koppelen of ontkoppelen

Started by THX-UltraII, July 30, 2008, 14:45:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Snowmaster

Solitaire, ik snap de logica van je verhaal en ga daar rekening mee houden. De plank ligt b.v. los op regels en dat is ook niet erg sterk. Misschien doen vier schroefjes al wonderen zodat de energie beter weg kan in de rest van de kast.
Ben alleen wel bang dat het vinden of bewerken van rekenmodelen niet direct mijn ding is, maar ik google toch effe  :).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

@THX-ultraII  :  kerel je bent top dat je deze topic hebt geopend ! Ik was er precies aan toe  :D.

Daarnaast ook alvast dank voor alle andere suggesties, want ik leer hier in hoog tempo  :D.

Situatiebeschrijving :  Receiver en DVD staat in een massieve oude eiken kast, elke component op een eigen plank. Onder de kast is ca. 15 cm ruimte, daar lopen alle kabels waarbij geprobeerd is om zoveel mogelijk stroom en signaal is te scheiden. De decoder staat ook onder de kast, schuin onder de DVD speler.

Nadat ik gisteren de ingeving kreeg om de plank onder de DVD speler te stabiliseren, ben ik vanavond aan het plakken geslagen met bitumen voorzien van een aluminiumlaag.
Rekeninghoudend met de suggesties van solitaire over massa en afvoer voor de trillingsenergie, heb ik de laag met twee tussenvoegen aangebracht en de randen van de plank vrijgelaten zodat er goed contactoppervlak met de rest van de kast was.
Vervolgens mijn meest kritische "testCD" erin.......het resultaat overtrof mijn stoutste verwachtingen  8).
Er was meer controle gekomen, meer punch/attack, transparantie en het hele geluidsspectrum was nadukkelijker aanwezig : hoog, mid en bas. De bas was gecontroleerder en ronder, in het hoog was meer detail, het midden verstaanbaarder en nadrukkelijker. De instrumenten staan nu meer los van elkaar en zijn makkelijker te tellen en te volgen.
Ondertussen zit ik al een tijdje naar mijn Pioneer te kijken en beeld mij in dat er meer rust in beeld is, het oogt iets verzadigder. Ik begin te zappen en alle zenders lijken een tikje ietsjepietsje
beter......verbeelding?....Ik zap er nog maar eens langs, maar ik verbeeld het mij niet.
Nadenkend over wat dit met de anti-dreunplaten te maken kan hebben, moet ik ineens aan de aluminiumlaag denken........deze scheidt mijn installatie nu ineens van de eronderstaande decoder.
Twee vliegen in 1 klap.....het lijkt erop  :D
Omdat ik duidelijkheid wil, zal ik straks de bodemplaat eens weghalen. Maar nu gaat eerst nog ter controle een DVDtje erin.






Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Ghosty J

Quote from: Snowmaster on September 23, 2008, 23:33:10
@THX-ultraII  :  kerel je bent top dat je deze topic hebt geopend ! Ik was er precies aan toe  :D.

Daarnaast ook alvast dank voor alle andere suggesties, want ik leer hier in hoog tempo  :D.

Situatiebeschrijving :  Receiver en DVD staat in een massieve oude eiken kast, elke component op een eigen plank. Onder de kast is ca. 15 cm ruimte, daar lopen alle kabels waarbij geprobeerd is om zoveel mogelijk stroom en signaal is te scheiden. De decoder staat ook onder de kast, schuin onder de DVD speler.

Nadat ik gisteren de ingeving kreeg om de plank onder de DVD speler te stabiliseren, ben ik vanavond aan het plakken geslagen met bitumen voorzien van een aluminiumlaag.
Rekeninghoudend met de suggesties van solitaire over massa en afvoer voor de trillingsenergie, heb ik de laag met twee tussenvoegen aangebracht en de randen van de plank vrijgelaten zodat er goed contactoppervlak met de rest van de kast was.
Vervolgens mijn meest kritische "testCD" erin.......het resultaat overtrof mijn stoutste verwachtingen  8).
Er was meer controle gekomen, meer punch/attack, transparantie en het hele geluidsspectrum was nadukkelijker aanwezig : hoog, mid en bas. De bas was gecontroleerder en ronder, in het hoog was meer detail, het midden verstaanbaarder en nadrukkelijker. De instrumenten staan nu meer los van elkaar en zijn makkelijker te tellen en te volgen.
Ondertussen zit ik al een tijdje naar mijn Pioneer te kijken en beeld mij in dat er meer rust in beeld is, het oogt iets verzadigder. Ik begin te zappen en alle zenders lijken een tikje ietsjepietsje
beter......verbeelding?....Ik zap er nog maar eens langs, maar ik verbeeld het mij niet.
Nadenkend over wat dit met de anti-dreunplaten te maken kan hebben, moet ik ineens aan de aluminiumlaag denken........deze scheidt mijn installatie nu ineens van de eronderstaande decoder.
Twee vliegen in 1 klap.....het lijkt erop  :D
Omdat ik duidelijkheid wil, zal ik straks de bodemplaat eens weghalen. Maar nu gaat eerst nog ter controle een DVDtje erin.








heb je er misschien ook foto's van ?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

solitaire

#53
Bij Ghosty J's vraag naar een foto van de setup sluit ik me graag aan.

Om bij kabels de stroom- en signaal- voerende te scheiden is perfect. Ook een goede voorzorgsmaatregel is om alle kabels willekeurig neer te leggen. Meerdere kabel netjes van A naar B neergelegd liggen al snel parallel aan elkaar ...

Als je het hebt over afscherming, dan kan je natuurlijk de test die je nu ingegaan bent uitbreiden door bv. op meer plaatsen aluminium folie te gebruiken. In het verlden heb ik ook geexperimenteerd (bv. hier) met andere middellen, zoals TDK absorbers, Stillpoints' ERS cloth shielding, Texas Instruments TI-Shield™, en MU metaal (ieder middel heeft een ander werkingsgebied). Zeker aan te raden !


W.

Hinterm Horizont geht's weiter.

Snowmaster

Quote from: solitaire on September 24, 2008, 10:10:58
Bij Ghosty J's vraag naar een foto van de setup sluit ik me graag aan.

Om bij kabels de stroom- en signaal- voerende te scheiden is perfect. Ook een goede voorzorgsmaatregel is om alle kabels willekeurig neer te leggen. Meerdere kabel netjes van A naar B neergelegd liggen al snel parallel aan elkaar ...

Als je het hebt over afscherming, dan kan je natuurlijk de test die je nu ingegaan bent uitbreiden door bv. op meer plaatsen aluminium folie te gebruiken. In het verlden heb ik ook geexperimenteerd (bv. hier) met andere middellen, zoals TDK absorbers, Stillpoints' ERS cloth shielding, Texas Instruments TI-Shield™, en MU metaal (ieder middel heeft een ander werkingsgebied). Zeker aan te raden !

Heren, het is niet lullig bedoeld maar de bodem zit mooi in de kast en er valt niet veel aan te zien.
Het is een bodemplank van ca. 70 x 50 beplakt met aluminium beklede bitumen. Het staat wel stoer  ;), maar een fotootje voegt niet veel toe hoor.

De TV decoder blijkt ineens veel beter te werken zowel in beeld als geluid. Waarom zou een DVD speler en een decoder elkaar zo bijten?
Met zilverpapier zal ik eens verder experimenteren bij decoder en netsnoer decoder.
Kabels liggen alleen in 2 meter kabelgoot strak parallel  :-\. Maar goed, dat is een bewuste keuze.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

#55
Ondertussen heb ik ook de plank waar de receiver op staat met bitumen bekleed.
Stilletjes hoopte ik daar ook op een groot succes, dit pakte echter anders uit.... :-\.
De trilling was inderdaad verdwenen en er was veel rust, maar weg was mijn ruimtelijkheid.....het geheel klonk verstopt.....het geluidsbeeld klopte niet meer.
Daarnaast heb ik een beginnersfout gemaakt door nog een aanpassing te doen en nu wist ik niet welke aanpassing verkeerd uitpakte.
Regel 1 : pas slechts 1 ding tegelijk aan  ;D !  Ach ja......ik was een beetje te enthousiast.
Vervolgens heb ik alle aanpassingen ongedaan gemaakt, maar mijn luchtigheid bleef weg.... ???
Wat bleek :  door al het geschuif, zaten de planken tegen de achterwand van de kast en ook DVD en receiver drukten daar tegen aan. De hele handel zat dus "gekoppeld" aan de achterwand van de kast.
Toen ik alles naar voren haalde was er ineens weer lucht  :D.
Vanavond begin ik weer met de bitumen, maar nu stapje voor stapje.... :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

solitaire

je bent lekker bezig !!

ben benieuwd als altijd :P




W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Snowmaster


Koppelen of ontkoppelen ? 

Zo langzamerhand snap ik de gevolgen voor de klank met koppelen of ontkoppelen.
Sterker nog, ik herken het nu al bij vreemde sets  :).
Vanavond heb ik mijn fouten hersteld en mijn set is langzamerhand zo gevoelig (transparant) geworden
dat als ik met de luidsprekerkabels schudt of de receiver 40 cm heen en weer verplaats, mijn geluid ruim 2 uur lang van slag is. Het eerste half uur is het dan zelfs "dramatisch" en kijk ik verdwaasd rond waar mijn geluid is gebleven.  Een paar jaar geleden had ik om dit soort verschijnselen gelachen.
Wat mij wel verbaasd, is hoeveel je uit een relatief "simpel setje" als idat van mij geperst kan worden.
Veel high-enders die minder experimenteel zijn,  weten waarschijnlijk niet eens waartoe hun set in staat is.

Opnieuw heb ik de plank onder de receiver met bitumen (voorzien van aluminium coating) bekleed.
Nu is het wel een schot in de roos !   (een fotootje heb ik dit keer wel gemaakt  ;).) 
Het geluid is na 2 uur inspelen strakker, gedefinieerder, meer details, rustiger, (luider?) en er is meer dynamiek. 
Daarnaast is ook het Pioneerbeeld hierdoor weer verbeterd en het TV beeld kan ik nu kwalificeren als "bijna bereikte perfectie".  De aluminiumcoating op de bitumen scheidt de componenten van elkaar zodat er geen stralingsconflicten zijn.  Een TV beeld van 576p mag je niet vergelijken met Blu Ray, maar ik kan geen ander vergelijk bedenken......op de resolutiebeperking na  :D.

Omdat ik met aluminiumfolie de decoder nog extra geisoleerd heb , moeten daar nog goede definitieve oplossingen voor komen, want het blijkt allemaal te werken....en hoe...8).
Het verschil tussen koppelen of ontkoppelen is groot mits je set dit kan weergeven. Het verschil tussen de materialen om te koppelen/ontkoppelen is ook groot.  Hout, kunststof, rubber, ijzer, aluminium etc.
heeft allemaal een eigen klank.

Komende dagen ga ik verder met fijntunen.....leuk..leuk..leuk  ;D.


Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Vin_cent

#58
Omdat mijn vraag grote raaklijnen met dit topic heeft zet ik het hier in.

Ik ben van plan mijn versterker op de vloer te zetten. Al dan niet met spikes / dempers en een dikke glasplaat. De vloer betreft een prefab betonvloer met daarop een cementdek vloer. Hier ligt dan weer een houten vloer op.

Hoe kan ik mijn versterker (SR9600 a 35 kg) het beste plaatsen? Hierbij een glasplaat gebruiken heeft mijn voorkeur.

1. Op demers
2. Op spikes
3. Op een glasplaat (8/10 mm) met daar onder spikes of dempers
4. Op dempers of spikes op een glasplaat met daar onder spikes of dempers
5. Op dempers of spikes op een glasplaat met daar onder geen spikes of dempers

Vincent
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

solitaire

#59
=> wellicht is het plaatsen van een vraag in iemands bestaande topic wat verwarrend, en is het overzichtelijker je vraag in een apart topic te (laten) plaatsen ...
_________

Wat wil je bereiken met het koppelen of dempen van je SR9600 ?

In het algemeen kan je stellen dat in geval van 'koppelen' het gebruik van zo min mogelijk 'lagen' een bonus is. Dus niet apparaat-spikes-plaat-spikes-vloer, maar apparaat-spikes-vloer. Mijn ervaring is dat in een 'koppelende opstelling' het gebruik van glas absoluut moet worden voorkomen.

Bij een 'dempende opstelling' is het gebruik van meerdere lagen geen probleem (vaak zelfs een bonus), en een tussenlaag van glas is mogelijk, maar hier is het een voordeel een glasplaat van een zo hoog mogelijke massa (dikte) te gebruiken.

Alles overziende raadt ik het gebruik van glas af, en zou ik een dempende en een koppelende opstelling gewoon eens met elkaar vergelijken om tot een keuze te komen.

Succes.



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Vin_cent

Mijn kennis wat betreft koppelen en dempen is niet op het niveau van de meesten hier :-X.

Omdat je me vraagt wat ik er mee wil bereiken, kan ik dat lezen als het is misschien niet nodig?

Ik zou de versterker op een glasplaat met spikes /dempers willen zetten om de versterler iets hoger te kunnen plaatsen.

Vincent
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

solitaire

Quote from: Vin_cent on November  6, 2008, 17:18:30

Omdat je me vraagt wat ik er mee wil bereiken, kan ik dat lezen als het is misschien niet nodig?


Met het type opstelling kan je het bestaande klankkarakter van de SR9600 versterken, maar je kan op het klankkarakter ook aanpassingen verrichten en/of (negatieve) uitwerkingen van bv. de ondergrond aanpakken.

Quote from: Vin_cent on November  6, 2008, 17:18:30

Ik zou de versterker op een glasplaat met spikes /dempers willen zetten om de versterler iets hoger te kunnen plaatsen.


Hieruit proef ik niet dat je aan het klankkarakter iets wilt doen. Als je nog geen ervaring hebt met apparaat voetjes en alleen de sta hoogte wilt aanpassen, zou ik zelf een paar DHZ maatregelen treffen zodat je kan horen wat er gebeurd als je gaat koppelen / dempen. 

Probeer eens een kogellager of liggende ronde-kop schroef onder je apparatuur te leggen. En een halve tennisbal of gummetjes. (een aantal tweaks staan ook hier, maar deze site is sterk vervuild met allerhande commerciele posts :()

Als je een hifi-dealer hebt waar je een goede relatie mee hebt, kan deze ook eea. ter beoordeling aan je meegeven. Zeer de moeite waard: het aanbod is groot, en de dealer kent je, en kan voorselecteren, bv. op budget / apparatuur / opstelling.



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Snowmaster

#62
Quote from: Vin_cent on November  6, 2008, 17:18:30
Mijn kennis wat betreft koppelen en dempen is niet op het niveau van de meesten hier :-X.

Vincent

Ook ik ben in deze topic begonnen als newbie  ;D.

Solitaire geeft hierboven al een paar tips.
Ik sluit mij daarbij helemaal aan : je moet zelf gaan proberen met verschillend materiaal. Alleen dan hoor je wat er gebeurd.  Zelf heb ik gebruik gemaakt van de dealer, de importeur, de bouwmarkt, zelfmade materiaal en goed geluisterd naar solitaire  :D en veel uren geïnvesteerd in testen.  Nu heb ik tijdelijk een teststop en geniet van mijn verbeteringen. Binnenkort leen ik hopelijk de ultieme oplossing (voor mij) in de vorm van de Ceraball Universal.  Als die echt goed is, ga ik over tot koop  € ?,- :o
Daarna kan ik dan eindelijk verder met het modificeren van mijn sub.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Niet actief

Quote from: Vin_cent on November  6, 2008, 17:18:30Mijn kennis wat betreft koppelen en dempen is niet op het niveau van de meesten hier :-X.
Ik zou de versterker op een glasplaat met spikes /dempers willen zetten om de versterler iets hoger te kunnen plaatsen.
Vincent
Apparatuur op een glasplaat zetten is een heel slecht idee.
Neem dan een sandwichconstructie, zoals hout/zand/hout o.i.d.

Snowmaster

#64
@Solitaire :  ik ben er bijna !

Ben nu heerlijk aan het stoeien met Ceraballs.  Geweldig stukje hightech.
Ze waren bedoeld voor onder mijn speakers, maar daar brachten ze niet hetgeen ik verwachte.
De Ceraball Universal zitten nu onder DVDspeler en receiver. Gewoon eronder gedumpt en een keertje omgedraaid. Als je ze draait verandert je geluidsbeeld van warmmidden met meer bas naar opener en analytisch, killer met veel luchtig hoog.   
Het worden blijvers, zelfs voor die prijs. 
Omdat ik masterbase over had, heb ik die eens onder de decoder en stekkerblok geplaatst..... :o.
Laatste restje ruis en onrust weg op de Pioneer !

@ Audioloog of Audiofiel : ik weet niet meer waar ik las dat één van jullie verschil hoorde tussen 10 en 20 eurocent onder zijn spikes. Helaas werd hij toen een beetje uitgelachen, maar ach, dat mag op dit forum  :D.  Alleen.....ik zal nooit meer daarom lachen.....ik weet nu hoe ze klinken  ;).

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

nielvm

Heb dit topic eens doorgelezen, maar begrijp het nog niet helemaal.


Nu zou ik willen weten wat alle onderdelen juist doen in volgende situatie:


Een speakerstand gevuld met een of ander dempend materiaal. Stand op spikes en speaker via
vibrapods of godweetwat op de stand.

Dacht dat ik deze combinatie eens ergens gezien had, ziet er gelikt uit, maar wat doet ieder onderdeel?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

HTip

De vibrapods onder je speaker ontkoppelen deze van de bovenplaat van de stand. De vulling van de stand levert extra demping op (ontkoppeling). De spikes onder de stand koppelen de stand met de vloer. Maar de energie die overblijft bij de spikes is door de hoeveelheid demping erg laag.

Heb je al eens geëxperimenteerd met andere combinaties? Hoe klinkt het nu?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

nielvm

Heb momenteel nog geen stands, ben aan het oriënteren voor stands of om ze zelf te maken. Vandaar de vraag...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Snowmaster

#68
Quote from: nielvm on November 27, 2008, 19:32:51
Heb dit topic eens doorgelezen, maar begrijp het nog niet helemaal.
Nu zou ik willen weten wat alle onderdelen juist doen in volgende situatie:
Een speakerstand gevuld met een of ander dempend materiaal. Stand op spikes en speaker via vibrapods of godweetwat op de stand.

Dacht dat ik deze combinatie eens ergens gezien had, ziet er gelikt uit, maar wat doet ieder onderdeel?

Sorry dat ik het zo tegen je zeg, maar een uitleg hiervan helpt je eigenlijk geen moer vooruit  :D.
Je moet dit in je eigen set up gewoon proberen, luisteren en dan ga je snappen wat er gebeurd.  Iemand met een set op een glazen rack en een houten vloer krijgt een totaal ander resultaat dan iemand met zijn set op een houten rack/kast en een betonnen vloer.  Ga gewoon maar's experimenteren en vertel wat er gebeurd dan kunnen ze je hier makkelijker vooruit helpen. Op deze manier heb ik ook fantastische vooruitgang geboekt.
Er zijn vast wel wat dealers in je buurt waar je iets kunt lenen. Ook zelf met wat bouwmarktmateriaal experimenteren helpt je verschillen ontdekken. Probeer maar 's.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

DJ-Foxx

#69
weet niet of het de juiste topic is maar zit ook met een probleempje,

namelijk dat mijn logitech Z-5500 subje beneden in de huiskamer nog 2 deuren verder bij de buren te voelen is :o
zelfs als bass op bijna minimaal staat :-\ ontkoppelen is dan volgens mij de juiste oplossing maar wat moet ik precies dan gebruiken ???

edit:
ze horen enkel bonkjes in de vloer, mijn verstandhouding met de buren IS nog zeer goed en wil ik graag zo houden ;D


HTip

Quote from: DJ-Foxx on November 29, 2008, 01:22:46
weet niet of het de juiste topic is maar zit ook met een probleempje,

namelijk dat mijn logitech Z-5500 subje beneden in de huiskamer nog 2 deuren verder bij de buren te voelen is :o
zelfs als bass op bijna minimaal staat :-\ ontkoppelen is dan volgens mij de juiste oplossing maar wat moet ik precies dan gebruiken ???

edit:
ze horen enkel bonkjes in de vloer, mijn verstandhouding met de buren IS nog zeer goed en wil ik graag zo houden ;D


Ontkoppelen is in jouw geval de beste oplossing. Een Auralex Gramma of Subdude zou het probleem volledig moeten kunnen oplossen. Zoek maar eens hier op het forum naar ervaringen en je zult zien dat bijna iedereen (inclusief ikzelf ;)) unaniem positief was :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

Quote from: DJ-Foxx on November 29, 2008, 01:22:46
weet niet of het de juiste topic is maar zit ook met een probleempje,


Natuurlijk zit je daarvoor goed.
HTip geeft al een goede suggestie.
Er zijn inderdaad genoeg goede mogelijkheden om te ontkoppelen.
Sommige kant en klare oplossingen zijn alleen vrij prijzig en dan moet je gaan experimenteren.
Je zult merken dat bij bepaalde oplossingen je buren blij worden, maar jij niet, omdat de bas ook in je huiskamer verdwijnt.  Zorg ook dat je bas op een goede plek staat en effectief is op je zitplaats.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

solitaire

Quote from: DJ-Foxx on November 29, 2008, 01:22:46
weet niet of het de juiste topic is maar zit ook met een probleempje,

namelijk dat mijn logitech Z-5500 subje beneden in de huiskamer nog 2 deuren verder bij de buren te voelen is :o
zelfs als bass op bijna minimaal staat :-\ ontkoppelen is dan volgens mij de juiste oplossing maar wat moet ik precies dan gebruiken ???

edit:
ze horen enkel bonkjes in de vloer, mijn verstandhouding met de buren IS nog zeer goed en wil ik graag zo houden ;D


Interficior over dit verschijnsel: Een grote woofer wil nog wel eens minder "bonken" dan een kleine woofer. Dit effect vertaalt zich naar de overlast naar je buren. Het is natuurlijk geen regel van Meden en Perzen maar ik denk dat buren in het algemeen minder last hebben van een DD-18 dan van een Logitech Z-5500.

En ook HTip wil ik graag bijvallen ('k ben lui vandaag: 'k citeer en leg me neer ;D): dit is de enige toepassing waarin Auralex Gramma iets positiefs inbrengt !

succes


Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

WrineX

ongeloofelijk, het is grappig om te zien dat niemand precies weet hoe het koppellen ontkoppellen exact werkt, behalve wat de verkoper en producent van het produkt verteld, zelfs in de profesionele wereld kan niemand een duidelijk antwoord geven.

de effecten van het geheel lijken me ook wat ver gezocht, horen en zien wat je wil zien en horen, het wordt beschreven alsof ze een geheel nieuwe set gekocht hebben die het 4 voudige is van wat hij nu is.  ruikt naar snake oil. ik wil een ieder deze testen wel eens blind zien doen AB.  meer zwart in je dvd vanwege ontkoppelling ? dat slaat alles. waarom zou het de kleur zwart beinvloeden?.. 

THX-UltraII

Quote from: WrineX on March  3, 2009, 14:50:06
ongeloofelijk, het is grappig om te zien dat niemand precies weet hoe het koppellen ontkoppellen exact werkt, behalve wat de verkoper en producent van het produkt verteld, zelfs in de profesionele wereld kan niemand een duidelijk antwoord geven.

de effecten van het geheel lijken me ook wat ver gezocht, horen en zien wat je wil zien en horen, het wordt beschreven alsof ze een geheel nieuwe set gekocht hebben die het 4 voudige is van wat hij nu is.  ruikt naar snake oil. ik wil een ieder deze testen wel eens blind zien doen AB.  meer zwart in je dvd vanwege ontkoppelling ? dat slaat alles. waarom zou het de kleur zwart beinvloeden?.. 

??? Heb jij dit topic wel goed gelezen? Hier wordt EXACT duidelijk hoe het werkt