Meet & Greet, VAD show 2008: 18 & 19 oktober

Started by Harry HT, July 28, 2008, 17:34:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kom je ook naar de meet & greet?

Leuk, ik kom zaterdag
Leuk, ik kom zondag
Leuk, welke dag weet ik nog niet
Helaas geen tijd
Pfff... moet dat?
Nee

Linked Events

WimB

Probeer zaterdag maar eens af te zakken richting Veldhoven.
Tijdje laten schieten, maar heb nu wel weer eens zin om wat nieuwe dingen te bekijken en te beluisteren.

jasjenl

En ik heb inmiddels met Madhouse afgesproken dat ik zondag met hem mee zal gaan  :)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Harry HT

#128
Hi,
Quote from: Joris1971 on October 17, 2008, 19:44:30
Waarom staat BB&G niet op de deelnemerslijst?
Ze staan op de stand van Wilson Benesch dacht ik.

@WimB + Tiptop: ik heb jullie op de lijst gezet, indien het anders is dan hoor ik het wel.

Veel plezier iedereen ! Ben benieuwd naar jullie foto's en jullie meningen  8)

Gegroet,

Harry

p.s. probeer op tijd te komen voor de m&g  !
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

riwi


jasjenl

Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

tiptop

Quote from: Harry HT on October 18, 2008, 00:16:51
Hi,Ze staan op de stand van Wilson Benesch dacht ik.

@WimB + Tiptop: ik heb jullie op de lijst gezet, indien het anders is dan hoor ik het wel.

Veel plezier iedereen ! Ben benieuwd naar jullie foto's en jullie meningen  8)

Gegroet,

Harry

p.s. probeer op tijd te komen voor de m&g  !
Hoi Harry,
Ik vind het niet erg om op de lijst te staan hoor, maarre,

Ik ben met wat andere mensen nog, dus ik denk niet dat ik aan de officiele m&g meedoe.
Misschien kom ik wel even gedag zeggen als jullie bijelkaar komen. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

advr



was te laat :o

show gezellig, weinig hoogtepunten ???

de Sitech nieuwe proto's gehoord aangekondigd door het echtpaar van der Kley 8)

staat er ook de clearaudio platenspeler van 120.000 euro en dan draaien ze lp's die niet om aan te horen zijn, zoveel vuil, tikken en krassen. Waardeloos!!
Jammer dat de Siltech's werden aangestuurd door Bryston, combi klonk te hard. :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Harry HT

Goedemorgen,

Nou, mooi is dat ... In een ander topic is te lezen dat niet veel soeps is op de VAD...  :( Al jaren zegt men dat ... En al jaren blijft men gewoon komen ...  :)

Tot zo  O0

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Quote from: Harry HT on October 19, 2008, 07:51:45
Goedemorgen,

Nou, mooi is dat ... In een ander topic is te lezen dat niet veel soeps is op de VAD...  :( Al jaren zegt men dat ... En al jaren blijft men gewoon komen ...  :)

Tot zo  O0

Gegroet,

Harry


En al jaren ben ik om die reden niet geweest, maar vandaag toch maar eens zelf gaan beoordelen  ;D

wil

Quote from: Harry HT on October 19, 2008, 07:51:45
Goedemorgen,

Nou, mooi is dat ... In een ander topic is te lezen dat niet veel soeps is op de VAD...  :( Al jaren zegt men dat ... En al jaren blijft men gewoon komen ...  :)

Tot zo  O0

Gegroet,

Harry


Tot zo!

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

advr

Quote from: Harry HT on October 19, 2008, 07:51:45
Goedemorgen,

Nou, mooi is dat ... In een ander topic is te lezen dat niet veel soeps is op de VAD...  :( Al jaren zegt men dat ... En al jaren blijft men gewoon komen ...  :)
Tot zo  O0
Gegroet,
Harry

Je moet het zien als een uitje om wat te zien en te horen zonder hoge eisen te stellen.
Het kan zo maar zijn dat je ineens iets erg leuks tegenkomt. Of gewoon met een vriend erover heen lopen die al 10 jaar niet meer geweest is.
Ik vond de demo's van B&W dit jaar dus wel erg goed!

Ook de KR audio's heb ik voor het eerst echt goed gehoord!
ook de Magico V4 waren super ondanks de slechte ruimte. :o

dus toch leuk. ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

blue-eyes

Quote from: Blue-Eyes on October 15, 2008, 15:13:14
Ik probeer zondag te komen, maar de kans is niet erg groot.

Gaat dus niet lukken, de anderen veel plezier gewenst!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

maxtrash

#138
Zaterdag heb ik een prettig gesprek gehad met Jean Sibelius, een sympathieke kerel die wat verder is in zijn hobby dan ik. Verder heb ik geen mensen gezien op de meet&greet. Het was mijn eerste VAD en ik vond het leuk (alhoewel ik niet verwacht ieder jaar te gaan). Op zich veel speakers die gedemonstreerd werden, iets waar ik niet echt naar op zoek was. Maar ook een tweetal drietal beamers gezien: de nieuwe Epson natuurlijk (en lekkere champagne) + een Mitsubischi + pana. De logitech Duet is ook een erg leuk apparaatje heb ik kunnen merken, die zal hier nog wel eens komen.
Verder heb ik al een eeuwigheid (8 jaar of zo) een relatief eenvoudige Marantz receiver (5*85W). Het viel me wel op dat de nieuwe Marantz receivers inmiddels toch een wat goedkopere indruk wekken: grijs plastic ipv volledig metaal, kilootje lichter. Wat dat betreft een product van deze tijd, je krijgt een hoop electronica voor je geld dat wel.

tiptop

Ben net thuis. :P

Vanmorgen om 9 uur vertrokken. 200 km rijden.

Om 1400 ur bij de m&g plek geweest, maar niet iedereen gedag gezegd. Reden was dat ik met een vriend van me was die ik vanaf moment van aankomst bijna niet gesproken had, omdat ik alleen maar bekenden tegen kwam :-[

Maar toch even Audioloog (en Phanny), Thxultra, Kippekop en Wil gezien. :)

Mijn indruk was dat het wat onrustiger was in de luisterruimtes. (veel geroesemoes) Daardoor niet echt aan luisteren toegekomen.

Behalve bij Hansted Audio Met Jadis en Martin Logan. Waar ik Kippekop en Wil tegenkwam met een mooie franse CD.  :)

En ook de kamer van Siltech en CrystalCable beloofde veel, maar kwam niet echt uit de verf op dat moment. (Te druk)

Hopelijk morgen meer tijd om te luisteren.

@THXultra.
Was het de Panasonic AE3000 die ze gebruikten bij Dimex?

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Sonic Circle

Die kan ik ook voor je beantwoorden, dat klopt.

Mooie projector. De motionflow (of frame interpolation, of hoe hij ook heet bij die projector) deed me iets te duidelijk zijn werk en sommige kleuren vond ik wat oververzadigd, maar vond het zeker een projector met potentie.

Ook de Mits HC7000 viel niet tegen, wat geeft die projector een haarscherp beeld (maar miste wat dynamiek). De TW-5000 was uiteindelijk degene die me het meest wist te overtuigen, ondanks dat dit volgens mij het minst 'uitontwikkelde' pre-productie model van de 3 was.

kippekop

Quote from: Sonic Circle on October 19, 2008, 23:35:47
Die kan ik ook voor je beantwoorden, dat klopt.

Mooie projector. De motionflow (of frame interpolation, of hoe hij ook heet bij die projector) deed me iets te duidelijk zijn werk en sommige kleuren vond ik wat oververzadigd, maar vond het zeker een projector met potentie.

Ook de Mits HC7000 viel niet tegen, wat geeft die projector een haarscherp beeld (maar miste wat dynamiek). De TW-5000 was uiteindelijk degene die me het meest wist te overtuigen, ondanks dat dit volgens mij het minst 'uitontwikkelde' pre-productie model van de 3 was.

Vond de motionflow ook teveel, wel mooi plaatje trouwens. Lastige keuze tussen deze drie projectoren lijkt mij, alhoewel de champagne mijn voorkeur "ineens" richting de Epson deed drijven ;)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Madhouse

Quote from: kippekop on October 20, 2008, 09:41:00
Vond de motionflow ook teveel, wel mooi plaatje trouwens. Lastige keuze tussen deze drie projectoren lijkt mij, alhoewel de champagne mijn voorkeur "ineens" richting de Epson deed drijven ;)

En dan heb je waarschijnlijk niet eens van de bittergarnituur genoten? Die was heerlijk  :P
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sonic Circle


THX-UltraII

Ik heb mijn keuze kunnen maken, het wordt de TW5000, de Mit. en Pan. concurrentie was zeker niet slecht en het scheelt tegenwoordig allemaal niet meer zoveel maar de TW5000 vond ik op de meeste vlakken net iets beter ogen. De auto iris functie is bij de TW5000, in tegenstelling tot de TW2000, nu (bijna) helemaal stil!

Magura

Ik was er zaterdag. Het was me niet tegengevallen.
Vooral de chord/tannoy, naim,jadis set klonk erg lekker.

Helaas moest ik voor de meet&greet weer naar huis ivm prive omstandigheden.  :(
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

tiptop

Vandaag weer even geweest. :)

Wat een verschil zeg :o

Lekker rustig en het klonk allemaal veeeel beter.

Siltech was heel erg goed (aardige man, meneer Van de Kley!).

Maar ook McIntosh en Naim/Neat was mooi.

De versterker die ik bestelt heb ook even beluisterd, maar de opstelling was niet echt ideaal. (Cambridge Audio 840W).
Gelukkig weet ik hoe die kan klinken. :)
(Bij Dimex ook heel aardige mensen ;) )
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

jasjenl

Quote from: THX-ultraII on October 20, 2008, 12:23:40
Ik heb mijn keuze kunnen maken, het wordt de TW5000, de Mit. en Pan. concurrentie was zeker niet slecht en het scheelt tegenwoordig allemaal niet meer zoveel maar de TW5000 vond ik op de meeste vlakken net iets beter ogen. De auto iris functie is bij de TW5000, in tegenstelling tot de TW2000, nu (bijna) helemaal stil!
Wat ik begreep uit  een gesprek met Bjorn stonden heel veel functies bij de TW5000 op de VAD uit, omdat die nog niet goed werkten in dit pre-productie model. Volgens mij was de auto iris er daar eentje van, maar ik kan het mis hebben...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

neverywhere

Quote from: tiptop on October 20, 2008, 19:12:29
Vandaag weer even geweest. :)

Wat een verschil zeg :o

Lekker rustig en het klonk allemaal veeeel beter.



Handelaren/pers dag?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.