'Amerikaanse prijzen hdtv's onderuit door zwakke economie'

Started by Flexaa, July 17, 2008, 18:02:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Flexaa

'Amerikaanse prijzen hdtv's onderuit door zwakke economie'

'Amerikaanse prijzen hdtv's onderuit door zwakke economie'
Door Dimitri Reijerman, donderdag 17 juli 2008 10:17, views: 14.411

In de Verenigde Staten hebben fabrikanten de adviesprijzen voor lcd- en plasmatelevisies flink verlaagd. De firma's kampen door de stroef lopende economie met forse voorraadoverschotten.

Samsung, Sharp, Mitsubishi, LG en Panasonic hebben de adviesprijzen met soms vierhonderd dollar naar beneden bijgesteld, in de hoop zo hun marktaandeel te kunnen behouden, zo schrijft Hdguru. Omdat het om adviesprijzen gaat liggen de prijzen in de winkels vaak al aanzienlijk lager, maar ook bij de retailers zijn de prijzen voor nieuwe plasma- en lcd-tv's flink gezakt.

De prijzen voor platte televisies lieten in de VS de afgelopen twee maanden al een dalende lijn zien. Fabrikanten zijn genoodzaakt tot de prijsverlagingen omdat zij in toenemende mate met onverkochte voorraden blijven zitten nu de Amerikaanse consument de hand op de knip houdt. Onduidelijk is nog of en in welke mate de prijzen in Europa zullen dalen.

http://tweakers.net/nieuws/54580/amerikaanse-prijzen-hdtvs-onderuit-door-zwakke-economie.html

Bengbeng

QuoteSamsung, Sharp, Mitsubishi, LG en Panasonic hebben de adviesprijzen met soms vierhonderd dollar naar beneden bijgesteld

Ik vraag me eigenlijk af hoe ver de prijzen daadwerkelijk moeten
zakken eer dat jij een nieuwe HDTV koopt, Flexaa. Volgens mij doe jij
het niet voor 400 euro korting.  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Flexaa

Waar ik het wel voor doe is iets tussen mij en de verkopende partij :-)

Maar ik ben de eerste die volmondig toegeeft dat ik het toejuich als de prijzen van televisies in Europa net zoveel dalen als in de USA.