Plaats hierin alle informatie/ervaring met afspelen van HDTV materiaal op de Mac

Started by Erik, August 20, 2008, 16:30:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Dit zou een mooie plek zijn om alle ervaringen van Mac gebruikers, alle problemen waar ze tegenaan liepen met het afspelen van HD materiaal en alle oplossingen hiervoor.

Welke spelers zijn er, en welke zijn ook echt geschikt en welke zijn niet zo zinvol voor BR/HDTV, AVI, etc.
Wat met betrekking tot 24hz / 72 hz en andere stotterprobleempjes, etc.
Uitgangen, welke geschikt en tot hoever ondersteund qua beveiliging (htcp).

Wellicht kan Frank Doorhof hier binnenkort wat over zeggen aangezien hij nu genoeg ervaring in beide "kampen" heeft en ook een van de weinige is die "open en eerlijk genoeg" is, ipv een mooie maar nutteloze PR babbel te houden, niet gebaseerd is op feiten, maar op "hear say" verhalen.

Je komt met VLC en iTune vast een eind maar is het genoeg voor alles.

Lijkt me leuk om hierover in de toekomst wat over te lezen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik werk niet zoveel met de MAC als HD afspeler.
Wat ik gebruik als het moet is inderdaad VLC player.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ShellBeach

Voorlopig nog geen mac in huis, maar van de macfanboys weet ik dat je dit nodig hebt om de populaire .mkv en .ts bestanden af te spelen:

http://perian.org/

Ja VLC kan het ook out of the box spelen maar is niet erg efficient kwa CPU usage (op de pc tov de CoreAVC decoder) dus dat zal voor MAC ook wellicht wel gelden 't is dezelfde source code.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Nosoforos

OSXBMC weet alles af te spelen. Tegenwoordig heet het voor de Mac Plex. Ik kan daarmee op mijn macbookje vaak zware 1080p bestanden nog afspelen.

J.A.F._Doorhof

Heb over CPU kracht niet zo te klagen :D
Macpro met 2x 2.8 quadcores :D
Maar goed voor een MBP of iMac kan ik me dat voorstellen, heb hem voor de zekerheid ook maar even gedownload.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 21, 2008, 01:04:16
Heb over CPU kracht niet zo te klagen :D
Macpro met 2x 2.8 quadcores :D
Maar goed voor een MBP of iMac kan ik me dat voorstellen, heb hem voor de zekerheid ook maar even gedownload.
Vergeet de minimac niet, die heeft zelfs nog minder cpu/gpu tot zijn beschikking ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 20, 2008, 18:22:48
Hi,
Ik werk niet zoveel met de MAC als HD afspeler.
Wat ik gebruik als het moet is inderdaad VLC player.


Nou ja wie weet in de toekomst, als je een keer wat nieuwsgierig wordt naar de grenzen/mogelijkheden van je nieuwe speelgoed ;D
Alhoewel jouw speelgoed eigenlijk iets te krachtig is voor een standaard set test
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Ik wil geen PC's of Mac's meer in mijn HT, sluit niets uit maar denk het niet.
We hebben het sinds de jaren 90 gedaan en om eerlijk te zijn ben ik zeer blij met de mediaspelers, doen alles wat ik wil en zijn lekker klein en handig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Donnie

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 21, 2008, 01:04:16
Heb over CPU kracht niet zo te klagen :D
Macpro met 2x 2.8 quadcores :D
O0 Hier net zo.

Ik stream alles naar mijn PopcornHour, laat die het rekenwerk maar doen.


ferdi

ik gebruikte wel eens vlc player, die kan mkv files spelen, via hdmi naar mijn beamer (als 2e scherm dus). maar vlc knalt er wel eens uit en is niet meer (makelijk) op de gestopte tijd terug te zetten.
ik kopieer nu de files in m2ts van mijn mac naar de ps3 toe, die blijf wel gewoon spelen.

Brimme

Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

ferdi

heeel soms kom ik een m2ts/ avchd file's tegen, maar meestal zijn het idd mkv's.
die zet ik om met mkv2vob (die zet ik op .264 en m2ts output) die ik draai via vmware fushion en windows xp op mijn intel imac.
werkt prima, je kunt mkv2vob zelfs naar een shared map in osx laten lezen en schrijven. (scheelt weer kopieren van en naar xp-osx)
voor de mac heb ik nog geen goed programma gevonden.
je hebt visualhub, maar die encodeerd opnieuw (en dan alleen naar .mp4) en mkv2vob pakt alleen de files uit de mkv container en zet ze in de m2ts container (mkv moet dan wel .264 geencodeerd zijn)

o,ja die m2ts files kopieer dan dus via wire'd netwerk naar de ps3

zoiets....

HAL

Quote from: ferdi on October 16, 2008, 23:44:26
heeel soms kom ik een m2ts/ avchd file's tegen, maar meestal zijn het idd mkv's.
die zet ik om met mkv2vob (die zet ik op .264 en m2ts output) die ik draai via vmware fushion en windows xp op mijn intel imac.
werkt prima, je kunt mkv2vob zelfs naar een shared map in osx laten lezen en schrijven. (scheelt weer kopieren van en naar xp-osx)
voor de mac heb ik nog geen goed programma gevonden.
je hebt visualhub, maar die encodeerd opnieuw (en dan alleen naar .mp4) en mkv2vob pakt alleen de files uit de mkv container en zet ze in de m2ts container (mkv moet dan wel .264 geencodeerd zijn)

o,ja die m2ts files kopieer dan dus via wire'd netwerk naar de ps3

zoiets....

Wat een gedoe. Ik ben blij dat ik nooit problemen heb met VLC. :)

Brimme

mmm, ik wacht ook nog steeds op een programmatje voor de mac.Heb geen zin om windhoos op mijn mac te installeren.
gebruik nu vlc voor films op mijn macbook pro.maar helaas kan mijn mbp niet alles 1080p films goed afspelen :( ook niet via osxmbc. hoop dat vlc een keer met een update komt die meerdere cores ondersteund.
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

ferdi

dat gedoe vind ik wel meevallen, leuk om te expirimenteren..
maar 1080 mkv's met vlc player gaat niet goed, ook het spoelen werkt niet lekker, zat laatst midden in een film en klef, zie ik opeens mijn desktop, da's niet grappig dan. kon de film niet meer opikken met vlc, waarschijnlijk is de file gewoon te groot, was 12 gig ofzo
het afspelen met de ps3 gaat vele malen beter en meteen een goede afstandsbediening.

maar idd, een mkv to m2ts progje voor de mac is welkom....:-)
of een ps3 die mkv's meteen afspeelt zou nog mooier zijn, maar dat sony niet denk ik....

Ian G

Speel zelf alles af met osxbmc op mijn macbook. Werkt perfect, zelfs 1080p files. Is iemand er al in geslaagd om mkv's met 24/72hz af te spelen? Krijg dit niet voor elkaar, zelf niet met SwitchRes.

Grtz Ian

mscofield

Welke versie macbook heb je dan? Ik kan niet wachten tot het mini-displayport -> HDMI komt (eind januari waarschijnlijk). Heb expres nog niet moeilijk gedaan met mdp->dvi->hdmi en geluid apart.

TheSpeedSkater

Ha, dat is goed nieuws inderdaad. Post je in dit topic wanneer die er is?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Ian G

Ik heb de eind 2007 versie (2ghz core2duo, 1gb ram, intel x3100 graphics). Met die mini poort naar hdmi moet je trouwens wel oppassen: wie zegt dat hij niet alleen op de grafische kaart aangesloten zit en je nog steeds je digitaal geluid via de audio-out moet laten lopen. Ik zou er niet op rekenen dat het geluid via die poort gaat werken.

Niemand hier die zijn mac 24p werkelijk als 24hz (of een meervoud daarvan) uit kan laten sturen? 


Donnie

Voor iedereen die problemen heeft met VLC Player, kijk eens naar Plex.

Plex: www.plexapp.com/

Naast VLC gebruik ik niet anders, en werkt ook nog eens met de Apple Remote.
Ik heb het idee dat Plex net iets meer aan kan met de 1080p matroska's.

Succes.