Advies: welke receiver? (want ik kom er niet meer uit)

Started by Lid45678, May 22, 2003, 20:44:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lid45678

Beste Patrick,

Ik ga zeker luisteren naar de Marantz want ik ken het merk bijna niet (alleen van reviews en reacties van bezitters).  Ik heb ooit eens de Marantz SR7300 mogen beluisteren maar dit vond ik persoonlijk niet echt veel. Dit kwam misschien ook omdat niet mijn eigen speakers er op waren aangesloten en ik luisterde naar Infinity's. Ik heb ook gelezen dat de SR7300 en lagere modellen van Marantz heel wat anders klinken dan de Marantz SR8200 en SR9200.

Ik heb al wel een aantal keren mensen gezien met een combinatie van Marantz (versterker) en Monitor Audio.

Het wordt dus gewoon luisteren  ;D en ik hoop dat ik de Onkyo er naast kan zetten.

Beste Scarp,

Je bedoelt het nummer Madonna - The power of goodbye  :)
Deze heb ik uiteraard geluisterd en het laag kwam goed over zoals het de bedoeling is. De Onkyo had de speakers zo onder controle dat het laag strak werd weergegeven en de speaker niet ging vervormen wat veel speakers best gouw doen met dit toch wel aparte stukje laag. Eigenlijk kwam het laag er niet speciaal uit maar harmoniseerde het mooi met de rest van het nummer wat naar mijn mening de bedoeling is.

Beste riwi,

Ik heb de Rotel RSX-1055 wel overwogen maar deze ligt naar mijn mening toch wat lager qua klasse dan de Marantz en Onkyo. Als er de zelfde processing in zit als de RSP-1066 denk ik dat de eindversterker van deze RSX-1055 niet kan tippen aan die van de Marantz en Onkyo. De RSP-1066 kost ongeveer € 1600,- en de RSX-1055 ongeveer € 2000,-. Volgens mij kan je er dan geen echte top eindversterker in zetten voor die € 400,- verschil. Aan de RSX-1065 heb ik nog niet gedacht. Ik zal eens kijken of ik deze op korte termijn nog kan beluisteren. Ik heb de Rotel set bij Scarp gehoord en vond het zeer mooi wat de Rotel met de B&W's deed (zeer rustige weergave).

Ik zit ondertussen één van mijn favoriete Enya cd's te luisteren en moet zeggen dat ik wel degelijk wat mis in vergelijking met gisteren. Alleen wat precies  :-\ En nu luister ik nog geeneens echt aandachtig.

Groetjes,

Marc

garmtz

Quote from: GekkeHekke® on May 28, 2003, 16:49:47
Ik heb de Rotel RSX-1055 wel overwogen maar deze ligt naar mijn mening toch wat lager qua klasse dan de Marantz en Onkyo. Als er de zelfde processing in zit als de RSP-1066 denk ik dat de eindversterker van deze RSX-1055 niet kan tippen aan die van de Marantz en Onkyo. De RSP-1066 kost ongeveer € 1600,- en de RSX-1055 ongeveer € 2000,-. Volgens mij kan je er dan geen echte top eindversterker in zetten voor die € 400,- verschil.

Daar zou je je wel eens grondig in kunnen vergissen...

Scarp

Inderdaad, zoals Garmt zegt kan je je daar grondig in vergissen.

Je moet niet helemaal naar het prijs verschil tussen de RSP1066 en RSX1055 kijken. Ja, ze hebben een groot deel hetzelfde (zelfs dezelfde firmware), maar de RSP1066 is ook duurder omdat alles gescheiden zit van de eindversterker. Ook hebben de aantallen die ze verkopen van beide modellen ermee te maken. Er worden blijkbaar meer receivers verkocht.

Van wat ik ervan heb gelezen is het versterker deel zeer goed in deze twee modellen. Maar goed, als je toch op een 2000 euro budget zit, dan is de 1065 een goede optie. Iets meer power dan de 1055. Lees die review maar eens door trouwens.

Als je 'm niet luistert, dan zal je het nooit weten :)

garmtz

Sterker nog, Monitor Audio met Rotel lijkt mij persoonlijk een extreem geslaagde combinatie.

Lid45678

Quote from: garmtz on May 28, 2003, 17:12:31
Quote from: GekkeHekke® on May 28, 2003, 16:49:47
Ik heb de Rotel RSX-1055 wel overwogen maar deze ligt naar mijn mening toch wat lager qua klasse dan de Marantz en Onkyo. Als er de zelfde processing in zit als de RSP-1066 denk ik dat de eindversterker van deze RSX-1055 niet kan tippen aan die van de Marantz en Onkyo. De RSP-1066 kost ongeveer € 1600,- en de RSX-1055 ongeveer € 2000,-. Volgens mij kan je er dan geen echte top eindversterker in zetten voor die € 400,- verschil.

Daar zou je je wel eens grondig in kunnen vergissen...
Oj!  :-[
Ik zat net mijn stukje nog eens na te lezen en terwijl ik dacht dat ik het beter weg kon halen omdat ik er reacties op zou krijgen was ik al te laat (die beheerders lezen ook alles  ;))

garmtz,

Denk jij dat de Rotel RSX-1055 qua kwaliteit mee kan met de Marantz en Onkyo?
Ik weet wel dat Rotel zeer goede prijs/kwaliteit apparaten levert alleen het prijsverschil lijkt me toch best groot.

Groetjes,

Marc  

Scarp

Marc,

Kijk hier eens. Daar wordt gepraat over het verschil tussen de RSX1055 en de RSP1066.

Typisch consensus is:
Quote
It's not that the RSP-1066 is over priced (this can be easily verified by looking at the price of its competition) it's that the RSX-1055 is probably underpriced.

Lid45678

Scarp,

Ik heb de review gelezen en dat apparaat is zeker niet niks voor die prijs.
Maar ik wist al dat Rotel een zeer goede kwaliteit had (ik heb het tenslotte zelf bij jou gehoord). Dus ik zal binnenkort eigenlijk eens moeten gaan luisteren  ;D
Alleen de Onkyo is tweedehands en kan natuurlijk niet eeuwig apart gehouden worden tot ik eindelijk een besluit neem. Het ligt er aan hoe ik de Marantz in combinatie met mijn speakers vind klinken. Wanneer de Marantz beter klinkt kan ik de aankoop uitstellen anders vind ik het toch een moeilijk besluit.
Ik zal eens even kijken of ik tijd kan maken/krijgen om bij een Rotel dealer langs te gaan om te gaan luisteren.

Groetjes,

Marc

Scarp

Ja, lastige situatie. Die Onkyo is zeker een superapparaat en voor die prijs zeker niet slecht. Maar goed ... ik ben blij dat ik nie in jou schoenen sta :)

Lid45678

Quote from: Scarp on May 28, 2003, 17:52:44
Ja, lastige situatie. Die Onkyo is zeker een superapparaat en voor die prijs zeker niet slecht. Maar goed ... ik ben blij dat ik nie in jou schoenen sta :)
Beste Scarp,

Het zijn qua features allemaal superapparaten, dus daar kijk ik eigenlijk nauwelijks naar. Het is puur de combinatie van surroundreceiver en speakers waar ik naar luister.

Ik heb even op de prijslijst van de Nederlandse Rotel importeur gekeken en de RSX-1065 kost daar € 2999,-. Ondanks dat ik bij een winkel in Dordrecht 15% korting kan krijgen is het apparaat helaas te duur. Maar de RSX-1055 zou een optie kunnen zijn want 5 x 75 watt is volgens mij meer dan genoeg power.

Hoe beviel het eigenlijk toen je de Rotel eindversterker had aangesloten op de pre-outs van de Onkyo want dit zou ik in de toekomst wel kunnen doen. Door mijn set uit te breiden met een Rotel RMB-1075 eindversterker. Het valt me trouwens wel op dat er tussen de nieuwprijs van de Onkyo TX-NR900E (1na duurste Onkyo receiver) die jij eerst had en de TX-DS989 upg 2. een prijsverschil van ruim € 1800,- zit. Ik vraag me dan af waar dit in zit?
Het is trouwens niet zo dat ik alleen naar prijzen kijk om de kwaliteit te bepalen (kijk naar Rotel  ;)) maar dit viel me gewoon op.

Groetjes,

Marc

Scarp

Het aansluiten van een RB1070 op de Onkyo NR-TX900e was een gigantische verbetering. Je had het gelijk gehoord. Die Onkyo had gewoon niet de controle over de 604's die de Rotel amp wel heeft.

De overstap naar de RSP1066 maakte dat geheel weer af. Nog meer controle over het geheel en een strakkere bas. Gewoon veel lekkerder geluid.

Jah, die Onkyo 989 is upgradebaar (de 900 niet), heeft Thx Ultra (tov THX select op de 900), etc etc ... Die 989 is echt een klasse hoger. Overigens is de 900 al te koop voor 1750 (bron eurohopper)! De 989 upg2 is nieuw te koop voor 3500.

Het is ook persoonlijk, maar ik vind Rotel gewoon lekkerder klinken. Uiteraard kan ik niet oordelen over die 989.

Jammer genoeg heb je je speakers niet naar mij meegenomen om ze op m'n Rotel set te horen.

Qua features is de Onkyo een stuk vooruit op de Rotel, maar je gebruikt nooit alles ervan.

Lid45678

QuoteJah, die Onkyo 989 is upgradebaar
Weet iemand hoeveel jaren dit upgraden kan plaatsvinden? Want ik neem aan dat er standaarden komen die zoveel kosten om te upgraden (hardware) dat je beter een nieuw appraat kan kopen. Of is dat niet waar?

QuoteJammer genoeg heb je je speakers niet naar mij meegenomen om ze op m'n Rotel set te horen.
Ja dat is zeker jammer zeg :'( Ik had op dat moment ook niet verwacht om een surroundreceiver in deze prijsklasse aan te schaffen. Maarja het had al leuk geweest om mijn speakers te horen op je set.

QuoteQua features is de Onkyo een stuk vooruit op de Rotel, maar je gebruikt nooit alles ervan.
Ben ik het 100% mee eens. Ik geloof dat THX ook voor grote ruimtes bedoeld is en dat komt dan van pas wanneer ik op mijzelf woon.

Maarja zo wordt nu is de keuze --> weer <-- wat moeilijker gemaakt >:( Tis gewoon allemaal de schuld van dit forum.... :P

Groetjes,

Marc

Scarp

Geen idee hoe lang ze dit model blijven upgraden. De duurste Denon kan dit ook en die bestaat al een aantal jaartjes, maar heeft nog maar 1 grote (hardware) upgrade gehad. Zoiets is altijd de vraag ... Bij TagMclaren hetzelfde ... ook upgradebaar, maar voor hoelang (vrij lang vermoed).
Daarom is het aparte voor en eindversterker gebeuren handig. Je eindversterkers hoef je niet echt te upgraden (behalve indien je anders speakers krijgt ofzo), maar voor versterker kan je dan los upgraden voor nieuwere standaarden, etc.

Ja, het wordt er niet makkelijker op.

Maar overtuig jezelf ervan dat je met deze aanschaf tevreden zal zijn. Uiteraard komen er betere en mooiere dingen langs, maar er moet altijd wat te dromen overblijven :)
Maakt dus niet mijn fout om toch iets te snel te kopen en dan binnen 3 maand weer een ander ding te kopen :)

Lid45678

#37
Normaal had ik de Marantz of Onkyo nooit kunnen aanschaffen omdat ze normaal ver buiten mijn budget komen. Dit is de reden dat ik naar deze apparaten ga luisteren omdat ik er veel lovende reacties over heb gelezen en ze komen bij reviews zeer goed uit de tests. Ik vind het ook logisch dat duurdere modellen van een zelfde merk beter klinken want anders zouden ze die niet maken, toch?

Ik vind de Onkyo echt goed combineren met mijn speakers (vooral de stemmen en de details en daar hou ik persoonlijk van). Alleen het is afwachten hoe ik de Marantz vind klinken en misschien de Rotel.

Ik heb ook al heel wat andere receivers beluisterd, o.a. Pioneer, Denon, Yamaha, harman/kardon maar ik moet zeggen dat de Onkyo toch wel een paar stapjes verder gaat terwijl deze nu net zo duur is als de receivers die ik eerst beluisterde. Dit geld hetzelfde voor de Marantz SR9200 die ik eventueel kan upgraden naar de SR9300 specificaties.

De enige receiver die naar mijn mening nog concurrentie bied is de harman/kardon AVR 8500. Deze heb ik ook op mijn speakers gehoord en moet zeggen dat ik het tot nu toe een moeilijke keuze vind tussen de Onkyo en deze te kiezen. Alleen de Onkyo komt uit Nederland en wanneer ik de harman/kardon in Nederland koop ben ik € 2625,- kwijt (nieuw). Dit is toch weer € 375,- en zo blijf je steeds verder graven in je buidel en dat doe ik niet.
Via eurohopper is hij maar € 1925,- alleen dit is gewoon met Duitse garantie enzo en ik koop dan liever in Nederland. Dus daarom zou de Onkyo voor gaan. Of zeggen jullie van als je met bij Eurohopper gekochte producten problemen hebt hoef je, je geen zorgen te maken dat wordt perfect geregeld?
Verder heeft de harman/kardon minder functies en naar mijn mening een minder mooi uiterlijk.

Maarja zo is en blijft het een moeilijke keuze :-\

Groetjes,

Marc

Scarp

Ik vind die HK gewoon weg lelijk ... oplichtende kerstboom :)
Mijn dvd speler heb ik bij Eurohopper gekocht, lijkt wel een goede zaak verder.

Maar goed, als ik jou was, zou ik gaan luisteren naar een Marantz en als het ff kan een Rotel... dan snel beslissen wat je doet ... inderdaad kan de eigenaar van de Onkyo niet eeuwig wachten.

Ik denk dat je aan die Onkyo geen slechte koop doet hoor. Magnifiek apparaat, maar uiteraard is er beter, maar 2e hands koop je dan toch een apparaat die 8000 mille (gulden) kost !

Vincent

de 8500 zit eerder op 2199,- zie dat ie alweer goedkoper is geworden, maar dit is bij een winkel :)dus dat scheelt nogal.. Ik Raad je aan om wel snel te zijn met de keus als je toch een 9200 wilt wqant vorige week was er nog maar eentje op vooraad bij Marantz en ze komen ook niet meer.... En dan moet je wachten op de 9300 maar die zal voorlopig nog wel ff prijzig blijven...

Ben zelf oo kwel benieuwd naar Rotel als het goed is krijgen we dat ook binnekort in de winkel. Toch maar eens wat uitprobren dan :)


Hou der ekening mee dat veel bedrijven nog steeds moeilijk doen wat betreft garantie als je bij een niet aangeslotendealer koopt.. Meestal als je de internetprijzen noemt kan een gewone winkel vrij dicht in de buurt komen Niet altijd ;)

Lid45678

Quotede 8500 zit eerder op 2199,- zie dat ie alweer goedkoper is geworden, maar dit is bij een winkel :)dus dat scheelt nogal.. Ik Raad je aan om wel snel te zijn met de keus als je toch een 9200 wilt wqant vorige week was er nog maar eentje op vooraad bij Marantz en ze komen ook niet meer.... En dan moet je wachten op de 9300 maar die zal voorlopig nog wel ff prijzig blijven...
Ik heb een luisterafspraak waarvoor ze de SR9200 apart houden voor mij 8)
De prijzen van Eurohopper zijn op de site niet echt up to date te noemen. ik heb ze gemaild voor de prijs en maandag kreeg ik een mail terug met de prijs van € 1925,- voor de harman/kardon AVR8500. Wil je mij even mailen in welke winkel de de harman/kardon AVR 8500 voor die prijs hebt gezien.

QuoteBen zelf oo kwel benieuwd naar Rotel als het goed is krijgen we dat ook binnekort in de winkel. Toch maar eens wat uitproberen dan :)
Dat klinkt echt goed tot zeer goed. Wat ik bij Scarp hoorde vond ik zeer goed omdat ik de B&W 604's al een aantal keren had gehoord. Maar bij Scarp zat er een rust in die ik nooit had gehoord in deze speakers. Dit kwam overduidelijk door de Rotel opstelling.

QuoteHou der ekening mee dat veel bedrijven nog steeds moeilijk doen wat betreft garantie als je bij een niet aangeslotendealer koopt.. Meestal als je de internetprijzen noemt kan een gewone winkel vrij dicht in de buurt komen Niet altijd ;)
Dit klopt. Op de site van Look en Listen (o.a. importeur van Denon in Ned.) las ik pas een heel stuk met een waarschuwing dat ze goed controleren of het apparaat wel van hun zelf vandaan komt. Verder namen ze anders maatregelen enzo.

Groetjes,

Marc

Scarp

Ik moet wel opmerken dat je Rotel die je hoorde een RSP1066 en een RB1070 (2x120w) was, vooral die eindversterker is wel iets anders dan de 7 kanaals amp in de RSX1055 (5x75).

tan1415

Gekkehekke...


Volgens mij hebben de Onkyo en de andere japanners veel meer extras. Zoals meer power, kanalen en allerlei ander extra opties.
Verschil is dat de andere modellen de vlaggeschip modellen zijn van hun merk en de Rotels meer de standaard modellen zijn.

Ik zou zelf persoonlijk voor de Rotel gaan. Prijs-kwaliteit verhouding vind ik ze super.



blue-eyes

Volgens mij, informeer bij Frank, heeft iemand (waar ik mijn speakers van heb gehaald) nog het topmodel van Onkyo te koop staan. Ik weet zo een twee drie niet meer het nummer, maar het is het topmodel.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Lid45678

Quote from: blue-eyes on May 28, 2003, 22:00:14
Volgens mij, informeer bij Frank, heeft iemand (waar ik mijn speakers van heb gehaald) nog het topmodel van Onkyo te koop staan. Ik weet zo een twee drie niet meer het nummer, maar het is het topmodel.
Bedankt!

Je bedoelt toevallig Nico  ??? :P

Ik ben gisteren in zijn schitterende ht-ruimte geweest om te luisteren naar deze Onkyo die jij bedoelt  ;)
Uit deze ruimte heb jij pas die twee mooie bakbeesten van JBL's vandaan gehaald  :D

Groetjes,

Marc

blue-eyes

#45
Die bedoelde ik inderdaad ;)

Foto's van die bakbeesten staan nu in de DIY sectie, onder het topic van mij over de nw audiorack.

Maar, hoezo bakbeesten?? :D

Schoonheid, design bedoel je ;)

O ja nog wat. Ik heb hem VERLOST van de JBL's, ze klinken gewoon mooier bij mij dan bij hem :P

Ik moet wel eerlijk zeggen dat dat ook echt zo is, ook al is zijn ruimte beter. Mijn rotel versterking maakt er iets mooiers van dan zijn Onkyo denk ik. Mischien weer een overweging om Rotel te kopen :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Lid45678

Quote from: tan1415 on May 28, 2003, 21:47:21
Gekkehekke...


Volgens mij hebben de Onkyo en de andere japanners veel meer extras. Zoals meer power, kanalen en allerlei ander extra opties.
Verschil is dat de andere modellen de vlaggeschip modellen zijn van hun merk en de Rotels meer de standaard modellen zijn.

Ik zou zelf persoonlijk voor de Rotel gaan. Prijs-kwaliteit verhouding vind ik ze super.



Prijs/kwaliteit verhouding vind ik Rotel ook super daar valt volgens mij niet over te twisten. Rotel vind ik persoonlijk ook een mooi uiterlijk hebben maar dat is meer een bijzaak.

Je moet je wel bedenken dat de Onkyo en Marantz normaal veel duurder zijn. En nu qua prijs ongeveer gelijk met de standaardmodellen van Rotel. Dus ze zijn naar mijn mening zeker wel met elkaar te vergelijken en bieden alledrie concurrentie tegen elkaar. Het gaat er uiteindelijk gewoon om wat ik de beste combinatie vind met mijn speakers. En dant blijft af en toe een moeilijke keuze  ;)

Groetjes,

Marc

Lid45678

Quote from: blue-eyes on May 28, 2003, 22:50:24
Die bedoelde ik inderdaad ;)

Foto's van die bakbeesten staan nu in de DIY sectie, onder het topic van mij over de nw audiorack.

Maar, hoezo bakbeesten?? :D

Schoonheid, design bedoel je ;)

O ja nog wat. Ik heb hem VERLOST van de JBL's, ze klinken gewoon mooier bij mij dan bij hem :P

Ik moet wel eerlijk zeggen dat dat ook echt zo is, ook al is zijn ruimte beter. Mijn rotel versterking maakt er iets mooiers van dan zijn Onkyo denk ik. Mischien weer een overweging om Rotel te kopen :)
Sorry, je moet het woord bakbeesten niet verkeerd opvatten. Ik vind ze er persoonlijk schitterend uit zien :-* maar ze zijn best groot, vandaar bakbeesten. Ik heb ze niet gehoord maar geloof best dat ze goed klinken.

Houd er wel rekening mee dat jij losse componenten hebt van Rotel en ik eventueel voor de goedkopere RSX-1055 receiver zou gaan. Een opstelling van een Rotel RSP-1066 en RMB-1075 is me echt te duur. Dan kom je toch snel op een bedrag van ongeveer € 2750,- en we hebben het nu over ongeveer € 2200,- á 2300,-. Daarbij komt nog eens dat je een stel goede kabels tussen de surroundprocessor en eindversterker moet kopen wat ook een aardig bedrag is (minimaal € 200,-).

Als ik het geld had voor deze losse opstelling had, was ik al lang gaan luisteren (ik ben nog maar een student van 19). Je kan wel zien wie de echte Rotel fans zijn op dit forum  ;D

Groetjes,

Marc

blue-eyes

Dat van mij was ook een grapje ;)

Financien zijn altijd lastig. Bedenk echter wel dat je nu een gat van 300-600 euro hebt. Als je tzt je nu te kopen spullen wilt vervangen voor losse componenten, het gat veel groter is geworden, je apparatuur wordt fors minder waard!

Maar dat is het eeuwige dillemma, nu heb je het geld niet, later wel, maar moet je weer veel meer bijleggen dan nu het verschil is! En dan wordt het dilemma nog groter........ Je gaat het verschil bijsparen, en dan zie je weer iets mooiers...... en het circeltje is rond.

Gewoon die Onkyo kopen dus, veel beter kun je voor dat geld niet krijgen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Lid45678

Quote from: blue-eyes on May 28, 2003, 23:09:14
Dat van mij was ook een grapje ;)

Financien zijn altijd lastig. Bedenk echter wel dat je nu een gat van 300-600 euro hebt. Als je tzt je nu te kopen spullen wilt vervangen voor losse componenten, het gat veel groter is geworden, je apparatuur wordt fors minder waard!

Maar dat is het eeuwige dillemma, nu heb je het geld niet, later wel, maar moet je weer veel meer bijleggen dan nu het verschil is! En dan wordt het dilemma nog groter........ Je gaat het verschil bijsparen, en dan zie je weer iets mooiers...... en het circeltje is rond.

Gewoon die Onkyo kopen dus, veel beter kun je voor dat geld niet krijgen.
Dat is wel een beschrijving waar ik het bijna mee eens ben :) Op het laatste na.
Ik wil eerst de Marantz horen i.c.m. mijn speakers en dan maak ik een beslissing. Ik kan in de toekomst altijd nog een mooie (Rotel) eindversterker aan de pre-outs van de surround-receiver hangen. Want ik denk niet dat het processor gedeelte van deze twee receivers onder doet voor de surroundprocessor van de Rotel RSX-1066. Maarja dan zit je misschien weer met de combinatie tussen de componenten...... oooohw houd het dan ook nooit op met ht ;)

Groetjes,

Marc