Luidspeakers of Receiver

Started by Abel_Dekkers, May 20, 2003, 00:20:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Abel_Dekkers

hey mensen

Een vraag die vast wel keer eerder is gesteld, maar waar geef je nou het meeste geld aan uit. Ik zal mijn situatie eens beschrijven. Ik ben een student van 18 en ik ben bezig met het bouwen van een thuisbioscoop in mijn kamer. Op beeldgebied het ik alles voor elkaar......crt,kabels,thommy scherm, dus dat is goed. Nu ben ik bezig weer met het samenstellen van een mooie audioset.

Vanavond zat ik rustig beetje te kijken voor nieuwe receivers. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de Denon 3802, maar ben ook wel benieuwd naar Harman Kardon eigenlijk. In eerste instantie naar de 5500, maar net las ik ook wel goede recencies over de 3550. De 3550 is dus een stuk goedkoper dan de 5500 en de 3802.

mijn vraag is dus eigenlijk. Heb het echt nut om een topmodel receiver te kopen als je toch niet de ruimte hebt (mijn kamer is 5 meter lang en 3 meter breed) en geen superboxen?

en wat je beter kunt doen......je geld meer stoppen in een betere receiver of juist net dat ietsie meer besteden aan je speakers of betere bekabeling?

Mvg,

Abel Dekkers
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

J.A.F._Doorhof

Ik zou investeren in speakers.
Dat zijn ten eerste de units die de grootste impact op het geluid hebben en ten tweede zul je de speakers het minst snel vervangen.

De ontwikkeling binnen de receivers gaat in sneltrein vaart.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Johan Van Gompel

Quote from: Abel_Dekkers on May 20, 2003, 00:20:11
hey mensen