Mijn HT

Started by Alfa_33, May 20, 2003, 21:08:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blackball147

hoi,

misschien dat ik hier iets op kan antwoorden.

ik heb lange tijd samen met mijn schoonvader, keukens verkocht en geplaatst. veel mensen namen hierbij een granieten werkblad ( 3 cm )
nu, tussen de verschillende soorten graniet ligt ook een enorm prijsverschil. normaal rekenden wij een gemiddelde van 200 euro de lopende meter ( = 60 cm X 1 meter ). veel hangt ook af van de afwerking: afgeronde of gepolijste kanten, afgerond met een waterkering, enz.

zwarte graniet is er ook in vele soorten en maten, en is over het algemeen iets minder duur. ik heb de indruk dat 120 euro voor een 3 cm plaat, en vermoedelijk volledig rondom gepolijst wel een redelijke prijs is.

zelf heb ik nog tegels over van 2 cm dik( 30X60), en die voldoen ook prima. ik heb er al een paar verkocht aan forumleden, en heb toch geen klachten gehoord.

Jinsu

Hoi,

Hangt er vanaf welke zwarte graniet, "blue pearl" en "blue eyes" zijn peperduur ;) dan zou het weer een koopje zijn :) . Maar voor een standaard incl. polijsten vind ik het persoonlijk een beetje overprized.

MvGr,

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

blackball147

ik heb hier intussen er nog eens over gesproken met moeder de vrouw die er meer weet van heeft van prijzen en dergelijke, en ook zij zegt dat het hier toch om een vrij dure aangelegenheid gaat.

je moet rekenen dat de granietboer vemoedelijk om dit te maken gewoon een stuk afval zal bewerken wat hem uiteindelijk bijna niks kost.

ik geloof dat hier op het forum scarp en robbo ook platen hebben laten maken, misschien moet je het daar eens vragen.

OnkyoHT

Maar jullie verkopen dus niet meer.

Ik zal anders een topic aanmaken waar iemand me een leuk adres kan geven.

Ik vond 120 euro ook erg duur. Voor een steen.

In ieder geval bedankt. Kzal scarp en robbo PMen.

OnkyoHT

heb een appart topic aangemaakt:

--> http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=56;action=display;threadid=13469

Mijn excussen voor de offtopic.