[Vinyl] "instapper" advies

Started by cyberjobe, August 9, 2008, 21:53:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cyberjobe

Quote from: SisterOfMercy on October 17, 2008, 03:12:35
Nogmaals, die Scheu dingen zijn nieuw ook niet zo duur (al zijn hun nieuwe modellen wel een stuk duurder). Ik zou echt nooooit een clearaudio of transrotor kopen, veel te duur voor de geboden waar. Doe mij maar gewoon weer zo'n deal op eBay met een of andere gekke Duitser.
Het schijnt dat je stelling voor Clearaudio wel op gaat (van een goede kennis gehoord), maar de Transrotor schijnt wel erg goed te zijn voor het geld. Je moet (schijnbaar) rekening houden met de kits (iig voor de ZET-1) dat je 'simpele' element bij krijgt en dus niet het maximale eruit haalt.
Zelf ben ik altijd wat huiverig voor 2e hands. Het is meer een kwestie van buikgevoelens. Enne... je weet toch wel dat Transrotor een Duits merk is, toch?!
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

Tube-freak

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

SisterOfMercy

#52
Quote from: cyberjobe on October 17, 2008, 11:53:21
Het schijnt dat je stelling voor Clearaudio wel op gaat (van een goede kennis gehoord), maar de Transrotor schijnt wel erg goed te zijn voor het geld. Je moet (schijnbaar) rekening houden met de kits (iig voor de ZET-1) dat je 'simpele' element bij krijgt en dus niet het maximale eruit haalt.Zelf ben ik altijd wat huiverig voor 2e hands. Het is meer een kwestie van buikgevoelens. Enne... je weet toch wel dat Transrotor een Duits merk is, toch?!

Net als wat Tube-freak zegt; Clearaudio is ook Duits. Niks mis mee toch? Mijn Scheu is ook Duits.
Clearaudio en Transrotor maken beide gewoon goede tafels, maar als je ziet hoeveel acryl méér je bij Scheu krijgt, ja, dan wordt dat wel heel erg interessant. En goede fabriekssupport, als je een keer een armboard nodig hebt, of een motor of een lager. Zit so simpel in elkaar dat je alles zelf kan doen, je hoeft niks op te sturen, etc. Zelfs na de dood van Thomas Scheu. Zijn vrouw heeft het namelijk overgenomen.

En ik snap echt niet wat er nou tegen tweedehands is. Je komt bij mensen thuis die echt vreselijk netjes zijn op hun spullen, dan neem je het over voor een nette prijs. Is het niks, nou, dan verkoop je het toch weer gewoon voor ongeveer die prijs? Als je iets nieuw koopt en het blijkt niks te zijn, ja dan ben je plooked. Ik heb ook geen dealercentjes trouwens, ik hoef ook niet zo nodig naar het verkooppraatje te luisteren van de merken die ze hebben. Dus ja. In mijn set zijn alleen de eindblokken en de Barco 808 nieuw in doos gekocht, de rest is allemaal tweedehands. Maar dat was natuurlijk niet voor de nieuwprijs. En alles werkt perfect, nooit gezeik mee gehad. En soms verkoop je iets met winst (rare lui op eBay).
edit: Platenspelers, en zeker massaloopwerken zijn ideaal om tweedehands te kopen. Geen condensatoren die oud worden, lasers die verslijten. Gewoon je eigen element en arm er op, wat olie, en gaan.
The kissing and the colour come crashing down

advr

waarom doet iedereen zo moeilijk... :( :(
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

SisterOfMercy

Quote from: advr on October 17, 2008, 22:55:03
waarom doet iedereen zo moeilijk... :( :(

Hm, ik hoop dat ik me niet aangesproken hoef te voelen. Ik heb namelijk helemaal niet het idee dat ik of iemand anders in dit topic moeilijk loopt te doen. Nouja, en anders moet je't maar voor lief nemen, de lasagne is bijna klaar en kennelijk had ik honger.
The kissing and the colour come crashing down

advr


misschien had ik ook honger ;D

het ging volgens mij over de instapper voor Tube-Kees en we dwalen af over 2e hands en duitse producten terwijl jij een pracht speler heeft gekocht ;D

vond het even niet horen nu 8)

maar misschien heb ik het mis, ik ben ook  maar een mens ;)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

roeleken

Tube freak, nog gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, heb je ook een fotootje van het geheel?
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

audiolover

Hé Tubefreak,

Ik lees net dat je een keuze hebt gemaakt: klasse en gefeliciteerd! Ik wens je véél plezier met je analoge droom.
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06