TV VLAANDEREN OF HD TELENET DIGIBOX/CORDER

Started by yoho, June 28, 2008, 21:34:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yoho

Hallo htforum members...

Ik ga volgende week een lx5090 kopen.

Ikzelf ben van Roeselare W-Vl België

Ik zit in telenet "zone" en kijk nu nog op een Philips (http://www.2dehands.be/philips-breedbeeld-kleurentelevisie-92cm-100hz-47494707.html)
matchline crt tv op analoge kabel. Staat nu trouwens te koop  ;D

Zit nu serieus in twijfel als ik overga naar digitale tv wat te nemen ............

- serieus aan het overwegen om complete sat installatie met dreambox te nemen (big visosat A1+A2+A3+HB) en tv vlaanderen pakket.

- of telenet HD digibox

- Is er een verschil in beeldkwaliteit tss tvv en hddigibox : op een,canvas,vtm,be2,vt4,vijftv. Geeft tvv een goede beeldkwaliteit op een pio plasma of is digibox tn beter ?
Graag enige info...

Mvg,
Yoho
Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 3D Receiver - Sony VW50ES - Dune Prime 3.0 mediaplayer - Oppo BDP 105D
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Samsung lcd LE23R71B Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5-PSW2500 - WII console

Ramius

#1
Yoho, eerst en vooral welkom op dit forum. Zelf heb ik de HD Digibox van Telenet en ben er zeer over te spreken. De courante tv-zenders geven een zeer goed plaatje en de HD-zenders zijn natuurlijk superstrak wanneer de uitzending zelf ook van goede kwaliteit is (maar dat geldt natuurlijk voor alle zenders hé). Ik heb begrepen dat bepaalde buitenlandse HD-zenders op sat een nog beter plaatje geven maar zelf kan ik dit niet bevestigen. Dus als je veel Belgische zenders kijkt zou ik je Telenet aanraden. Bekijk anders ook eens de review die ik in het andere topic heb geschreven over de vergelijking tussen dvd en Prime-HD. ;)

Grtz
Ramius






Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

yoho

@ramius: bedankt voor het snelle antwoord. Dus telenet digibox/corder geeft volgens u een strak plaatje...

Ik overweeg de hd box ofwel sat met tv vlaanderen...

Misschien kan "fico" nog eens een antwoord geven op dit topic, aangezien ik hier las, dat hij zowel over tvv EN digibox beschikt ism 507 scherm.

Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 3D Receiver - Sony VW50ES - Dune Prime 3.0 mediaplayer - Oppo BDP 105D
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Samsung lcd LE23R71B Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5-PSW2500 - WII console

Zwart

Ik heb TVV met het HD-pakket op een LX508D. Via Astra 2 heb ik BBC HD. Erg mooi. Gisteravond eerst Sonic Youth in HD op Voom HD van TVV en dan zap je even verder en dan heb je op BBC HD Amy Winehouse live op Glastonbury. Allebei opgenomen op de Topfield TF7710HDPVR.

yoho

@zwart: leuk te horen dat hd via tvv pakket en de astra fta hd kanalen een schitterend resultaat leveren...

hoe zit het met de sd kanalen via tvv pakket met name: één,canvas,vtm,be2,vt4,vijftv,kanaalZ,jim....
Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 3D Receiver - Sony VW50ES - Dune Prime 3.0 mediaplayer - Oppo BDP 105D
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Samsung lcd LE23R71B Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5-PSW2500 - WII console

Zwart

Quote from: yoho on June 29, 2008, 13:11:08
hoe zit het met de sd kanalen via tvv pakket met name: één,canvas,vtm,be2,vt4,vijftv,kanaalZ,jim....

Daar ben ik ook tevreden over. Alleen kan ik niet vergelijken met Telenet. Ik ben van een Waalse kabelmaatschappij (analoog) overgestapt op TVV toen ik mijn plasma kreeg.

yoho

@zwart: Heb nu nog analoge kabel in telenet gebied. Dus volgens u haarscherp beeld ook nog op de sd kanalen van de vlaamse zenders op uw pio plasma. Het voordeel van sat is dat je er onmiddellijk een groot deel fta hd kanalan bijhebt. Ben dan ook van plan om telenet kabel op te zeggen. Het enige dat er niet opzit is regionale tv (wtv,focus,atv,rtv) en tmf. Misschien komt dit nog wel in het tvv pakket ?

Indien nog mensen met ervaringen laat maar komen... Vooral mensen die voordien digitale telenet kabel hadden en nu sat of omgekeerd. Of ervaring met beiden natuurlijk  ;D

Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 3D Receiver - Sony VW50ES - Dune Prime 3.0 mediaplayer - Oppo BDP 105D
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Samsung lcd LE23R71B Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5-PSW2500 - WII console

Zwart

Quote from: yoho on June 29, 2008, 13:37:34
@zwart: Dus volgens u haarscherp beeld ook nog op de sd kanalen van de vlaamse zenders op uw pio plasma.

Ho ho ho, geen dingen lezen die ik niet schrijf! Ik schrijf alleen dat ik tevreden ben over de SD-kwaliteit van TVV, niet dat ik haarscherp beeld heb. Volgens de kenners zou de kwaliteit beter kunnen als TVV een hogere bitrate zou gebruiken.

yoho

@zwart: ja, daar was ik al een beetje bang voor. Denk dit ook ergens gelezen te hebben.

Misschien toch eens naar een deftige winkel in de streek binnenstapen die beiden kan tonen.

Nog iemand adviezen?
Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 3D Receiver - Sony VW50ES - Dune Prime 3.0 mediaplayer - Oppo BDP 105D
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Samsung lcd LE23R71B Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5-PSW2500 - WII console

Ramius

Gisteren dacht ik ook aan Fico ivm jouw vragen. Hijzelf heeft TVV maar geen Telenet dacht ik. Maar zijn vader(Roco) had als één van de eerste de HD Digicorder. Misschien kan hij hier ook eens even op reageren... ;) Zoals "Zwart" ook al aangaf zijn zenders als BBC HD echt subliem maar voor wat betreft de Belgische zenders ben ik daar helemaal niet zo zeker van. Zelf heb ik er ook aan gedacht om voor TVV te gaan maar ben toch uiteindelijk voor Telenet gegaan. Ik kan je wel vertellen dat wanneer je naar een goede HD uitzending hebt gekeken en je dan terug moet naar een mindere SD uitzending het wel effe wennen is. :-X

Grtz
Ramius


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

stoffels

bij mm roeselare staan de telenet digicorders en tv vlaanderen bal naast elkaar,  je kan ze daar ook eens gaan bekijken.


yoho

@stoffels: ja, heb ik ook al gezien bij mm roeselare en oostende, pb is wel dat het kleine 4:3 schermpjes zijn, waar je mijn mening niet goed kan op afgaan. Heb daar min of meer de indruk dat die sat installatie niet al te goed is geïnstalleerd, signaal ? coax? De digibox geeft daar in ieder geval veel beter beeld dan tvv....

Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 3D Receiver - Sony VW50ES - Dune Prime 3.0 mediaplayer - Oppo BDP 105D
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Samsung lcd LE23R71B Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5-PSW2500 - WII console

yoho

@ramius: mss kan "fico" eens zijn oordeel vellen over dit topic ?

Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 3D Receiver - Sony VW50ES - Dune Prime 3.0 mediaplayer - Oppo BDP 105D
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Samsung lcd LE23R71B Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5-PSW2500 - WII console

frank2

#13
ik wil 1 tip geven: indien men een sat HD ontvanger koopt, gebruik dan de hdmi aansluiting dit is aanmerkelijk beter dan de scart. En dan vallen ook de SD uitzendingen erg mee ook van canal digitaal.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Fico

Yoho, ik ben al een tijdje niet zo actief meer bezig geweest op htforum en vroeg me af of je al een keuze had gemaakt tussen TV Vlaanderen en Telenet Digital TV?

De keuze hangt volgens mij vooral af van het zenderaanbod. Vandaar dat ik ook voor de satellietoplossing heb gekozen; mijn vrouw kijkt graag naar de Italiaanse zenders die je niet terugvindt bij Telenet. Bovendien kijk ik al jaren naar HD (Euro1080 en BBC HD) en dat was indertijd niet beschikbaar via Telenet.

Moest ik in jouw plaats moeten kiezen zou ik voor de Telenet oplossing gaan. Voordelen:
- geen investering nodig in hardware
- garantie/upgrade mogelijkheden van je hardware
- interactiviteit (tv-on-demand)
- betere beeldkwaliteit bij de grote Vlaamse zendërs
- EPG die correct is én werkt!
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500