*Cine Tresa* -FINAL STAGE-

Started by Francisco, July 20, 2008, 16:52:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

astrobart

mooi dat er nog crt's gehangen worden.  ^-^

Francisco

CRT blijft gewoon  O0 zeker gezien de prijs ervan.
Dit is een Retro BG808s heb ik voor erg weinig ergens kunnen kopen. Heeft de P16 buizen met LC. projector had 3000uur op de teller.
Een LC kamer was lek. Of eigenlijk de aansluiting van de slang. Ik ben dit al vaker tegengekomen.
Ik had nog een BG808s (met sony buizen) liggen waarvan de tubes op waren. Eigenlijk heb ik alles overgezet behalve de convergentie lade.

Toen 3 C-elementen gekocht van een Sony G70 en 3 HD18 lenzen. Het project kon beginnen, zie topic van Terry op het AVS ombouw van BG808 naar LC.
En zie hier een BG808s LC  ;D met de scherpere P16 buizen, Liquid coupling en de betere HD18 lenzen. Ik heb alleen geen instelbare scheimflug maargoed daar heb ik iets op verzonnen, eigenlijk zoiets als wat moonyass deed met de 1270. Ik kan de lenzen op iedere hoek milimeters afstellen. Daar kom ik een eind mee.

Francisco

#52
Iedereen gelukkig nieuwjaar en een filmvol 2009  :thumbs-up:

Tevens even een update met foto's

De projector zoals beschreven een BG808 LC



De ruimte vanaf rechts




De draden op m'n scherm zijn voor de covergentie. Dat maakt het een stuk makkelijker.

Francisco


Francisco

Patch kast handig............ :hehe:





Sonic Circle

Wat een mooie ruimte zeg!

praktische vraag: hoe bevalt het lichte tapijt? Heb je veel last van de lichte kleur tijdens filmkijken?

mscofield

Mooie ruimte! Hoe bevalt het plafond?
Is het vergelijkbaar met velour? Zou het ook goed op een muur werken?

Francisco

Tapijt bevalt zeer goed absoluut geen last van reflectie. Het was ook een bewuste keuze om iets licht te houden anders wordt het een erg donker hol. Tevens met het oog op de toekomst als deze ruimte toch een andere bestemming zou krijgen wilden we dat het vrij eenvoudig moet zijn om het om te bouwen.
Doordat het plafond van stof is heb je daar geen last van reflectie en naar de grond toe heb je er minder last van. plus het feit dat het tapijt is en geen glimmende parket vloer.Ik ben erg tevreden met het resultaat, ik weet alleen nog niet wat ik met de deur ga doen. Die zou nog wel eens wat licht kunnen terugkaatsen.

Francisco

#58
@mscofield
Plafond is van Flanel, ik heb het gewoon tegen de mdf platen geniet. ging perfect, wat wel een voordeel is zijn de lampjes. in de lampgaten kon ik het doek extra opspannen ik denk dat het nu max. 5 millimeter doorhangt dat is acceptabel.
Voor een muur kan het prima is nog makkelijker.
Zoek even op flanel en theatermaterialen je kunt het online kopen 3,10m breed brandwerend het is idd velour achtig zacht.

Francisco

#59
De Final stage!

Er is weer een hoop veranderd. Auto masking is af en werkt perfeect. Audio is ge-updated Denon er uit en welcome to Rotel!

Set bestaat nu uit:

RSP-1066
RB-1075
RB-1050
PS3
Dign HTPC

Projector is gecalibreerd  :o wat een verschil weer. En er is een PS3 bijgekomen met name voor Blu-ray en ook wel een beetje voor GTA IV  ;D
Patch kast is weer weg en de muur weer dicht. Het nam te veel ruimte in uit de andere kamer, en met de komst van de Rotel mag het spul weer gezien worden.
Laatste wat nog rest is een goede subwoofer (ik heb nog steeds niet de juiste gevonden) en een Pronto. Zodat alles in 1 keer aan kan. Verlichting X10 Masking X10, Barco rs-poort, audio infrarood etc.

Check deze slideshow http://img21.imageshack.us/slideshow/player.php?id=img21/5454/12389371403ig.smil   O0





















xynyx

Allemaal HEEL Profi!! Ziet er zeer netjes uit. Gefeliciteerd :nowink:

Hoe werkt de masking precies? Gaan de beide delen tegelijk?

bmateijsen


jantje112


Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Atmoz


Wow vet hoor!!  :D :D :D
Erg mooi en strak.

Kickse ruimte met leuke apparatuur!!
En wat natuurlijk ook erg gaaf is, is dat masking systeem.

Ik ben voor :biggrin:


Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

hifiman


MLCinema

VET Ruimte is erg mooi geworden. Mooie audioupgrade's ook!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

sj0er-D

wat een prachtruimte! alleen het compaq logootje nog van het glas krabben ;D

Fabian92

Zó, dat is ff een mooie ruimte  :o , ziet er echt fantastisch uit!  :colgate: Ben wel benieuwd wat voor sub daar komt te staan  :lookaround:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

BarcoCRT

Ook aan de ps3  ;D

De ruimte ziet er helemaal top uit, de afwerking is van hoog nivo. De ruimte is fors groter dan de foto's doen vermoeden.
De conversie van de 808s naar LC is uitstekend gelukt. Deze ruimte staat garant voor vele uren filmgenot!
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

SpeedyAndré

Ik was even bang dat de crt hier ook exit was maar integendeel dus  ;D ;D
De kleuren doen me aan een ander ht denken, heel mooi gedaan  :thumbs-up:
Een PS3 ligt wel voor de hand, voor dat geld kan je bijna geen beter beeld krijgen  :wub:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

LexiconLogan

Jeeee, wat een ontzettend gave ruimte. Ziet er echt heel mooi uit :inlove:
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Robbert54

idd hele mooie ruimte! en mooie apparatuur :inlove:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Prachtig geworden. Mooie kleurstelling ook.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Francisco

Leuke reacties dank dank,  ;)

@xynyx De masking werkt idd ook vanaf onderen tegelijk met boven. Er zit 1 somfy moter boven en beneden een rolgordijn buis met veer welke continu op spanning staat. Door kabels trekt hij wanneer boven af rolt beneden omhoog simple as that  :bigsmile:
Kosten ong. € 150,- alles bij elkaar.

@sj0er-D
Ik heb maar gelijk de hele kast weggehaald  :baaa:

@BarcoCRT
Ben er blij mee. wel wat moeten phase smokkelen en wat beeld kwijt maar ach dat weten we van het 808 chassis. Niet ernstig verder en wie weet in den toekomst een scaler of een barco met high scanning 72hz. Of euh Sony G90 slikt het ook goed.
Nee hoor deze blijft voorlopig hangen en echt die LC met gekleurde c-elementen rules  8) Wat een top plaatje!
Iemand nog HD-134 lenzen liggen en niet zou weten wat je daar toch mee moet doen...... hind hind (zeg maar FINAL upgrade voor deze Barco)

@Fabian92
Sub twijfel ik nog over. Keuze 1: Velodyne CHT12R (leuk maar nog wel prijzig) Keuze 2: MB Quart QL1212 (goedkope goede sub maar erg moeilijk te vinden) Alleen 2de hands, om de hobby enigzins leuk te houden.

Nog mensen met tips voor een goede pronto waar ik X10 met RF direct kan aansturen?