Infinity Theatre > gone with the wind, but now with a livingroom HT

Started by Sonic Circle, July 25, 2008, 13:48:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Wat een gaaf concept om een bedrijf op te baseren! Verkoop je dan ook producten aan bedrijven of moet ik het meer zien als een soort consultancy iets? Wel stoer dat je in het voormalig hq van Nokia zit :)

Leuk dat je de Toys nog hebt! Ben benieuwd hoe dat gaat matchen met de Yamaha. Maar waarschijnlijk wordt het weer gewoon lekker genieten van je set :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

WilcoL

Worden goede stappen gezet daar :) Je vertrouwde Toys samen met de Yamaha gaan je beleving bij film en games echt wel op een hoger plan brengen dan de Paradigm's en de Marantz. Qua je gewenste levendigheid bij muziek weet ik het niet zeker: de Paradigm's vind ik persoonlijk levendige maar ook wat vermoeiende speakers om naar te luisteren als ik dat zo mag zeggen...

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

LittleNinja

Hi chef,

Ben je er weer. :)

Yamaha is een ondergewaardeerd merk hier, maar ik heb er altijd veel plezier aan beleefd. En technisch bijna onverwoestbaar (tenminste, mijn DSPA2 van destijds). Wat betreft de muzikaliteit en details geef ik wel nog steeds de voorkeur aan mijn bejaarde Arcam.

Succes man!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

#2028
Deal is rond. Arcam + Paradigm set ingeruild voor de Yamaha RX-A1060 incl. Cambridge Audio Minx X301 sub :D. Ik heb toestemming gekregen om een mooi elegant subje in de woonkamer te plaatsen dus hier gaan we het mee doen haha. Ben superblij met deze deal en kijk enorm uit om alles weer in HD audio te gaan beluisteren.

Een belangrijke reden voor mij om voor de Yamaha te gaan is de auto calibratie die kennelijk erg goed is. En aangezien we hier geen Bjorn en Garmt hebben en mijn kennis beperkt is, ga ik hier gretig gebruik van maken en dan vervolgens zelf tweaken:



QuoteSet-up is nice and simple using the included YPAO microphone and auto-calibration setup.

It's one of the quickest and most accurate calibrations we know at this level, and after a few beeps and blips, it's measured our room and adjusted our speakers accordingly.

De set wordt dus 5.1 met SF Toys, Center, de Yamaha receiver en CA sub.

Wat ik begrijp uit de reviews is dat deze Yamaha lijn naar nieuwe hoogtes is gestegen. Bv die van What Hifi 5/5:
QuoteOur Verdict
Yamaha has returned to form at this price, and this powerful but expressive amp is well worth a look

For
Big, powerful sound
Expressive and exciting
Plenty of subtle detail
Precise effects placement
Dynamically strong

Against
Partner with care

Cambridge Audio Minx X301 (mini)sub(je :)) : https://www.cambridgeaudio.com/products/speakers/minx-x301



QuoteSmall but mighty
The Cambridge Audio Minx X301 is in the middle of the X-range and strikes an ideal balance. At just 28cm square, it's smaller than most of its rivals, yet thanks to larger bass drivers, the sound's anything but. Like the other Minx subs, the X301 uses unique Cambridge technology to produce a bass response that is both powerful and tuneful.

Sophisticated Digital Signal Processor
At the heart of the X301 beats Cambridge Audio's sophisticated DSP (Digital Signal Processor). When combined with the digital amplifier, this provides exceptional bass with more than enough power to rattle the china! The bass cones are constructed of one-piece, aerospace-grade aluminium and configured with both powered and passive cones; something not usually seen at this price. Compared to conventional bass ports there's a greatly enhanced bass response with far more detail and control

Kennelijk hou ik wel van kleine speakers en subs die groots geluid leveren 8)

Sonic Circle

Quote from: skyfox on December 14, 2016, 09:11:37
Wat een gaaf concept om een bedrijf op te baseren! Verkoop je dan ook producten aan bedrijven of moet ik het meer zien als een soort consultancy iets? Wel stoer dat je in het voormalig hq van Nokia zit :)

Leuk dat je de Toys nog hebt! Ben benieuwd hoe dat gaat matchen met de Yamaha. Maar waarschijnlijk wordt het weer gewoon lekker genieten van je set :)

Thanks!
Ik heb 2 bedrijven. De ene is inderdaad een consultancy, project management en engineering bedrijf. AV ontwerp voor optimale integratie in bestaande of nieuwe gebouwen.

Het andere bedrijf is degene die de eigenlijke producten/solutions aan de eindgebruiker levert incl. service, training e.d.

Gesplitst, zodat ik in tender trajecten geen conflict of interest krijg. We doen of het 1 (ontwerp en consultancy), of het ander (leveren, installatie, training). Of allebei in partnership met anderen.

Martijnst1990

Quote from: Sonic Circle on December 14, 2016, 11:27:23
Thanks!
Ik heb 2 bedrijven. De ene is inderdaad een consultancy, project management en engineering bedrijf. AV ontwerp voor optimale integratie in bestaande of nieuwe gebouwen.

Het andere bedrijf is degene die de eigenlijke producten/solutions aan de eindgebruiker levert incl. service, training e.d.

Gesplitst, zodat ik in tender trajecten geen conflict of interest krijg. We doen of het 1 (ontwerp en consultancy), of het ander (leveren, installatie, training). Of allebei in partnership met anderen.
Goed voor elkaar zo te horen!  :headbanging:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Sonic Circle

Quote from: WilcoL on December 14, 2016, 09:25:32
Worden goede stappen gezet daar :) Je vertrouwde Toys samen met de Yamaha gaan je beleving bij film en games echt wel op een hoger plan brengen dan de Paradigm's en de Marantz. Qua je gewenste levendigheid bij muziek weet ik het niet zeker: de Paradigm's vind ik persoonlijk levendige maar ook wat vermoeiende speakers om naar te luisteren als ik dat zo mag zeggen...

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Haha dankjewel. Ik pak het voor nu veel kleinschaliger aan dan voorheen, maar ben er niet minder blij mee. De mogelijkheden zijn momenteel beperkter qua ruimte en budget maar het genieten zal denk ik prima gaan :).

Paradigm is verkocht dus het is vanaf nu 100% SF. De Paradigm's ben ik nooit zo'n grote fan van geweest. Maar ik had ze nu eenmaal al een tijd :). Ik miste rust, controle en diepte. Was mijn 1e set die ik kocht na een Logitech 5.1 set dus nog een aardige upgrade destijds haha.



Quote from: LittleNinja on December 14, 2016, 10:27:02Hi chef,

Ben je er weer. :)

Yamaha is een ondergewaardeerd merk hier, maar ik heb er altijd veel plezier aan beleefd. En technisch bijna onverwoestbaar (tenminste, mijn DSPA2 van destijds). Wat betreft de muzikaliteit en details geef ik wel nog steeds de voorkeur aan mijn bejaarde Arcam.

Succes man!

Hi kerel!

Tja onkruid vergaat niet. We gaan het meemaken komend weekend, naar wat ik heb begrepen uit de reviews is dynamiek, muzikaliteit en detail nu juist een sterk punt van de Yamaha. Ben ondertussen bijna vergeten hoe goed de AVR-600 klonk, hopelijk gaat dit me verrassen!

Hoe is het nu met jou?

Quote from: Martijn90 on December 14, 2016, 07:44:11
Gave ruimtes zeg! ;D

Thanks! Ben er erg trots op. We hebben hier veel aanloop en krijgen uitsluitend positieve feedback van bezoekers. Dus het was de moeite waard "the extra mile" te gaan met onze bedrijfsverhuizing afgelopen zomer.

Automaat

Quote from: Sonic Circle on December 14, 2016, 06:51:43
Paar honderd KM noorderlijker, Oulu. Waar de rise & downfall van Nokia heeft plaatsgevonden. Sterker nog, ik heb een kantoor in hun voormalig hoofdkantoor nu.

Hoe ken je Jyväskylä?

Ik ben een paar maal in die stad geweest omdat daar een kennis woont.
En met wat audio- en videoapparatuur kom je de lange winters wel door.
Reading the HTForum is learning every day!!

Sonic Circle

Ah tof! Zekers. En met Noorderlicht Lapland trips ook. November/december zijn het meest uitdagend. Maar we ligt nu al een pak sneeuw en dan is het hier erg mooi.

Etiennevh

Leuk te lezen dat het goed met je gaat in het hoge noorden Marius! Ik zie je foto's nog wel eens voorbij komen, blijft een plaatje om zo dicht bij de natuur te mogen staan.

Hopelijk gaat het hergebruiken van je apparatuur de kriebels weer omtoveren naar liefhebberij ;) Ik wens je alle goeds, zowel zakelijk als privé!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

LittleNinja

Quote from: Sonic Circle on December 14, 2016, 12:28:14
Hi kerel!

Tja onkruid vergaat niet. We gaan het meemaken komend weekend, naar wat ik heb begrepen uit de reviews is dynamiek, muzikaliteit en detail nu juist een sterk punt van de Yamaha. Ben ondertussen bijna vergeten hoe goed de AVR-600 klonk, hopelijk gaat dit me verrassen!

Hoe is het nu met jou?


Leuk! Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen met de Toys. Heb je de Towers ook nog dan? De prijs/kwaliteit verhouding van de Yammie is goed zo te zien. 8)

Met mij gaat het redelijk. Op 13 november is mijn moeder overleden.. das wel een dingetje. Maar verder gaat het wel goed.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

#2036
Quote from: Etiennevh on December 14, 2016, 22:47:30
Leuk te lezen dat het goed met je gaat in het hoge noorden Marius! Ik zie je foto's nog wel eens voorbij komen, blijft een plaatje om zo dicht bij de natuur te mogen staan.

Hopelijk gaat het hergebruiken van je apparatuur de kriebels weer omtoveren naar liefhebberij ;) Ik wens je alle goeds, zowel zakelijk als privé!

Hi Etienne,

Zekers! Het mooiste seizoen van het jaar is nu net weer begonnen. Binnenkort beginnen de ski en sneeuwscooter trips in de weekenden met vrienden weer :).

Bedankt man. Hoop dat het met jullie ook goed gaat? Alles qua werk ook weer rustig en lekker?

Quote from: LittleNinja on December 15, 2016, 08:43:01
Leuk! Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen met de Toys. Heb je de Towers ook nog dan? De prijs/kwaliteit verhouding van de Yammie is goed zo te zien. 8)

Met mij gaat het redelijk. Op 13 november is mijn moeder overleden.. das wel een dingetje. Maar verder gaat het wel goed.

Nee de towers zijn bij Etienne ondergebracht :). Zie hierboven.

Zo man, daar moest ik even van slikken. Gecondoleert! Kan me zo moeilijk voorstellen wat de impact van het verlies van zo'n belangrijk persoon is. Sterkte man! Ik bel je binnenkort, kunnen we weer eens bijpraten.

Sonic Circle

#2037
Eerste indruk: woooow. Surround beleving is supergoed. Holografisch erg sterk. Veel detail, veel diepte, helder.

Het luisterdeel van de woonkamer is ongeveer 5,5 diep en 6 breed (met rechts daarnaast een gang en schuin erachter om te hoek een zithoek en open keuken). Met als halve afscheiding een grote, rondom ingemetselde houtkachel.

Vloer is houten, plafond is houten. Flink halfpolig kleed voor de tv, sofa's van stof. Akoestisch niet onaardig. Dat is echt goed te merken. De front speakers zijn naast de 65" tv gehangen met een hoek van 20/25 graden naar de luisterpositie. De surrounds zijn op een hoek van zo'n 120 graden uitgekomen en flink wijder opgehangen. Gevolg: de surround beleving is een stuk ruimtelijker dan in mijn voormalige HT setup waar de ruimte net breder dan 3m was.

De Yamaha speelt super! Klinkt verassend goed en was een beetje voorzichtig in mijn enthousiasme vooraf omdat ik vanaf Arcam AVR 600 kom en die match met de SF Toys super was.

Ik mis nu wat body en controle in het midlaag en laag, wat te verwachten was. Echter kan de Cambridge Audio Minx verassend sterk uit de hoek komen wanneer er power gevraagd wordt zeg! Dat voor zo'n mini 8" subje 😎.

Erg blij! Nu lekker verder tweaken.

Bjorn nog bedankt voor de tips: de surrounds die nu zoveel wijder zijn geplaatst dan ik aanvankelijk van plan was doen het enorm goed in het geluidsbeeld.

Grootste verschil met voorheen: nu is het of ik in een groter theater op de prime seat zit. Midden in de beleving. Voorheen zat ik in een wat dieper, smaller arthouse filmtheater op de prime seat. Intiemere beleving maar was ook heel intens, genieten. In hoogte beleving van het geluid is het nu iets minder hoog misschien. Maar nu breder, meer rondom en enorm dynamisch en levendig .

Jean Sibelius

Goed om te lezen dat de nieuwe set-up al direct goed bevalt :) Geniet ervan! (en 'tweaken' is ook een leuk deel van de hobby)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

bmateijsen


Sonic Circle

#2040
Zo, een maandje en veel onderzoeken, uitproberen en genieten verder. Ondertussen is mijn verouderde Oppo BDP-83 ingeruild voor een Panasonic DMP-UB900 ultra HD speler waarmee de hele keten nu 4K/HDR/hdmi 2.0a compliant is.

Heb veel gespeeld met het Yamaha YPAO meet systeem, metingen gedaan en eea verschoven / weggehaald of bijgeplaatst in de woonkamer, speaker plaatsing verder getweaked qua indraaien en hoogte en weer opnieuw gemeten, etc etc.  Ook veel getest met wat ik fijn vind aan de Yamaha: DSP's wel of niet gebruiken en zoja welke, YPAO aan of uit, Parametrische EQ instellingen testen (ik gebruik nu YPAO flat, het meest levendig en natuurlijk). Uiteindelijk staan alle speakers op small, cross-over op 80 hz.  Ik wil me meer gaan verdiepen in Parametrische EQ en kijken of ik handmatig eea kan verbeteren. Maar dat wordt meer een langdurig leer en probeer project :).

Het is nu genieten met een grote G. Waar ik had verwacht dat vooral de Cambridge Audio MinX X301 sub toch een flink gat in het midlaag/laag zou laten vallen ben ik daar erg positief verrast. Hij speelt heel muzikaal mee, redelijk gecontroleerd en kan ook nog aardig wat kracht leveren wanneer nodig. Meer dan ik had verwacht en voldoende voor onze woonkamer voor nu. Wat mee zou kunnen spelen is dat de woonkamer akoestiek van waar alles nu opgesteld staat een betere basisakoestiek heeft dan dat mijn HT had. Ik herinner me daar qua laag een heel sterk verschil tussen de sweet-spot en buiten de sweet-spot. Dat is nu ook niet het geval. Ook is de luisterpositie dichter op de fronts dan in mijn HT het geval was. Nu zo'n 3.20m van de speakers en voorheen wel 1.5m verder denkik.

De surroundbubble is fantastisch. In films zit ik vaak echt op het puntje van de sofa :D, volledig in de film opgezorgen. De spreiding rondom en ook over me heen is heel homogeen. De levendigheid is enorm; geluid komt tot ver naar je toe en ook van achter en boven. Het is niet alleen goed verspreid, ook het detail blijft goed overeind. Het is geen brij / muur van geluid maar er is een mooie diepte en veel detail / scheiding in objecten, instrumenten, stemmen. Ambient geluid komt heel sferisch en verspreid over.

Ben ook verrast dat ik zo weinig Yamaha aanhangers tegenkom in het HT forum. In mijn HT deed de Arcam AVR-600 het absoluut fantastisch met de Sonus Fabers, Velodyne en toen nog de Toy Tower fronts (nu enkel Toys). Wat ik opvallend vind is de hoeveelheid detail, controle en levendigheid die ik nu ervaar met Yamaha. Stereo weergave is denk ik beter dan het in mijn HT was, al mis ik wel wat punch/power natuurlijk. De stage en het detail is toch verrassend goed! De Yamaha kost 1/3e van wat de Arcam kostte en toch heb ik niet het gevoel veel te missen. En dan is er het super fijne Music Cast multiroom systeem dat ik draadloos kan bedienen.

Zit er nu aan te denken in de toekomst weer 2 Sonus Faber Toy Towers aan te schaffen en de 2 Toys naar boven te halen, om ze als front presence speakers te gebruiken voor Dolby Atmos tracks. Daar is qua plaatsing geen probleem mee in de woonkamer. Plafondspeakers gaat iets uitdagender worden :).

Sonic Circle

En daarnaast is het volop genieten van het sterk verbeterde beeld. Al mijn BD films hebben een flink positieve facelift gekregen met de Panasonic UB-900. De 4K upscaling werkt fantastisch. Het beeld is kleurrijk maar natuurlijk en met heel veel diepte, scherpte en vooral een filmische weergave. 

Games in 4K/HDR als Uncharted 4, the Witness en The Last of Us zien er fantastisch uit. Ultra HD films op de Pana ook genieten; X-Men Apocalypse was overweldigend met veel detail in donkere scenes met licht / ontploffingen die het scherm flink oplichten. Zonnebril op.. Wow! Voor mij was de film Lucy op BD de film die me tot nu het meest verrastte; zoveel detail en zó kleurrijk en scherp zonder dat het uit balans voelde. Enorm filmisch, 3D en "analoog"? Netflix via de Pana is oprecht genieten nu met 4K series. Het geluid is van wat minder niveau maar ook niet zo slecht dat ik niet van de serie kan genieten.

Al met al ben ik een heel tevreden mens. De set voelt gebalanceerd aan en integreert fantastich in de woonkamer. Missie geslaagd O0

MLCinema

Goed om te lezen dat je nog steeds kunt genieten van de hobby! Leuke set ook die Yamaha met de SF!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |