Death note

Started by stef662, July 13, 2008, 12:04:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stef662

De serie bestaat uit twee delen "Death note" en "Death note: the last name". Ik ben benieuwd wie hem ook gezien heeft. Het is een japanse film of tv serie. Wordt ook gepost onder Desu nĂ´to maar nu niet. Het schoot me te binnen dat dit mogelijk een van de beste series is die ik ooit gezien heb en zeker een vermelding hier waard voor de liefhebber.

Het verhaal is manga achtig en bij tijden gewoon heel snel en lastig te volgen, het betreft een soort schaakwedstrijd in moorden tussen een "wreker' en zijn tegenpool van de japanse inlichtingen dienst.

Het allerfraaiste in deze serie is de manga achtige wijze waarop de reusachtige demon van de dood zijn meester de "wreker" volgt en af en toe een appeltje eet  :)

Geweldige sfeer en het japans maakt hem helemaal echt. Nu nog proberen te vinden ergens maar dit is een aanrader van grote klasse!

Erik

Zo te zien staan ze nog in de nieuwsgroepen op +/- 118dagen oud.
Het lijkt erop dat er meer delen zijn, ik zie een proloog en nog wat volumes op binsearch
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

stef662

Quote from: Erik on July 14, 2008, 18:25:23
Zo te zien staan ze nog in de nieuwsgroepen op +/- 118dagen oud.
Het lijkt erop dat er meer delen zijn, ik zie een proloog en nog wat volumes op binsearch

Het moeten twee delen zijn. Dat 118 dagen kan wel kloppen, heb ze een tijdje geleden gezien. Ben benieuwd wat je er van vindt.

Erik

Zal eens kijken ik dacht 120 dagen (tweak) makkelijk te halen, maar ik zie mijn payserver (pay per gb) toch aardig oplopen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Ze zijn trouwenes binnen zal ze later eens bekijken, er zijn nogal wat wachtenden ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

stef662

Om ze goed te volgen moet je niet te slaperig zijn  ;)

Trouwens ik blunderde op deze reeks doordat ik van iemand gehoord had dat Tarentino een film uit had, iets met death  :-[ Toen ik er naar keek was ik verbaasd dat Tarentino dit kon maken, haha  ;D Het is natuurlijk goed mogelijk dat ik en een vriend van me er helemaal weg van waren maar dat jij er niets aan vind, het begin vergt wat geduld misschien.

Erik

Ik ben in ieder geval bvenieuwd ik kijk overigens graag naar japans/chinese films, zitten soms echte juweeltjes tussen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Nou deel 1 gekeken, inderdaad een aparte wel een leuke film.
Niet eentje die ik nog vaak ga zien overigens, maar wel leuk om een keer gezien te hebben.
Er is zo te zien ook een hele anime serie van uit. Vol2 bleek dus een tekenfilm dus ik heb heb alleen  deel 1 gezien.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

stef662

Deel 2 vind ik nu onder "Death note: the last name"  114 dagen. Maar omdat de verhaal lijn uit de manga komt is het wel een unieke film, ik was vooral weg van de geweldige manier waarop ze die demon hadden gemaakt. Het leuke was ook dat niet alles zwart wit was, die demon was best erg vriendelijk en de hoofdpersoon was vaak slimmer dan zijn demon  ;D Goed en kwaad lopen een beetje door elkaar, dat vond ik er ook japans en leuk aan denk ik.

Erik

Zal hem eens binnenhalen volgens ftd moet het de "goede" versie zijn.
Nog 20 min en we weten het ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

johnhifi

Deze film gisteren gekocht op een markt, als ex-rental. Van het weekend eens kijken denk ik. (En nu maar wachten op de commentaren als 'maar dat is toch niets voor jou want er wordt niet in gemarteld'  ;))
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).