tot dit type gekomen maar misschien is een goedkoper type van HK ookal genoeg..

Wil dus een beetje weten hoe het zich vergelijkt met denon, marantz en onkyo.

ff zitten searchen op het forum en kwam een post van tomW tegen die zn bass vond tegenvallen en die merkte dit op: "Bass mngmt: ik heb een Harman Kardon 3550 en kan helaas geen kantelfrequenties instellen. Is wel een nadeel van deze receiver. Het verschil in instelling op deze receiver wel/geen subwoofer is trouwens ook niet hoorbaar. "

Ik heb hier geen verstand van. Maar is het belangerijk dat je die kantelfrequenties kan instellen? zoja hebben de andere receivers die ik noemde dit wel?
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Scarp

#6
Martin,

Op zich is het handig om die kantelfrequentie te kiezen. Stel je hebt behoorlijk kleine speakers dan is 80 Hz gewoon te laag voor ze en wil je liever dat bas eerder naar de sub gestuurd wordt.

Die Onkyo heeft het in ieder geval wel (80/100/120 Hz). Over die marantz kan ik het niet vinden.

Overigens staat op de Onkyo site ook een Onkyo TX-SR601, deze heeft iets meer wat en meer crossover aanpassingen (60, 80, 100, 120, 150 Hz). Ook heeft ie 192/24 DAC voor alle kanalen. Geen idee of ie al te koop is in NL. In Amerika wel dacht ik.

Vincent

De marantz heeft een vaste kantelfrequentie van 100 Hz wat ik mij kan herinneren.

dennis

Ik heb helaas de harman gehad en niets dan alleen maar problemen.
Het begon dat hij zo maar op stand-by ging for no reason en ik heb hem zeker 5x moeten resetten.Na 7 weken wachten op harman kardon's technische dienst heb ik gebeld met het hoofdkantoor en hun uitgelegd dat het wel heeeeeeeel lang duurde voordat de versterker gemaakt was.Er werd mij uitgelegd dat er een processor kapot was gegaan die niet kapot kon gaan.......
Heb wel een nieuwe geahd van harman maar deze meteen ingeruild tegen de DENON.Helaas voor mij nooit meer harman,en wel om het belangrijkste feit dat ze,ook al bel je elke week,steeds met een ander verhaal kwamen wat er mis mee was.En niet te vergeten dat (volgens harman) het steeds langer zal duren eer eits gemaakt kan worden omdat harman nederland zijn magazijn gaat uitdunnen wegens kostenbesparing.Dus iets wat normaal 1 week zou duren duurt gewoon dus nu 4 weken omdat het via via via naar harman nederland moet komen.Er zullen zat mensen zijn die dit ook met andere merken hebben meegemaakt,maar ik vond het wel nodig om dit even te vermelden om je keuze makkelijker te maken,want service vind ikzelf heel belangrijk.
gr
denis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Johan Van Gompel

Quote from: Hertog_Martin on May 23, 2003, 01:26:29
Hey, het is mij, Robert Martin_G met een nieuwe nickname.

Ik zit nu te twijfelen tussen 3 receivers:

Onkyo tx-sr600e
Harman-Kardon 3550
Marantz sr5300

Hi,

Je weet onderhand al via PM dat ik die specifieke Onkyo receiver en Canton speakers heb. Als je wil dan mag je gerust eens komen luisteren. Ik heb voorlopig enkel de twee LE 109 fronts, de rest van de speakers is verloren geraakt in de post. ::) Vergeet wel je eigen CD/DVD-speler niet want ik heb zelf geen componenten.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Hertog_Martin

#10
Quote from: dennis on May 25, 2003, 13:17:07
Ik heb helaas de harman gehad en niets dan alleen maar problemen.
Het begon dat hij zo maar op stand-by ging for no reason en ik heb hem zeker 5x moeten resetten.Na 7 weken wachten op harman kardon's technische dienst heb ik gebeld met het hoofdkantoor en hun uitgelegd dat het wel heeeeeeeel lang duurde voordat de versterker gemaakt was.Er werd mij uitgelegd dat er een processor kapot was gegaan die niet kapot kon gaan.......
Heb wel een nieuwe geahd van harman maar deze meteen ingeruild tegen de DENON.Helaas voor mij nooit meer harman,en wel om het belangrijkste feit dat ze,ook al bel je elke week,steeds met een ander verhaal kwamen wat er mis mee was.En niet te vergeten dat (volgens harman) het steeds langer zal duren eer eits gemaakt kan worden omdat harman nederland zijn magazijn gaat uitdunnen wegens kostenbesparing.Dus iets wat normaal 1 week zou duren duurt gewoon dus nu 4 weken omdat het via via via naar harman nederland moet komen.Er zullen zat mensen zijn die dit ook met andere merken hebben meegemaakt,maar ik vond het wel nodig om dit even  te vermelden om je keuze makkelijker te maken,want service vind ikzelf heel belangrijk.
gr
denis

Hoi dennis,

Heb jij dit ook op kieskeurig.nl gezet? Anders ben je namelijk al de 2de met dat standbyprobleem en dan wordt het toch wel eng..
Maar hoe vondt je de klank verder?

Johan> had je die speakers al wel betaald?? En hoezo heb je geen componenten ???
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Hertog_Martin

Quote from: Scarp on May 25, 2003, 09:38:43
Martin,

Op zich is het handig om die kantelfrequentie te kiezen. Stel je hebt behoorlijk kleine speakers dan is 80 Hz gewoon te laag voor ze en wil je liever dat bas eerder naar de sub gestuurd wordt.

Die Onkyo heeft het in ieder geval wel (80/100/120 Hz). Over die marantz kan ik het niet vinden.

Overigens staat op de Onkyo site ook een Onkyo TX-SR601, deze heeft iets meer wat en meer crossover aanpassingen (60, 80, 100, 120, 150 Hz). Ook heeft ie 192/24 DAC voor alle kanalen. Geen idee of ie al te koop is in NL. In Amerika wel dacht ik.

Bedankt voor de info.
Dat de onkyo dus 3 verschillende waardes heeft is beter dan alleen de 100hz van de marantz?

Die 601 lijkt me wel wat, als ie niet veel duurder wordt. Voordat ik een beslissing maak zal ik wel met onkyo mailen/bellen over de 601.


Owja; het enige grote voordeel van die H-K is dus in mijn ogen die superlage vervorming (0.07 waar anderen 0.7 hebben) kan iemand mij vertellen dat dat niet zoveel uitmaakt?

Begin verder namelijk toch al beetje van die H-K af te zien verder.. technische problemen en slechte service.


Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Scarp

#12
In Amerika zie ik de 601 voor 499 dollar staan. Zelfde prijs als voor de 600.

Overigens, de extra crossovers geeft je wat meer flexibiliteit. Het ligt eraan welke speakers je gaat kopen. Op zich kunnen de meeste boekenplankspeakers wel tot onder de 80 Hz, dus dat is meestal de standaard keuze. Het ligt ook aan je sub natuurlijk.

dennis

Quote from: Hertog_Martin on May 25, 2003, 15:40:34

Hoi dennis,

Heb jij dit ook op kieskeurig.nl gezet? Anders ben je namelijk al de 2de met dat standbyprobleem en dan wordt het toch wel eng..
Maar hoe vondt je de klank verder?

Quote

nee,sorry dat was ik niet en wat ik vergat te zeggen is dat ik gister in een hifi winkel stond waar iemand zijn harman3550 kwam terugbrengen vanwege ook deze problemen ???
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Hertog_Martin

#14
Ok veel voorkomend probleem dus :-\

Scarp> Ik hoop dan dat ie snel naar Nederland komt, kantelfrequenties zal ik niet echt nodig hebben maar hij zal toch wel op meerdere kleine dingetjes verbeterd zijn.. en dus op alle kanalen 192/24 dac's

Verder zal mn keus tussen de marantz en de onkyo dus vooral persoonlijk zijn.. namelijk de klank. Als ik amper verschil hoor dan kijk ik naar het prijskaartje, verschil van 100 euro namelijk.

De denon 2802 is ook voor 560 te krijgen maar die is wat te oud denk ik

nog een vraagje: is het normaal dan dat de instellingen op een receiver weg zijn als ie in standby gaat?
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

J.A.F._Doorhof

Hi,

De instellingen dienen altijd bewaart te blijven als een receiver op standby wordt gezet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hertog_Martin

#16
De 601 heeft ook iets meer en betere aansluitingen dan de 600




Subwoofer pre-out heeft ook leuk kleurtje gekregen ::)

hmm ik zie nu bij de specs dat er op alle fronten kleine dingetjes verbeterd zijn.. 5 watt meer enzo. ff alles vergelijken :)

Nieuw:

Non-Scaling Configuration
12 Volt Trigger
Powered Zone 2
Zone 2 (Multisource) Line Out

Verwijderd ??? :

Adjustable Digital Delay
A/B Speaker Drive

Verbeterd:

-op alle kanalen 192/24 dac's
-32 DSP modes ipv 13!
-overal banana plug compatible
-1 rijtje meer aansluitingen
-op alle kanelen, in elke mode 5 watt meer.
-tone controls ± 10 dB ipv 12
-betere S/N Ratio bij tape/cd

owja; hij is ook wat zwaarder geworden :)

--
Als ik het dus goed begrijp heeft de B aansltuing atsgemaakt voor zone2
Snap alleen niet waarom Adjustable Digital Delay weg is?
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Hertog_Martin

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 25, 2003, 20:11:45
Hi,

De instellingen dienen altijd bewaart te blijven als een receiver op standby wordt gezet.

MvrGr.
Frank

Ok, omdat ik iemand anders op dit fourm ookal erover had gehoord met een marantz en omdat bij de H-K het vanzelf op standy gaan dus ervoor zorgde dat de instellingen weg waren ging ik het me even afvragen.

Was al bang dat ik m altijd aan moest laten staan :)
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Hertog_Martin

Zie nu net dat de onkyo ook maar 0.08% heeft.

Heeft dit topic me toch al goed geholpen; HK valt af, en ik heb kennis gemaakt met de nieuwe onkyo.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Scarp

Zow... die 601 ziet er een stuk beter uit. Ik zie dat die 600 ook nog van die clips heeft voor speakers ... dat is onhandig.

Adjustable digital delay zal vast niet weg zijn, maar gewoon niet meer als feature te zien. Kijk anders even in de handleiding, die staat wel online op www.onkyo.net

Hertog_Martin

#20
Dat is juist het rare.. het staat bij beide gewoon nog in de features list maar bij de 600 staat er een vinkje achter en bij de 601 niet.

gewoon een - dat ie het niet heeft.

(ik keek trouwens bij onkyousa.com want op onkyo.net staan de 01's nog geeneens)

Vind alleen de voorkant zo lelijk omdat er zon regeltje tekst rechtonder niet goed in de hoek staat.. niet mooi symmetrisch enzo ;D :P

Zitten trouwens op de 601 ook 3 knopjes meer aan de voorkant.

de 701 heeft trouwens geen meer wattages tegenover de 700
01's hebben tenopzichtevan de 00's wel veel meer DSP's
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Scarp

Check gewoon ff de handleiding, die staat wel op Onkyo.net

dennis

Ga voor de DENON3803 ;D om je keuze nog makkelijkerte maken :P
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Roland

Quote from: dennis on May 26, 2003, 10:51:45
Ga voor de DENON3803 ;D om je keuze nog makkelijkerte maken :P
Alleen het probleem is dat die niet binnen de prijsklasse valt van eerdergenoemde receivers  ::)

dennis

I am not what happened to me.
I am what I choose to become.