Band of brothers BD

Started by svmnb, August 7, 2008, 19:36:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Brimme

de versie van play.com heeft in ieder geval geen Nederlands ondertitels .
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

jaco

ik heb de usa versie net binnen. DTS HD MA 5.1 audio

Starred

Quote from: jaco on November 21, 2008, 14:10:06
ik heb de usa versie net binnen. DTS HD MA 5.1 audio

Kan jij dat formaat al afspelen?

Brimme

eeueh hoezo zou je dat niet kunnen afspelen ?
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

jaco


Starred

Quote from: Brimme on November 21, 2008, 20:54:53
eeueh hoezo zou je dat niet kunnen afspelen ?

Mijn receiver kan bijv. niks met DTS HD MA 5.1 audio

Kjelt

Quote from: Starred on November 21, 2008, 23:17:47
Mijn receiver kan bijv. niks met DTS HD MA 5.1 audio

Mijn BDP-S550 heeft er geen problemen mee

celerontje

Op een normale DTS reciever wordt de track gewoon weergegeven als normale full bitrate DTS track.
Je zult altijd wel enige vorm van geluid krijgen, daar is aan gedacht.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Starred

Ik snap dat je uiteraard geluid eruit krijgt, maar mijn vraag was specifiek of Jaco de DTS HD MA 5.1 audio track al kon afspelen  :)

jaco

#34
De PS3 kan dat omzetten naar PCM, en dat kan ik weer omzetten naar Analoog, en dat kan 6 kanaals mijn 6 jaar oude versterker in  ;D

Starred

Quote from: jaco on November 22, 2008, 09:35:18
De PS3 kan dat omzetten naar PCM, en dat kan ik weer omzetten naar Analoog, en dat kan 6 kanaals mijn 6 jaar oude versterker in  ;D

Ok, zoiets dacht ik al. Is dit geluid dan mooier dan bijv. gewoon DTS uitsturen?

jaco

Het verschilt een beetje van mix to mix. Soms is het verschil erg groot, en soms bijna niet te horen.
Als ze natuurlijk een matige mix nemen, en het dan in een advanced codec stoppen hoeft het er niet beter door te gaan klinken..

Starred

Quote from: jaco on November 22, 2008, 10:42:53
Het verschilt een beetje van mix to mix. Soms is het verschil erg groot, en soms bijna niet te horen.
Als ze natuurlijk een matige mix nemen, en het dan in een advanced codec stoppen hoeft het er niet beter door te gaan klinken..

Tuurlijk, maar een gemiddeld zou op zich wel beter moeten klinken?
En via een receiver met HD MA decoder nog een stuk beter?

stevefilmfreak54

Geloof dat Band of Brothers met een DTS HD MA geluidsformaat vele malen beter "hoort" te klinken dan een DTS formaat, want een DTS HD MA is toch 24bdfs en DTS is maar 2bdfs, dat is in ieder geval aan mij uitgelegd.
En afgespeeld op een blu ray standalone zal toch stukken beter klinken dan een PS3 dat alleen PCM uitpompt, niet dat PCM niet goed is hoor, ik heb gisteravond gekeken naar "Black Hawk Down" via mijn pana BD55 met een PCM geluidsformaat en het was zeker niet misselijk, al die "choppers" en "kogels" rond mijn kamer en oren vliegen.
Toch, blijf ik bij dat een film met DTS HD MA "hoort" vele malen beter te klinken, maar dat is mijn mening.

groetjes Steve 8)
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Nooff

Quote from: stevefilmfreak54 on November 22, 2008, 11:41:49
Geloof dat Band of Brothers met een DTS HD MA geluidsformaat vele malen beter "hoort" te klinken dan een DTS formaat, want een DTS HD MA is toch 24bdfs en DTS is maar 2bdfs, dat is in ieder geval aan mij uitgelegd.
En afgespeeld op een blu ray standalone zal toch stukken beter klinken dan een PS3 dat alleen PCM uitpompt, niet dat PCM niet goed is hoor, ik heb gisteravond gekeken naar "Black Hawk Down" via mijn pana BD55 met een PCM geluidsformaat en het was zeker niet misselijk, al die "choppers" en "kogels" rond mijn kamer en oren vliegen.
Toch, blijf ik bij dat een film met DTS HD MA "hoort" vele malen beter te klinken, maar dat is mijn mening.

groetjes Steve 8)

Laat ik het even duidelijker maken. DTS HD-MA is een geluidsformaat met een MAX van 24mbps, maar daar wordt in de meeste gevallen nog geen gebruik van gemaakt. PCM is gewoon een ongecomprimeerd geluidsformaat en wanneer de PS3 een DTS HD-MA of True HD soundtrack omzet dan is er geen verschil ten opzichte van de originele track, het is alleen "uitgepakt". Waarom Bitstream dan toch beter klinkt dan decoding in de speler? Waarschijnlijk omdat de DACS in je Receiver vaak een stuk beter zijn. Hoe dan ook, in beide gevallen heb je bit for bit audio.

stevefilmfreak54

Blijft wel leuk he!!!! onze hobby :D :D
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

celerontje

Heb je helemaal gelijk in, maar het is ook erg lastig.
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je receivers gewoon in een elektrozaak kan kopen, want bijna niemand weet zo'n ding goed in te stellen. ;D
Achja, de hobby...

Idee: Een forumlid nodigt een keer ''Man Bijt Hond'' uit om een reportage te maken over het HT gebeuren.
Zoiets is wel eens een keer gebeurd, maar dat was een man met een vierkant rolscherm en een 16mm projector.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Kjelt

Quote from: Nooff on November 22, 2008, 12:04:09
Waarom Bitstream dan toch beter klinkt dan decoding in de speler? Waarschijnlijk omdat de DACS in je Receiver vaak een stuk beter zijn. Hoe dan ook, in beide gevallen heb je bit for bit audio.
Daar komt bij dat er in top receivers gescheiden en zeer goed ontworpen en afgeregelde voedingen voor het audio gedeelte zitten. Deze zijn vaak ook nog eens gescheiden per kanaal etc. Bij standalone spelers en zeker de goedkopere (<1000) is dit niet het geval.

De vraag blijft dan of een HD track met decodering door de standalone speler nog steeds beter klinkt als de normale track digitaal naar de receiver? Zal per setup (receiver / speler) verschillen vermoed ik.

ksi

Heb de tincan ook net binnen uit amerika. Helemaal gratis  8), samen met heroes en godfather toen besteld.
Ziet er erg mooi uit kan niet wachten om te beginnen met kijken.

1080P24

heb hem een paar weekjes binnen nu voor omgerekend 44 euro incl verzenden bij amazon.co.uk

ksi

Apart dat veel ouwe (goede) series toch dik onder introductie prijs van de serie op dvd zitten.

rbormans


1080P24

#47
Quote from: Raf (B) on December  2, 2008, 13:04:20
hem ook besteld
33.99 bij cdwow.nl

damn das wel heel goedkoop   ;D

voor de rest alles flink aan de prijs zie ik  :(

svmnb

Quote from: Raf (B) on December  2, 2008, 13:04:20
hem ook besteld
33.99 bij cdwow.nl

Bij de versie van EUR 33,99 staat bij extra informatie dat het aantal discs 1 bedraagt?
Bij die van EUR 50,99 staat niks vermeld.

Tamelijk onprofessionele site, als belangrijke info niet wordt vermeld.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

rbormans

Quote from: svmnb on December  3, 2008, 08:42:08
Bij de versie van EUR 33,99 staat bij extra informatie dat het aantal discs 1 bedraagt?
Bij die van EUR 50,99 staat niks vermeld.

Tamelijk onprofessionele site, als belangrijke info niet wordt vermeld.

Inderdaad, crappy website, maar redelijke goede e-mail respons

QuoteFurther to my previous e-mail. I can confirm that the items "BAND OF BROTHERS" and "BAND OF BROTHERS (BLU RAY)" does not include any subtitles.
The difference between the two items is that product code '3807631' is UK release and product code '3846144' is Australian release.

Maar toch maar even afwachten tot ik hem heb of het idd een correcte versie is ;)