Infinity Theatre > gone with the wind, but now with a livingroom HT

Started by Sonic Circle, July 25, 2008, 13:48:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maartje


het zweet breekt me al uit als ik naar al dat isolatiemateriaal kijk  ;D

en dan hangt nog niet eens die kachel beamer aan t plafond  :P
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Sol

Wow, wat een vooruitgang!
Ziet er goed uit, het enthousiasme straalt er gewoon vanaf. ;)
Maar goed, dat is ook begrijpelijk als je je beseft wat de uiteindelijke functie van de ruimte zal worden. Anders zou ik de moeite er ook nog niet eens voor op kunnen brengen. ;D

Keep up the good work, and - especially - keep us posted. 8)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Jean Sibelius

Gaat lekker daar 8)! Ik had de schetsen al wel gezien, maar wist (nog) niet dat hij van jou was :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

bmateijsen

Zo, lekker hard gewerkt!! Mooi!!!

Groet,

Bjorn

ivo1986

Wat een ontzettend mooie ruimte!
En de akoestiek is ook allemaal nagemeten?


Quote from: Maartje on December  5, 2008, 12:28:45
het zweet breekt me al uit als ik naar al dat isolatiemateriaal kijk  ;D

en dan hangt nog niet eens die kachel beamer aan t plafond  :P

Er komt ook nog een airco dacht ik  ???.

Sonic Circle

#80
Maartje, het zweet is ons zeker meerdere keren uitgebroken. En de kriebel ook.
Jean, Sol, Ivo en Bjorn: allen bedankt. Het begint nu echt vorm te krijgen al, is gaaf om mee te maken en.. mee te máken :D!

En Ivo, de ruimte is nog niet nagemeten maar er zijn in overleg met BB&G wel keuzes gemaakt die de akoestiek van de ruimte beinvloeden. Hierbij is gekeken naar de afmetingen van de ruimte en de te gebruiken materialen. Uiteindelijk zal de ruimte zeker worden nagemeten en zal hij ook akoestisch worden behandeld!

HTip

Weer een erg mooi project, wat ook goed wordt aangepakt 8)

En met Gé, Björn en Garmt kan het niet mislukken!!

Veel succes (en plezier) met de bouw :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

#82
Bedankt! Heb er ook alle vertouwen in dat het goed gaat komen.
Gé start morgen... spannend 8)

Hier nog wat foto's van afgelopen weekend, van het isoleren van het dak.
Wat een kl#tewerk zeg, met die steenwol in je gezicht en op een ladder van 4m hoog staan om in de nok te komen. Maar het is gelukt :D Enkel nog wat rachels zetten en hier en daar wat alutape op de dampremmende laag.

Foto's:

Sonic Circle

#83
En Gé is vanmorgen met zijn stagair aangekomen en gestart met zijn werkzaamheden!
Gé kan/zal zelf vertellen wat hij doet en in welke stappen, die eer is voor hem :)


We zijn op dit moment nog wel kritisch aan het nadenken over de achterwand, of daar niet iets mogelijk is waarmee het kantelraam voor de ruimte behouden blijft. In het originele ontwerp is er eigenlijk geen, of zo goed als geen luchtventilatie mogelijk. De achterwand met geintegreerde DVD/audio racks staat mooi strak, maar haalt ook het daglicht weg. Als ik dan overdag lekker een muziekje wil luisteren (en geen film kijken), is het aangenamer vertoeven met wat daglicht..

Dat is dus een mooie uitdaging: zowel de ruimte volledig verduisterbaar kunnen maken, als daglicht kunnen toelaten en de ruimte kunnen ventileren. En natuurlijk ergens onze DVD's en apparatuur mooi kunnen plaatsen. To be continued :D

Sol

Een muziekje luisteren in het pikduister is inderdaad ook niet allerfijnst, en al helemaal zonder degelijke ventilering.
Er zijn toch genoeg oplossingen te bedenken waarin je gewoon een Velux monteert en met een totaal verduisterend rolgordijntje o.i.d.? ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTip

Quote from: Sol on December  9, 2008, 16:58:33
Een muziekje luisteren in het pikduister is inderdaad ook niet allerfijnst, en al helemaal zonder degelijke ventilering.
Er zijn toch genoeg oplossingen te bedenken waarin je gewoon een Velux monteert en met een totaal verduisterend rolgordijntje o.i.d.? ;)
Met de juiste verlichting is het heel goed te doen :D (kom maar eens bij mij kijken ;)) Compleet verduisteren van een raam is veel moeilijker. Er mag dan echt geen streepje licht binnenkomen ;)

Ventilatie is weer wat anders natuurlijk. Maar ook daar zijn prima oplossingen voor. Afsluitbare roosters met luchttoevoer van buiten al dan niet met een ventilator.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sol

Quote from: HTip on December  9, 2008, 17:08:29
Met de juiste verlichting is het heel goed te doen :D (kom maar eens bij mij kijken ;)) Compleet verduisteren van een raam is veel moeilijker. Er mag dan echt geen streepje licht binnenkomen ;)

Ventilatie is weer wat anders natuurlijk. Maar ook daar zijn prima oplossingen voor. Afsluitbare roosters met luchttoevoer van buiten al dan niet met een ventilator.

Ziet er inderdaad totaal niet verkeerd uit. ;)
Eer ik zover ben, zijn we wel een tijdje verder. Eerst maar eens een mooi koophuisje zien te vinden. ;D
Complete verduistering van een raam is inderdaad niet eenvoudig, maar ik meen het wel gezien te hebben. Het rolgordijn is dan gewoon compleet ingesloten.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTip

Quote from: Sol on December  9, 2008, 17:14:18
Ziet er inderdaad totaal niet verkeerd uit. ;)
Eer ik zover ben, zijn we wel een tijdje verder. Eerst maar eens een mooi koophuisje zien te vinden. ;D
Complete verduistering van een raam is inderdaad niet eenvoudig, maar ik meen het wel gezien te hebben. Het rolgordijn is dan gewoon compleet ingesloten.
;D Thanks, maar jij hebt volgens mij ook niet echt te klagen ;D

Verduisteren is zeker mogelijk. Je kan eventueel zelfs een rolluik ervoor plaatsen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sol

Quote from: HTip on December  9, 2008, 17:17:53
;D Thanks, maar jij hebt volgens mij ook niet echt te klagen ;D

Verduisteren is zeker mogelijk. Je kan eventueel zelfs een rolluik ervoor plaatsen.

Klopt, maar ben ( alweer ) op zoek naar een geschiktere plaats voor de spulletjes om te komen staan.
Ik ben namelijk niet helemaal tevreden over de ruimte waar het nu in staat, en de woning is gewoon te klein gebleken.
Dat is wel het enige fijne van ( partuculier ) huren, je kan oneindig van woning blijven wisselen. :P

Misschien kan ik de toekomstige dedicated HT van de TS huren? :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sonic Circle

#89
Nou je bent sowieso een keer welkom voor een M&G ;)

Rolluik aan de buitenkant is een optie, we gaan ze rond het hele huis plaatsen op de benedenverdieping. Maar niet ideaal vind ik. Laat ook nogsteeds licht door.

Een velux rolgordijn is zeker ook een optie, zoiets hebben we ook in de slaapkamer al gefabriceerd op maat. En het laatste naadje dat licht doorlaat kunnen we wel afkitten.

Eerlijk gezegd zit ik te denken aan een schuifsysteem (een plaat) die we uit het dakafschot vandaan zo over het hele gat van het raam dicht kunnen trekken, we moeten immers daar het dakafschot nog isoleren en afwerken én nog gipsplaten plaatsen. Dan kunnen we zoiets gelijk inbouwen. Met een laagje zwart vilt of zoiets eromheen moet dat ook de laatste beetjes licht wel weg kunnen houden. En het voordeel is dat het gat in de achterwand van het dakafschot bij het dichttrekken van het schuifsysteem volledig strak is!

HTip

Quote from: Sonic Circle on December  9, 2008, 19:24:37
Eerlijk gezegd zit ik te denken aan een schuifsysteem (een plaat) die we uit het dakafschot vandaan zo over het hele gat van het raam dicht kunnen trekken, we moeten immers daar het dakafschot nog isoleren en afwerken én nog gipsplaten plaatsen. Dan kunnen we zoiets gelijk inbouwen. Met een laagje zwart vilt of zoiets eromheen moet dat ook de laatste beetjes licht wel weg kunnen houden. En het voordeel is dat het gat in de achterwand van het dakafschot bij het dichttrekken van het schuifsysteem volledig strak is!
Mooie oplossing. Zeker met vilt, want dan heb je ook geen lichtreflectie. Heb ik met de deur naar de HT gedaan. Werkt prima :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Hoi,

gaat lekker daar!
ik ga m volgen... !!

gr. hoekie

GTDesign

Kom net binnen, ga nu eerst wat eten want dat ben ik vandaag vergeten. ;D
Verslag en foto's komen ook nog wel alleen de foto's moeten nog even wachten want ik had het rolletje vol.

Overigens zitten we met z'n allen op een nieuw forum ?  :D ;D

Sol

Quote from: Sonic Circle on December  9, 2008, 19:24:37
Eerlijk gezegd zit ik te denken aan een schuifsysteem (een plaat) die we uit het dakafschot vandaan zo over het hele gat van het raam dicht kunnen trekken, we moeten immers daar het dakafschot nog isoleren en afwerken én nog gipsplaten plaatsen. Dan kunnen we zoiets gelijk inbouwen. Met een laagje zwart vilt of zoiets eromheen moet dat ook de laatste beetjes licht wel weg kunnen houden. En het voordeel is dat het gat in de achterwand van het dakafschot bij het dichttrekken van het schuifsysteem volledig strak is!

Lijkt me een perfect plan.
Wou dit al opperen, maar dacht dat je alles al dicht had zitten. Maar zo is het mooi meegenomen natuurlijk! ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sonic Circle

Quote from: HTip on December  9, 2008, 19:50:07
Mooie oplossing. Zeker met vilt, want dan heb je ook geen lichtreflectie. Heb ik met de deur naar de HT gedaan. Werkt prima :D
Het lijkt me ook geen verkeerd plan. We gaan de levensvatbaarheid ervan eens goed onderzoeken!

Quote from: hoekie on December  9, 2008, 19:53:58
Hoi,

gaat lekker daar!
ik ga m volgen... !!

gr. hoekie

Gezellig, be my guest.

Quote from: GTDesign on December  9, 2008, 20:09:38
Kom net binnen, ga nu eerst wat eten want dat ben ik vandaag vergeten. ;D
Verslag en foto's komen ook nog wel alleen de foto's moeten nog even wachten want ik had het rolletje vol.

Overigens zitten we met z'n allen op een nieuw forum ?  :D ;D

Mooi blauw is niet lelijk 8). En een kerstmutsje is lekker warm. Misschien moet jij er ook 1 meenemen als je weer komt, krijg je minder snel koude oren.

En wel op tijd eten de volgende keer hé! ;)

Quote from: Sol on December  9, 2008, 21:16:28
Lijkt me een perfect plan.
Wou dit al opperen, maar dacht dat je alles al dicht had zitten. Maar zo is het mooi meegenomen natuurlijk! ;)

Gelukkig waren we nog niet onder de hoogte van het verlaagde plafond gekomen met isoleren en afwerken van het dakafschot, dat komt nu goed uit.


Gé heeft vandaag de rachels geplaatst voor de onderste laag / buitenste koof van het plafond. Daarmee is ook gelijk het ruimtelijk inzicht in hoe het moet worden al iets beter zichtbaar. En dat gaat volgens mij echt fantastisch worden..

HTip

Quote from: Sonic Circle on December  9, 2008, 22:43:07
Gé heeft vandaag de rachels geplaatst voor de onderste laag / buitenste koof van het plafond. Daarmee is ook gelijk het ruimtelijk inzicht in hoe het moet worden al iets beter zichtbaar. En dat gaat volgens mij echt fantastisch worden..
Zeker weten. Kan bijna niet anders 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jaco

Quote from: GTDesign on December  9, 2008, 20:09:38
Verslag en foto's komen ook nog wel alleen de foto's moeten nog even wachten want ik had het rolletje vol.
?? rolletje vol ??

Ik dacht dat jij al lang over was op digitaal ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

molle

Gaat goed daar 8) Ik krijg weer de bouwkriebels ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

B.J.


Sol

Quote from: Sonic Circle on December  9, 2008, 22:43:07
Gé heeft vandaag de rachels geplaatst voor de onderste laag / buitenste koof van het plafond. Daarmee is ook gelijk het ruimtelijk inzicht in hoe het moet worden al iets beter zichtbaar. En dat gaat volgens mij echt fantastisch worden..

Daar twijfel ik ook absoluut niet aan. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.