Luidspeakers of Receiver

Started by Abel_Dekkers, May 20, 2003, 00:20:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Abel_Dekkers

hey mensen

Een vraag die vast wel keer eerder is gesteld, maar waar geef je nou het meeste geld aan uit. Ik zal mijn situatie eens beschrijven. Ik ben een student van 18 en ik ben bezig met het bouwen van een thuisbioscoop in mijn kamer. Op beeldgebied het ik alles voor elkaar......crt,kabels,thommy scherm, dus dat is goed. Nu ben ik bezig weer met het samenstellen van een mooie audioset.

Vanavond zat ik rustig beetje te kijken voor nieuwe receivers. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de Denon 3802, maar ben ook wel benieuwd naar Harman Kardon eigenlijk. In eerste instantie naar de 5500, maar net las ik ook wel goede recencies over de 3550. De 3550 is dus een stuk goedkoper dan de 5500 en de 3802.

mijn vraag is dus eigenlijk. Heb het echt nut om een topmodel receiver te kopen als je toch niet de ruimte hebt (mijn kamer is 5 meter lang en 3 meter breed) en geen superboxen?

en wat je beter kunt doen......je geld meer stoppen in een betere receiver of juist net dat ietsie meer besteden aan je speakers of betere bekabeling?

Mvg,

Abel Dekkers
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

J.A.F._Doorhof

Ik zou investeren in speakers.
Dat zijn ten eerste de units die de grootste impact op het geluid hebben en ten tweede zul je de speakers het minst snel vervangen.

De ontwikkeling binnen de receivers gaat in sneltrein vaart.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Johan Van Gompel

Quote from: Abel_Dekkers on May 20, 2003, 00:20:11
hey mensen

Een vraag die vast wel keer eerder is gesteld, maar waar geef je nou het meeste geld aan uit. Ik zal mijn situatie eens beschrijven. Ik ben een student van 18 en ik ben bezig met het bouwen van een thuisbioscoop in mijn kamer. Op beeldgebied het ik alles voor elkaar......crt,kabels,thommy scherm, dus dat is goed. Nu ben ik bezig weer met het samenstellen van een mooie audioset.

Vanavond zat ik rustig beetje te kijken voor nieuwe receivers. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de Denon 3802, maar ben ook wel benieuwd naar Harman Kardon eigenlijk. In eerste instantie naar de 5500, maar net las ik ook wel goede recencies over de 3550. De 3550 is dus een stuk goedkoper dan de 5500 en de 3802.

mijn vraag is dus eigenlijk. Heb het echt nut om een topmodel receiver te kopen als je toch niet de ruimte hebt (mijn kamer is 5 meter lang en 3 meter breed) en geen superboxen?

en wat je beter kunt doen......je geld meer stoppen in een betere receiver of juist net dat ietsie meer besteden aan je speakers of betere bekabeling?

Hi,

Bij mij zag het kostenplaatje er destijds zo uit:

50 m Monitor Atmos Air 309 speaker kabel: 150 EUR (huidige prijs: 150 EUR)
Onkyo TX-SR600E receiver: 629 EUR (huidige prijs: 499 EUR)
Canton LE 109 frontspeakers, LE 102 surrounds en LE 105 CM center: 843 EUR (huidige prijs: 843 EUR)

Mijn LE 102 en LE 105 CM zijn nog steeds niet aangekomen (zal daar binnenkort in "Horror" een thread over aanmaken) maar van de Onkyo/Canton LE 109 combo ben ik persoonlijk heel erg tevreden. Mijn kamer is nog kleiner dan die van jou (3 m x 4 m) en de LE 109's werden afgeraden in zo'n kleine ruimte maar al bij al vind ik het uitstekend klinken.

Anyway, ik wou destijds ook meteen een Denon 3802 kopen en de HK 35xx passeerde ook de revue maar toen besloot ik toch de volgende wijze raad in acht te nemen: beter klein beginnen en indien nodig geleidelijk upgraden dan het meteen groot zien en hopen geld uitgeven aan een set waarvan je misschien ook niet helemaal tevreden zult zijn (kwam van Frank dacht ik). Ik zou in elk geval zeker ook eens gaan luisteren naar Onkyo en Marantz in combinatie met de Canton LE speakers (in het land van oorsprong - Duitsland - zijn deze zeer goedkoop verkrijgbaar; in Amerika betaal je bv. 3 keer zoveel voor bovenvermelde set).
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Pb

He Johan,

Heb jij in die kleine ruimte ook een sub staan?? Zo welke?
Ik heb namenlijk ook een kleine kamer en ik weet niet of het veel toe voegt.

Pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

Abel_Dekkers

Ik heb nu een paar BNS zuilen staan als fronts, de Souncolumn 1. Deze speakers ben ik tevreden over. Maar wat voor soort surround/center combinatie past erbij, beter gevraagd, welke merken passen het beste bij BNS en misschien wat voor receiver? Ik ga alles grotendeels gebruiken voor films en niet voor concert dvds.

Had ik nog een vraagie: waar dienen eigenlijk die kokers (kleine en een grote) voor die bij de bass speaker zit?

Mvg,

Abel Dekkers
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380