DVD-speler of een DVD-recorder?

Started by Vlearmoes, May 20, 2003, 13:13:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vlearmoes

Mijn Sony DVP-S535 wil ik gaan vervangen, wat raden jullie mij aan om te doen?
gewoon een goede DVD-speler, zoals de sony dvp-905 of Philips dvd963sa, of toch gaan orienteren naar een goede dvd recorder met dezelfde afspeel kwaliteiten, en zo ja welke?
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Martin_G

Die recorders schijnen toch helemaal niet zo goed te zijn? of is dat alweer achterhaald?
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Vlearmoes

Dus toch gewoon een DVD-speler kopen :-\
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Scarp

Als je vaak een videorecorder gebruikt om dingen van TV op te nemen, dan is het kopen van een standalone dvd recorder het overwegen waard. Indien je dat nooit doet en een video goed genoeg vind voor tv uitzendingen, dan gewoon een dvd speler kopen.
Daarbij kan je dan beter een dvd-recorder voor in je computer kopen. Hiermee kan je backups maken van data, maar ook bijna 1-op-1 backups van dvd's :)

FancyPants

Het probleem van dvd-recording momenteel is dat er nog steeds 3 systemen zijn.

  • DVD-RAM (alleen afspeelbaar in panasonic dvd-spelers)
  • DVD-R (voor 70% uitwisselbaar met dvd-spelers)
  • DVD+R (voor 90% uitwisselbaar met dvd-spelers
Welke het nou gaat worden is nog steeds niet bekend, wel heeft philips al weer iets nieuws aangekondigd wat over een jaar of 5 hier op de markt komt. En dat is kopiƫren met behulp van een blauwe laser.
De voordelen hiervan zijn dat je een vele grote opslag capaciteit houdt.
Als ik zelf nu de keuze zou moeten maken, dan denk ik dat ik voor de dvd-recorder van sony zou gaan, maar wil je echt ook sacd's afspelen dan moet je echt de overweging maken van wil ik een dvd-recorder met een aparte sacd-speler, of moet het in 1 component en dan kom je automatisch bij een dvd-speler uit, dus bijvoorbeeld inderdaad de nsdv905 of dvd963SA.

Suc6