Panasonic DMP-BD50 Blu-Ray Player

Started by Axxie_Dent, July 24, 2008, 16:40:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Axxie_Dent

Uitgebreide review in het Duits :

http://www.av-magazin.de/index.php?id=2422

AD

celerontje

Ik kan vrijwel geen Duits, maar deze review ziet er goed uit.
Hij accepteerd ook SDHC kaarten met AVCHD, handig voor de mensen die een film op hun PC op de DMP-50 willen kijken.

Maar 't is een erg mooie speler.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Kuipje

#2
  :-X

riwi

Quote from: Kuipje on July 25, 2008, 23:03:30
Ze zeggen ook nog wat over de 30. Lees het maar eens op pagina 6 of 7. Er zijn niet zoveel argumenten om voor de '50' te gaan

Het argument 'voor' de BD50 is de mogelijkheid om DTS-HD en DolbyTrueHD te decoderen naar analoog of PCM_over_HDMI. De Marantz bd8002  is gebasseerd op deze Panasonic.

celerontje

Die paar dingetjes die deze speler t.o.v. de DP-30 heeft, zijn nou net wat ik nodig heb.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robert - Jan

Quote from: riwi on July 25, 2008, 23:26:00
De Marantz bd8002  is gebasseerd op deze Panasonic.

Hoe bedoel je dat... Gebruikt de Marantz BD8002 hetzelfde chassis, loopwerk, implementatie etc of hebben ze bij Marantz goed naar de aanwezige functionaliteit van de Pana gekeken?
If they don't know wine is finer, let them boil water!

riwi

Quote from: Robert - Jan on July 26, 2008, 01:43:12
Hoe bedoel je dat... Gebruikt de Marantz BD8002 hetzelfde chassis, loopwerk, implementatie etc of hebben ze bij Marantz goed naar de aanwezige functionaliteit van de Pana gekeken?

De Denon 2500 is gewoon een opgeleukte Pana BD30. Zelfs dezelfde bugs erin, die dan bij de Panasonic sneller opgelost worden. De Marantz is gewoon een directe afgeleide van de BD50. Men hoopt natuurlijk op allerlei verbeteringen in de analoge circuits, die er waarschijnlijk best wel zijn.
Dit is niets nieuws Denon bracht vroeger al DVD spelers van Panasonic uit onder een ander nummer, zelfs de menu's waren toen identiek. Denon en Marantz zijn 1 bedrijf dus daar wordt wel meer geshared.

Robert - Jan

Oké, helemaal duidelijk. Jij bent trouwens nog laat op  ;)
If they don't know wine is finer, let them boil water!

kermit

#8
Quote from: Robert - Jan on July 26, 2008, 02:02:20
Oké, helemaal duidelijk. Jij bent trouwens nog laat op  ;)

;D

riwi

Quote from: Robert - Jan on July 26, 2008, 02:02:20
Oké, helemaal duidelijk. Jij bent trouwens nog laat op  ;)

's avond kijk ik vaak een filmpje  ;D Jij was ook nog laat op he  ;)

Robert - Jan

Quote from: riwi on July 26, 2008, 16:54:08
's avond kijk ik vaak een filmpje  ;D Jij was ook nog laat op he  ;)

Nee hoor, juist vroeg! Ik ben aan het werk in Australie en het is hier 6 uur later dan in Nederland  :P
If they don't know wine is finer, let them boil water!

Nooff

Quote from: riwi on July 26, 2008, 02:00:20
De Denon 2500 is gewoon een opgeleukte Pana BD30. Zelfs dezelfde bugs erin, die dan bij de Panasonic sneller opgelost worden. De Marantz is gewoon een directe afgeleide van de BD50. Men hoopt natuurlijk op allerlei verbeteringen in de analoge circuits, die er waarschijnlijk best wel zijn.
Dit is niets nieuws Denon bracht vroeger al DVD spelers van Panasonic uit onder een ander nummer, zelfs de menu's waren toen identiek. Denon en Marantz zijn 1 bedrijf dus daar wordt wel meer geshared.

De Marantz is een direct afgeleide speler van de Denon 3800, niet van de BD50.

riwi

#12
Quote from: Nooff on July 27, 2008, 11:46:22
De Marantz is een direct afgeleide speler van de Denon 3800, niet van de BD50.

Volgens mij zijn zowel de Marantz BD8002 als de Denon 3800 afgeleiden van de Panasonic BD50.

Volgens dit overzicht : http://www.idoblu.co.uk/page2%20Blu-ray%20Players.html
Hebben ze alledrie ook de Panasonic Uniphier architectuur. Zowel de Denon als de Marantz hebben wel een SO Realta erbij, dus ze zullen wel beter zijn voor SD dan de Pana BD50 op zich. Ook heeft de Pana slechts 5.1 analoog uit terwijl de Denon/Marantz volle 7.1 analoog uit hebben. Door de missende ethernet aansluiting van de Denon/Marantz zullen ze echter nooit profile 2.0 kunnen worden wat de Pana BD50 al wel is.

@Robert-Jan : 6 uur tijdsverschil met NL, dan zit je ergens in het noorden? Ik zat eens een poosje in Melbourne en had toen 10 uur verschil volgens mij. Have fun down under.

Nooff

Quote from: riwi on July 27, 2008, 21:59:12
Volgens mij zijn zowel de Marantz BD8002 als de Denon 3800 afgeleiden van de Panasonic BD50.

Volgens dit overzicht : http://www.idoblu.co.uk/page2%20Blu-ray%20Players.html
Hebben ze alledrie ook de Panasonic Uniphier architectuur. Zowel de Denon als de Marantz hebben wel een SO Realta erbij, dus ze zullen wel beter zijn voor SD dan de Pana BD50 op zich. Ook heeft de Pana slechts 5.1 analoog uit terwijl de Denon/Marantz volle 7.1 analoog uit hebben. Door de missende ethernet aansluiting van de Denon/Marantz zullen ze echter nooit profile 2.0 kunnen worden wat de Pana BD50 al wel is.

@Robert-Jan : 6 uur tijdsverschil met NL, dan zit je ergens in het noorden? Ik zat eens een poosje in Melbourne en had toen 10 uur verschil volgens mij. Have fun down under.

De Panasonic Uniphier chip wordt ook alleen gebruikt voor de HD video processing. Denon gebruikt verder haar eigen software, zoals je al zei de Realta net als de Marantz, en haar eigen hardware. De Uniphier is in zowel de Denon als de Marantz softwarematig veranderd ten opzichte van de Panasonic spelers. Om nou te zeggen dat de Denon en Marantz gebaseerd zijn op de Panasonic omdat ze slechts dezelfde HD videoprocessor gebruiken, dat gaat een beetje ver vind ik. Als je de Denon en Pana open schroeft dan is de hele opbouw totaal verschillend.

Aconda

#14
Ik wilde graag deze BD-50 aanschaffen, maar wat blijkt.......ze zouden niet meer
via de dealer leverbaar zijn. Er zou een nieuwe versie (waarschijnlijk iets van BD-55)
in aantocht zijn rond oktober.
De BD-50's zouden door de nederlandse importeur tè weinig aangekocht zijn, waardoor deze
nu op zijn.
Iemand hier iets van vernomen?
(natuurlijk zal er her en der nog wel BD-50's te krijgen zijn via een (internet)winkel die ze op voorraad hebben)

Randal


QuoteFor Panasonic, the rumor is that the company will be releasing two new Blu-ray players, the DMP-BD35 and the DMP-BD55. Both of these players will be Profile 2.0-compatible, and the DMP-BD55 is adding 7.1 analog outputs and vibration-reducing isolation feet to its feature set. With that information, we imagine Panasonic will position the DMP-BD35 as the "everyman's Blu-ray player," while the DMP-BD55 will be targeted to home theater enthusiasts willing to pay extra for some additional bells and whistles.
Bron: cnet.com/crave

PG

Op de Duitse site lees ik dat de BD35/BD55 399.-/499,- adviesprijs hebben.
Zal wel een fout zijn.  :-\

simsatit

Quote from: PG on September  8, 2008, 14:40:11
Op de Duitse site lees ik dat de BD35/BD55 399.-/499,- adviesprijs hebben.
Zal wel een fout zijn.  :-\

Kijk maar even op kieskeurig bij prijsvergelijking;)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

PG

#18
Onze plaatselijke winkelier was maandag naar Panasonic geweest voor de nieuwe producten. De spelers zijn vanaf 31-10 leverbaar. De adviesprijs wordt 350 en 450 euro.
De BD50 is inderdaad uit productie.

mikeske

#19
met die prijzen koop ik mij wel een BD55 hoor  8)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost