Infinity Theatre > gone with the wind, but now with a livingroom HT

Started by Sonic Circle, July 25, 2008, 13:48:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sonic Circle

Het opvullen van de vloeren (ook de aanliggende ruimtes zijn gedaan) met Easycell isolatiemateriaal.

Foto1: eerst gaten van 65mm boren
Foto2: dan Easycell inspuiten met de inblaasmachine. Deze stond beneden. Werkt perfect voor isoleren van bestaande vloeren!
Foto3: Inblaasmachine
Foto4: Inblaasmachine met Easycell in de molen

Sonic Circle

#26
Foto: we hebben op het moment nogal wat isolatiemateriaal en rachels, balken etc in de hal en ons toekomstige kantoortje beneden :D

Dit is maar een klein gedeelte van alles wat er staat.

Sonic Circle

#27
En we zijn bezig geweest om het schoorsteenkanaal van de oude CV installatie (die we al gedemonteerd hebben) weg te halen. Dit om ruimte te maken voor het verlaagde plafond in 3 delen en daarnaast de breedte van de ruimte zo groot mogelijk te houden. In Gé zijn tekening is nog een soort koof te zien, welke dan aan 2 zijden gemaakt zou zijn voor symetrie. Dat is nu niet meer nodig.

Foto1: optakelen van de 'stoel' van hoekstalen.
Foto2: idem, andere hoek
Foto3: stoel zit op zijn plek en is verankerd met chemische ankers.

Schoorsteenkanaal is ondertussen ook al netjes weggebroken!

Sonic Circle

En als laatste de GTDesign Mobiel. Want Gé is al aan het klussen geweest om maatwerk schuifdeurpanelen voor onze inloopkast van de slaapkamer te plaatsen.

Foto1 + 2: de GTDesign Mobiel :D

Sonic Circle

#29
Meer foto's volgen als er weer zichtbare stappen zijn gemaakt.

Eerstvolgende werkzaamheden zijn:

- het enigzins gladstuuken van de muur op de plek waar het schoorsteenkanaal zat.
- aanleggen van buis met elektra voor het HT, Gé zal dit afwerken in het HT.
- dichtmetselen van het gat in de muur.
- het strak aangesloten leggen van Estrichplaten van 3cm op de verdiepingsvloer ==> 2 cm Fermacell + 1 cm mineraalwol eronder voor lichte ontkoppeling met de houten verdiepingsvloer. Om contactgeluid te minimaliseren en extra massa te creeeren.
- het isoleren van de wanden met Rockwool, rachels etc.

hoekie

ik ga m volgen!
succes met de bouw van jullie HT!

Sonic Circle

#31
Dank! Het begint steeds leuker te worden, het is nu tastbaar en daarnaast is het ook dankbaar werk omdat we zelf ook ons steentje bijdragen (of wegbreken :D).

P.s. heb je al wat films gekeken in The Garage? Genieten zeker?

hoekie

Quote from: Sonic Circle on November 20, 2008, 00:00:17
Dank! Het begint steeds leuker te worden, het is nu tastbaar en daarnaast is het ook dankbaar werk omdat we zelf ook ons steentje bijdragen (of wegbreken :D).

P.s. heb je al wat films gekeken in The Garage? Genieten zeker?

Jaja heb er al een aantal gekeken!
Gisteren de pana bd55 blue ray aangeschaft. Weekend ff aansluiten en knallen.

Sonic Circle


Madhouse

Ziet er goed uit!  :D

Dat Easy-Cell, is dat een soort foam ofzo? Is dit zwaar materiaal?
Ken het niet, maar ben wel benieuwd naar de werking hiervan!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sonic Circle

#35
Ja een soort foam zou je kunnen zeggen. Is niet gek zwaar (gelukkig, anders kwam ons plafond naar beneden).
Easycell.nl zegt:

QuoteEasycell bestaat uit losse vlokken van cellulose met lange vezels. Deze vlokken worden onder druk ingeblazen en dichten alle naden en kieren af. Hierdoor ontstaat één homogene deken isolatiemateriaal en blijven er geen lekken over waardoor nog warmte of geluid kan ontsnappen. Door het ontbreken van naden en kieren is er (veel) minder warmteverlies of geluidslekkage.

Het materiaal is vochtregulerend, het neemt vocht uit de lucht op en staat het ook geleidelijk weer af. Hierdoor is een dampremmende laag niet nodig. Dit komt het leefklimaat ten goede en wordt voorkomen dat het vocht en condens in het hout terechtkomt waardoor het verrot.

Het zijn eigenlijk een soort chemisch behandelde papiersnippers, vermalen tot een soort Rockwool achtige pudding :) Het lijkt Rockwool, maar dan in vlokken. Waardoor het makkelijk in te spuiten is in bestaande muren / vloeren etc. Zie de foto's.

Voordeel voor ons was het niet weg hoeven te halen van 58m2 aan houten verspijkerde vloerdelen. Wat een kl#tewerk is. Opvullen met Rockwool had als bijkomend nadeel dat we alle kieren en naden zouden moeten opvullen met Rockwool en alles dichtkitten. Easycell nesteld zich automatisch tussen alle kieren en naden, de vloer is nu echt als 1 homogene deken geisoleerd!

Nu gaan we nog Estrich Fermacell platen over de houten vloer leggen, met een laag mineraalwol eronder, om zowel massa te maken (demping) als ontkoppeling met de houten vloer (verminderen contactgeluid) te krijgen. En daarover het tapijt.

Madhouse

Quote from: Sonic Circle on November 20, 2008, 10:43:37
Ja een soort foam zou je kunnen zeggen. Is niet gek zwaar (gelukkig, anders kwam ons plafond naar beneden).
Easycell.nl zegt:

Het zijn eigenlijk een soort chemisch behandelde papiersnippers, vermalen tot een soort Rockwool achtige pudding :) Het lijkt Rockwool, maar dan in vlokken. Waardoor het makkelijk in te spuiten is in bestaande muren / vloeren etc. Zie de foto's.

Voordeel voor ons was het niet weg hoeven te halen van 58m2 aan houten verspijkerde vloerdelen. Wat een kl#tewerk is. Opvullen met Rockwool had als bijkomend nadeel dat we alle kieren en naden zouden moeten opvullen met Rockwool en alles dichtkitten. Easycell nesteld zich automatisch tussen alle kieren en naden, de vloer is nu echt als 1 homogene deken geisoleerd!

Nu gaan we nog Estrich Fermacell platen over de houten vloer leggen, met een laag mineraalwol eronder, om zowel massa te maken (demping) als ontkoppeling met de houten vloer (verminderen contactgeluid) te krijgen. En daarover het tapijt.

Klinkt erg goed dit verhaal! Je hebt er goed overnagedacht! Thnx voor de info, ik ga dit zeker in mijn achterhoofd houden voor de toekomst!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sol

Word weer een mooie... ;)
Gaan we zeker volgen. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sonic Circle

@Madhouse: zeker, maar Bjorn van BB&G heeft ons op het goede spoor gebracht om eerlijk te zijn.

@Sol: be my guest, leuk.


@Iedereen: naamstelling van het HT. Met het oog op het plafond in 3 lagen, de sterrenhemel in hoogste laag en de spot + indirecte verlichting in en tegen de diverse plafondlagen zat ik te denken aan "Infinity Theatre". Het moet toch een soort oneindigheid uitstralen dat plafond, waarvan ik echt verwacht dat het dé eye-catcher van de ruimte zal zijn.

Wat vinden jullie daarvan?



Maartje


Komt dat isolatie schuim niet gelijk door alle gaten heen uit je plafond een etage lager ?  ;D

veel succes
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Sonic Circle

#40
Gelukkig lag er al een isolatiedeken van 5cm dik in de vloer, en is het plafond zelf goed afgesloten. No problemo ;)

Sol

#41
Quote from: Sonic Circle on November 20, 2008, 11:10:44
@Madhouse: zeker, maar Bjorn van BB&G heeft ons op het goede spoor gebracht om eerlijk te zijn.

@Sol: be my guest, leuk.


@Iedereen: naamstelling van het HT. Met het oog op het plafond in 3 lagen, de sterrenhemel in hoogste laag en de spot + indirecte verlichting in en tegen de diverse plafondlagen zat ik te denken aan "Infinity Theatre". Het moet toch een soort oneindigheid uitstralen dat plafond, waarvan ik echt verwacht dat het dé eye-catcher van de ruimte zal zijn.

Wat vinden jullie daarvan?

"Beyond Infinity" perhaps? :)



[/quote]
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Maartje


Ik moet gelijk aan de film " Event Horizon " denken

Infinite space
Infinite terror

Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Sonic Circle

#43
Hahaha Event Horizon is een ontzettend toffe film, maar die slogan is me toch ff te heftig voor ons HT >:D

Infinity Beyond klinkt opzich goed, maar "Infinity Beyond Theatre" bekt toch weer net wat minder als "Infinity Theatre".
Misschien:

∞ Infinity Theatre ∞
Enjoyment beyond infinity

Sol

Niks meer aan veranderen.

En een bordje bij de ingang van je HT hangen met die exacte omschrijving. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

mexmen2

interessant spul dat easy-cel, is perfect voor renovatie ext.
ps3 40gb / 16 bluray films

Sonic Circle

#46
Zeker, vooral in bestaande bouw is dit een goede oplossing omdat er veel minder tijd en arbeid in gaat zitten en de resultaten niet achterblijven.

@Sol: perfect idee als kerstkado! Entree plaat voor op de toegangsdeur.

Sonic Circle

Het volgende punt staat nu hoog op de agenda: zitplaatsen.

Ons eerste idee was om 2x2 loveseats (bioscoopstoelen) neer te zetten, en dan in 2 rijen.
Hier zijn we al vanaf gestapt. Het is geen echte bioscoop, dus mag het zitten wel wat comfortabeler. Niet hutje mutje, en daarnaast is de ruimte hier ook te krap voor.

Bedoeling daarna was om 2 chaise longues neer te zetten met een tafeltje ertussen. En daarachter wat zitzakken of zitmodules neer te zetten bij visite, die vrij makkelijk te verplaatsen zijn. Afhankelijk van de hoeveelheid visite. Ik vind de meeste chaise longues echter veel te oubollig, niet comfortabel genoeg (de strakkere varianten) of veel te groot.


Daarom toch weer terug naar relaxfauteuils, of luxere bioscoopstoelen. In de kleur aubergine denk ik (net als de wanden, vloer willen we heel donkerbruin / antraciet halfpolig tapijt). Voorlopig even een setje van 2 stoelen voor, met comfortabele zit. Dit is belangrijk.
Niet zulke oubollige modellen. Met cupholders en ruimte voor de AB etc.

Heeft iemand suggesties van zulke comfortabele bioscoopstoelen, graag betaalbaar, die ook in de kleur aubergine kunnen?

Bedoeling is om er op de ideale kijk/luisterpositie 2 te plaatsen en daarachter max. 3 wat mij betreft.

Sonic Circle

#48
We hebben bij BB&G ondertussen ook wat reserveringen geplaatst.

- Arcam AVR-350 receiver
- Velodyne SPL-R1200 sub

Zodra de Toy Center binnen is bij BB&G gaan we nog éénmaal een demo luistersessie houden. Als die naar wens verloopt zullen ook de Toy's incl. center voor een 7.1 opstelling worden besteld! Bij plaatsing zal ook de akoestische behandeling van de ruimte worden meegenomen.

Er wordt ook door Gé in de bovenste plafondlaag alvast rekening mee gehouden, door Rockfon panelen te gebruiken voor demping van de ruimte.

Dreamer

Quote from: Sonic Circle on November 21, 2008, 15:40:47

Er wordt ook door Gé in de bovenste plafondlaag alvast rekening mee gehouden, door Rockfon panelen te gebruiken voor demping van de ruimte.

Ik heb ook Rockfon panelen als plafond in mijn toekomstig HT. Kleur is nachtblauw. Vind het een erg mooie kleur (paars/blauw).
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=40877.25