speakers voor Sonica Theater

Started by Flip, May 21, 2003, 20:35:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Flip

Hoi,

Ik denk erover een Sonica Theater te kopen, maar welke speakers kan ik daar het beste bij kopen. Ik neem aan dat het speakers moeten zijn met eigen voeding.
Heeft iemand misschien tips over de beste aanschaf.
Ik wens niets te (her)gebruiken van speakers die ik reeds in bezit heb.
Dus alle speakers wil ik nieuw en bij elkaar passend/horend.

Bij voorbaat dank,

Flip

J.A.F._Doorhof

Hi,

Wat wil je ermee gaan doen ?

Je kunt als je het op een slaapkamer gebruikt makkelijk een 5.1 setje of 7.1 setje gebruiken van bv soundworks/creative/cambridge.

MAAR
Je kunt het natuurlijk ook aan een pre-amp/receiver hangen.

Het hangt allemaal een beetje af van de grote van je kamer.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Flip

Hallo Frank,
bedankt voor je reactie,

Ik wil het gaan gebruiken om  7.1 geluid te krijgen om samen met het gebruik van een beamer een thuisbioscoop te creĆ«ren.
De kamer (afgebakend stuk op zolder) van 4 x 3 meter wil ik hiervoor speciaal inrichten.
Ik wil gebruik gaan maken van een HTPC omdat ik er ook divx films mee wil gaan kijken en de PC gelijk als scaler gebruiken.
Tevens wil ik er mee gaan gamen.

Ik denk dat je geen 'gewone' speakers kunt aansluiten op een Sonica Theater, maar dat het speakers moeten zijn die zelf voeding hebben.
Vandaar dat ik er naar vraag.
Als ik daarmee hetzelfde bereik als met een standaard setje van soundworks/creative/cambridge, dan kan ik dat misschien het beste doen.

Wat is  pre-amp/receiver ?

Alvast bedankt voor de reactie,

Flip

J.A.F._Doorhof

#3
Hi,

een pre-amp is een voorversterker en een receiver is een voorversterker + Eindversterker (+ radio).

Wat ik je aanraadt voor je ruimte is om of een behoorlijk zwaar setje te kopen of toch een goedkope receiver met een set goekopere speakers.
Het budget wordt dan wel direct 2-3x zo hoog.
Het voordeel van de Sonica is dat hij alles aan kan sturen, dus zowel 7.1 analoog als digitaal.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

The Foundation

Quote from: Flip on May 22, 2003, 17:19:36
Hallo Frank,
bedankt voor je reactie,

KNIP....

Ik denk dat je geen 'gewone' speakers kunt aansluiten op een Sonica Theater, maar dat het speakers moeten zijn die zelf voeding hebben.
Vandaar dat ik er naar vraag.

KNIP .............

Flip

Bedoel je een aktieve subwoofer?

Met een surround versterker (5.1) kan je alles aansluiten van speaker die er is.

Flip

Quote

Bedoel je een aktieve subwoofer?

Met een surround versterker (5.1) kan je alles aansluiten van speaker die er is.
Quote

Nee, ik bedoel niet speciaal een aktieve subwoofer.
Een Sonica Theater krijgt zijn voeding via USB, je kunt dan niet verwachten dat het bijv. speakers van 40 W aansturen kan. De speakers zullen dus zelf voeding moeten krijgen.

Als ik een surround versterker koop, heb ik de Sonica Theater niet nodig.

Groet,
Flip

J.A.F._Doorhof

Hi,

Er missen wat dingen in je opvatting  ;D.

De Sonica Theater IS een geluidskaart.
Dus je zult hem ook nodig hebben bij een receiver, hoe wil je anders je geluid daarin krijgen.

De Sonica Theater heeft een 7.1 analoge uitgang daar kun je monoblokken aan hangen of powered speakers, maar je kunt ze ook in de 5.1/7.1 input van een receiver drukken.
En daarnaast kun je de SP-DIF uitgang gebruiken voor een PC setje met SP-DIF ingang of wederom in een receiver.

Voor een grotere kamer zou ik toch grotere speakers nemen en meer power, dus een receiver.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"