1080p + HDCP Welke kaart gebruiken jullie in je HTPC?

Started by Arno P, July 25, 2008, 20:07:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Ik heb nu een 8600GT(PCIe) en HDCP werkt niet ondanks de beloften in de specs...nu is de afweging...of AnyDVD gaan gebruiken of toch maar een nieuwe kaart.

Welke gebruiken jullie in je HTPC en werkt naar behoren voor HDCP en 1080p ?

CineSmurf

Volgens mij een 7950GT. Maar moet ik even nakijken. Ik heb aan het begin een hoop gedoe gehad met HDCP en uiteindelijk AnyDVD aangeschaft. Achteraf lag het aan de TV-out die aanstond. HDCP accepteert geen enkel tweede display, TV-out die aanstaat deed HDCP blokkeren bij mij...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Arno P

Quote from: CineSmurf on July 25, 2008, 20:12:58
Volgens mij een 7950GT. Maar moet ik even nakijken. Ik heb aan het begin een hoop gedoe gehad met HDCP en uiteindelijk AnyDVD aangeschaft. Achteraf lag het aan de TV-out die aanstond. HDCP accepteert geen enkel tweede display, TV-out die aanstaat deed HDCP blokkeren bij mij...

Beetje klungelige vinding weer dat HDCP..."hier komen de strenge regels" en kennelijk krijgen ze het juridisch niet waterdicht om zoiets als anydvd uit de markt te krijgen....waarom propt PDVD het er dan niet gewoon zelf in bijvoorbeeld  ::)

CineSmurf

Klopt, heel knullig allemaal. Bij mij is het probleem ook dat via hdmi mijn beeld via de scaler loopt en dus de menubalken van windows buiten beeld vallen. Ik wil dus juist kunnen schakelen tussen VGA en HDMI, maar dat is allemaal onmogelijk gemaakt door HDCP. AnyDVD maakt het allemaal wel heel makkelijk...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

jowi

Hier ook een 7950GT. Nooit HDCP problemen mee gehad. Gebruik ook geen AnyDVD. Alleen PowerDVD.

TsunamiDream

#5
Nu een 9600GT PCI-E. Op beide DVI-poorten HDCP.
Hiervoor een 8600GT van Club3D, ook HDCP, maar deze is kortgeleden in rook opgegaan.

Niet bij alle fabrikanten is de HDCP volledig geimplementeerd, vandaar.

Overigens, stuur je tegelijkertijd meerdere schermen aan? Zo ja, dan werkt HDCP ook niet.
Marantz SR8015 • NAD C298 • Cocktail Audio • Isotek • PMC •  Atlas •