UP

Started by rijstfj, July 27, 2008, 20:10:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rijstfj



ksi

Vanavond dan eindelijk ook in de NL theaters, denk meteen maar eens checken. Voor het eerst ook naar een 3d film, wooeeei.

Valkyrie

Op basis van de voorstukjes lijkt me dit een leuke film. :P
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

ksi

Kom eigenlijk net uit de bios en vond hem mwoh. Het verhaal is super. Een vent die gaat met z'n huis de lucht in en beleeft allerlei avonturen met een scoutjongen. De humor is hier en daar een tikkie slapstick en ook vond ik sommige andere humor niet helemaal mijn ding. Maar zeker wel vermaakt.

Die 3d experience vind ik trouwens best wel bagger. Er zitten maar een paar echte stukjes in, maar het beeld is echt dramatisch qua kleur en contrast. Bovendien vond ik het met lenzen aan lastig ook om soms scherp te stellen en zag ik de diepte ook niet altijd. Als je het dan zag dan had het ook meer weg van een blurr show, dan van high resolution eye-candy wat je wel gewend bent van pixar.

celerontje

Voor degenen met een regiovrije speler:
Volgende maand in de USA op DVD en BD. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Kwabbernoot

Quote from: ksi on October  7, 2009, 23:23:44
Kom eigenlijk net uit de bios en vond hem mwoh. Het verhaal is super. Een vent die gaat met z'n huis de lucht in en beleeft allerlei avonturen met een scoutjongen. De humor is hier en daar een tikkie slapstick en ook vond ik sommige andere humor niet helemaal mijn ding. Maar zeker wel vermaakt.

Die 3d experience vind ik trouwens best wel bagger. Er zitten maar een paar echte stukjes in, maar het beeld is echt dramatisch qua kleur en contrast. Bovendien vond ik het met lenzen aan lastig ook om soms scherp te stellen en zag ik de diepte ook niet altijd. Als je het dan zag dan had het ook meer weg van een blurr show, dan van high resolution eye-candy wat je wel gewend bent van pixar.
Gisteren gezien in 3D en ik moet zeggen dat ik het totaal oneens ben met je. De 3D is juist perfect toegepast. Ik moet er niet aan denken dat men het 3D continue als effect gaat inzetten in plaats van als sfeer-verhogend. Daarnaast vond ik het wel scherp en kleurrijk. Het contrast had inderdaad wel iets beter gekund. Maar toch zeker beter dan bij Ice Age 3.
Bij de voorfilmpjes zat ook een 3D stukje uit Avatar. Zoals het daar toegepast werd vond ik echt veel te druk en vermoeiend. Wel erg gaaf om te zien maar of ik dat een hele film vol ga houden? Ik ga er natuurlijk wel heen.
Qua verhaal vond ik Up ook wel okee. Met name de eerste 10 minuten zijn briljant. De manier waarop hij wordt geïntroduceerd door zijn levensloop er effe doorheen te jagen, zeer mooi gedaan. Daarna zakt het verhaal weg in een redelijk standaard avonturen verhaaltje.
De humor is ook okee maar het is duidelijk dat Pixar geen 100% lachfilm wilde maken maar gewoon een mooi verhaal wil vertellen met karakters met diepgang en dat een beetje opsieren met hier en daar een beetje humor.
Hij is links en rechts gereviewed als beter dan Wall-E. Ik zie waar ze het vandaan halen maar imho... dat haalt ie net niet.

Groeten...

Robbert54

werd ook verteld door de makers zelf dat de 3D effecten inspeelden op de sfeer van het moment. dus bij de wat triestere scenes is het 3D effect beduidend minder aanwezig.

ik heb m nu zelf 3x gezien en blijf het een geweldige film vinden :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Quote from: Kwabbernoot on October 18, 2009, 13:54:01
Gisteren gezien in 3D en ik moet zeggen dat ik het totaal oneens ben met je. De 3D is juist perfect toegepast. Ik moet er niet aan denken dat men het 3D continue als effect gaat inzetten in plaats van als sfeer-verhogend. Daarnaast vond ik het wel scherp en kleurrijk. Het contrast had inderdaad wel iets beter gekund. Maar toch zeker beter dan bij Ice Age 3.
Bij de voorfilmpjes zat ook een 3D stukje uit Avatar. Zoals het daar toegepast werd vond ik echt veel te druk en vermoeiend. Wel erg gaaf om te zien maar of ik dat een hele film vol ga houden? Ik ga er natuurlijk wel heen.
Qua verhaal vond ik Up ook wel okee. Met name de eerste 10 minuten zijn briljant. De manier waarop hij wordt geïntroduceerd door zijn levensloop er effe doorheen te jagen, zeer mooi gedaan. Daarna zakt het verhaal weg in een redelijk standaard avonturen verhaaltje.
De humor is ook okee maar het is duidelijk dat Pixar geen 100% lachfilm wilde maken maar gewoon een mooi verhaal wil vertellen met karakters met diepgang en dat een beetje opsieren met hier en daar een beetje humor.
Hij is links en rechts gereviewed als beter dan Wall-E. Ik zie waar ze het vandaan halen maar imho... dat haalt ie net niet.

Groeten...
Mee eens.
3D was echt perfect!
Ik zette de bril op en het keek bijna net zo fijn als een 2D film, echt perfect! :pompom:
Ice Age 3 was een tikje vermoeiend aan de ogen, maar deze film totaal niet!

Ben benieuwd naar Avatar, die ga ik dan ook op een lekker groot scherm bekijken!
Hopelijk gaat-ie ook in Utopolis Emmen in 3D draaien, daar hebben ze een mooi 3D zaaltje met een lekker groot scherm! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ksi

denk dat het 3d effect niet aan mij besteed is,
tevens ook niet voor die gast naast me die in slaap viel...

squeek

Quote from: ksi on October 19, 2009, 20:49:55
denk dat het 3d effect niet aan mij besteed is,
tevens ook niet voor die gast naast me die in slaap viel...

lol  :D

Quote from: celerontje on October 19, 2009, 02:56:36
Mee eens.
3D was echt perfect!
Ik zette de bril op en het keek bijna net zo fijn als een 2D film, echt perfect! :pompom:
Ice Age 3 was een tikje vermoeiend aan de ogen, maar deze film totaal niet!

Ben benieuwd naar Avatar, die ga ik dan ook op een lekker groot scherm bekijken!
Hopelijk gaat-ie ook in Utopolis Emmen in 3D draaien, daar hebben ze een mooi 3D zaaltje met een lekker groot scherm! :pompom:

groot als in kinepolis groot of in bij mij thuis groot  :tongue2:
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

celerontje

Quote from: ksi on October 19, 2009, 20:49:55
denk dat het 3d effect niet aan mij besteed is,
tevens ook niet voor die gast naast me die in slaap viel...
Kop koffie nodig? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Quote from: squeek on October 19, 2009, 20:51:15
groot als in kinepolis groot of in bij mij thuis groot  :tongue2:
Geen van beiden, Belgie is een beetje ver vanuit het hoge noorden. :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Xstream

#13
Zojuist gezien, in HD, niet 3D. Ik vond het een geweldige film. Ik vind het klasse hoe Disney serieuze elementen kan verwerken en de film toch luchtig weet te houden. Sterke karakters vond ik zelf al vond ik de padvinder iets minder. De eerste 10 minuten zijn echt bijzonder sterk met de vogelvlucht introductie van de oude man. Je voelt echt wat de oude man voelt. Grote plannen en ideeën ... en dan voor je het beseft ... alleen. Best een serieus onderwerp natuurlijk wat ze goed weten over te brengen. Wellicht zaten er niet zoveel echt grappige momenten in, maar dat zijn vaak de momenten die ik toch "te" vind op een uitzondering hier en daar. Ik lach meer om gekke karakter elementen of situaties die er niet te dik bovenop liggen. Ik heb me kapot gelachen om de honden en die gekke vogel. Echt een topper wat mij betreft. Misschien niet zo sterk als Wall-E, maar het komt toch wel in de buurt.

En standaard avonturen verhaal vond ik ook meevallen. Ik vond het juist, binnen het thema avontuur, best een eigenaardig en origineel verhaal. Echt wel een verhaal wat op zichzelf staat en ik niet direct met een andere film kan linken.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Maartje

Quote from: Xstream on October 23, 2009, 02:51:14
Ik vond het juist, binnen het thema avontuur, best een eigenaardig en origineel verhaal. Echt wel een verhaal wat op zichzelf staat en ik niet direct met een andere film kan linken.

helemaal mee eens

Ik heb hem net gezien en heb de nederlandse versie gezien met de halve familie met kinders.
Zelf in het nederlands is hij super ! !
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Nicode

Kom net terug uit de bios en vond het toch wel vermakelijk. Mijn zoontje (5 jaar) was duidelijk minder te spreken over de honden met volgens hem tanden als sabeltandtijgers  ;D

Wat is het trouwens voor klassieke muziek die er in het begin in zit? Komt me wel bekend voor...
Wilson Benesch - Naim - Atlas

fastlex

Is deze film niet van Pixar?
Leuk filmpje over het lampje: http://www.collegehumor.com/video:1921845

Leuke film om naar te kijken al vind ik het jammer dat de film toch niet mijn verwachtingen heeft gehaalt.
Misschien heb ik er teveel over gehoord zo van deze moet je gaan kijken.
Wel een vermakelijke film verder over een kribbige oude man.
Volgens mij is de film ook niet voor alle leeftijden. Voor 6 en ouder?


Quote from: Xstream on October 23, 2009, 02:51:14
Ik vind het klasse hoe Disney serieuze elementen kan verwerken en de film toch luchtig weet te houden.
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

ksi

In 2d vond ik hem een heel stuk vermakelijker moet ik zeggen. Bovedien kon ik het 2e gedeelte van de film ook wat beter volgen, doordat ik het einde wist.

THX-UltraII

gisteren gekeken maar vond m echt niet super ofzo. Leuk om te zien maar vond bijv. Kung-Fu panda beter.

Nooff

Quote from: THX-ultraII on November  9, 2009, 12:49:53
gisteren gekeken maar vond m echt niet super ofzo. Leuk om te zien maar vond bijv. Kung-Fu panda beter.
Je bedoelt dan waarschaanlijk dat deze je qua stijl en visueel gezien meer aansprak? UP heeft een veel diepgaander verhaal, heel herkenbaar in het echte leven, en qua scherpte en 3D is deze film veel beter uitgewerkt.

Geert

Visueel hoogstandje deze film. Helaas vond ik het verhaal iets minder. De eerste tien minuten waren wel goed waarbij het verleden van de oude baas werd uitgewerkt. Ratatouille die ik eerder heb gezien had wat mij betreft veel meer te bieden.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Maximus_Aurelius

#21
Heb gisteren de blu-ray versie bekeken maar ik vindt Up echt tegenvallen qua verhaallijn en moraal  :-X. Beeldtechnisch is de film super maar dat is meestal zo met animatiefilms.;)

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Voor mij is dit toch één van de slechtste disney en pixar films die ik gezien heb.Ik hoop dat dit niet meer veel voorkomt  :-X .

Het bovengenoemde stukje is mijn eigen visie en is dus persoonlijk en is niet gebasseerd op beeldtechnisch maar puur het moraal en het verhaallijn!
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

esre

een spoiler lijkt mij geen overbodige luxe. :D

Maximus_Aurelius

Quote from: esre on January 18, 2010, 12:49:25
een spoiler lijkt mij geen overbodige luxe. :D

Done  :tongue2:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

esre