Infinity Theatre > gone with the wind, but now with a livingroom HT

Started by Sonic Circle, July 25, 2008, 13:48:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sonic Circle

Inderdaad, ziet er mooi uit. Zou goed passen in ons HT denkik, we gaan binnenkort maar eens wat kleurstalen opvragen voor wanden, vloer en dan natuurlijk Fibral nachtblauw voor de Rockfon panelen.

Bedankt voor de tip!

P.s. hoe gaat het bij jou? Wat word je volgende stap?

Dreamer

Graag gedaan!  ;)
Bij mij gaat het langzaam, altijd een kwestie van te weinig financien.  :P  Ach ja, heb ook niet echt veel haast.
De volgende stap is elektrische vloerverwarming. Hopelijk komend voorjaar.
Gaat mooi worden bij jou!

Sonic Circle

Dat is wel herkenbaar hoor, we doen ook niet voor niets behoorlijk wat zelf.

Al schiet het wel hard op als je 35mm films van honderden euro's koopt in jou geval haha. Tja, je kiest goed voor je passie / hobbie of je doet het niet ;) Is wel gaaf!


Dreamer

Ja, 35mm is inderdaad wel een passie geworden.  ::) Aan het einde van het jaar krijg ik m'n volgende en voorlopig ook mijn laatste 35mm film binnen. En dat is ook een rib uit mijn lijf.  :P
Vanaf volgend jaar wordt het HT prioriteit nr. 1!  ;)
Ik zal in ieder geval je topic blijven volgen!

Sonic Circle

#54
En er zijn weer wat foto's en veranderingen!

Eerst nog een foto van het weghalen van het (laatste stuk) schoorsteenkanaal:




Sonic Circle

En een aantal foto's van het leggen van de Estrich platen over de bestaande vloer.
Platen leggen, op de laslippen verlijmen + schroeven en tegen de wanden parketfelt / isolatiemateriaal om demping met de muur te krijgen.

Foto 1: vanuit de aangelegen kamer.
Foto 2: duidelijk te zien hoe het over de bestaande vloer gaat.

Sonic Circle

#56
Foto 3: voorzijde HT met nieuwe vloer.
Foto 4: achterzijde, is ondertussen helemaal dichtgelegd.


Sonic Circle

Foto's zijn niet echt top, maar je kunt hopelijk zien wat er ongeveer gebeurt :D

Sol

Quote from: Sonic Circle on November 22, 2008, 12:26:46
Foto's zijn niet echt top, maar je kunt hopelijk zien wat er ongeveer gebeurt :D

Hoeft toch ook nog niet, straks pas als de apparatuur erin gaat willen we HQ pics. :P
Maarre ziet er strak uit!
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sonic Circle

#59
Dank! En die HQ foto's komen wel goed, Gé is ondertussen een begenadigd fotograaf volgens mij en die zal vast zijn werkzaamheden willen vastleggen :)


Sonic Circle

Bjorn, die Fermacell (Estrich) platen dempen enorm. Het blijft een houten verdiepingsvloer, dus het zal nooit perfect worden. Toch is er nu al, zelfs zonder wand en dakisolatie een groot verschil!

Laat die SPL-R1200 maar komen ;D

Sonic Circle

We hebben ondertussen de wand op de plaats waar het schoorsteenkanaal zat gestuukt met zand/cementsteen, om te voorkomen dat er rook en warmte uit het schoorsteenkanaal dat we wel gebruiken (van de houthaard uit de woonkamer) uit de hal naar het HT doorsijpelt.

Morgenavond starten met isoleren van de wanden! Met 3 man sterk gaan we aan de gang. Ben benieuwd.

Voor die tijd gaan we alvast leidingen voor elektra, kabel (tv) en netwerkkabel uit de meterkast vandaan naar het HT leggen, naar de nu nog opening op de plaats waar het scherm komt te hangen. Dan kan deze ook worden dichtgemetseld binnenkort.


Daarnaast: we willen onze groepenkast vervangen. Heeft iemand een tip wat voor kast aan te raden is voor video/audio gebruik? Er moeten in totaal volgens mij minimaal 10 groepen op komen.

DennisE12

Ht Kelder in aan bouw
sony 1272qm
onkyo tx-sr605
sony BDP s350 B&W LCR60-S3 Black B&W DM 600-S3 Black B&W DM  601-s3 Black yamaha sw 160 Beamax 200 x 119 projectiescherm

Sonic Circle

#64
Prima eigenlijk.

Leidingen zijn alvast naar het HT aangelegd, het gat in de muur van de projectiewand is dichtgemetseld, vloer is compleet afgewerkt en alle wanden zijn tot de nok van het dak geisoleerd. Enkel nog 2 wanden rachelen en dan gaan we met dakisolatie beginnen. Schiet lekker op moet ik zeggen :)

Daarna zal Gé vanaf 9 december met de afbouw en vooral het verlaagde plafond in 3 delen starten!
Foto's volgen nog.

Sol

Dit wordt volgens mij weer een toppertje. :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

DennisE12

We wachten met spanning af naar het vervolg...
Ht Kelder in aan bouw
sony 1272qm
onkyo tx-sr605
sony BDP s350 B&W LCR60-S3 Black B&W DM 600-S3 Black B&W DM  601-s3 Black yamaha sw 160 Beamax 200 x 119 projectiescherm

Sonic Circle

Weer even wat foto's.

Foto 1: half gemetseld muurtje in voorwand HT.
Foto 2: metselen is klaar.

Sonic Circle

#68
Daarna balken tegen de wanden gaan plaatsen, om isolatiemateriaal tussen te klemmen.
Achter de balken is parketfelt (ondervloer voor parket) op maat gesneden en vastgeniet, om het ergste contactgeluid tussen wand en balk weg te halen. Tip van Gé geweest.

Foto 1: daar ben ik een balk aan het prepareren en maatje Andre is ze aan het plaatsen tegen de wanden
Foto 2: voorbeeld van balk + parketfelt. En ja ik sta in verschrikkelijk oude kluskleren :D.

Sonic Circle

#69
We moesten nog wat isolatiemateriaal, balken, rachels e.d. bijhalen voor het dakafschot.. is tussendoor ook gebeurd.


Sonic Circle

#70
Daarna het plaatsen van de balken en isolatiemateriaal:

Foto 1: linkerwand balken geplaatst.
Foto 2: voorwand met isolatie en al half klaar met rachelwerk. Rechtsboven zie je wat leidingen de ruimte binnenkomen, voor elektra, netwerkkabel, tv kabel etc.
Foto 3: voorwand afgeracheld (mooi woord ;D).

Sonic Circle

En andere wanden zijn ook gebeurd..

Foto 1: Rechterwand.
Foto 2: Achterzijde half klaar.
Foto 3: Achterzijde klaar.

Sonic Circle

De fotokwaliteit is 3x niks, maar zoals eerder aangegeven: you get the picture.

Schiet lekker op zo! Vandaag nog contact gehad met Gé, die start a.s. dinsdag met zijn werkzaamheden. Dit weekend zorgen we ervoor dat het dakafschot ook geisoleerd is, zodat hij met het verlaagde plafond aan de gang kan.

Is toch lekker dat de ruimte al zo verandert. Vooral wbt akoestiek, als je van de aansluitende ruimte het HT inloopt voel en hoor je gewoon een gigantisch verschil in demping. De vloer en wanden doen hun werk al goed.

R


Sonic Circle

Thanks. We moeten wel, dakafschot moet nog geisoleerd worden voor a.s. dinsdag :)
Ten minste het gedeelte dat boven het verlaagde plafond komt. Maar dat gaat lukken.