"Standaard" luidsprekerkabel

Started by Jim_S, July 31, 2008, 14:01:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Stefan S.

#25
edit.....ik wil geen kabeldiscussie uitlokken  ;), de TS moet hetzelf maar even uitzoeken  ;D

phmeijer

#26
 als we die kant op gaan...  :o :-X
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

hifiman

#27
Ik overdrijf uiteraard een beetje met termen als "bagger" enzo, maar een beetje overdrijven verduidelijkt vaak wat makkelijker het punt wat je wilt maken  ;)


roland p

Kabeldiscussie of niet, kabels die goedkoper zijn dan de koperprijs zou ik laten liggen ;D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Stefan S.

Als Audioloog even zijn citaat aanpast, dan kunnen we weer lekker ontopic  ;)

Stefan S.

Quote from: roland p on August  1, 2008, 22:04:13
Kabeldiscussie of niet, kabels die goedkoper zijn dan de koperprijs zou ik laten liggen ;D
lol  ;D

daffy

#31
Hallo Stefan wat is er optegen om voor weinig geld een  kabel aan te raden die beter presteerd dan alle "standaard" electoboer, gamma, en andere (goedkope)merk instappers voor ongeveer hetzelfde bedrag of vaak minder.
Ik snap je aversie niet zo eigenlijk.

Canare is een grote industrieele kabelproducent net als b.v. belden of eupen  meer professioneel no nonsense en degelijk ga je het niet krijgen en al helemaal niet met een "standaard" fig.8 opbouw met vaak dubieuze inhoud en pvc mantel voor ongeveer dezelfde prijs.

Daffy ;)

http://www.canare.com/index.cfm?objectid=ED7479EC-3048-7098-AF06286428706042
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

Jim_S

Ik heb in ieder geval voldoende informatie. Vriendelijk bedankt!   :)
Wat ik me verder afvroeg, aansluitend aan dit verhaal, of het verstandig is om stekkers aan de LS kabel te monteren.
Voor zover ik weet lijkt het me niet nodig aangezien ik niet van speaker/versterker zal wisselen. Daarbij krijg je in feite een extra "onderbreking" in de signaaloverdacht kabel-stekker-aansluiting i.p.v. kabel-aansluiting.
Nadeel is misschien de oxidatie op de lange termijn.
Zie ik dat goed?  ::)

Jim.

-madison-

Als het niet nodig is het ook niet "verstandig".
Bij oxidatie kun je het geoxideerde er gewoon afknippen.

Je ziet het dus inderdaad goed! ;)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

garmtz

Hier ook een advies voor de 4S11 te gaan. Of de vergelijkbare variant van MOGAMI of BELDEN.

Kies een kabel van tenminste 2,5 m2.

solitaire

#35
Quote from: garmtz on August  2, 2008, 18:52:47
Hier ook een advies voor de 4S11 te gaan. Of de vergelijkbare variant van MOGAMI of BELDEN.

Kies een kabel van tenminste 2,5 m2.

en ach, laat ik me er ook eens tegenaan bemoeien  ::)

'k heb erg goede ervaring met Mogami kabels (vnl. W2806 / W3103), in gebruik in m'n 'video'-set op aanraden van Isenberg Audio (vertegenwoordiger van Lavardin in Duitsland)



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

garmtz

Mogami klinkt ontspannen en tonaal rijk. Ook een groot, hoewel iets onduidelijk ruimtelijk beeld.

Overall natuurlijk en prettig.