*Cine Tresa* -FINAL STAGE-

Started by Francisco, July 20, 2008, 16:52:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Garmir


Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

Francisco

Zo vandaag GTdesign op de stoep met m'n scherm  :D  :D  :D
Erg mooi moet hem alleen nog even in elkaar zetten  ;D
Tevens tapijt uitgekozen wordt Parade parelgrijs erg mooi vind ik zelf. Nu dikke 18mm hoge 9cm plinten maken van mdf en monteren voordat de tapijt leggers komen.
Ook nog beziggeweest met het uitzoeken van alle spullen voor mijn masking. Somfy rolmotor aan de bovenkant met een horizontale buis van 260cm.
Onderkant 260 buis met spanveer het wordt dus een soort paternoster systeem. En natuurlijk aansturen met X10 marmitek  O0

Hoe hoog gezien van de onderkant zouden jullie het scherm plaatsen? Het is heel persoonlijk natuurlijk ik hou er zelf wel van om een beetje op ooghoogte te kijken dus midden van het scherm, iets hoger zou ook kunnen.

simsatit

Klinkt goed ;)

ik heb mijn scherm zelf vrij hoog omdat ik mijn center niet te laag wil hebben, en mijn beamer ook niet te laag wil hebben, meer uit praktisch oogpunt dus. Als je scherm wat lager kan is dat best fijn 8)..

Greets,
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Francisco


Francisco


Francisco


Francisco


Francisco

Gelijk even een vraagje.
Ik heb een LW11 dimmer van Marmitek alleen weet ik niet hoe ik die moet aansluiten binnen een wisselschakeling.
Onder aan de trap zit een gewone schakelaar. Boven wil ik de dimmer aansluiten. Ik weet dat het kan met een LW11.
In de schakelaar boven zitten 3 zwarte draden. 1 naar het licht toe en 2 onderin de schakelaar welke van de schakelaar beneden komen.
Nu zit er op de LW11 4 schroefjes. 1x L uit (naar verlichting) 1x L in (schakeldraad/zwart?) 1x N (nul draad blauw? heb ik, niet beschikbaar) 1x 2 (speciaal voor wisselschakeling)

Hoe sluit ik dit aan met 3 zwarte draden?

http://www.beveiligingswinkel.nl/PDF%20files/Marmitek%20PDF/8930.pdf

BarcoCRT

Je moet de blauwe draad (N) naar de aansluitdoos trekken. Ook moet je de bruine fase draad (L) naar de aansluitdoos trekken, nu heb je alleen de geschakelde fase. Zonder beide draden gaat de schakelaar niet werken.

Je kan de andere schakelaar nu aansluiten door één van de twee zwarte draden (geschakelde fase) die van de schakelaar beneden komt aan te sluiten op aansluitpunt 2 van de X10 module. Let wel, deze module is bedoeld voor een momentschakelaar, en de schakelaar die nu beneden gemonteerd zit is een omschakelaar en maakt dus een duurcontact.

Je kan een momentschakelaar 'simuleren' door de schakelaar kortstondig aan- en weer uit te schakelen, maar misschien is het plaatsen van een momentschakelaar wel zo makkelijk.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

TheSpeedSkater

Leuk project ! Ga ik volgen.

Succes met de werkzaamheden.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Francisco

Thanks Reinier! mooi he die forums zie http://www.klusidee.nl/Forum/about30081.html Ik heb hem al besteld.
Gaat helemaal goedkomen.

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Francisco

Pulsschakelaar gekocht en vanavond gemonteerd werkt perfect  ^-^
Kabels trekken was een hele klus hadden die bouwvakkers een 90 C bocht met flexibele buis gemaakt en elders aan elkaar geknoopt. wat een dingen die aan een boom hangen moet je nagaan het is nieuwbouw  :o

Francisco

Weer wat verder.
-Inmiddels hangt het scherm van GT wat erg gemakelijk in elkaar te zetten is.
-Randen rondom het plafond zijn af.
-Patch kast ingericht.
-Flamco profiel gemonteerd (nog bedankt Spot  ;))
-Audio en speakers gemonteerd 7 stuks.

Nog te doen:
-aut. Masking met somfy motor horizontaal, als een paternoster.
-projector ophangen
-Patch kast afwerken
-Randen om scherm maken
-Rolgordijn monteren
-afstellen en kijken  ;D

foto's






sj0er-D

dit doet me echt ontzetten aan de zolder van Joris denken! zelfs de kleurstelling.

ik vind het erg nice!!

Joris1971

Quote from: sj0er-D on November 12, 2008, 15:07:45
dit doet me echt ontzetten aan de zolder van Joris denken! zelfs de kleurstelling.

ik vind het erg nice!!
Zelfde kleurstelling? Volgens mij mag je weleens naar de oogarts gaan.

TheSpeedSkater

Quote from: Joris1971 on November 13, 2008, 08:51:52
Zelfde kleurstelling? Volgens mij mag je weleens naar de oogarts gaan.
;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

LightStar

Ik vind het meer op de kleurstelling van simon lijken :P

Marantz NR1605, PM7004, UD5007, NA7004, BD5004 (project htpc)

astrobart

Quote from: Francisco on November 12, 2008, 00:16:25
Weer wat verder.
-Inmiddels hangt het scherm van GT wat erg gemakelijk in elkaar te zetten is.
-Randen rondom het plafond zijn af.
-Patch kast ingericht.
-Flamco profiel gemonteerd (nog bedankt Spot  ;))
-Audio en speakers gemonteerd 7 stuks.

Nog te doen:
-aut. Masking met somfy motor horizontaal, als een paternoster.
-projector ophangen
-Patch kast afwerken
-Randen om scherm maken
-Rolgordijn monteren
-afstellen en kijken  ;D

foto's






hey toch maar geen torus??

jeroens

Hey Buur

De barco hebben we toch echt opgehangen  ;D

wordt mooi hoor maatje  :P

Rob Eric Blank

Begint echt vorm te krijgen. Ziet er prima uit!

timp

Mooi project, ben benieuwd! Leuke ruimte ook trouwens.

Francisco

#48
@Astrobart
i.d.d. geen Torus, op zich goed te doen. Echter wilde ik niet helemaal aan crt vast zitten nu kan ik evt ook met een digitale in de toekomst verder. maargoed het kan alsnog  ;D Construktie van Ge zijn schermen is er uitermate geschikt voor.
Plus dat het frame erg zwaar wordt om omhoog te houden.

@JeroenS
Hebben we goed gefixt he buur  8)
Maar de draadeinden haal ik er toch nog even af om er contra moeren op te zetten. Dan hangt de Barco net nog even wat stabieler.
Om en om gaat best aan twee hangt hij al super  ^-^






-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.