Wifi lampje laptop brandt niet

Started by Dreamer, August 2, 2008, 19:33:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dreamer

Heb sinds kort een Sony Vaio laptop en wil deze draadloos gaan gebruiken. Heb eigenlijk maar één vraag.
Als ik het knopje 'wireless lan on' aanzet moet het lampje dan al gelijk branden of niet? Of doet ie dat pas als er een router gededecteerd is?
Ik ben dus een leek op dit gebied, maar dat lijkt me wel duidelijk.  ;D

Jeroen V

Quote from: Dreamer on August  2, 2008, 19:33:50
Heb sinds kort een Sony Vaio laptop en wil deze draadloos gaan gebruiken. Heb eigenlijk maar één vraag.
Als ik het knopje 'wireless lan on' aanzet moet het lampje dan al gelijk branden of niet? Of doet ie dat pas als er een router gededecteerd is?
Ik ben dus een leek op dit gebied, maar dat lijkt me wel duidelijk.  ;D

Geen idee, dat is per laptop verschillend... Maar heb je er een probleem mee?

Dreamer

Ja, als ik hem via een draad aansluit op mijn experiabox dan dedecteert hij deze router wel, maar moet ik 'm handmatig configureren. Een vriend erbij gehaald die dat dan verder gedaan heeft en alle benodigde codes zijn allemaal goed ingevuld, maar het lampje blijft gewoon uit.
Vandaar dat ik dacht dat dat gewoon het probleem is.

Tube-freak

Ik zou even nakijken ofer niet iets in het bios uitstaat van wireless lan.  En als je het knopje aan zet van wireless lan dan zou het lampje moeten gaan branden volgens mij.  Dat is bij mijn laptop in elk geval wel zo, maar die is van een ander merk...

Zou ook even kijken of de juiste driver is geinstalleerd.  Kijk ook even na of je DHCP gebruikt of niet, zowel op je wireless lan configuratie in de pc als op de router.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Dreamer

Ok, ik ga morgenvroeg hiermee aan de slag. Eens kijken of ik er uit kom. Tot zover in ieder geval bedankt!

DJ-Foxx

#5
Quote from: Dreamer on August  2, 2008, 19:33:50
Als ik het knopje 'wireless lan on' aanzet moet het lampje dan al gelijk branden of niet? Of doet ie dat pas als er een router gededecteerd is?

hebbie er geen netwerk kabel in zitten en werkt je dus uitsluitend draadloos?

sommige laptops kunnen namelijk niet tegelijk een netwerk kabel bevatten en wifi aan hebben. kan je trouwens wel instellen in de bios ;)
het lampje zou gewoon altijd moeten branden als de wifi knop aan staat.  ::) dus gelijk bij het opstarten  ;)

Dreamer

Quote from: DJ-Foxx on August  2, 2008, 20:04:20
het lampje zou gewoon altijd moeten branden als de wifi knop aan staat.  ::) dus gelijk bij het opstarten  ;)
Ja, dat denk ik dus ook. En volgens de helpdesk van Kpn ook. Misschien moet ik gewoon ff wachten tot maandag, dan kan ik nl. de helpdesk van Sony bellen voordat ik nog eens van alles ga proberen.

Dreamer

Tis gelukt!  :) Sony helpdesk gebeld en het bleek dat ik in het programma Vaio smart Center het WLAN blokje moest aanvinken. Wel raar dat ik dat nergens in de handleiding heb terug kunnen vinden.
Maar goed, hij doet 't.