Canal Digitaalontvangst op Tenerife

Started by Edtbonep, August 3, 2008, 17:50:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Edtbonep

Op Tenerife willen we graag satelliet-tv van Canal Digitaal.
Nu ben ik een volkomen leek op dit gebied en om nu te voorkomen dat ik materiaal in mijn handen krijg gedrukt die óf niet goed genoeg zijn óf juist overdone is vraag ik hier om raad.
Ik wil een gewone ontvanger + schotel (niet te groot) + LNB.
Heb ik dan genoeg aan zo'n startsetje of is die schotel te klein?
Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA2400ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Philips DCC 730, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

ajbeefde

Quote from: Edtbonep on August  3, 2008, 17:50:36
Op Tenerife willen we graag satelliet-tv van Canal Digitaal.
Nu ben ik een volkomen leek op dit gebied en om nu te voorkomen dat ik materiaal in mijn handen krijg gedrukt die óf niet goed genoeg zijn óf juist overdone is vraag ik hier om raad.
Ik wil een gewone ontvanger + schotel (niet te groot) + LNB.
Heb ik dan genoeg aan zo'n startsetje of is die schotel te klein?

Zo'n campingset van €249,00 zal toch wel genoeg zijn....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Edtbonep

Quote from: ajbalmere on August  3, 2008, 17:52:06
Zo'n campingset van €249,00 zal toch wel genoeg zijn....
Probleem is dat je dus helemaal aan de rand schijnt te zitten wat ontvangst betreft.
Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA2400ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Philips DCC 730, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

DVDGuy

Quote from: Edtbonep on August  3, 2008, 17:56:10
Probleem is dat je dus helemaal aan de rand schijnt te zitten wat ontvangst betreft.

Klopt en dat betekent dat je een grote(re) schotel zult moeten hebben.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

donaldk

De regionalen moeten ook nog verhuizen naar een transponder die beter te ontvangen is in spanje, maar daar wordt mee gewacht totdat de nieuwe satelliet operationeel is, zodat ze dezelfde frequentie kunnen behouden. Hoe het ermee staat heb ik niet bijgehouden.

Ik verwacht niet dat je een BIG* dish nodig hebt, maar net iets groter dan een mini dish (4-5 Ft.) zul je snel aan komen vermoed ik. Als je de ruimte hebt kun je overwegen de traditionele kwaliteit vs. size afweging te maken, in plaats van een 1.5 uit een stuk, een 1.8 in zes delen, die zijn goedkoop en goedkoop te verzenden/mee te nemen. Er even vanuitgaande dat een 1.5 genoeg is, dat heb ik niet gecontroleerd.


*Groter dan 'backyard size', dus van circa 6 meter;-).

bart_nl

zie footprint canal digitaal website en je zult op Tenerife dus zeker een veel grotere schotel nodig hebben dan de 45 of 60 cm uit een standaardset. Afgaande op de footprint zit Tenerife nog ruim buiten de 120cm zone en heb je misschien een 180-240cm schotel nodig.
Lijkt mij dat je beste op Tenerife kunt informeren wat nederlanders daar in de praktijk nodig hebben. Of je hebt geluk dat er hier iemand met praktijkervaring mee leest....

Doerak


snopper

die kaartjes van CD zijn niet errug up-to-date. Kijk even op http://www.ses-astra.com/business/de/satellite-fleet/satellite-list/index.php voor de meest aktuele plaatjes. Hier zie je dat 23.5 geen beam voor de Kan.Eilanden heeft. Voor de 19.2 is het afhankelijk welke frequentie (welke van de 5 satelieten) en welke polarisatie de zender in gebruik heeft.

Groeten
Snopper