infocus X1 = ta dataview V20 ?

Started by feelgood, May 18, 2003, 20:26:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

feelgood

Kan iemand mij vertellen of de dlp projector van Triumph Adler, TA dataview v20, die bij Bis (www.bis.nl) zeer aantrekkelijk geprijsd gelijk is aan de Infocus X1.
Qua uiterlijk en technische mogelijkheden heb ik geen verschillen kunnen ontdekken.

garmtz

Is niet hezelfde. Volgens mij heeft de Infocus geen 2000 ANSI lumen! Verder zegt "dataview" dat deze is bedoeld voor data-presentatie, niet Home Theater.

AmbientLight

Feelgood,

Navraag bij Bis leert dat de V20 gelijk is aan de Infocus X1. De specificaties zijn gelijk, zie ook de pdf file op de site van Bis. En volgens mij is het daarmee ook een goede beamer voor hometheater.

Langsgeweest bij Bis in Waardenburg en de projector bekeken. Ziet er goed uit. Veel vergelijkingsmateriaal (helaas niet de Sanyo Z1) en je kunt redelijk goed spelen met het licht, projectieafstand en beeldgrootte.

Binnenkort komen ze met een unit bij mij thuis om te kijken of de lichtinval (leuk zo'n serredak) toe staat om te kunnen projecteren.

Martin_G

Eh leuk die aanbieding.. NOT

1785 euro..

kijk eens bij tweakers.net pricewatch.. 1600 euro
of informeer eens bij frank.. 1799 inclusief calibratie van 75 euro
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

tan1415

Heren als je info over beamers wil hebben...waar kan ik het vinden?
Zoiets als een crashcourse voor beamers/beamers for dummys.
Threads op deze site?

Way is crt eigenlijk?

J.A.F._Doorhof

Kijk eens op het hometheater web, bereikbaar via www.hometheater.nl en dan kiezen voor het Home Theater web.
Daar vindt je onder info veel documenten met alle informatie die je zoekt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AmientLight

Martin_G

Soms is prijs niet doorslaggevend. In mijn geval is het bijvoorbeeld belangrijk of de beamer met de lichtinval bij ons thuis goed werkt.

Verduisteren lukt maar deels en het is dus vervelend als ik met het koopje van de maand zit maar in de zomermaanden pas na 23.00u een filmpje kan kijken.

Dus ja, een beetje duurder maar ook een beetje meer service (wellicht gelijk aan de service bij ITC.)



Martin_G

Quote from: AmientLight on May 19, 2003, 21:37:33
Martin_G

Soms is prijs niet doorslaggevend. In mijn geval is het bijvoorbeeld belangrijk of de beamer met de lichtinval bij ons thuis goed werkt.

Verduisteren lukt maar deels en het is dus vervelend als ik met het koopje van de maand zit maar in de zomermaanden pas na 23.00u een filmpje kan kijken.

Dus ja, een beetje duurder maar ook een beetje meer service (wellicht gelijk aan de service bij ITC.)


Eh, ik volg je even niet. hij is precies dezelfde als de infocus x1, alleen andere naam dus..

Of bedoel je dat je goede ervaringen met die winkel hebt of dat het dichtbij is of wellicht allebei?

Ik dacht dus dat je voor deze winkel ging omdat je dacht dat ze met deze aanbieding goedkoper zullen zijn dan de rest.. ik wou je er alleen even op wijzen dat die aanbieding niet zo bijzonder is.



Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Martin_G

Quote from: garmtz on May 19, 2003, 08:47:25
Is niet hezelfde. Volgens mij heeft de Infocus geen 2000 ANSI lumen! Verder zegt "dataview" dat deze is bedoeld voor data-presentatie, niet Home Theater.

Jij zit volgens mij bij de verkeerde te kijken, namelijk die op de beginpagina.
Rechts staat in het rijtje de TA DATAVIEW V20 en als je daar de specs van bekijkt zie je idd dat ie hetzelfde is als de infocus x1.. en dus met 1100 lumens
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Darkman

Net bij Bis in waardenburg langsgeweest, zit 50 meter van mijn werk af ! (nooit geweten, is ook niet van buiten te zien). En de verkoper daar liet mij weten dat de dataview projectoren door infocus geproduceerd worden, dus volgens mij zijn het dezelfde apparaten, maar dan goedkoper ;)
Knowledge is not power, knowledge applied is power.