Opta grijpt in op kabelmarkt

Started by Boogi, August 6, 2008, 09:47:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shorty

Quote from: Flexaa on January 12, 2009, 10:24:53
Geweldig nieuws dat UPC in het ongelijk is gesteld. Woekerwinsten maken de kabelaars. Dat het abonnementstarief maar vele euros naar beneden mag gaan. :dry:

Ja, dat mogen we hopen. Aan de andere kant - je mag drie maal raden hoe het werkt: er gaat op prijs geconcurreerd worden, en dat voorspelt weinig goeds voor de bandbreedte van al die signalen.
En hoe groot is de markt van mensen die liever wat meer betalen voor betere kwaliteit....?  Die markt is waarschijnlijk te klein om interessant te zijn voor een aanbieder..... :(

VrGr,

Bart J.

celerontje

Kwaliteit moet zeker in het vaandel blijven, want een HD signaal dat eruit ziet als een blokkendoos, zit niemand op te wachten ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Bengbeng

#27
Quote from: Flexaa on January 12, 2009, 10:24:53
Geweldig nieuws dat UPC in het ongelijk is gesteld. Woekerwinsten maken de kabelaars. Dat het abonnementstarief maar vele euros naar beneden mag gaan. :dry:

En ga je nu volgend jaar weer overal lopen zeiken dat de kwaliteit schandalig slecht is geworden?

(Maar wel lekker goedkoop joh!)

Persoonlijk ben ik zeer dankbaar dat er tenminste nog één platform is waar alle Nederlandse
zenders met 8Mbit/s zijn te zien, en dat wil ik graag zo houden. Als dat een paar euries per maand moet
kosten so be it. Als je goedkoop wil ga je maar naar Digitenne.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Flexaa

Zeg BengBeng. Wat voor toon sla jij nou naar mij aan?
Ik zeik beslist niet. Ben gewoon zeer kritisch en verbaas me erover dat televisiekijken in Nederland zo duur is.
Denemarken heeft maar 5 miljoen inwoners en toch is daar commerciele televisie in veel hogere beeldkwaliteit te zien op de satelliet en zonder abonnementskosten.
Dit geld ook voor Noorwegen met maar 9 miljoen inwoners. In landen met meer inwoners ( Frankrijk, Engeland, Italie, Spanje, Duitsland) is het ook gratis te ontvangen, zelfs in HD in Frankrijk!!!!
Maar hier in Nederland waar we veel meer inwoners hebben dan de Scandinavische landenn moeten we dik betalen om commerciele televisie te zien?
Dat is toch gewoon niet goed te praten !! 
Dan durf ik hard op te zeggen dat we hier uitgemolken worden de televisieaanbieders.

Michael Dag

Beweging:

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/3220433/__Tele2_gaat_de_kabel_op__.html?p=8,1

QuoteAMSTERDAM -  Communicatiebedrijf Tele2 gaat in ons land de kabel op. Tele2 doet dit naar aanleiding van het besluit van de Europese Commissie om de kabelmarkt te openen.
Nederland wil al jaren meer concurrentie toestaan op de kabelmarkt, maar dat stuitte tot dusver op verzet in Brussel. De Europese Commissie vond dat er genoeg concurrentie was, omdat kabelbedrijven ook al moeten concurreren met aanbieders van satelliettelevisie en digitale ethertelevisie.

Met het argument dat in Nederland een overgrote meerderheid televisie kijkt via de kabel, heeft telecomwaakhond Opta de Europese Commissie toch overtuigd.

De kabelexploitanten Ziggo, UPC, Delta en CAIW moeten nu binnenkort hun netwerk beschikbaar stellen aan andere aanbieders.

"De Opta heeft voor het openstellen van de kabel 15 september als streefdatum genoemd", zegt woordvoerder Remco Meerstra van prijsvechter Tele2. "De Opta gaat nu met de kabelbedrijven om de tafel zitten en afspraken maken over de prijzen van de kabelabonnementen. Op basis van deze afspraken gaan wij onze prijzen bepalen. Die zullen uiteraard onder die van een bedrijf als UPC liggen."

Tele2 is al actief op de tv-markt met het aanbieden van interactieve televisie. Daar komt nu door het besluit van de Europese Commissie analoge televisie bij. "Analoge televisie heeft bepaalde voordelen boven digitale televisie. Klanten kunnen één analoog kabelpakket voor het gehele huis aanschaffen, in plaats van een aantal digitale decoders voor diverse televisies in het huis", zegt Meerstra.
Panasonic TX-P42ST50E / DMP-BDT320 / UPC HDTV CI+ | Onkyo TX-SR656 | Monitor Audio RS6 / RSC / RSW-12 / Radius 90 | Monster ILS100-2M / HDMI400-2M |

Shorty

Het moet toch technisch mogelijk zijn om via kabel gedistribueerde digitale tv-signalen in het huis van de klant te analogiseren? Scheelt een hoop bandbreedte in het netwerk, en de klant kan toch overal in huis tv kijken....

VrGr,

Bart J.

Sol

Zal dat dan niet leiden tot kwaliteitsverlies e.d.? :-/
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Michael Dag

#32
Quote from: Shorty on February 11, 2009, 11:08:29
Het moet toch technisch mogelijk zijn om via kabel gedistribueerde digitale tv-signalen in het huis van de klant te analogiseren? Scheelt een hoop bandbreedte in het netwerk, en de klant kan toch overal in huis tv kijken....
Doe ik nu al, via SCART uit van de HD-TV media box, naar een simpele RF modulator en in de slaapkamer op kanaal 36 zie ik alles wat er uit de mediabox komt... of bedoelde je dat niet?
Panasonic TX-P42ST50E / DMP-BDT320 / UPC HDTV CI+ | Onkyo TX-SR656 | Monitor Audio RS6 / RSC / RSW-12 / Radius 90 | Monster ILS100-2M / HDMI400-2M |

Flexaa

Ik denk dat de prijzen met minstens 8 euro per maand naar beneden kunnen !!

Sol

@ Flexaa:  Ik lees haast niks anders dan "de prijzen kunnen wel omlaag" in jouw posts... :-X
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Flexaa

Dat klopt, maar zo denk ik er ook over.
En Opta blijkbaar ook. Die doen dit niet om de prijzen omhoog te stuwen hoor.   :D

Bengbeng

#36
Quote from: Flexaa on January 13, 2009, 01:19:06
Zeg BengBeng. Wat voor toon sla jij nou naar mij aan?
Ik zeik beslist niet. Ben gewoon zeer kritisch en verbaas me erover dat televisiekijken in Nederland zo duur is.

Duur? CanalDigitaal settopbox pakket kost 4,99 per maand. Bij Digitenne kun je terecht voor 7,50.

Ik vraag me af wanneer jij niet meer over "duur" spreekt. Settopboxpakket voor 29 eurocent en een Pioneer Kuro
voor 99 euro?  ;D Het zou me niets verbazen als je zelfs dán nog zou lopen mekkeren.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Sol

Quote from: Bengbeng on February 20, 2009, 21:27:01
Settopboxpakket voor 29 eurocent en een Pioneer Kuro
voor 99 euro?  ;D

Where do I sign? ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Flexaa

Ja, dat adres wil ook wel van je hebben Benbeng. Een Kuro voor 99 euro, wauw !!!!!!!

ajbeefde

Quote from: Bengbeng on February 20, 2009, 21:27:01
Duur? CanalDigitaal settopbox pakket kost 4,99 per maand. Bij Digitenne kun je terecht voor 7,50.

Ik vraag me af wanneer jij niet meer over "duur" spreekt. Settopboxpakket voor 29 eurocent en een Pioneer Kuro
voor 99 euro?  ;D Het zou me niets verbazen als je zelfs dán nog zou lopen mekkeren.

Dan moet hij er nog een krantenwijk bijnemen...... ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

back on topic....

In Almere zijn ze begonnen met de aanleg van glasvezel...... kabel ligt bij ons al in de grond en de aansluiting in huis zal snel volgen.

Enige probleem is dat je alleen bij KPN terecht kunt voor een aansluiting voor tv, netwerk en telefoon......

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Sol

Quote from: ajbalmere on February 23, 2009, 19:14:58
back on topic....

In Almere zijn ze begonnen met de aanleg van glasvezel...... kabel ligt bij ons al in de grond en de aansluiting in huis zal snel volgen.

Enige probleem is dat je alleen bij KPN terecht kunt voor een aansluiting voor tv, netwerk en telefoon......



Tja, in dat boerengat waar ik woon zal ik er sowieso ook voorlopig nog geen reet aan hebben, dat glasvezel. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Davey

#42
Met Canal Digitaal ben je bijna verplicht zwart te gaan kijken. We hebben hier vijf tv's in huis, woonkamer, slaapkamers drie dochters en onze slaapkamer. Ten eerste moet je overal een decoder neerzetten en ten tweede moet je ook 5 keer een kaart kopen bij Canal Digitaal en ten derde vijf keer abonnementskosten. Dat vind ik toch wel redelijk heftig. Voor 1 huishouden 1 abonnementsprijs zou ik slikken maar dit is toch wel heel veel  :hmmm:

Flexaa

Bovendien is de prijs die Bengbeng noemt van 4,99 per maand niet een gelijkwaardig pakket zoals de kabel biedt.
Je hebt dan niet RTL8, VRT éen en Canvas en de Discovery Channel, Eurosport. Dat vergeet hij eventjes bij te zeggen. Bij Canal Digitaal kost zon pakket 13,50 per maand en moet je inderdaad voor ieder extra toestel een hele dure smartcard kopen van 80 euro per stuk en laten activeren voor 30 euro per smartcard. Dat slaat hij allemaal effe over in zijn glorieverhaal.

Bengbeng

#44
Quote from: Flexaa on February 28, 2009, 08:29:51
Bovendien is de prijs die Bengbeng noemt van 4,99 per maand niet een gelijkwaardig pakket zoals de kabel biedt.
Je hebt dan niet RTL8, VRT éen en Canvas en de Discovery Channel, Eurosport. Dat vergeet hij eventjes bij te zeggen. Bij Canal Digitaal kost zon pakket 13,50 per maand en moet je inderdaad voor ieder extra toestel een hele dure smartcard kopen van 80 euro per stuk en laten activeren voor 30 euro per smartcard. Dat slaat hij allemaal effe over in zijn glorieverhaal.

In-huis cardsharing begint ondertussen de gewoonste zaak van de wereld te worden.  ;) Als je een héél klein
beetje inventief bent hoef je dus maar één smartcard per huishouden aan te schaffen.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Flexaa

Tuurlijk, maar al heb je een smartwi, dan nog klopt het niet dat je voor 5 euro per maand hetzelfde Nederlandse pakket ziet als op de digitale kabel.
Canal Digitaal vraagt voor dat pakket ook al €13,50 per maand en dat is nou ook niet bepaald goedkoop.

Bengbeng

Quote from: Flexaa on February 28, 2009, 16:43:54
Tuurlijk, maar al heb je een smartwi, dan nog klopt het niet dat je voor 5 euro per maand hetzelfde Nederlandse pakket ziet als op de digitale kabel.

Dat heb ik nooit beweerd.  ;)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Sol

Voor extra zenders betaal je nou eenmaal extra.
Net als voor extra belminuten. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

ajbeefde

Quote from: Sol on February 28, 2009, 20:46:58
Voor extra zenders betaal je nou eenmaal extra.
Net als voor extra belminuten. ;)

;)

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Shorty

Quote from: ajbalmere on February 23, 2009, 19:14:58
back on topic....

In Almere zijn ze begonnen met de aanleg van glasvezel...... kabel ligt bij ons al in de grond en de aansluiting in huis zal snel volgen.

Enige probleem is dat je alleen bij KPN terecht kunt voor een aansluiting voor tv, netwerk en telefoon......



Glasvezel is prachtig. Tot je ziet wat het per maand gaat kosten.....  :nowink:

VrGr,

Bart J.